Keskikulutus seka-ajossa tietokoneen mukaan n. 9.6 l. (kaupunki 35%, moottoritie 30%, maaseutumatkailu 35%) Kyseessä siis 3.0 l bensa-tomaatti.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Vanoksen, lambdan, MAFin ja perän vaikutus kiihtyvyyteen?
Collapse
X
-
Originally posted by Bmw Master View PostMites teillä tuo polttoaineenkulutus? Mulla menee älyttömän vähän.
Ilmeneekö sinulla tuota moottorin heilumista?
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostPelti auki ja kylmällä koneella startti?
Tutkin taas Inpalla rough-arvoja ja 3 & 4 sylinterit näyttää suurempia arvoja. Vaihdoin 1 ja 4 sylinterien puolat keskenään, mutta ei sillä ollut mitään vaikutusta. Joten mitä jää jäljelle? Suuttimet, suuttimien O-renkaat, imusarjan tiivisteet tai sitten jotain paljon hankalampaa.
Oletteko katsoneet mitä nuo rough-arvot teillä näyttää?
Comment
-
-
Pari vuotta sitten katottu livedataa inpalla. Silloin ei mitään poikkeavaa pyttyjen välillä. Nykytilanteesta ei mitään hajua, mutta tuo tutina kylmällä koneella on vaivannut kyllä ihan niin kauan, kuin auto on minulla ollut.
Olisko tässä nyt tosiaan niin, että tuo kylmätutinan aiheuttaja vie myös tehot koneesta...?
Ja aika rajulta kuulostaa tuo sinun autosi kulutus TJJ. Tietysti urheilullisella ajotyylillä saa kulutuksen nousemaan, mutta kun itse en taloudellisin kuski tällä pallolla todellakaan ole ja silti isommalla koneella keskikulutus kolme litraa vähemmän, niin kuulostaa aika pahalta...Last edited by SJHP44; 12-07-2012, 20:29.e39 530iA M-Sport -00 Titansilber
Comment
-
-
Originally posted by SJHP44 View PostPari vuotta sitten katottu livedataa inpalla. Silloin ei mitään poikkeavaa pyttyjen välillä. Nykytilanteesta ei mitään hajua, mutta tuo tutina kylmällä koneella on vaivannut kyllä ihan niin kauan, kuin auto on minulla ollut.
Olisko tässä nyt tosiaan niin, että tuo kylmätutinan aiheuttaja vie myös tehot koneesta...?
Ja aika rajulta kuulostaa tuo sinun autosi kulutus TJJ. Tietysti urheilullisella ajotyylillä saa kulutuksen nousemaan, mutta kun itse en taloudellisin kuski tällä pallolla todellakaan ole ja silti isommalla koneella keskikulutus kolme litraa vähemmän, niin kuulostaa aika pahalta...
Saas nähdä onko kulutukseen tullut muutosta sitten kun palaan töihin ja ajot normalisoituu. Nyt kulutus on 10L paikkeilla, mutta en oikein usko sen pysyvyyteen. Toki vaihdoin pyöränlaakerit, mutta ei ne nyt niin jumissa ollut. Toisaalta minähän vaihdoin myös tasauspyörästön, tiedä sitten kumpaan suuntaan se minun ajoilla vaikuttaa kun välityksetkin muuttui.
Comment
-
-
Minulla menee aika tasaseen se 10l/100km tässä sekalaisessa kaupunkiajossa, itsellä on aika reipas ajotyyli, mutta ei nyt mikään lappu lattiassakaan tyyli kuitenkaan. Tuskin tuosta litraa enempää sais pihistettyä pois. Puhtaasti maantiellä ajettaessa menee 7,2-7,5l tietämiä riippuen rajoituksista. Tämä siis ihan mitattuna. Ajotietokone näyttää alakanttiin itsellä kun en ole saanut aikaiseksi sitä säätää kohdalleen. Ja tosiaan manuaali laatikolla tämä. Aika vähältä kuulostaa SHJP44 kulutus jos tuo on myös todellinen laskettu kulutus. Tosin sulla on aika vähän kaupunkipyörittelyä.
Itsellä sen tutinan huomaa ainoastaan yleensä kun kone on kunnolla jäähtynyt. Esim. Nyt kesällä oikeastaan vain aamulla kun auto on yön seissyt. Puolia en ole omasta tutkinut kovin tarkasti eivät kuitenkaan halki tai mitenkään vialliselta näyttäneet, tulpat vaihdoin joku 30tkm sitten joten nekin pitäisi olla alkutaipaleella käyttöiän puolesta. Mutta onko tuo tutina peräti ominaisuus eikä varsinaisesti vika? Sen ainakin olen huomannut, että ilmastointi tuntuu ottavan melkoisesti tehoja, varmaan olisi aineiden täyttö paikallaan.
Oman auton bensanpaineista ei ole hajua, pitäisi kai nekin mitata myös ajossa täyskaasulla jos alkaa mittaileen.Last edited by Antsah; 12-07-2012, 21:26.
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostMitäs, kerro lisää? Tiuhempi harvempi? Mites tomaatti suhtautuu uuteen perään?
Eli tuolla pitäisi teoriassa tulla 13% lisää vääntöä pyörille ja parempi kiihtyvyys yms. Senkin takia minua "hiukan" ahdistaa nuo yli 10 sek 0-100 ajat, ajan piti mennä toiseen suuntaan... Eikä tuo selity vaihtokohdan muutoksellakaan.
Auto kuitenkin kiihtyy joissain tilanteissa selvästi kevyemmän tuntuisesti kuin ennen. Automaatti toimii kuin ennenkin, moottorijarrutus on hiukan entistä voimakkaampi. Saattaa olla, että automaatti vaihtaa nyt taajama-ajossa 4. vaihteen innokkaammin päälle kuin ennen. Matka-ajossa kierrokset toki ovat hiukan korkeammat, mutta eipä tuo minua haittaa.
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostAlkuperäinen on 3.07 ja vaihdoin 3.46 perän. Jenkkiversion 528iA:ssa on tuollainen vakiona, samoin euro 530:ssä.
Eli tuolla pitäisi teoriassa tulla 13% lisää vääntöä pyörille ja parempi kiihtyvyys yms. Senkin takia minua "hiukan" ahdistaa nuo yli 10 sek 0-100 ajat, ajan piti mennä toiseen suuntaan... Eikä tuo selity vaihtokohdan muutoksellakaan.
Auto kuitenkin kiihtyy joissain tilanteissa selvästi kevyemmän tuntuisesti kuin ennen. Automaatti toimii kuin ennenkin, moottorijarrutus on hiukan entistä voimakkaampi. Saattaa olla, että automaatti vaihtaa nyt taajama-ajossa 4. vaihteen innokkaammin päälle kuin ennen. Matka-ajossa kierrokset toki ovat hiukan korkeammat, mutta eipä tuo minua haittaa.
Veljen 530ia on tuolla tiuhemmalla perällä ja jotenkin kevyemmin kulkee. Tosin onhan siinä muutama heppakin enemmän...
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostSamaa suunnittelin, mutta foorumilla sanottiin laatikon sekoavan kuten väärän kokoisilla renkaillakin. Turbiini lukkiutuu samalla tavalla kuin ennenkin? Paljonko kierrokset nyt esim. satasen nopeudessa?
Comment
-
-
Tarkistin INPAlla, suuttimien korjausarvot ja ne on ihan ok. Aika pienillä luvuilla pyörivät kaikki. Sen sijaan P1190 Pre-catalyst Fuel Trim System Bank 1 ja P1191 Pre-catalyst Fuel Trim System Bank 2 vikakoodit oli jääneet muistiin. Vika ei tosin ollut päällä enään eikä tullut nollauksen jälkeen uudestaan.Last edited by Antsah; 12-07-2012, 22:36.
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostAlkuperäinen on 3.07 ja vaihdoin 3.46 perän. Jenkkiversion 528iA:ssa on tuollainen vakiona, samoin euro 530:ssä.
Jarrua vasten ja luistonesto pois päältä..E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport
Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostLukittuu, mutta en ole tutkinut mistä nopeudesta alkaen, mutta ainakin tuossa 100km/h nopeudessa. Kierrokset taisi olla 2150-2200.
Comment
-
-
Originally posted by _nixu_ View PostMiten lähdet automaatilla kun mittaat noita aikoja?
Jarrua vasten ja luistonesto pois päältä..
Luistonestolla ei taida olla merkitystä, eihän tuo sudi kuin talvella tai hiekalla (ja joskus myös silloin kun hurjat tehot iskee päälle). Mutta täytyypä jossain vaiheessa mitata jarrua vasten luistonesto pois.
Comment
-
Comment