Announcement

Collapse
No announcement yet.

M54 B30 Moottorin häiriövalo tykkää palaa? Syy selvis, katit vetelee viimeisiään.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Cell
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 7037
    • Uusikaupunki

    Veikkaan edelleen valon aiheuttajaksi imuvuotoa ja siten vikakoodina säätörajojen ylitys Lambdoja näistä ei kovin usein vaihdeta.
    325i -08
    i3 REx -17
    M5 -98 Imolarot
    535i -90 N/A project (maatumassa)

    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

    Comment

    • Muurahainen
      BTCF Member
      • Dec 2006
      • 9194
      • Nurmijärvi

      Originally posted by Mr.Speed View Post
      Tällaista oli mätönetissä tällähetkellä tarjolla:

      OBD-liittimelliset autot useammalla Lambdalla: älä käytä yleismalleja katalysaattorin etupuolella!
      Titania-Lambda 4-johtoa28-3420523/528 Lambda-anturi jos Titania/4 johtoa [1995 - 2003]109.90 €
      Koitin jotain tuollaista motonetin lambdaa laittaa 740:in Bosch lambdan tilalle

      Tulos: ei mitään järkeviä arvoja sillä lambdalla, orkkis paikoilleen ja toimi.

      Comment

      • mikron
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2005
        • 2170
        • Himas

        Originally posted by Muurahainen View Post
        Koitin jotain tuollaista motonetin lambdaa laittaa 740:in Bosch lambdan tilalle

        Tulos: ei mitään järkeviä arvoja sillä lambdalla, orkkis paikoilleen ja toimi.
        No jos laitoit Motonetissa myytävän NTK-merkkisen joka korvaa Siemensin lambdan, niin ei ihme jos ei toimi Boschin kanssa. Pientä tarkennusta noihin vastauksiin...
        F11 530dA xDrive M-sport -13
        Ex:E39 525i Touring M-sport -03
        Ex: E38 740iA -98
        Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
        Ex: E39 523i -96
        Ex: E34 520i -89

        Comment

        • Muurahainen
          BTCF Member
          • Dec 2006
          • 9194
          • Nurmijärvi

          Originally posted by mikron View Post
          No jos laitoit Motonetissa myytävän NTK-merkkisen joka korvaa Siemensin lambdan, niin ei ihme jos ei toimi Boschin kanssa. Pientä tarkennusta noihin vastauksiin...
          Ei kun siis Bosch lambdan tilalle delphin paketissa olevaa jonka piti olla tuohon bosch lambdan tilallekkin.

          Tällä siis koitan kertoa sitä että Bosch lambdan korvaaminen on tarvikkeella mahdollisesti huono veto.

          Comment

          • Guest's Avatar

            Dodii, nyt se häiriövalo syttyi taas kerran. Pelannut muuten ihan hyvin ja meni katsastuksesta läpi jne. En tiedä onko sillä mitään tekemistä asian kanssa kun laitoin tänään bensan sekaan STP Complete Fuel System Cleaner aineen ja kymmenen kilsan päästä tuo valo syttyi kesken ajamisen :think

            Pitänee nyt ottaa yhteyksiä joni_wt:lle, mutta arvelin että voiko vika olla ilmamassamittarissa? Nyt kun olen ajellut matka-ajoa niin kulutus ei laske ajotietokoneen mukaan alle 10litran missään vaiheessa? Mun käsityksen mukaan tuon pitäis viedä noin 8 litraa sataselle matka-ajossa, ja vielä on nuot 80-rajoituksetkin :think Entiseen autoon vaihdoin imm:n ja kulutus tippui yli 2 litraa sataselle ja moottorin voimavarat parani.

            Pajalle tutkittavaksi. Vaihdellaan osia ja kuittaillaan vikakoodeja

            Comment

            • Bmw Master
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2004
              • 13155
              • Kokomo

              Originally posted by Mr.Speed View Post
              Dodii, nyt se häiriövalo syttyi taas kerran. Pelannut muuten ihan hyvin ja meni katsastuksesta läpi jne. En tiedä onko sillä mitään tekemistä asian kanssa kun laitoin tänään bensan sekaan STP Complete Fuel System Cleaner aineen ja kymmenen kilsan päästä tuo valo syttyi kesken ajamisen :think

              Pitänee nyt ottaa yhteyksiä joni_wt:lle, mutta arvelin että voiko vika olla ilmamassamittarissa? Nyt kun olen ajellut matka-ajoa niin kulutus ei laske ajotietokoneen mukaan alle 10litran missään vaiheessa? Mun käsityksen mukaan tuon pitäis viedä noin 8 litraa sataselle matka-ajossa, ja vielä on nuot 80-rajoituksetkin :think Entiseen autoon vaihdoin imm:n ja kulutus tippui yli 2 litraa sataselle ja moottorin voimavarat parani.

              Pajalle tutkittavaksi. Vaihdellaan osia ja kuittaillaan vikakoodeja
              Mites ne imuvuodot?

              Comment

              • Guest's Avatar

                Originally posted by Bmw Master View Post
                Mites ne imuvuodot?
                Ei mitään käsitystä. Jos jostain vetää ilmaa niin vuodon täytyy olla aika olematonta, ja täten paikantaminen hankalaa :think Ruukaako noissa olla jotain tiettyä kohtaa mistä postaa? Mutta jos ilmamassamittarin ja imusarjan välissä olis vuotokohta niin eikö sen vikakoodin pitäis silloin herjata molemmille lambdaryhmille?

                Jos kattelis ensin koodit ja jos herjaa samaa vanhaa niin kokeeksi vaihtais niiden anturien paikkoja keskenään, ja kun vikavalo sitten taas joskus syttyy niin jännityksellä katsoa onko vika siirtynyt anturin mukana vaiko herjaako edelleen samaa ryhmää kuin tähänkin asti :think

                Comment

                • M535iM
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2006
                  • 60
                  • Vantaa

                  [QUOTE=Mr.Speed;2639654]Ei mitään käsitystä. Jos jostain vetää ilmaa niin vuodon täytyy olla aika olematonta, ja täten paikantaminen hankalaa :think Ruukaako noissa olla jotain tiettyä kohtaa mistä postaa? Mutta jos ilmamassamittarin ja imusarjan välissä olis vuotokohta niin eikö sen vikakoodin pitäis silloin herjata molemmille lambdaryhmille?

                  Heitetään oma lusikka vielä soppaan ja sepostan omat selvitetyt ongelmat lambda herjojen osalta;
                  Eli kaikkea tuli kokeiltua ja uusittua, mutta minun kiesissä 528 -99 (ajettu about 190 tuh)
                  Imuvuotoja oli, 4 kohdetta jotka vuotivat;

                  MAF:fin jälkeinen haitariputki, http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...r_flow_sensor/ osa no. 3.

                  2 eri huohotinputkea http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...oil_separator/ osat no; 2 ja 7, varsinkin osa 7 oli ihan riekaleena vaikka on sellaisessa paikassa ettei ole koskaan näplätty ja räplätty ko putkea.

                  Kumitulppa imusarjan päässä alla/sivussa http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...nifold_system/ osa no. 19

                  Nuo viat nyt oman kokemuksen perusteella kandee tsekata, varsinkin se yksi huohotinputki joka on helppo kurkata kun ottaa päällimäinen peitelevyn imusarjan päältä pois!
                  316 -77 (1982->1986)
                  325 -86 (1986->1987)
                  m535i -86 (1987->2007)
                  528it -01 (2007->

                  Comment

                  • Guest's Avatar

                    Siitä haitariputkesta löysin venyttämällä ehkä milli kertaa milli reijän, lisäksi se kumitulppa oli rappeutunut ja aika löysällä :think pyörittelin sen tulpan ympärille pari kierrosta erittäin pitävää 3M:n teippiä ja kiristin paikoilleen nippusiteellä, että nyt on tiukalla eikä varmuudella vuoda ainakaan siitä. Sen haitarin minikokoisen reijän kohdan putsasin huolellisesti ja sipaisin päälle cascon superliiman.

                    Nuot huohotinkamathan on uusittu nyt ihan vasta Huomenna sitten liimauksen kuivattua palikat kasaan.

                    Comment

                    • Guest's Avatar

                      Tänään kasasin palikat paikoilleen niin huolellisesti kuin osasin, ja remontti tuotti kyllä positiivista tulosta Kävin ajamassa noin 50km testilenkin niin keskikulutus laski tuolla matkalla 10.0 --> 8,7litraan ja myllyssä oli selvästi enemmän voimaa. Huomautan tässä vaiheessa että en ole sen jälkeen päässyt alle 10litran satasella kun se huohotin jäätyi.

                      Nyt mietinkin että mikä tuon parannuksen aiheutti, sillä tein lähinnä nämät toimenpiteet:
                      1. Liimasin sen haitarikumissa olevan 1mmx1mm reijän
                      2. Teippasin ja kiristin sen imusarjan kumituppelon
                      3. pesin maf-anturin crc:n electronic cleanerilla

                      Siinäpä spekuloitavaa. Nyt jälkeenpäin mietin että olikohan siihen haitarimuhviin tuleva alapuolinen kotelo ihan kunnolla kiinni siinä imuputkessa, koska en muista että sen irroittaminen olisi ollut mitenkään hankala tai voimaa vaativa suoritus, mutta kiinni laittaminen tapahtui kylläkin hieman kovakouraisesti :think Nimittäin ensin pyörittelin sen "muka" paikoilleen, mutta tarkemmin katsottuani huomasin että senhän pitäis mennä vielä enemmän kiinni.

                      Olis kiva kokeilla ihan tuliterällä maf anturilla mitä se siitä sanoo :think Omien kokemusten mukaan se maffi voi olla jo täysin entistä kalua eikä siitä ole silti mitään vikakoodia.

                      Comment

                      • Cell
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2004
                        • 7037
                        • Uusikaupunki

                        Originally posted by Mr.Speed View Post
                        Olis kiva kokeilla ihan tuliterällä maf anturilla mitä se siitä sanoo :think Omien kokemusten mukaan se maffi voi olla jo täysin entistä kalua eikä siitä ole silti mitään vikakoodia.
                        Jos olet 100% varma ettei ole imuvuotoja ym, niin näet korjausarvoista onko maffi kunnossa. Jos ne on lähellä nollaa tai hiukan miinuksella niin ei ole "väsynyt".
                        325i -08
                        i3 REx -17
                        M5 -98 Imolarot
                        535i -90 N/A project (maatumassa)

                        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                        Comment

                        • Supa
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2005
                          • 7597
                          • Järvenpää

                          Originally posted by Mr.Speed View Post
                          1. Liimasin...
                          2. Teippasin...
                          Ei näin...
                          - E90 320i LCI M-sport -09
                          - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                          Comment

                          • Guest's Avatar

                            Originally posted by Supa View Post
                            Ei näin...

                            Arvasin että joku kommentoi

                            Tarkoitus on kyllä tilata jossain vaiheessa uudet letkut ja systeemit, mutta tällä hetkellä tässä rajataan vikaa, ja kun se oikea vian aiheuttaja mahdollisesti vielä löydetään niin seteliä poltetaan ensisijaisesti siihen.

                            Comment

                            • Wesu
                              Bimmer Rookie
                              • Aug 2005
                              • 36
                              • Uusikaupunki

                              Eiköhän noi liimailut ja teippailut aiheuta niitä oikeita vikoja.

                              Edit. Tai siis jos haitariputket on rikki ja menet "korjaamaan" sen teipillä, joka sitten jääkin vielä vuotamaan on vian hakeminen aika hankalaa.
                              Last edited by Wesu; 15-03-2012, 12:15.

                              Comment

                              • Guest's Avatar

                                No niin, eiköhän tämä asia tullut nyt selväksi? vai haluaako joku vielä spekuloida aihetta "liimaus ja teippaus"? Jos haluaa niin jatkakaa sitä jossain muusa topicissa.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎