Originally posted by exodus
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 mittariston pikselien katoaminen
Collapse
X
-
Noi ohjeet on ollu tuolla Saksassa jaossa jo pari vuotta, mutta toi cleanerikorjaus ei ole mikään ikuinen, koska se todellinen vika on siellä näytön ja piirilevyn välissä , eikä se korjaannu tolla sprayllä.
Nooh jokainen voi päättää haluaako availla sen mittariston kerran ja tehdä homman huolella vai sitten availla sen useempaan kertaan...Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.
Comment
-
-
Originally posted by KeimoRahu väsäsi ne minulle pitkän kaavan kautta, niin ovat ainakin tähän päivään asti pysyneet kunnossa ja varmaan pysyykin. Aikaa fiksauksesta on toisaalta vasta muutama kuukausi. Talven jälkeen tietää paremmin keston suhteen.Pitäisköhän tässä alkaa ottaa Pohjois Suomen pikselinkorjaus viimein haltuun, kun Rahu ja KFZ Koening värkkää etelämpänä
Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
E61 530d M-sport -08
E39 528i Touring -97
Yhteydenotot: [email protected] !!
Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.
Comment
-
-
Neulojen irrotuksesta ois kysymys...Onko pakko pitää akselista kiinni jollain, vai voiko jollain "ulosvetäjällä" vetää ne suoraan pois?? Ja kulutusmittarin akselistahan ei taida päästä pitämään kiinni millään?ex. 316i e36 1991
ex. 318iS Coupe e36 1992
ex. 528iA Touring e39 1997
ex 316i e30 1990, vaimon
ex. X5 4.4i e53 2001
ex 316 e46 2003, vaimon
525iX e60 2008
Z4 e85 2003, vaimon
Comment
-
-
Originally posted by BMWFW24Neulojen irrotuksesta ois kysymys...Onko pakko pitää akselista kiinni jollain, vai voiko jollain "ulosvetäjällä" vetää ne suoraan pois?? Ja kulutusmittarin akselistahan ei taida päästä pitämään kiinni millään?Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.
Comment
-
-
Onko sen kulutusmittarin moottori sitten erilainen, jos siitä voi vetää sen viisarin irti ilman akselista kiinnipitämistä?ex. 316i e36 1991
ex. 318iS Coupe e36 1992
ex. 528iA Touring e39 1997
ex 316i e30 1990, vaimon
ex. X5 4.4i e53 2001
ex 316 e46 2003, vaimon
525iX e60 2008
Z4 e85 2003, vaimon
Comment
-
-
Originally posted by BMWFW24Onko sen kulutusmittarin moottori sitten erilainen, jos siitä voi vetää sen viisarin irti ilman akselista kiinnipitämistä?BMW Service
P.o4oo925441
[email protected]
Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Comment
-
-
Ajattelin vaan, kun kerran miehellä on varaosia tarjolla, niin KFZ tietää mitä eroa on niillä moottoreilla. Jos te olette irrottanut neulat pitämällä kiinni akselista, muista kuin kulutusmittarista, mikä estää irrottamisen kiinni pitämättä niissä? Eikö rakenne kestä, liikkuuko akseli päittäin, hajoaako koko paketti pöydälle? Sen ymmärrän, että tietenkin on helpompi irrotella neuloja jos pitää akseplista kiinni ettei se liiku.
Halusin vain tietoa...
Ja eikös netistä löydy jo aika hyvä opas ihan suomen kielellä?
Ei kannata ruveta kimpoilemaan tämän kirjoituksen takiaex. 316i e36 1991
ex. 318iS Coupe e36 1992
ex. 528iA Touring e39 1997
ex 316i e30 1990, vaimon
ex. X5 4.4i e53 2001
ex 316 e46 2003, vaimon
525iX e60 2008
Z4 e85 2003, vaimon
Comment
-
-
Kaverithan tekee pisnestä näillä mittaristoilla eikä siks halua tarkasti opastaa jokaista tee se itse miestä. Sivusta seuranneena voin kuitenkin kertoa sen verran et muut kuin kulutus viisarit lähtee pitämällä akselista kii ja niitä ei ulosvetäjällä rikkomatta saa irti. Kulutusmittarin akselista ei kii voi pitää mut se viisari on silleen erillainen et ku mustan muovin ottaa pois näkyy akselin pää ja tekemällä ulosvetäjän joka painaa samalla tuon akselin päähän kun vetää viisaria ylös homma onnaa. Suosittelen viemään mittarin näille "ammattilaisille" niin vältyt harmeilta ja saat takuulla toimivan mittariston
T. Tyytyväinen asiakas.Chrysler 300c crd touring 2010
Daily driver
Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
Man cave on wheels
Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
Built not bought
V8, only juice&milk come in 2 litres
Kawasaki zzr1100 fighter
Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88
Comment
-
-
Originally posted by BMWFW24Ajattelin vaan, kun kerran miehellä on varaosia tarjolla, niin KFZ tietää mitä eroa on niillä moottoreilla. Jos te olette irrottanut neulat pitämällä kiinni akselista, muista kuin kulutusmittarista, mikä estää irrottamisen kiinni pitämättä niissä? Eikö rakenne kestä, liikkuuko akseli päittäin, hajoaako koko paketti pöydälle? Sen ymmärrän, että tietenkin on helpompi irrotella neuloja jos pitää akseplista kiinni ettei se liiku.
Halusin vain tietoa...
Ja eikös netistä löydy jo aika hyvä opas ihan suomen kielellä?
Ei kannata ruveta kimpoilemaan tämän kirjoituksen takia
Moottoreilla ei sinänsä ole mitään eroa mutta lähinnä "välitys" viisariin on erilainen kuin muissa.
Kyllä miltei paras opas löytyy täältä, tosin jostain taitaa löytyä puhtaaksi kirjoitettu versiokin..
Enkä mä mitään kimpoile mä vaan sanon omat mielipiteeni eikä siitä tarvitse loukkantua, koska tällaisissa "epämääräisissä" ohjeissa on lähinnä pääasiat kerrottu ja näiden mukaan tehdessä tarvii ja pitääkin käyttää myös omaa luovuutta/aivoja niin kuin kaikkia muitakin ohjeistuksia seuratessa, joten kannattaa muistaa että vastuu on itsellään näitä tehdessä.
Tässä vielä kuva miten käy kun vetää pelkästään viisaristaLast edited by Rahu; 23-12-2007, 16:23.BMW Service
P.o4oo925441
[email protected]
Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Comment
-
-
Joo no mä en mitään pisnestä enään mittareilla tee, jos nyt ikinä teinkään. Jotain osia löytyy vielä laatikon pohjalta ja voin myydä niitä jollekin, joka niitä tarvitsee esim. ehjiä moottoreita/viisareita on kasa ja sitten yks kokonainen mittaristo, josta puuttuu pari pikseliä, mutta jonka muusta kunnosta ei ole mitään tietoa -> ei takuita.
Tässä topicissa on kerrottu käytännössä jo kaikki mitä tarvii siihen, että jokainen voi korjata itse pikseliviat. Kaikki on vain kiinni siitä, jaksaako/huvittaako selata läpi noita kaikkia postauksia, eikä siitä, etteikö tietoa olisi tarjolla. Mä mietin jossain vaiheessa, että olisin tehnyt ohjeet koko hommasta, mutta toisaalta en viitsi hyppiä Rahun silmille ja toisaalta koko homman kuvaaminen ja tekstien kirjottaminen silleen, että se jokaiselta onnistuisi, vie liikaa aikaa. Privalla on tullut neuvottua muutamia, mutta palkkioksi tunnin kirjoitustyöstä kun ei saa edes paluuviestiä kiitoksesta puhumattakaan, niin eipä paljoa motivoi.Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.
Comment
-
-
Originally posted by teropaSamppasika,
Teetkös vielä Oulun seudulla korjauksia ? Ettei tarttis Rahulle asti kiikuttaa...
TeroAlku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
E61 530d M-sport -08
E39 528i Touring -97
Yhteydenotot: [email protected] !!
Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.
Comment
-
-
Originally posted by SamppasikaAloin sitten tekemään, ku kerran kysyntää onAutossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.
Comment
-
Comment