Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 - akku taas tyhjä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Muurahainen
    BTCF Member
    • Dec 2006
    • 9194
    • Nurmijärvi

    Originally posted by [Snowboarder] View Post
    Nehän oli mitattu, ok jos oireileva vika mikä ei aina päällä mutta mikä tämmönen olisi? Ei ainakaan äkkiseltään tuu mieleen semmosta joka lisäks söis 20min akun tyhjäks? Toki kannattaa se auton kuluttama virtakin mitata useammin jos siltä tuntuu. Vaikuttaisi vaan huonolta akulta joka ei ota virtaa vastaan/purkaa itse itsensä. Varsinki akun merkistä päätellen..
    Jos täysi akku tyhjenee johonkin 20min aikana kyllä se aika äkkiä paljastaa itsensä savumerkein.

    Comment

    • Purtsi123
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2008
      • 1011
      • Kuopio

      Originally posted by [Snowboarder] View Post
      Nehän oli mitattu, ok jos oireileva vika mikä ei aina päällä mutta mikä tämmönen olisi? Ei ainakaan äkkiseltään tuu mieleen semmosta joka lisäks söis 20min akun tyhjäks? Toki kannattaa se auton kuluttama virtakin mitata useammin jos siltä tuntuu. Vaikuttaisi vaan huonolta akulta joka ei ota virtaa vastaan/purkaa itse itsensä. Varsinki akun merkistä päätellen..
      Juu pitää käyttää huomenna autoa tulilla jos lähtee ja mitata vielä uudestaan virrat lepotilassa. Pihtimittaria nyt ei tähän hätään ole, että sais noita latausvirtoja mitattua.
      E61 525xda -08

      Comment

      • Purtsi123
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2008
        • 1011
        • Kuopio

        Originally posted by Muurahainen View Post
        Jos täysi akku tyhjenee johonkin 20min aikana kyllä se aika äkkiä paljastaa itsensä savumerkein.
        Näin minäkin luulisin. Tosin tämä episodi oli vielä tuolla varmuudella rikkinäisellä akulla.
        E61 525xda -08

        Comment

        • Purtsi123
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2008
          • 1011
          • Kuopio

          Tämä juttu sai lopullisen päätöksen. Kun viimeinkin jaksoin kiikuttaa akun liikkeeseen.

          Akku rikki. Katsoi testerillä ja samantien oli selvä peli. Kennovika.
          Eipä siinä. Samantien sain mukaan 30e välirahalla 100Ah Bosch s5 akun, minkä ovh kuulemma yli 200e. Myyjä suositteli, bemaristi kuulemma itsekkin.

          Täytyy kyllä sanoa, että kerrankin erinomaista asiakaspalvelua. 10+ Ad varaosat Kuopio.
          E61 525xda -08

          Comment

          • hietase
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2012
            • 548
            • Espoo

            Boschin S5 100 Ah ollut minulla 530da:ssa reilut kaksi vuotta. Ihan hyvä akku.

            Webastoa käytän aika säästeliäästi esilämmitykseen (kun ei se tehtaan asennusten jälkeen oikein mottia lämmitä, kabiinia vaan), mutta pätkäajoa tulee paljon. Työmatkani on alle 10 km joten arkiajo talvella on sellaista, ettei meinaa edes nesteet lämmetä eikä taatusti akku latautua edes starttauksen kulutuksen vertaa. Niinpä yhden kerran on aamuinen starttaus tuottanut naks naks-tuloksen. Tuosta kerrasta viisastuneena olen talvikaudella ladannut ctekillä yön yli lämpimässä parkkihallissa noin kerran kuussa.

            Comment

            • HTK12
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 10949
              • Joensuu

              Originally posted by hietase View Post
              Boschin S5 100 Ah ollut minulla 530da:ssa reilut kaksi vuotta. Ihan hyvä akku.

              Webastoa käytän aika säästeliäästi esilämmitykseen (kun ei se tehtaan asennusten jälkeen oikein mottia lämmitä, kabiinia vaan), mutta pätkäajoa tulee paljon. Työmatkani on alle 10 km joten arkiajo talvella on sellaista, ettei meinaa edes nesteet lämmetä eikä taatusti akku latautua edes starttauksen kulutuksen vertaa. Niinpä yhden kerran on aamuinen starttaus tuottanut naks naks-tuloksen. Tuosta kerrasta viisastuneena olen talvikaudella ladannut ctekillä yön yli lämpimässä parkkihallissa noin kerran kuussa.
              Pätkäajoa varten laittaisin kyllä sen ctek:in kiinteästi sinne autoon, jos vain on sähköä saatavilla. Sitten modaamaan webaston lämmittämän moottorinkin ja voi webasto käyttää niin paljon kuin huvittaa. Itsellä on C-tek+akkulämmitin, niin ei tarvitse miettiä onko akku täynnä vai ei.
              e39 540iA E85

              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

              Comment

              • hietase
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2012
                • 548
                • Espoo

                Olen kyllä täältä katsellut nimimerkki Clavurionin tekemään kuvaa, jonka avulla letkutukset voi muuttaa. Mutta mistä nuo tarvittavat letkut ja liitosholkit saisi? Pitäisikö vaan ostaa jotain tarvikematskua ja muokata siitä letkut siitä ja tehdä holkit sopivan läpimitan putkesta?

                Ctekin kytkennän suhteen pesen heti käteni. Kuulun siihen ihmisryhmään jonka sähköopin tuntemus rajoittuu siihen, että on plussa, miinus ja sähkö on sinistä. Onneksi sentään tiedän rajoitukseni tällä alalla, olkoon se puolustukseni

                Comment

                • Kojontti
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2014
                  • 204
                  • Puolanka

                  Originally posted by hietase View Post

                  Ctekin kytkennän suhteen pesen heti käteni. Kuulun siihen ihmisryhmään jonka sähköopin tuntemus rajoittuu siihen, että on plussa, miinus ja sähkö on sinistä. Onneksi sentään tiedän rajoitukseni tällä alalla, olkoon se puolustukseni
                  Tuo tietotaso riittää sen kytkennän tekemiseen.
                  ex-E46 330 XD

                  Comment

                  • HTK12
                    BTCF Member
                    • Jul 2011
                    • 10949
                    • Joensuu

                    Originally posted by hietase View Post
                    Ctekin kytkennän suhteen pesen heti käteni. Kuulun siihen ihmisryhmään jonka sähköopin tuntemus rajoittuu siihen, että on plussa, miinus ja sähkö on sinistä. Onneksi sentään tiedän rajoitukseni tällä alalla, olkoon se puolustukseni
                    Kuten Kojontti totesi, niin ei ole kyllä hankala kytkeä c-tek. Foorumiltakin löytyy paljon tästä keskustelua. Suosittelen vahvasti, koska silloin ei tarvitse enää miettiä virran riittävyyttä ja akun ikä pitenee kun se on aina suunnilleen täynnä.
                    e39 540iA E85

                    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                    Comment

                    • hander
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2013
                      • 152
                      • Mylly

                      Originally posted by hander View Post
                      4. E39 ominaisuus. Mulla on ihan samanlainen oikuttelija no eivaan veikkaan ite että syyskosteudet pääsee johonkin suojaamattomaan liittimeen tms. Tekemään oikosulkua. Mulla menee 100 Ah akku päivässä tyhjäks jos en pistä katkasijasta paa kiinni. Kesällä ei purkautunu sitten yhtään.
                      Nonni, oman koslan kohdalla akkua söi hantin ovi.

                      Siinä ei sähköt pelaa ml. keskuslukko (ei aukea tai lukitu kaukosäätimestä). Jos hantin oven lukko oli auki ja muuten löi ovet kakesta säppiin, niin auto ei vissiin osannut rauhoittua nukkumaan ja seuraavana päivänä akku tyhjänä. Nyt pitäny sitä apparin ovea lukossa, niin saa seistä päivätolkulla eikä jännite putoa lainkaan. Olen tyytyväinen.
                      - vw

                      Menneet:
                      e34 520, vw, vw, e36 318, vw, vw, e38 740,
                      vw, vw, e39 540, vw, vw, 1966 Ford Fairlane, vw.

                      Comment

                      • Night-Wind
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2006
                        • 1534
                        • 02

                        Laitoin just päävirtakatkaisimen akkuun. Ois pitäny laittaa heti, kun ton koslan hommas.
                        ex: BMW E38 735iA -97
                        ex: MB W211 E200CDI -03
                        ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
                        ex: BMW E39 528iA -96
                        ex: MB W126 300SE -89
                        ex: BMW E34 525iAT -95
                        ex: BMW E36 316iA -91

                        Comment

                        • Muurahainen
                          BTCF Member
                          • Dec 2006
                          • 9194
                          • Nurmijärvi

                          Originally posted by Night-Wind View Post
                          Laitoin just päävirtakatkaisimen akkuun. Ois pitäny laittaa heti, kun ton koslan hommas.
                          Miksi? Seisotatko autoasi pitkäänkin kerrallaan?
                          En kyllä itse jaksaisi alkaa kovin ahkerasti käyttämään kyseistä katkaisijaa kun aina kello pihalla, radiosta kanavat hukassa jne.

                          Comment

                          • Night-Wind
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2006
                            • 1534
                            • 02

                            Originally posted by Muurahainen View Post
                            Miksi? Seisotatko autoasi pitkäänkin kerrallaan?
                            En kyllä itse jaksaisi alkaa kovin ahkerasti käyttämään kyseistä katkaisijaa kun aina kello pihalla, radiosta kanavat hukassa jne.
                            Miksi? No siksi, että ei akusta häviä virrat. Viikonloppuisin ei tule ajettua niin ei tarvi tota sen ahkerammin käyttää, kuin vaan kerran viikossa. Jättää se sinne kanavia, joita en kuuntele ja kellon häviäminen on pientä tyhjään akkuun verrattuna.

                            Kyllä tuo jokaviikkoisen akun lataamisen/kaapelin irti repimisen voittaa 10-0.
                            ex: BMW E38 735iA -97
                            ex: MB W211 E200CDI -03
                            ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
                            ex: BMW E39 528iA -96
                            ex: MB W126 300SE -89
                            ex: BMW E34 525iAT -95
                            ex: BMW E36 316iA -91

                            Comment

                            • Muurahainen
                              BTCF Member
                              • Dec 2006
                              • 9194
                              • Nurmijärvi

                              Originally posted by Night-Wind View Post
                              Miksi? No siksi, että ei akusta häviä virrat. Viikonloppuisin ei tule ajettua niin ei tarvi tota sen ahkerammin käyttää, kuin vaan kerran viikossa. Jättää se sinne kanavia, joita en kuuntele ja kellon häviäminen on pientä tyhjään akkuun verrattuna.

                              Kyllä tuo jokaviikkoisen akun lataamisen/kaapelin irti repimisen voittaa 10-0.
                              Okei, itsellä virtaa näyttää vielä riittävän vaikka auto seisoo about viikon. Pidemmästä en tiedä kun ei ole tullut sen pidempään seisotettua.

                              Oletko mittaillut virran kulutuksia levossa?

                              Comment

                              • jannmann
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2003
                                • 5856
                                • Joccis City

                                Originally posted by Night-Wind View Post
                                Miksi? No siksi, että ei akusta häviä virrat. Viikonloppuisin ei tule ajettua niin ei tarvi tota sen ahkerammin käyttää, kuin vaan kerran viikossa. Jättää se sinne kanavia, joita en kuuntele ja kellon häviäminen on pientä tyhjään akkuun verrattuna.

                                Kyllä tuo jokaviikkoisen akun lataamisen/kaapelin irti repimisen voittaa 10-0.
                                Et oo 4v aikana löytänyt vikaa?
                                Ei ehjään autoon tarvitse laittaa päävirtakatkaisijaa.
                                Aprilia RSV4

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎