Koitin jotain tuollaista motonetin lambdaa laittaa 740:in Bosch lambdan tilalle
Tulos: ei mitään järkeviä arvoja sillä lambdalla, orkkis paikoilleen ja toimi.
No jos laitoit Motonetissa myytävän NTK-merkkisen joka korvaa Siemensin lambdan, niin ei ihme jos ei toimi Boschin kanssa. Pientä tarkennusta noihin vastauksiin...
No jos laitoit Motonetissa myytävän NTK-merkkisen joka korvaa Siemensin lambdan, niin ei ihme jos ei toimi Boschin kanssa. Pientä tarkennusta noihin vastauksiin...
Ei kun siis Bosch lambdan tilalle delphin paketissa olevaa jonka piti olla tuohon bosch lambdan tilallekkin.
Tällä siis koitan kertoa sitä että Bosch lambdan korvaaminen on tarvikkeella mahdollisesti huono veto.
Dodii, nyt se häiriövalo syttyi taas kerran. Pelannut muuten ihan hyvin ja meni katsastuksesta läpi jne. En tiedä onko sillä mitään tekemistä asian kanssa kun laitoin tänään bensan sekaan STP Complete Fuel System Cleaner aineen ja kymmenen kilsan päästä tuo valo syttyi kesken ajamisen :think
Pitänee nyt ottaa yhteyksiä joni_wt:lle, mutta arvelin että voiko vika olla ilmamassamittarissa? Nyt kun olen ajellut matka-ajoa niin kulutus ei laske ajotietokoneen mukaan alle 10litran missään vaiheessa? Mun käsityksen mukaan tuon pitäis viedä noin 8 litraa sataselle matka-ajossa, ja vielä on nuot 80-rajoituksetkin :think Entiseen autoon vaihdoin imm:n ja kulutus tippui yli 2 litraa sataselle ja moottorin voimavarat parani.
Pajalle tutkittavaksi. Vaihdellaan osia ja kuittaillaan vikakoodeja
Dodii, nyt se häiriövalo syttyi taas kerran. Pelannut muuten ihan hyvin ja meni katsastuksesta läpi jne. En tiedä onko sillä mitään tekemistä asian kanssa kun laitoin tänään bensan sekaan STP Complete Fuel System Cleaner aineen ja kymmenen kilsan päästä tuo valo syttyi kesken ajamisen :think
Pitänee nyt ottaa yhteyksiä joni_wt:lle, mutta arvelin että voiko vika olla ilmamassamittarissa? Nyt kun olen ajellut matka-ajoa niin kulutus ei laske ajotietokoneen mukaan alle 10litran missään vaiheessa? Mun käsityksen mukaan tuon pitäis viedä noin 8 litraa sataselle matka-ajossa, ja vielä on nuot 80-rajoituksetkin :think Entiseen autoon vaihdoin imm:n ja kulutus tippui yli 2 litraa sataselle ja moottorin voimavarat parani.
Pajalle tutkittavaksi. Vaihdellaan osia ja kuittaillaan vikakoodeja
Ei mitään käsitystä. Jos jostain vetää ilmaa niin vuodon täytyy olla aika olematonta, ja täten paikantaminen hankalaa :think Ruukaako noissa olla jotain tiettyä kohtaa mistä postaa? Mutta jos ilmamassamittarin ja imusarjan välissä olis vuotokohta niin eikö sen vikakoodin pitäis silloin herjata molemmille lambdaryhmille?
Jos kattelis ensin koodit ja jos herjaa samaa vanhaa niin kokeeksi vaihtais niiden anturien paikkoja keskenään, ja kun vikavalo sitten taas joskus syttyy niin jännityksellä katsoa onko vika siirtynyt anturin mukana vaiko herjaako edelleen samaa ryhmää kuin tähänkin asti :think
[QUOTE=Mr.Speed;2639654]Ei mitään käsitystä. Jos jostain vetää ilmaa niin vuodon täytyy olla aika olematonta, ja täten paikantaminen hankalaa :think Ruukaako noissa olla jotain tiettyä kohtaa mistä postaa? Mutta jos ilmamassamittarin ja imusarjan välissä olis vuotokohta niin eikö sen vikakoodin pitäis silloin herjata molemmille lambdaryhmille?
Heitetään oma lusikka vielä soppaan ja sepostan omat selvitetyt ongelmat lambda herjojen osalta;
Eli kaikkea tuli kokeiltua ja uusittua, mutta minun kiesissä 528 -99 (ajettu about 190 tuh)
Imuvuotoja oli, 4 kohdetta jotka vuotivat;
Nuo viat nyt oman kokemuksen perusteella kandee tsekata, varsinkin se yksi huohotinputki joka on helppo kurkata kun ottaa päällimäinen peitelevyn imusarjan päältä pois!
Siitä haitariputkesta löysin venyttämällä ehkä milli kertaa milli reijän, lisäksi se kumitulppa oli rappeutunut ja aika löysällä :think pyörittelin sen tulpan ympärille pari kierrosta erittäin pitävää 3M:n teippiä ja kiristin paikoilleen nippusiteellä, että nyt on tiukalla eikä varmuudella vuoda ainakaan siitä. Sen haitarin minikokoisen reijän kohdan putsasin huolellisesti ja sipaisin päälle cascon superliiman.
Nuot huohotinkamathan on uusittu nyt ihan vasta Huomenna sitten liimauksen kuivattua palikat kasaan.
Tänään kasasin palikat paikoilleen niin huolellisesti kuin osasin, ja remontti tuotti kyllä positiivista tulosta Kävin ajamassa noin 50km testilenkin niin keskikulutus laski tuolla matkalla 10.0 --> 8,7litraan ja myllyssä oli selvästi enemmän voimaa. Huomautan tässä vaiheessa että en ole sen jälkeen päässyt alle 10litran satasella kun se huohotin jäätyi.
Nyt mietinkin että mikä tuon parannuksen aiheutti, sillä tein lähinnä nämät toimenpiteet:
1. Liimasin sen haitarikumissa olevan 1mmx1mm reijän
2. Teippasin ja kiristin sen imusarjan kumituppelon
3. pesin maf-anturin crc:n electronic cleanerilla
Siinäpä spekuloitavaa. Nyt jälkeenpäin mietin että olikohan siihen haitarimuhviin tuleva alapuolinen kotelo ihan kunnolla kiinni siinä imuputkessa, koska en muista että sen irroittaminen olisi ollut mitenkään hankala tai voimaa vaativa suoritus, mutta kiinni laittaminen tapahtui kylläkin hieman kovakouraisesti :think Nimittäin ensin pyörittelin sen "muka" paikoilleen, mutta tarkemmin katsottuani huomasin että senhän pitäis mennä vielä enemmän kiinni.
Olis kiva kokeilla ihan tuliterällä maf anturilla mitä se siitä sanoo :think Omien kokemusten mukaan se maffi voi olla jo täysin entistä kalua eikä siitä ole silti mitään vikakoodia.
Olis kiva kokeilla ihan tuliterällä maf anturilla mitä se siitä sanoo :think Omien kokemusten mukaan se maffi voi olla jo täysin entistä kalua eikä siitä ole silti mitään vikakoodia.
Jos olet 100% varma ettei ole imuvuotoja ym, niin näet korjausarvoista onko maffi kunnossa. Jos ne on lähellä nollaa tai hiukan miinuksella niin ei ole "väsynyt".
Tarkoitus on kyllä tilata jossain vaiheessa uudet letkut ja systeemit, mutta tällä hetkellä tässä rajataan vikaa, ja kun se oikea vian aiheuttaja mahdollisesti vielä löydetään niin seteliä poltetaan ensisijaisesti siihen.
No niin, eiköhän tämä asia tullut nyt selväksi? vai haluaako joku vielä spekuloida aihetta "liimaus ja teippaus"? Jos haluaa niin jatkakaa sitä jossain muusa topicissa.
Comment