Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 mittariston pikselien katoaminen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Keimo
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 2032
    • Kekkoslovakia

    Originally posted by exodus
    jos noihin sweduihin on luottamista, niin pitäisi ne pysyä hyvänä. Mites teillä jotka olette tehneet homman pitkän kaavan kautta? Onko pikselit pysyneet näkösällä?
    Rahu väsäsi ne minulle pitkän kaavan kautta, niin ovat ainakin tähän päivään asti pysyneet kunnossa ja varmaan pysyykin. Aikaa fiksauksesta on toisaalta vasta muutama kuukausi. Talven jälkeen tietää paremmin keston suhteen.

    Comment

    • KFZ-Koenig
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2003
      • 2900

      Noi ohjeet on ollu tuolla Saksassa jaossa jo pari vuotta, mutta toi cleanerikorjaus ei ole mikään ikuinen, koska se todellinen vika on siellä näytön ja piirilevyn välissä , eikä se korjaannu tolla sprayllä.

      Nooh jokainen voi päättää haluaako availla sen mittariston kerran ja tehdä homman huolella vai sitten availla sen useempaan kertaan...
      Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

      Comment

      • Samppasika
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2004
        • 769
        • Kempele

        Originally posted by Keimo
        Rahu väsäsi ne minulle pitkän kaavan kautta, niin ovat ainakin tähän päivään asti pysyneet kunnossa ja varmaan pysyykin. Aikaa fiksauksesta on toisaalta vasta muutama kuukausi. Talven jälkeen tietää paremmin keston suhteen.
        Kaikki pikselit edelleen näkösällä Pitäisköhän tässä alkaa ottaa Pohjois Suomen pikselinkorjaus viimein haltuun, kun Rahu ja KFZ Koening värkkää etelämpänä
        Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
        E61 530d M-sport -08
        E39 528i Touring -97

        Yhteydenotot: [email protected] !!

        Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.

        Comment

        • BMWFW24
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2003
          • 276
          • Jämsä

          Neulojen irrotuksesta ois kysymys...Onko pakko pitää akselista kiinni jollain, vai voiko jollain "ulosvetäjällä" vetää ne suoraan pois?? Ja kulutusmittarin akselistahan ei taida päästä pitämään kiinni millään?
          ex. 316i e36 1991
          ex. 318iS Coupe e36 1992
          ex. 528iA Touring e39 1997
          ex 316i e30 1990, vaimon
          ex. X5 4.4i e53 2001
          ex 316 e46 2003, vaimon
          525iX e60 2008
          Z4 e85 2003, vaimon​

          Comment

          • teropa
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2005
            • 3855
            • Oulu

            Samppasika,

            Teetkös vielä Oulun seudulla korjauksia ? Ettei tarttis Rahulle asti kiikuttaa...

            Tero
            E60 520dA M-sport
            ---Ex
            E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
            E90 330iA, 325iA, 320dA
            E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
            E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

            PPL(A)

            Comment

            • exodus
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2003
              • 774
              • Oulu

              Originally posted by Rahu
              Kerrothan meille sitten kuin kauan ne kestää hyvänä.
              väilraporttia sen verran, että ainostaan pari kertaa on kovalla pakkasella pari riviä puuttunut, muuten kaikki pikselit näkösällä. Eli kannattaa kokeilla tuota köyhän miehen konstia.

              Comment

              • KFZ-Koenig
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2003
                • 2900

                Originally posted by BMWFW24
                Neulojen irrotuksesta ois kysymys...Onko pakko pitää akselista kiinni jollain, vai voiko jollain "ulosvetäjällä" vetää ne suoraan pois?? Ja kulutusmittarin akselistahan ei taida päästä pitämään kiinni millään?
                Ei sellasta ulosvetäjää oikeen onnistu tekemään, jolla sais sieltä välistä pidettyä kiinni. Kulutusviisarin voi irrottaa ulosvetäjällä kun ottaa sen mustan hatun he**ttiin eka, mutta muihin viisareihin tarviit esim. rälläkällä kavennetut tarpeeks pitkät pihdit tai sitten ostat jostain elektroniikkaliikkeestä valmiit paljon kalliimmat pihdit. Multa löytyy halvalla varaosia elikkäs moottoreita jos koomaat
                Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

                Comment

                • BMWFW24
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2003
                  • 276
                  • Jämsä

                  Onko sen kulutusmittarin moottori sitten erilainen, jos siitä voi vetää sen viisarin irti ilman akselista kiinnipitämistä?
                  ex. 316i e36 1991
                  ex. 318iS Coupe e36 1992
                  ex. 528iA Touring e39 1997
                  ex 316i e30 1990, vaimon
                  ex. X5 4.4i e53 2001
                  ex 316 e46 2003, vaimon
                  525iX e60 2008
                  Z4 e85 2003, vaimon​

                  Comment

                  • Rahu
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2002
                    • 6464
                    • Tuusula

                    Originally posted by BMWFW24
                    Onko sen kulutusmittarin moottori sitten erilainen, jos siitä voi vetää sen viisarin irti ilman akselista kiinnipitämistä?
                    Lue nyt tarkkaan mitä kfz:a tuossa juuri kirjoitti ja tee niin, niin ei tarvitse kysellä turhia kun kuitenkaan kaikkea ei voi aina selittää(varsinkaan kun ne lukee jo vähintään kertaalleen täällä), ne huomaa yleensä vaan tehdessä/käytännössä. Jos tästä aiheesta haluaisi tehdä selvät ohjeet/oppaan niin siitä saisi jo pienoisen kirjan..
                    BMW Service
                    P.o4oo925441
                    [email protected]
                    Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                    Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                    Comment

                    • BMWFW24
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2003
                      • 276
                      • Jämsä

                      Ajattelin vaan, kun kerran miehellä on varaosia tarjolla, niin KFZ tietää mitä eroa on niillä moottoreilla. Jos te olette irrottanut neulat pitämällä kiinni akselista, muista kuin kulutusmittarista, mikä estää irrottamisen kiinni pitämättä niissä? Eikö rakenne kestä, liikkuuko akseli päittäin, hajoaako koko paketti pöydälle? Sen ymmärrän, että tietenkin on helpompi irrotella neuloja jos pitää akseplista kiinni ettei se liiku.
                      Halusin vain tietoa...

                      Ja eikös netistä löydy jo aika hyvä opas ihan suomen kielellä?

                      Ei kannata ruveta kimpoilemaan tämän kirjoituksen takia
                      ex. 316i e36 1991
                      ex. 318iS Coupe e36 1992
                      ex. 528iA Touring e39 1997
                      ex 316i e30 1990, vaimon
                      ex. X5 4.4i e53 2001
                      ex 316 e46 2003, vaimon
                      525iX e60 2008
                      Z4 e85 2003, vaimon​

                      Comment

                      • sirkus
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2004
                        • 2194
                        • kaustinen

                        Kaverithan tekee pisnestä näillä mittaristoilla eikä siks halua tarkasti opastaa jokaista tee se itse miestä. Sivusta seuranneena voin kuitenkin kertoa sen verran et muut kuin kulutus viisarit lähtee pitämällä akselista kii ja niitä ei ulosvetäjällä rikkomatta saa irti. Kulutusmittarin akselista ei kii voi pitää mut se viisari on silleen erillainen et ku mustan muovin ottaa pois näkyy akselin pää ja tekemällä ulosvetäjän joka painaa samalla tuon akselin päähän kun vetää viisaria ylös homma onnaa. Suosittelen viemään mittarin näille "ammattilaisille" niin vältyt harmeilta ja saat takuulla toimivan mittariston
                        T. Tyytyväinen asiakas.
                        Chrysler 300c crd touring 2010
                        Daily driver
                        Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
                        Man cave on wheels
                        Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
                        Built not bought
                        V8, only juice&milk come in 2 litres

                        Kawasaki zzr1100 fighter


                        Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

                        Comment

                        • Rahu
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2002
                          • 6464
                          • Tuusula

                          Originally posted by BMWFW24
                          Ajattelin vaan, kun kerran miehellä on varaosia tarjolla, niin KFZ tietää mitä eroa on niillä moottoreilla. Jos te olette irrottanut neulat pitämällä kiinni akselista, muista kuin kulutusmittarista, mikä estää irrottamisen kiinni pitämättä niissä? Eikö rakenne kestä, liikkuuko akseli päittäin, hajoaako koko paketti pöydälle? Sen ymmärrän, että tietenkin on helpompi irrotella neuloja jos pitää akseplista kiinni ettei se liiku.
                          Halusin vain tietoa...

                          Ja eikös netistä löydy jo aika hyvä opas ihan suomen kielellä?

                          Ei kannata ruveta kimpoilemaan tämän kirjoituksen takia
                          Niin, kyllähän meillä täytyy varaosia olla koska usein ihmiset tuo ne meille korjattavaksi yleensä vasta sitten kun ovat ensin itse yrittäneet korjata mutta saaneet vaan aikaiseksi lisää tuhoa..

                          Moottoreilla ei sinänsä ole mitään eroa mutta lähinnä "välitys" viisariin on erilainen kuin muissa.

                          Kyllä miltei paras opas löytyy täältä, tosin jostain taitaa löytyä puhtaaksi kirjoitettu versiokin..

                          Enkä mä mitään kimpoile mä vaan sanon omat mielipiteeni eikä siitä tarvitse loukkantua, koska tällaisissa "epämääräisissä" ohjeissa on lähinnä pääasiat kerrottu ja näiden mukaan tehdessä tarvii ja pitääkin käyttää myös omaa luovuutta/aivoja niin kuin kaikkia muitakin ohjeistuksia seuratessa, joten kannattaa muistaa että vastuu on itsellään näitä tehdessä.

                          Tässä vielä kuva miten käy kun vetää pelkästään viisarista
                          Last edited by Rahu; 23-12-2007, 16:23.
                          BMW Service
                          P.o4oo925441
                          [email protected]
                          Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                          Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                          Comment

                          • KFZ-Koenig
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2003
                            • 2900

                            Joo no mä en mitään pisnestä enään mittareilla tee, jos nyt ikinä teinkään. Jotain osia löytyy vielä laatikon pohjalta ja voin myydä niitä jollekin, joka niitä tarvitsee esim. ehjiä moottoreita/viisareita on kasa ja sitten yks kokonainen mittaristo, josta puuttuu pari pikseliä, mutta jonka muusta kunnosta ei ole mitään tietoa -> ei takuita.

                            Tässä topicissa on kerrottu käytännössä jo kaikki mitä tarvii siihen, että jokainen voi korjata itse pikseliviat. Kaikki on vain kiinni siitä, jaksaako/huvittaako selata läpi noita kaikkia postauksia, eikä siitä, etteikö tietoa olisi tarjolla. Mä mietin jossain vaiheessa, että olisin tehnyt ohjeet koko hommasta, mutta toisaalta en viitsi hyppiä Rahun silmille ja toisaalta koko homman kuvaaminen ja tekstien kirjottaminen silleen, että se jokaiselta onnistuisi, vie liikaa aikaa. Privalla on tullut neuvottua muutamia, mutta palkkioksi tunnin kirjoitustyöstä kun ei saa edes paluuviestiä kiitoksesta puhumattakaan, niin eipä paljoa motivoi.
                            Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

                            Comment

                            • Samppasika
                              Bimmer Fanatic
                              • Jun 2004
                              • 769
                              • Kempele

                              Originally posted by teropa
                              Samppasika,

                              Teetkös vielä Oulun seudulla korjauksia ? Ettei tarttis Rahulle asti kiikuttaa...

                              Tero
                              Aloin sitten tekemään, ku kerran kysyntää on
                              Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
                              E61 530d M-sport -08
                              E39 528i Touring -97

                              Yhteydenotot: [email protected] !!

                              Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.

                              Comment

                              • KFZ-Koenig
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2003
                                • 2900

                                Originally posted by Samppasika
                                Aloin sitten tekemään, ku kerran kysyntää on
                                Korjaa Samppa eka noi pikselit tuosta sun myynti-ilmotuksesta, kun sulla on sama onkelma Rahun kanssa, että tekstissä on 2 x E38 muttei E39:ää
                                Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎