M54 B30 Moottorin häiriövalo tykkää palaa? Syy selvis, katit vetelee viimeisiään.

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • piritek2
    Bimmer Rookie
    • Sep 2009
    • 87
    • Oulu

    #76
    M52TU:sta meni kans separaattori rikki. Oireili niin että sammui vauhdista kun kytkin oli pohjassa. Yhtenä päivänä alkoi sitten käry tulemaan sisälle ja venttiilikopan tiivisteen välistä oli tullut hyvin vähän öljyä. Uudet eristetyt huohottimen osat pistin tilaukseen ja ajelin pakolliset ajot öljytikku raollaan. Yhtenä päivänä ei sitten enään lähtenyt käyntiin ollenkaan.

    Vikakoodit luin ja oli just samat, josta täällä puhutaan. Eiköhän ne osat tuu muutaman päivän päästä niin pääsee vaihtamaan.


    Öljyä on ollut koko ajan ylämerkissä. Castrolit. Edellisessä M52 E39:ssä oli Teboil Diamondit ja samalla lailla keräs majoneesia. Molemmissa on ollut munuaisten takana suojat.

    Comment

    • pva86
      Bimmer Rookie
      • Aug 2011
      • 37
      • Vaasa

      #77
      Tässäkin taas tietysti niin kivasti että tällainen osa joka aiheuttaa näitä ongelmia on noin hauskassa paikassa. Itsellä kanssa vastaavaa ongelmaa ja pelkäsin jo että mitä tuossa koneessa on vialla kunnes tein tuosta pientä projektia tuonne projektipuolelle ja sitten linkeistä sai infoa asiasta.

      Saa nyt nähdä kun tuolla tuntuu olevan vähän turhan paljon mustaa "karstaa" myös, jota en ole nähnyt muilla joilla on kuvia ollut aiheesta. Katsotaan nyt miten tällainen vähemmän kokenut asentaja saa tuon itse hoidettua kuntoon.
      E90 318d 2008
      Ex. E39 520iA 2004
      Ex. 2x Volvo, 1x Mazda, 2x Opel, 3x Seat, 2x Audi, 1x Skoda 1x VW

      Comment

      • ämsport
        Bimmer Rookie
        • Jun 2011
        • 118
        • Pori

        #78
        Outoa lukea näitä separaattori ongelmia,kun itellä ei ole koskaan ollut mitään ongelmaa kyseisessä härpäkkeessä.Tietysti kyllä vaihdoin sen ja molemmat putket kun ostin auton (523iA-97) ajettu silloin 260tkm.ja en sen jälkeen ole siihen keskittynyt oli ulkona sitten +40 tai -40 ja nyt ajettu 318tkm.tietty jos on niin tyhmä että ajattelee senkin kestävän niin kauan kun auto liikkuu koska tämähän on BMW.Ongelmat huohottimessa on häviävän pienet jos niitä vertaan esim.muijan G-mallin Astraan joka on 4 vuotta uudempi

        Comment

        • pva86
          Bimmer Rookie
          • Aug 2011
          • 37
          • Vaasa

          #79
          Itse arvioin että tuo on joskus vaihdettu kun noita letkujen kiinnittimiä löytyi irtonaisena tuolta koneen päältä. Olipa sitten jätetty myös imupuolen putki kiinnittämättä kokonaan yhdestä kohtaa myös. Auto ensimmäistä talvea ja ensimmäinen tämän merkkinen joten vaikea sanoa kauanko tuo on kestänyt. Mittarissa tällä hetkellä melkein 290tkm.
          E90 318d 2008
          Ex. E39 520iA 2004
          Ex. 2x Volvo, 1x Mazda, 2x Opel, 3x Seat, 2x Audi, 1x Skoda 1x VW

          Comment

          • ämsport
            Bimmer Rookie
            • Jun 2011
            • 118
            • Pori

            #80
            Eikä se niin pahassa paikassa ole kuin miltä aluksi näyttää.ilmanputsari putkineen pois ja kummasti on jo tilaa,eikä todellakaan tarvitse irroitella mitään imusarjoja tai öljyn-suodattimen kansia.Kun tutkii ensin kun hutkii :think kavereiden autoista muutamia irroitellut,niin uuden vaihto putkineen on noin 15min homma.eniten aikaa vie se separaattorin irroitus siitä rautajalastaan.

            Comment

            • pva86
              Bimmer Rookie
              • Aug 2011
              • 37
              • Vaasa

              #81
              Tuo kaasuläpän irroitus eniten pelottaa tuossa kun se ei ilmeisesti ilman sitä tule sieltä ulos. Myös tuo sähköboksi joka on siinä edessä pitää vielä siirtää mutta nyt kun on pari päivää potenut flunssaa niin se tuli jo selvitettyä mistä se viimeinen ruuvi löytyy että sen saa pois. Taitaa mennä vielä yli 15min tuossa mun hommassa
              E90 318d 2008
              Ex. E39 520iA 2004
              Ex. 2x Volvo, 1x Mazda, 2x Opel, 3x Seat, 2x Audi, 1x Skoda 1x VW

              Comment

              • Bmw Master
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 13155
                • Kokomo

                #82
                Originally posted by ämsport View Post
                eikä todellakaan tarvitse irroitella mitään imusarjoja tai öljyn-suodattimen kansia.Kun tutkii ensin kun hutkii :think kavereiden autoista muutamia irroitellut,niin uuden vaihto putkineen on noin 15min homma.
                Uudemmassa TU koneessa pikkuisen eri homma.

                Vartissa ei kyllä ehdi enää öljytikunputkea irroittamaan ja puhdistamaan, se on kuitenkin ehdoton homma.

                Comment

                • pva86
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2011
                  • 37
                  • Vaasa

                  #83
                  Yritin tänään asentaa uutta separaattoria mutta eihän siitä mitään tullut. 3 tuntia yritin tuota imusarjan päälle tulevaa separaattorin putkea kiinni mutta en onnistunut sitä saamaan.

                  En ihan ymmärrä miten pystyn kääntämään tuota separaattoria 90 astetta tuolla paikallaan että se letku lukittuisi paikalleen. Yritin myös tuoda letkua alakautta niin että se olisi valmiiksi separaattorissa kiinni mutta ei mahdu.

                  Olisko kellään hyvää vinkkiä mitä tälle pitäisi tehdä että sen saa kiinni. Suurin osa ohjeista sanoo että laitat sen nyt vaan kiinni mutta ainakaan itselle ei neuvo auttanut kun ei se sinne mene.
                  E90 318d 2008
                  Ex. E39 520iA 2004
                  Ex. 2x Volvo, 1x Mazda, 2x Opel, 3x Seat, 2x Audi, 1x Skoda 1x VW

                  Comment

                  • Bmw Master
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2004
                    • 13155
                    • Kokomo

                    #84
                    Originally posted by pva86 View Post
                    Yritin tänään asentaa uutta separaattoria mutta eihän siitä mitään tullut. 3 tuntia yritin tuota imusarjan päälle tulevaa separaattorin putkea kiinni mutta en onnistunut sitä saamaan.

                    En ihan ymmärrä miten pystyn kääntämään tuota separaattoria 90 astetta tuolla paikallaan että se letku lukittuisi paikalleen. Yritin myös tuoda letkua alakautta niin että se olisi valmiiksi separaattorissa kiinni mutta ei mahdu.

                    Olisko kellään hyvää vinkkiä mitä tälle pitäisi tehdä että sen saa kiinni. Suurin osa ohjeista sanoo että laitat sen nyt vaan kiinni mutta ainakaan itselle ei neuvo auttanut kun ei se sinne mene.
                    Mikä auto/kone?

                    Comment

                    • pva86
                      Bimmer Rookie
                      • Aug 2011
                      • 37
                      • Vaasa

                      #85
                      M54B22 ja e39 automaatti kyseessä...
                      E90 318d 2008
                      Ex. E39 520iA 2004
                      Ex. 2x Volvo, 1x Mazda, 2x Opel, 3x Seat, 2x Audi, 1x Skoda 1x VW

                      Comment

                      • Mr.Speed

                        #86
                        Ihmeen pitkään tuo koneen häiriövalo olikin palamatta perkele Onko tämä yleistä näissä värkeissä vai onko tämä vain mun paskaa tuuria?

                        Ei kait se auta kun soitella huomenna korjaamolle että auto taas mussuttaa.. Oliskohan siellä nyt vuorossa ne lambda-anturit? :think Raivostuttavaa..

                        Comment

                        • pva86
                          Bimmer Rookie
                          • Aug 2011
                          • 37
                          • Vaasa

                          #87
                          Olishan se kiva ajella välillä ongelmattomalla autolla. Itselle ei ole vielä sellaista tullut vastaan jossa ei olisi jatkuvasti jotain hajalla.

                          Tässä nykyisessäkin on puoleen vuoteen mennyt jo ihan kivasti kaikkea:
                          - Puhaltimen siili alkoi sekoilla
                          - Yksi sytytyspuola hajosi
                          - Akku kuoli kuukausi sitten
                          - Separaattori tukkoon ja tiivisteiden välistä öljyt ulos

                          Sitten kun saa separaattorin kuntoon niin vaan miettimään että mitä seuraavaksi menee.
                          E90 318d 2008
                          Ex. E39 520iA 2004
                          Ex. 2x Volvo, 1x Mazda, 2x Opel, 3x Seat, 2x Audi, 1x Skoda 1x VW

                          Comment

                          • Mr.Speed

                            #88
                            Mulla on nyt vakaa tarkoitus käyttää tuo auto heti katsastuksessa kun sen sais toimimaan asiallisesti. Takaraja on vasta toukokuun alussa mutta viisainta käyttää hyvissä ajoin. Hirvittää jo valmiiksi mitä kaikkea menee alustasta uusiksi :think Keulasta alkanut kuulumaan pikkuhiljaa voimistuvaa kolinaa,, pitäis nostaa pukeille ja tutkia mitä siellä on väljänä.

                            Noh, siksihän nämät vanhat romut myydän pois kun tiedossa on laajemmin remppaa. Pari vuotta uudempi e60 kaks kertaa kalliimpi eikä niistäkään ole mitään takeita.. 04- mallinenkin on jo 8vuotta vanha auto.

                            Kattellaan ja korjaillaan
                            Last edited by Guest; 19-02-2012, 20:21.

                            Comment

                            • ismopetteri
                              Bimmer Rookie
                              • Nov 2004
                              • 71
                              • Turku

                              #89
                              Originally posted by pva86 View Post
                              Yritin tänään asentaa uutta separaattoria mutta eihän siitä mitään tullut. 3 tuntia yritin tuota imusarjan päälle tulevaa separaattorin putkea kiinni mutta en onnistunut sitä saamaan.

                              En ihan ymmärrä miten pystyn kääntämään tuota separaattoria 90 astetta tuolla paikallaan että se letku lukittuisi paikalleen. Yritin myös tuoda letkua alakautta niin että se olisi valmiiksi separaattorissa kiinni mutta ei mahdu.

                              Olisko kellään hyvää vinkkiä mitä tälle pitäisi tehdä että sen saa kiinni. Suurin osa ohjeista sanoo että laitat sen nyt vaan kiinni mutta ainakaan itselle ei neuvo auttanut kun ei se sinne mene.
                              Saman kanssa ite taistelin pari iltaa sitte. Huohottimen putkien liittimet oli vittumaisinta hommassa. Ko. liitin/putki irtoaa separaattorista kun otat ensin sen toisenpään irti imusarjaan tulevasta jakotukista (voitelu, lukituksen puristus, veto). Kun putken toinen pää on irti, "työnnä putkea kohti kantta", eli putki pyörähtää separaattorin lähdössä ~45ast vastapäivään. Tässä jakotukki-separaattorin välisessä putkessa liitin toimii siis vastaavalla periaatteella kuin esim. BNC-liitin, omien havaintojeni mukaan huohotuksen liitoksista ainut tällä tapaa auki pyöritettävä liitin.

                              Muut liitokset aukeaa vissiin ihan uittamalla jollain liemellä, sopivasta kohtaa puristamalla ja voimalla irti vetämällä.
                              E61 523i Touring -09

                              Comment

                              • ismopetteri
                                Bimmer Rookie
                                • Nov 2004
                                • 71
                                • Turku

                                #90
                                Omat äskeiset ohjeet oli siis irroittamiseen, luin ensin että sen kanssa ongelmia. Mutta kiinnitämisen kanssa menee klassisesti "kokoa käänteisessä järjestyksessä". Kandee kattoa vaan että separaattori on kunnolla paikoillaan ja ettei se separaattorin liittimen lähtö kanna imusarjaa vasten, sitten on tosiaan vittumainen pujottaa paikoilleen koloon mihin ei voi edes mahtua.

                                Ensin separaattori kiinni kunnolla, sitten tuo putki hollille, työntäminen paikoilleen ja putken kiertäminen myötäpäivään eli putken jakotukin pään vetäminen kiinni jakotukkiin.

                                Toinen ongelma kootessa minkä huomasin oli että jos laittaa uuden separaattorin jolla on takki päällä eli eristeisiin kääritty, kandee kattoa taas että separaattori on kunnolla paikoillaan ettei kaasuläppä jää kantamaan! Itellä otti pari yritystä että sai tarpeeks syvälle paikoilleen ja silti revin eristettä pois separaattorin ympäriltä kaasuläpän takaa ette vahingossakaan jäänyt kantamaan.
                                Last edited by ismopetteri; 19-02-2012, 21:45.
                                E61 523i Touring -09

                                Comment

                                Working...
                                X