Announcement

Collapse
No announcement yet.

M54 B30 Moottorin häiriövalo tykkää palaa? Syy selvis, katit vetelee viimeisiään.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bmw Master
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 13155
    • Kokomo

    #61
    Ihan normaalia tuo majonnesiliman kertyminen. Pätkäajo pahentaa tilannetta.

    Comment

    • Jakuza
      BTCF Member
      • Nov 2006
      • 516
      • Brisbane

      #62
      Originally posted by Macinaggio View Post
      Ettei nyt kuitenkin olisi kannentiivisteen vuoto kyseessä jos tuota limaa alkaa kertyä huohottimeen. Minulla ei ole tuollaista ollut nimittäin koskaan missään autossani, mukaanlukien nykyinen 530i. Keula on tietysti tukittu jotta lämmöt nousee normaaliin ja nopeasti. Reilut vuosi sitten vaihdoin huohottimen ja putket talvimallisiin, mutta ei niissä ollut mitään tohnää vaikka kylmääkin oli jossain vaiheessa ollut (Saksassa) jäähdyttimen jäätymisen verran.
      Jos tuo on m54 koneella niin varmasti on ollut kylmälimaa huohottimessa. Se kylmälima häviää kyllä kun paikat lämpenee.

      Comment

      • 174000
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2008
        • 1176
        • Tuusula

        #63
        Ex-e39:llä majoneesia kertyi, vaikka kuinka tukki munuaiset eikä päivittäinen ajo ollut mitään pätkäajoa. Tosin huohotin ja letkut vaihdatin itse heti uusiin niin eipä ne koskaan tukkeentuneetkaan. Huhupuheiden perusteella tuntuu että Castrolin öljyillä tuota mayoanaissea tulee herkemmin.:think
        ’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
        '02 VW Golf 1.4i
        Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
        ’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring

        Comment

        • markok
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2002
          • 3019
          • Kuopio

          #64
          Originally posted by 174000 View Post
          Ex-e39:llä majoneesia kertyi, vaikka kuinka tukki munuaiset eikä päivittäinen ajo ollut mitään pätkäajoa. Tosin huohotin ja letkut vaihdatin itse heti uusiin niin eipä ne koskaan tukkeentuneetkaan. Huhupuheiden perusteella tuntuu että Castrolin öljyillä tuota mayoanaissea tulee herkemmin.:think
          Nyt on parilta talvelta vertailupohjaa Castrol Magnatec ja Teboil Diamond öljyistä (molemmat 5W40) ja näiden välillä on kyllä havaittavissa selvä ero. Castrol sitoo koneessa olevan kondenssiveden öljyn sekaan, mistä tulee majoneesia. Nyt kun koneessa on ollut Teboilin öljyt niin majoneesin määrä on vähentynyt todella reilusti, mutta nyt vesi on pisaroina venttiilikopan kannessa. Kerran oli jopa öljyntäyttökorkki jäätynyt niin kiinni ettei auennut ennenkuin ajoi koneen lämpimäksi. Ennen korkin juuresta ja huohottimen lähdöstä sai kaapia sormella majoneesia, mutta nyt Teboilin öljyillä saa pyyhkiä vettä pois. Kumpiko sitten on moottorin kannalta parempi vaihtoehto, vesi öljyn seassa majoneesina vai vesi vetenä? Nämä M52TU ja M54 koneet on kyllä kovia kondensoimaan vettä koneen sisään. Itse en ainakaan ole syytä keksinyt miksi näin on.
          BMW 530iA Touring -05

          Comment

          • Hanza
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2002
            • 1931
            • Juvan Shell. Requiescat in pace

            #65
            Originally posted by markok View Post
            Nyt on parilta talvelta vertailupohjaa Castrol Magnatec ja Teboil Diamond öljyistä (molemmat 5W40) ja näiden välillä on kyllä havaittavissa selvä ero. Castrol sitoo koneessa olevan kondenssiveden öljyn sekaan, mistä tulee majoneesia. Nyt kun koneessa on ollut Teboilin öljyt niin majoneesin määrä on vähentynyt todella reilusti, mutta nyt vesi on pisaroina venttiilikopan kannessa. Kerran oli jopa öljyntäyttökorkki jäätynyt niin kiinni ettei auennut ennenkuin ajoi koneen lämpimäksi. Ennen korkin juuresta ja huohottimen lähdöstä sai kaapia sormella majoneesia, mutta nyt Teboilin öljyillä saa pyyhkiä vettä pois. Kumpiko sitten on moottorin kannalta parempi vaihtoehto, vesi öljyn seassa majoneesina vai vesi vetenä? Nämä M52TU ja M54 koneet on kyllä kovia kondensoimaan vettä koneen sisään. Itse en ainakaan ole syytä keksinyt miksi näin on.
            Kyllä mä arvelisin omasta mielestäni, että se vesi ois parempi ihan kosteutena siellä venttiilikopassa, kuin öljyn seassa ja kylmälimana huohottimessa. Veden ainakin vois kuvitella haihtuvan jossain vaiheessa moottorista pois.
            Tossa omassa dieselissä kanssa ole kylmälimaa korkissa. Öljynä mobil 1 5w-30 ESP.
            Itehän pilikon aina kokonaisen poppamiehen leivälle koska a) ne on tulisia ja b) nee kerit pois isäm maasta

            t: luft waffel

            "Vitun penaristit. Melkein kun nissanistit mutta homompia"

            Comment

            • tenzo
              Bimmer Rookie
              • Sep 2011
              • 79
              • Kemi

              #66
              Itellä ei oo tietoo et millon on vaihettu huohotin sigun autoon (ml. 337500km) Talvi kilsoja eli Joulukuun alusta on kertynyt 8500km ja ei oo huohotin jäätyny, munuaiset ollu ummessa kovilla pakkasilla. Ajo on ollut 50/50 kaupunki/maantie. ja m-öljynä oon käyttäny Valvolinen MaxLife 5w40;stä. Öljyt ja suodatin vaihdettu viimeksi kuukausi sitten. Ei ole myöskään kertyny majoneesia pahemmin. Mut pitää kyl varalta tilata kaikki huohotin osat ja vaihella
              Nissan Qashqai 1.3 DIG-T DCT Tekna+ -19 Black J11B
              EX. Nissan Qashqai 1.2 DIG-T Xtronic Design pack -17 Black J11
              EX.MB E280 CDI TA Elegance -05 Tanzanite Blue Metallic S211
              EX. BMW 520i -97 Schwarz II
              E39
              EX. MB 190E 1.8 Sportline -91 Bornit W201

              Comment

              • 174000
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2008
                • 1176
                • Tuusula

                #67
                Originally posted by markok View Post
                Nyt on parilta talvelta vertailupohjaa Castrol Magnatec ja Teboil Diamond öljyistä (molemmat 5W40) ja näiden välillä on kyllä havaittavissa selvä ero. Castrol sitoo koneessa olevan kondenssiveden öljyn sekaan, mistä tulee majoneesia.
                Itselläkin oli käytössä nimenomaan Magnatec. Parempihan se niin on, ettei majoneesia tule.
                ’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
                '02 VW Golf 1.4i
                Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
                ’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring

                Comment

                • Guest's Avatar

                  #68
                  Jos ei ole koskaan tai vuosikausiin vaihdettu noita huohotin hilppeitä, niin suosittelen vaihtamaan, ja samalla vaihtaa sen öljykopan tiivisteenkin. Kyllä meinaan vituttaa kympillä kun koneen hengitys salpaantuu ja öljy lentää ja sotkee joka paikan Siinä vaiheessa voi pistää miettimään että tuliko säästettyä väärässä paikassa. Ja kun vahinko sattuu, niin se ei satu ikinä mitenkään hyvässä paikassa hyvään aikaan.

                  Mun tapauksessa ei ollut muuta vaihtoehtoa kuin tilata hinausauto ja vinssata bemu lavalle. Jos ei vakuutus korvaa niin uskomattoman kallis paukku jo pelkästään tuo hinauspalvelu.

                  Korjaamon setä oli korjannut talteen ne vanhat huohotin osat, ja oli kyllä täynnä paskaa. Ei paljoa vaadita että sitten jäätyä jämähtää putket ja separaattori tukkoon kun seassa on vielä vettä.

                  Comment

                  • _nixu_
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2006
                    • 8972
                    • Kellokoski

                    #69
                    No näinpä. Sangen yksinkertainen asia jonka ymmärtää kun kerran näkee nuo vanhat tukkoiset osat. Eli ennakoida kannattaa ja vaihtaa nuo vaikka autossa olisi alunperin ollut eristetyt osat.
                    E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                    Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                    Comment

                    • Perlenbacher
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2010
                      • 1103
                      • Suomi

                      #70
                      Täälläpäin nauravat (tai ainakin ennen nauroivat) räkäsesti merkkiliikkeessä jos sinne meni korjauttamaan M54:n huohottimen jäätymisen seurauksia. "Hahhah mitäs ostit saksasta tuodun mittariruuvatun ja kolarikorjatun paskan jossa on lämpimän maan huohotin"

                      Comment

                      • Cell
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2004
                        • 7037
                        • Uusikaupunki

                        #71
                        Originally posted by Perlenbacher View Post
                        Täälläpäin nauravat (tai ainakin ennen nauroivat) räkäsesti merkkiliikkeessä jos sinne meni korjauttamaan M54:n huohottimen jäätymisen seurauksia. "Hahhah mitäs ostit saksasta tuodun mittariruuvatun ja kolarikorjatun paskan jossa on lämpimän maan huohotin"
                        Nauraakohan ne samalla tavalla kun suomi-auton eristämätön huohotin jäätyy
                        325i -08
                        i3 REx -17
                        M5 -98 Imolarot
                        535i -90 N/A project (maatumassa)

                        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                        Comment

                        • _nixu_
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2006
                          • 8972
                          • Kellokoski

                          #72
                          Originally posted by Cell View Post
                          Nauraakohan ne samalla tavalla kun suomi-auton eristämätön huohotin jäätyy
                          Mä olisin voinut lahjoittaa tukkoiset eristetyt SUOMIAUTON huohotinosat tuonne viime talvena

                          Separaattorin paluulinja öljytikun jalkaan piti PORATA auki kun oli sementoitunut umpeen jne.
                          E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                          Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                          Comment

                          • Rocla
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2002
                            • 7692
                            • Kajaani

                            #73
                            Originally posted by Perlenbacher View Post
                            Täälläpäin nauravat (tai ainakin ennen nauroivat) räkäsesti merkkiliikkeessä jos sinne meni korjauttamaan M54:n huohottimen jäätymisen seurauksia. "Hahhah mitäs ostit saksasta tuodun mittariruuvatun ja kolarikorjatun paskan jossa on lämpimän maan huohotin"
                            Ihailtavan järkevää liiketoimintaa nauraa niille rahoille, jotka naurullaan jättää sinne asiakkaan taskuun
                            Olli.

                            Comment

                            • Perlenbacher
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2010
                              • 1103
                              • Suomi

                              #74
                              Tääl on kahen viikon jono jatkuvasti sinne, eli kai niil on varaa sitte tehä noin.

                              Comment

                              • Bmw Master
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2004
                                • 13155
                                • Kokomo

                                #75
                                Huohotin setti on halpa (n.150€), kannattaa vaihtaa muutaman vuoden välein ja etenkin aina kun ostaa auton jonka huohottimen vaihdosta ei ole varmaa tietoa.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎