Ihan normaalia tuo majonnesiliman kertyminen. Pätkäajo pahentaa tilannetta.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M54 B30 Moottorin häiriövalo tykkää palaa? Syy selvis, katit vetelee viimeisiään.
Collapse
X
-
Originally posted by Macinaggio View PostEttei nyt kuitenkin olisi kannentiivisteen vuoto kyseessä jos tuota limaa alkaa kertyä huohottimeen. Minulla ei ole tuollaista ollut nimittäin koskaan missään autossani, mukaanlukien nykyinen 530i. Keula on tietysti tukittu jotta lämmöt nousee normaaliin ja nopeasti. Reilut vuosi sitten vaihdoin huohottimen ja putket talvimallisiin, mutta ei niissä ollut mitään tohnää vaikka kylmääkin oli jossain vaiheessa ollut (Saksassa) jäähdyttimen jäätymisen verran.
Comment
-
-
Ex-e39:llä majoneesia kertyi, vaikka kuinka tukki munuaiset eikä päivittäinen ajo ollut mitään pätkäajoa. Tosin huohotin ja letkut vaihdatin itse heti uusiin niin eipä ne koskaan tukkeentuneetkaan. Huhupuheiden perusteella tuntuu että Castrolin öljyillä tuota mayoanaissea tulee herkemmin.:think’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
'02 VW Golf 1.4i
Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring
Comment
-
-
Originally posted by 174000 View PostEx-e39:llä majoneesia kertyi, vaikka kuinka tukki munuaiset eikä päivittäinen ajo ollut mitään pätkäajoa. Tosin huohotin ja letkut vaihdatin itse heti uusiin niin eipä ne koskaan tukkeentuneetkaan. Huhupuheiden perusteella tuntuu että Castrolin öljyillä tuota mayoanaissea tulee herkemmin.:thinkBMW 530iA Touring -05
Comment
-
-
Originally posted by markok View PostNyt on parilta talvelta vertailupohjaa Castrol Magnatec ja Teboil Diamond öljyistä (molemmat 5W40) ja näiden välillä on kyllä havaittavissa selvä ero. Castrol sitoo koneessa olevan kondenssiveden öljyn sekaan, mistä tulee majoneesia. Nyt kun koneessa on ollut Teboilin öljyt niin majoneesin määrä on vähentynyt todella reilusti, mutta nyt vesi on pisaroina venttiilikopan kannessa. Kerran oli jopa öljyntäyttökorkki jäätynyt niin kiinni ettei auennut ennenkuin ajoi koneen lämpimäksi. Ennen korkin juuresta ja huohottimen lähdöstä sai kaapia sormella majoneesia, mutta nyt Teboilin öljyillä saa pyyhkiä vettä pois. Kumpiko sitten on moottorin kannalta parempi vaihtoehto, vesi öljyn seassa majoneesina vai vesi vetenä? Nämä M52TU ja M54 koneet on kyllä kovia kondensoimaan vettä koneen sisään. Itse en ainakaan ole syytä keksinyt miksi näin on.
Tossa omassa dieselissä kanssa ole kylmälimaa korkissa. Öljynä mobil 1 5w-30 ESP.Itehän pilikon aina kokonaisen poppamiehen leivälle koska a) ne on tulisia ja b) nee kerit pois isäm maasta
t: luft waffel
"Vitun penaristit. Melkein kun nissanistit mutta homompia"
Comment
-
-
Itellä ei oo tietoo et millon on vaihettu huohotin sigun autoon (ml. 337500km) Talvi kilsoja eli Joulukuun alusta on kertynyt 8500km ja ei oo huohotin jäätyny, munuaiset ollu ummessa kovilla pakkasilla. Ajo on ollut 50/50 kaupunki/maantie. ja m-öljynä oon käyttäny Valvolinen MaxLife 5w40;stä. Öljyt ja suodatin vaihdettu viimeksi kuukausi sitten. Ei ole myöskään kertyny majoneesia pahemmin. Mut pitää kyl varalta tilata kaikki huohotin osat ja vaihellaNissan Qashqai 1.3 DIG-T DCT Tekna+ -19 Black J11B
EX. Nissan Qashqai 1.2 DIG-T Xtronic Design pack -17 Black J11
EX.MB E280 CDI TA Elegance -05 Tanzanite Blue Metallic S211
EX. BMW 520i -97 Schwarz II E39
EX. MB 190E 1.8 Sportline -91 Bornit W201
Comment
-
-
Originally posted by markok View PostNyt on parilta talvelta vertailupohjaa Castrol Magnatec ja Teboil Diamond öljyistä (molemmat 5W40) ja näiden välillä on kyllä havaittavissa selvä ero. Castrol sitoo koneessa olevan kondenssiveden öljyn sekaan, mistä tulee majoneesia.’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
'02 VW Golf 1.4i
Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring
Comment
-
-
Mr.Speed
Jos ei ole koskaan tai vuosikausiin vaihdettu noita huohotin hilppeitä, niin suosittelen vaihtamaan, ja samalla vaihtaa sen öljykopan tiivisteenkin. Kyllä meinaan vituttaa kympillä kun koneen hengitys salpaantuu ja öljy lentää ja sotkee joka paikan Siinä vaiheessa voi pistää miettimään että tuliko säästettyä väärässä paikassa. Ja kun vahinko sattuu, niin se ei satu ikinä mitenkään hyvässä paikassa hyvään aikaan.
Mun tapauksessa ei ollut muuta vaihtoehtoa kuin tilata hinausauto ja vinssata bemu lavalle. Jos ei vakuutus korvaa niin uskomattoman kallis paukku jo pelkästään tuo hinauspalvelu.
Korjaamon setä oli korjannut talteen ne vanhat huohotin osat, ja oli kyllä täynnä paskaa. Ei paljoa vaadita että sitten jäätyä jämähtää putket ja separaattori tukkoon kun seassa on vielä vettä.
Comment
-
Originally posted by Perlenbacher View PostTäälläpäin nauravat (tai ainakin ennen nauroivat) räkäsesti merkkiliikkeessä jos sinne meni korjauttamaan M54:n huohottimen jäätymisen seurauksia. "Hahhah mitäs ostit saksasta tuodun mittariruuvatun ja kolarikorjatun paskan jossa on lämpimän maan huohotin"325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Originally posted by Cell View PostNauraakohan ne samalla tavalla kun suomi-auton eristämätön huohotin jäätyy
Separaattorin paluulinja öljytikun jalkaan piti PORATA auki kun oli sementoitunut umpeen jne.E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport
Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja
Comment
-
-
Originally posted by Perlenbacher View PostTäälläpäin nauravat (tai ainakin ennen nauroivat) räkäsesti merkkiliikkeessä jos sinne meni korjauttamaan M54:n huohottimen jäätymisen seurauksia. "Hahhah mitäs ostit saksasta tuodun mittariruuvatun ja kolarikorjatun paskan jossa on lämpimän maan huohotin"Olli.
Comment
-
Comment