E39 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • xpro
    replied
    osaisko joku pikaisesti kertoa käykö tälläisillä osanumerolla varustetut ratti ja airbag vm98 e39 525tds:ssään?? ratin osanumero: 32 34 6 753 944 bägin numero: 32 34 1 092 762 kyseessä kolmipuolainen sport ratti jonka olisin ostamassa..

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Originally posted by Fastpiksu View Post
    +Vesi nesteessä alkaa kiehumaan kovassa jarrutuksessa, jolloin tahtoo jarrut hävitä. Mut ei oo ihan päivän päälle se vaihto, nätti homma vaihtaa kun kaverin saa mukaan. Bemarissa on vielä ilmaruuvitkin ihan inhimillisen kokoiset, joten itellä ainakaan ei oo koskaan ollu niiden kanssa ongelmaa (vrt. johonki japsikippoon jossa 7mm kannat niissä ilmaruuveissa ja ruostunu niin saatanan tiukkaan)..
    Kyllä on 7mm ainakin e36, e38 ja vastaavissa. E60 jne on 11mm kannalla.
    Harvoin on poikki mennyt mutta varovasti poraamalla on nekin saanut pelastettua.
    Yleensä on tullut uusittua ilmausnipat jos on nesteitä vaihdellut eikä tietoa minkä ikäiset on.

    Leave a comment:


  • Fastpiksu
    replied
    +Vesi nesteessä alkaa kiehumaan kovassa jarrutuksessa, jolloin tahtoo jarrut hävitä. Mut ei oo ihan päivän päälle se vaihto, nätti homma vaihtaa kun kaverin saa mukaan. Bemarissa on vielä ilmaruuvitkin ihan inhimillisen kokoiset, joten itellä ainakaan ei oo koskaan ollu niiden kanssa ongelmaa (vrt. johonki japsikippoon jossa 7mm kannat niissä ilmaruuveissa ja ruostunu niin saatanan tiukkaan)..

    Edit: Mitä nuo suuttimien korjausarvot käytännössä kertoo, kun kyseessä on 530d? Omasta just kateltiin, melko tasaset oli joka pytylle. Mutta mitä se tarkottaa sitä että suuttimet on ehjät?
    Last edited by Fastpiksu; 23-09-2012, 22:19.

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Vanhemmissa missä löytyy 20pinninen konehuoneesta onnistuu nollaus kyllä sieltäkin hyppylangalla mutta helpompi läppärillä toki.
    Kannattaa kyllä pitää kiinni riittävävistä vaihtoväleistä varsinkin jarrunesteiden kanssa. Kerää kosteutta ja turhaan ruostuttaa mäntiä vaan.

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    Originally posted by opTA View Post
    Mittaristoon syttyi huoltoväli väriviivojen alapuolelle oranssi kellokuva elikkä jarrunesteen vaihto kyseessä (tietokone kun laskee aina tuon 2vuotta väliajaksi)
    Tästä nyt kysymys että; Pitääkö heti ensitilassa kiireen vilkkaa vaihtaa jarrunesteet, vai onko miten haittaa jos vaihto ajankohtaa venyttää hyöhäisemmäksi.
    Häviääkö kellokuva itsestään nesteen vaihdon jälkeen, vai millä kuitataan pois, sekä onko väliä vaihtaako itse kaverin kanssa vai onko operoitava suosiolla korjaamolla ?
    ei ole väliä kuka nesteet vaihtaa, eikä se vaihtoajankohta ole niin kuukauden tai vuodenkaan päälle. mm. tuossa mun e38:ssa huoltokirjan mukaan jarrunesteet oli viimeksi vaihdettu 2006 kunnes ite vaihdoin ne jarruletkujen vaihdon yhteydessä kuukausi sitten. -ei ongelmia.

    tuohon 2v aikaperustaiseen huoltoon kuuluu muuten raitisilmasuodatimet myös. nollaaminen tapahtuu testerillä. inpa ja dis käy hyvin

    Leave a comment:


  • opTA
    replied
    Mittaristoon syttyi huoltoväli väriviivojen alapuolelle oranssi kellokuva elikkä jarrunesteen vaihto kyseessä (tietokone kun laskee aina tuon 2vuotta väliajaksi)
    Tästä nyt kysymys että; Pitääkö heti ensitilassa kiireen vilkkaa vaihtaa jarrunesteet, vai onko miten haittaa jos vaihto ajankohtaa venyttää hyöhäisemmäksi.
    Häviääkö kellokuva itsestään nesteen vaihdon jälkeen, vai millä kuitataan pois, sekä onko väliä vaihtaako itse kaverin kanssa vai onko operoitava suosiolla korjaamolla ?

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Originally posted by Bomb5 View Post
    Bentleyn manuaali kertoo myös, että ko. mutterin kiristysmomentit ovat lopuksi Stage 1: 190 Nm ja Stage 2 (after loosening): 120 Nm. Tarkoittaako tämä, että tuota mutteria löysätään ekan kiristyksen jälkeen, vai mitä?
    Jeps.

    Leave a comment:


  • Bomb5
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Kytkinakselin stefa on kätevä vaihtaa pyörittämällä sopivat ruuvit stefan metallissa oleviin reikiin ja sit niistä nykäsy. Kardaanin vetolaippa pitää irrottaa takapäästä ja siihen tarvii ulosvetäjän ja pitkän ison hylsyn, koska keskitystappi tulee pitkälle. Laipan lukituksen voi tehdä vaikka lattaraudalla jossa on parille pultille reijät. Ei siis vaadi mitään erikoista.
    Palatakseni vielä tähän asiaan. Bentleyn manuaalista katoin, niin 36-millinen on se hylsy tuon mutterin irroittamiseen takastefan vaihdossa. Käyköhän ihan normaali 36-millinen pitkä hylsy, mitä saa esim. Motonetistä? http://kauppa.motonet.fi/web/guest/e...ductid=76-6136

    Bentleyn manuaali kertoo myös, että ko. mutterin kiristysmomentit ovat lopuksi Stage 1: 190 Nm ja Stage 2 (after loosening): 120 Nm. Tarkoittaako tämä, että tuota mutteria löysätään ekan kiristyksen jälkeen, vai mitä?

    Leave a comment:


  • Jari11
    replied
    Originally posted by janke View Post
    Missä asian yhteydessä:think
    niin, että onko niissä mitä eroavaisuuksia. Vai onko mitään?:think Akselimassat kenties? Mutta käykö kiinnikkeet keskenään?

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by Jh5xx View Post
    Kyllä se on tulpattu!
    johtojen värit puna/kelta ruskea/valkea
    Olisiko secondary air pump valve?

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    Originally posted by xpro View Post
    mitä kaikkia osia yhteen sopii e34 korisesta e39 koriseen? esim sisustan osia yms? penkit?
    joissain tapauksissa ratti ja renkaat

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    Originally posted by Jh5xx View Post
    Kyllä se on tulpattu!
    johtojen värit puna/kelta ruskea/valkea
    noni.. ei menis kauaakaan etsiä tuota mutta java vittuilee

    Leave a comment:


  • xpro
    replied
    mitä kaikkia osia yhteen sopii e34 korisesta e39 koriseen? esim sisustan osia yms? penkit?

    Leave a comment:


  • Jh5xx
    replied
    Originally posted by peto2 View Post
    kyllä tuo on väkivaltaa saanut.. joskus tulee vastaan tulpattujakin liittimiä mutta tuossa on pelkkä liittimen runko paikallaan pistokkeessa -> joku repinyt johtoineen pois :think

    saatko katottua johtojen värit?
    Kyllä se on tulpattu!
    johtojen värit puna/kelta ruskea/valkea

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    Originally posted by Jh5xx View Post
    Joo eipä näy johtojen päitä eikä pinnejä!Sehän se tässä kiinnostaa kun en edes löytänyt räjähdyskuvista kyseistä osaa???
    kyllä tuo on väkivaltaa saanut.. joskus tulee vastaan tulpattujakin liittimiä mutta tuossa on pelkkä liittimen runko paikallaan pistokkeessa -> joku repinyt johtoineen pois :think

    saatko katottua johtojen värit?

    Leave a comment:

Working...
X