Originally posted by [Snowboarder]
View Post
e39 - akku taas tyhjä
Collapse
X
-
Jos täysi akku tyhjenee johonkin 20min aikana kyllä se aika äkkiä paljastaa itsensä savumerkein.
-
Juu pitää käyttää huomenna autoa tulilla jos lähtee ja mitata vielä uudestaan virrat lepotilassa. Pihtimittaria nyt ei tähän hätään ole, että sais noita latausvirtoja mitattua.Originally posted by [Snowboarder] View PostNehän oli mitattu, ok jos oireileva vika mikä ei aina päällä mutta mikä tämmönen olisi? Ei ainakaan äkkiseltään tuu mieleen semmosta joka lisäks söis 20min akun tyhjäks? Toki kannattaa se auton kuluttama virtakin mitata useammin jos siltä tuntuu. Vaikuttaisi vaan huonolta akulta joka ei ota virtaa vastaan/purkaa itse itsensä. Varsinki akun merkistä päätellen..E61 525xda -08
Comment
-
-
Tämä juttu sai lopullisen päätöksen. Kun viimeinkin jaksoin kiikuttaa akun liikkeeseen.
Akku rikki. Katsoi testerillä ja samantien oli selvä peli. Kennovika.
Eipä siinä. Samantien sain mukaan 30e välirahalla 100Ah Bosch s5 akun, minkä ovh kuulemma yli 200e. Myyjä suositteli, bemaristi kuulemma itsekkin.
Täytyy kyllä sanoa, että kerrankin erinomaista asiakaspalvelua.
10+ Ad varaosat Kuopio.
E61 525xda -08
Comment
-
Boschin S5 100 Ah ollut minulla 530da:ssa reilut kaksi vuotta. Ihan hyvä akku.
Webastoa käytän aika säästeliäästi esilämmitykseen (kun ei se tehtaan asennusten jälkeen oikein mottia lämmitä, kabiinia vaan), mutta pätkäajoa tulee paljon. Työmatkani on alle 10 km joten arkiajo talvella on sellaista, ettei meinaa edes nesteet lämmetä eikä taatusti akku latautua edes starttauksen kulutuksen vertaa. Niinpä yhden kerran on aamuinen starttaus tuottanut naks naks-tuloksen. Tuosta kerrasta viisastuneena olen talvikaudella ladannut ctekillä yön yli lämpimässä parkkihallissa noin kerran kuussa.
Comment
-
Pätkäajoa varten laittaisin kyllä sen ctek:in kiinteästi sinne autoon, jos vain on sähköä saatavilla. Sitten modaamaan webaston lämmittämän moottorinkin ja voi webasto käyttää niin paljon kuin huvittaa. Itsellä on C-tek+akkulämmitin, niin ei tarvitse miettiä onko akku täynnä vai ei.Originally posted by hietase View PostBoschin S5 100 Ah ollut minulla 530da:ssa reilut kaksi vuotta. Ihan hyvä akku.
Webastoa käytän aika säästeliäästi esilämmitykseen (kun ei se tehtaan asennusten jälkeen oikein mottia lämmitä, kabiinia vaan), mutta pätkäajoa tulee paljon. Työmatkani on alle 10 km joten arkiajo talvella on sellaista, ettei meinaa edes nesteet lämmetä eikä taatusti akku latautua edes starttauksen kulutuksen vertaa. Niinpä yhden kerran on aamuinen starttaus tuottanut naks naks-tuloksen. Tuosta kerrasta viisastuneena olen talvikaudella ladannut ctekillä yön yli lämpimässä parkkihallissa noin kerran kuussa.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Olen kyllä täältä katsellut nimimerkki Clavurionin tekemään kuvaa, jonka avulla letkutukset voi muuttaa. Mutta mistä nuo tarvittavat letkut ja liitosholkit saisi? Pitäisikö vaan ostaa jotain tarvikematskua ja muokata siitä letkut siitä ja tehdä holkit sopivan läpimitan putkesta?
Ctekin kytkennän suhteen pesen heti käteni. Kuulun siihen ihmisryhmään jonka sähköopin tuntemus rajoittuu siihen, että on plussa, miinus ja sähkö on sinistä. Onneksi sentään tiedän rajoitukseni tällä alalla, olkoon se puolustukseni
Comment
-
Tuo tietotaso riittää sen kytkennän tekemiseen.Originally posted by hietase View Post
Ctekin kytkennän suhteen pesen heti käteni. Kuulun siihen ihmisryhmään jonka sähköopin tuntemus rajoittuu siihen, että on plussa, miinus ja sähkö on sinistä. Onneksi sentään tiedän rajoitukseni tällä alalla, olkoon se puolustukseni
ex-E46 330 XD
Comment
-
Kuten Kojontti totesi, niin ei ole kyllä hankala kytkeä c-tek. Foorumiltakin löytyy paljon tästä keskustelua. Suosittelen vahvasti, koska silloin ei tarvitse enää miettiä virran riittävyyttä ja akun ikä pitenee kun se on aina suunnilleen täynnä.Originally posted by hietase View PostCtekin kytkennän suhteen pesen heti käteni. Kuulun siihen ihmisryhmään jonka sähköopin tuntemus rajoittuu siihen, että on plussa, miinus ja sähkö on sinistä. Onneksi sentään tiedän rajoitukseni tällä alalla, olkoon se puolustukseni
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Nonni, oman koslan kohdalla akkua söi hantin ovi.Originally posted by hander View Post4. E39 ominaisuus. Mulla on ihan samanlainen oikuttelija
no eivaan veikkaan ite että syyskosteudet pääsee johonkin suojaamattomaan liittimeen tms. Tekemään oikosulkua. Mulla menee 100 Ah akku päivässä tyhjäks jos en pistä katkasijasta paa kiinni. Kesällä ei purkautunu sitten yhtään.
Siinä ei sähköt pelaa ml. keskuslukko (ei aukea tai lukitu kaukosäätimestä). Jos hantin oven lukko oli auki ja muuten löi ovet kakesta säppiin, niin auto ei vissiin osannut rauhoittua nukkumaan ja seuraavana päivänä akku tyhjänä. Nyt pitäny sitä apparin ovea lukossa, niin saa seistä päivätolkulla eikä jännite putoa lainkaan. Olen tyytyväinen.- vw
Menneet:
e34 520, vw, vw, e36 318, vw, vw, e38 740,
vw, vw, e39 540, vw, vw, 1966 Ford Fairlane, vw.
Comment
-
Laitoin just päävirtakatkaisimen akkuun. Ois pitäny laittaa heti, kun ton koslan hommas.ex: BMW E38 735iA -97
ex: MB W211 E200CDI -03
ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
ex: BMW E39 528iA -96
ex: MB W126 300SE -89
ex: BMW E34 525iAT -95
ex: BMW E36 316iA -91
Comment
-
Miksi? Seisotatko autoasi pitkäänkin kerrallaan?Originally posted by Night-Wind View PostLaitoin just päävirtakatkaisimen akkuun. Ois pitäny laittaa heti, kun ton koslan hommas.
En kyllä itse jaksaisi alkaa kovin ahkerasti käyttämään kyseistä katkaisijaa kun aina kello pihalla, radiosta kanavat hukassa jne.
Comment
-
Miksi? No siksi, että ei akusta häviä virrat. Viikonloppuisin ei tule ajettua niin ei tarvi tota sen ahkerammin käyttää, kuin vaan kerran viikossa. Jättää se sinne kanavia, joita en kuuntele ja kellon häviäminen on pientä tyhjään akkuun verrattuna.Originally posted by Muurahainen View PostMiksi? Seisotatko autoasi pitkäänkin kerrallaan?
En kyllä itse jaksaisi alkaa kovin ahkerasti käyttämään kyseistä katkaisijaa kun aina kello pihalla, radiosta kanavat hukassa jne.
Kyllä tuo jokaviikkoisen akun lataamisen/kaapelin irti repimisen voittaa 10-0.ex: BMW E38 735iA -97
ex: MB W211 E200CDI -03
ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
ex: BMW E39 528iA -96
ex: MB W126 300SE -89
ex: BMW E34 525iAT -95
ex: BMW E36 316iA -91
Comment
-
Okei, itsellä virtaa näyttää vielä riittävän vaikka auto seisoo about viikon. Pidemmästä en tiedä kun ei ole tullut sen pidempään seisotettua.Originally posted by Night-Wind View PostMiksi? No siksi, että ei akusta häviä virrat. Viikonloppuisin ei tule ajettua niin ei tarvi tota sen ahkerammin käyttää, kuin vaan kerran viikossa. Jättää se sinne kanavia, joita en kuuntele ja kellon häviäminen on pientä tyhjään akkuun verrattuna.
Kyllä tuo jokaviikkoisen akun lataamisen/kaapelin irti repimisen voittaa 10-0.
Oletko mittaillut virran kulutuksia levossa?
Comment
-
Et oo 4v aikana löytänyt vikaa?Originally posted by Night-Wind View PostMiksi? No siksi, että ei akusta häviä virrat. Viikonloppuisin ei tule ajettua niin ei tarvi tota sen ahkerammin käyttää, kuin vaan kerran viikossa. Jättää se sinne kanavia, joita en kuuntele ja kellon häviäminen on pientä tyhjään akkuun verrattuna.
Kyllä tuo jokaviikkoisen akun lataamisen/kaapelin irti repimisen voittaa 10-0.
Ei ehjään autoon tarvitse laittaa päävirtakatkaisijaa.Aprilia RSV4
Comment
Comment