memebuy23buy

E39 530d akku yön aikana tyhjäksi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bmw Master
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 13155
    • Kokomo

    [QUOTE=e46touring;2595009]Vai ei ole tarkoitettu käytettäväksi ennen ajoa /QUOTE]

    Kyse oli tästä topicin autosta, ei sun. Ja eikös tuo orggis esilämmitin lämmitä vain matkustamon?

    Comment

    • Rocla
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2002
      • 7692
      • Kajaani

      Kaksi talvea on nyt opeteltu tuon webaston kanssa elämistä.

      Se ei sovellu yksinään auton ainoaksi esilämmittimeksi.

      Itsellä on 2 lähtöä päivässä, jos molemmilla käyttää 30 min webastoa niin autolla tulisi ajaa yhteensä yli tunti, mielellään lähes kaksi jotta akku olisi lähellekkään täysi.

      Itsellä tulee juuri se 30 min lämmitystä, 30min ajoa suorite toteen.

      Lauhalla kelillä kestää 2 viikkoa tuota sykliä ja sitten ei aamulla lähde käymään, kovalla pakkasella saattaa 1 päivä ilman ulkoista latausta riittää.

      Lämmitysajan lyhennys ja/tai ulkoinen laturi auttavat.

      Nykyisin auto siis on roikassa aina, vähänkin kovemmalla pakkasella käytössä kaikki, eli webasto ajastettuna, säteilylämmitin ja ullkoinen laturi.

      Koska en halunnut rakentaa letkulämmitintä niin tuo webasto on se keino lämmittää edes osa jäähdytysnesteestä, samalla kaupan päälle sisätilakin lämpeää ilman sähköpuhaltimen asennusta.

      Kiteytettynä: Webastosta ei anna esilämmittimenä läheskään niin isoa iloa kuin siitä ennen auton hankintaa olevan, ainakaan minun lyhyellä kerta ajosuoritteella.
      Last edited by Rocla; 21-01-2012, 09:20.
      Olli.

      Comment

      • heijani
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2006
        • 220
        • Turku

        Mulla on webasto päällä aamuin illoin noin 20-25min ja työmatka kestää suurinpiirtein saman verran ja jonkun verran satunnaista muuta ajoa. Edellinen akku ei tuota kestänyt, mutta nyt on paikalla ollut Boschin AGM akku 2kk ja ei mitään ongelmia. Olen lisäksi ladannut akun täyteen kerran viikossa varmuuden vuoksi, vaikka ainakaan käynnistymisessä ei ole ollut mitään ongelmia. Puhallin on aina pienimmällä asetuksella. Sillä on hyvin suuri merkitys virran kulutukseen. Toki tällöin ei auto ole aina töistä lähtiessä täysin sula. Yöt on katoksessa, joten toiseen suuntaan ei ole tuotakaan ongelmaa.
        BMW e61 525dA 2006
        ex BMW e39 530dT 2000
        ex Volvo V70 2.4T AWD :think
        ex BMW e39 540iA sedan 1999
        ex BMW e28 520i Bavaria 1987
        ex BMW e46 316i sedan 2000

        Comment

        • Rocla
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2002
          • 7692
          • Kajaani

          Originally posted by heijani View Post
          Olen lisäksi ladannut akun täyteen kerran viikossa varmuuden vuoksi, vaikka ainakaan käynnistymisessä ei ole ollut mitään ongelmia.
          Siinäpä se konsti onkin.

          Eikä siinä käynnistymisessä ole koskaan ollut mitään pikku ongelmia, joko se lähtee tai ei edes pyöritä

          Voisi itsekkin vielä kokeilla toisella akulla, mutta testissä antaa nyt ladattuna parempia lukemia kuin akun päällä lukee.
          Olli.

          Comment

          • heijani
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2006
            • 220
            • Turku

            Originally posted by Rocla View Post
            Siinäpä se konsti onkin.

            Eikä siinä käynnistymisessä ole koskaan ollut mitään pikku ongelmia, joko se lähtee tai ei edes pyöritä
            Sama homma oli edellisellä akulla itselläkin. Eli joko lähti käymään tai kuului vain naks. Voin kyllä suositella tuollaista AGM-akkua. Pitäisi kestää webaston käyttöä huomattavasti paremmin mitä ns. tavallinen akku.
            BMW e61 525dA 2006
            ex BMW e39 530dT 2000
            ex Volvo V70 2.4T AWD :think
            ex BMW e39 540iA sedan 1999
            ex BMW e28 520i Bavaria 1987
            ex BMW e46 316i sedan 2000

            Comment

            • Rocla
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2002
              • 7692
              • Kajaani

              Originally posted by heijani View Post
              Voin kyllä suositella tuollaista AGM-akkua. Pitäisi kestää webaston käyttöä huomattavasti paremmin mitä ns. tavallinen akku.
              On jo AGM ja sama kuuloinen käyttö kuin sinulla.

              2 viikkoa kestää ja sitten ei lähde, viikko kovalla pakkasella.

              Tosin nykyään on 3h laturissa aina ennen lähtöä ja samalla lämmitetään öljypohjaakin.
              Olli.

              Comment

              • heijani
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2006
                • 220
                • Turku

                Originally posted by Rocla View Post
                On jo AGM ja sama kuuloinen käyttö kuin sinulla.
                No johan on. Täällä on tietty ollut sen verran lieviä pakkasia, että ihan todellista testiä ei ole päässyt vielä tekemään. Oma on laturissa kerran viikossa noin 12h, jonka jälkeen akku on laturin mukaan täynnä.
                BMW e61 525dA 2006
                ex BMW e39 530dT 2000
                ex Volvo V70 2.4T AWD :think
                ex BMW e39 540iA sedan 1999
                ex BMW e28 520i Bavaria 1987
                ex BMW e46 316i sedan 2000

                Comment

                • Night-Wind
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2006
                  • 1534
                  • 02

                  Omassa tapauksessa taitaa sittenkin koko webasto olla täysin syytön koko asiaan. Eilen illalla sanoin, että tuulilasiin oli ilmestynyt sulaneita kohtia, nyt niitä oli enemmän + kaikki sivulasit oli täysin sulaneita.

                  Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.


                  Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.


                  Auto lähti käyntiin, mutta selvästi huonommin kuin ennen. Viime yötä lukuunottamatta auto on ollut joka yö lämpimässä tallissa ja sieltä se on aina lähtenyt hienosti käymään.

                  ex: BMW E38 735iA -97
                  ex: MB W211 E200CDI -03
                  ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
                  ex: BMW E39 528iA -96
                  ex: MB W126 300SE -89
                  ex: BMW E34 525iAT -95
                  ex: BMW E36 316iA -91

                  Comment

                  • Bmw Master
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2004
                    • 13155
                    • Kokomo

                    Siili vaihtoon.

                    Comment

                    • Night-Wind
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2006
                      • 1534
                      • 02

                      Originally posted by Bmw Master View Post
                      Siili vaihtoon.
                      Mutta mistä se sen lämpimän ilman saa sulattaakseen lumet ja jään pois? Kone oli jäähtynyt silloin kun lumet oli klaseissa.
                      ex: BMW E38 735iA -97
                      ex: MB W211 E200CDI -03
                      ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
                      ex: BMW E39 528iA -96
                      ex: MB W126 300SE -89
                      ex: BMW E34 525iAT -95
                      ex: BMW E36 316iA -91

                      Comment

                      • Night-Wind
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2006
                        • 1534
                        • 02

                        Todennäköisesti lämmittää akkuvirralla jotain saadaakseen jäätyneet lasitkin suliksi? Sen verran tutkinut, että tuo lämmityslaitteen etuvastus voi tällaista tehdä ja on todella yleinen akun tyhjentäjä näissä malleissa. Sain käytetyn, mutta toimivan tarvike siilen 30 eurolla. Palaan aiheeseen joskus ensi viikolla jos tarvetta.

                        E: Asiaa jälkeenpäin ajatellen muistelisin että kabiiniin on joskus ruvennut kesken ajon puhaltamaan viileää, lieko sitten tuon vastuksen syytä.
                        Last edited by Night-Wind; 21-01-2012, 16:47.
                        ex: BMW E38 735iA -97
                        ex: MB W211 E200CDI -03
                        ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
                        ex: BMW E39 528iA -96
                        ex: MB W126 300SE -89
                        ex: BMW E34 525iAT -95
                        ex: BMW E36 316iA -91

                        Comment

                        • Night-Wind
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2006
                          • 1534
                          • 02

                          Siili vaihdettu.

                          Nyt on siis selvää, että akun tyhjensi puhaltimet kun auto oli lepotilassa. Edelleenkään en tajua mistä "se" sai lämmintä ilmaa sulattaakseen lasit. Jos siis minun tapauksessani edes tuossa siilessä oli vika.
                          ex: BMW E38 735iA -97
                          ex: MB W211 E200CDI -03
                          ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
                          ex: BMW E39 528iA -96
                          ex: MB W126 300SE -89
                          ex: BMW E34 525iAT -95
                          ex: BMW E36 316iA -91

                          Comment

                          • Jakuza
                            BTCF Member
                            • Nov 2006
                            • 516
                            • Brisbane

                            Originally posted by Night-Wind View Post
                            Omassa tapauksessa taitaa sittenkin koko webasto olla täysin syytön koko asiaan. Eilen illalla sanoin, että tuulilasiin oli ilmestynyt sulaneita kohtia, nyt niitä oli enemmän + kaikki sivulasit oli täysin sulaneita.



                            Noi kaksi länttiä tuulilasin alareunassa on itselläkin usein sulana pitkään. Varmaankin ihan normaalia. Ja jos esimerkiksi aamulla katsoo että tuulilasissa on lumettomat läntit niin ei se tarkoita että sitä lämmintä ilmaa sieltä edelleen tulisi. Sehän riittää, että illalla kun lumi on tullut niin on ollut tallella lämpöä ja läntit ovat muodostuneet. Ilman uutta lumisadetta läntithän ovat siinä vaikka 2 viikkoa sitten.

                            Comment

                            • Night-Wind
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2006
                              • 1534
                              • 02

                              ^

                              Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.


                              Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.


                              Eli kyseisen illan tapahtumat meni seuraavanlaisesti:

                              Töistä tullessani jätin auton tohon -> rupesi satamaan lunta -> huomasin jälleen kaksi sulanutta kohtaa tuulilasissa. Tässä kohtaa asia ehkä ok, mutta kun illemmalla monen tunnin jälkeen kun kone oli jo jäähtynyt oli lasiin tullut nuo uudet kohdat ylemmäs lasia. Aamulla kaikki sivulasit olivat sulaneita lumesta, jotka vielä edellisenä iltana olivat koneen jäähtymisen jälkeen lumessa.
                              ex: BMW E38 735iA -97
                              ex: MB W211 E200CDI -03
                              ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
                              ex: BMW E39 528iA -96
                              ex: MB W126 300SE -89
                              ex: BMW E34 525iAT -95
                              ex: BMW E36 316iA -91

                              Comment

                              • SwampHog
                                Bimmer Rookie
                                • Sep 2011
                                • 43
                                • Nokia

                                Originally posted by SwampHog View Post
                                Samaa ongelmaa täälläkin.

                                Viimekesänä aloin ihmettelemään, että miten voi auto lähteä vaikeasti muutaman päivän seisomisen jälkeen käyntiin.

                                Noh loppukesästä ostin uuden 100A Sjnajderin Motonetistä vanhan Bannerin tilalle, mutta eihän se ongelma siihen loppunut, sama peli jatkui..

                                Muuan viikko sitten vaihdoin siilin jonka tilasin Schmiedmannilta. Ei vaikutusta.

                                Sitten satuin katteleen autoa räntäsateessa kun kävin röökillä ja huomasin nuo lasinpesurit. Räntäsateessa auto loskan peitossa, mutta pesurien kohdalta 10cm alalta konepelti ihan sulana.
                                Johdot irti pesureista ja ongelma loppu kun seinään

                                Nyt sitten iski uus vaiva kun webasto käynnistyy itsekseen koneen käynnistyksen yhteydessä
                                Ihan ok, mutta weba ei syty/toimi muutenkaan niin kuluttaa vaan akkua. Otin sulakkeen pois, kattoo ny sitte miten alkaa vaikuttaan.
                                Paskat tuo ongelma poistunut pissapojan pesureitten johtojen irrottamisella.

                                Aikani tuumailtuani, vaihdoin auton mukana tulleen NAVI -yksikön ja se tuntui auttavan tuohon akun purkautumiseen huomattavasti.
                                Ihmettelinkin miksi auton mukana tuli 2 kpl naveja..
                                Luin foorumilta, että Navin sinisen liittimen irroittamalla voi tuota virrankulutusta hillitä jos epäilee navin syövän akun tyhjäksi.

                                Nyt tuntuu, että jos on pari viikkoa pätkä -ajoa, niin auto tuntuu lähtevän vähän laiskasti käyntiin.
                                Vielä en ole ehtinyt mittailla sulakkeista hävikkiä auton ollessa lepotilassa, mutta enstalvi varmaan paljastaa pitääkö tuotä jokaöistä lataamista jatkaa kuten viimetalvena

                                Jotenkin tuntui ettei Bentonin BX1 jaksanut kovimmilla pakkasilla ladata akkua täyteen yön aikana vaikka valo täyttä akkua näyttikin.

                                Lienee investoitava ensitalveksi tuo Benton BX-2, luulisi 7A latauksen riittävän akun täyttämiseen puolet pienemmässä ajassa.
                                E39 530d -01, Peugeot 406 2.0 ST

                                Comment

                                Working...
                                X