Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vanoksen, lambdan, MAFin ja perän vaikutus kiihtyvyyteen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Cell
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 7037
    • Uusikaupunki

    Originally posted by Bmw Master View Post
    Asia selvä, perää tilaukseen. Eikös nuo kaikki bensakutosten perät sovi ristiin? 520 on 3,46 välityksellä, samoin 530i eli sama murikka? Samalla vaivalla kai sinne lukonkin laittaa...
    Määrittele samalla vaivalla? Jos ei itse asenna yksikköä niin on se helposti 1500e eikä oo viel kukaan nostanu edes murikkaa paikalleen
    325i -08
    i3 REx -17
    M5 -98 Imolarot
    535i -90 N/A project (maatumassa)

    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

    Comment

    • TJJ
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2003
      • 7591
      • Jyväskylä

      Originally posted by Bmw Master View Post
      Asia selvä, perää tilaukseen. Eikös nuo kaikki bensakutosten perät sovi ristiin? 520 on 3,46 välityksellä, samoin 530i eli sama murikka? Samalla vaivalla kai sinne lukonkin laittaa...
      Ei välttämättä sovi. Niissä on eroja vetoakseleiden laipoissa, kardaanin laipasta en ole varma, kannattaa kuitenkin olla tarkkana. Toki nuo voi vaihtaa vanhasta perästä. Tuo minun oli 520 M54 koneisesta manuaalivaihteisesta touringista, saman auton automaattivaihteisen version perä ei kuitenkaan ole sopiva.
      E39 528iA

      Comment

      • Bmw Master
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 13155
        • Kokomo

        Originally posted by Cell View Post
        Määrittele samalla vaivalla?
        Kun lompakko on jo auki niin antaa mennä

        Originally posted by TJJ View Post
        Ei välttämättä sovi. Niissä on eroja vetoakseleiden laipoissa, kardaanin laipasta en ole varma, kannattaa kuitenkin olla tarkkana. Toki nuo voi vaihtaa vanhasta perästä. Tuo minun oli 520 M54 koneisesta manuaalivaihteisesta touringista, saman auton automaattivaihteisen version perä ei kuitenkaan ole sopiva.
        No niinpä tietysti, ilmankos quaife tarjoaa eri lukkoa melkein joka mallille. Kun ebaystä tilaa, millä varmistaa sopivuuden?

        Comment

        • TJJ
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2003
          • 7591
          • Jyväskylä

          Originally posted by Bmw Master View Post
          Kun ebaystä tilaa, millä varmistaa sopivuuden?
          Perässä on osanumero (jos se tarra vaan on tallessa) tai sitten jos myyjä ilmoittaa mistä autosta osa on purettu (ja se on varma tieto). Osanumeroissakin pitää tosiaan nähdä se tarrasta eikä luottaa myyjän ilmoitukseen, hän kun on voinut katsoa sen netistä eikä itse tuotteesta. Sitten vaan katsoo ETK:sta onko osa sopiva. Tuosta näkee osanumeron (33 10 7 529 494) ja missä sitä on käytetty: http://bmwfans.info/parts/catalog/33107529494/
          Eli varmaankin 525iA ja 530iA olisi yleisimmät. Tuo 520i on pienitehoisin auto jossa tuota on käytetty, joten ajattelin perän senkin takia olevan hyvässä kunnossa.
          E39 528iA

          Comment

          • Cell
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2004
            • 7037
            • Uusikaupunki

            Laipat menee todennäköisesti vaihtamalla, mutta eri lukot voi silti olla koska lautaspyörän asema vaihtuu välityksen mukana.

            Quaifea en kyllä itse laittaisi, viime kesän perusteella se vastaa lähinnä sikakallista avointa tasauspyörästöä.
            325i -08
            i3 REx -17
            M5 -98 Imolarot
            535i -90 N/A project (maatumassa)

            Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

            Comment

            • Petri.Kekkonen
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2006
              • 7417
              • Oulu

              Originally posted by Cell View Post
              Quaifea en kyllä itse laittaisi, viime kesän perusteella se vastaa lähinnä sikakallista avointa tasauspyörästöä.
              Kerrotko lisää? Miten toiminta talvella?

              Itellä ei mitään kokemusta lukoista, mutta aina kun yhdellä pyörällä sudittelen niin haaveissa pyörii tuollainen Quaife. Täältä saanut aiemmin sellaisen käsityksen että useimmat kai ovat olleet tyytyväisiä tai erittäin tyytyväisiä.
              E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
              E39 523i M Sport '00, Titansilber

              Comment

              • jannmann
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2003
                • 5856
                • Joccis City

                Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                Kerrotko lisää? Miten toiminta talvella?

                Itellä ei mitään kokemusta lukoista, mutta aina kun yhdellä pyörällä sudittelen niin haaveissa pyörii tuollainen Quaife. Täältä saanut aiemmin sellaisen käsityksen että useimmat kai ovat olleet tyytyväisiä tai erittäin tyytyväisiä.
                Tuolla on hyvä selitys miksi Quaife on paska.

                Aprilia RSV4

                Comment

                • Bmw Master
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2004
                  • 13155
                  • Kokomo

                  Originally posted by Cell View Post
                  Laipat menee todennäköisesti vaihtamalla, mutta eri lukot voi silti olla koska lautaspyörän asema vaihtuu välityksen mukana.

                  Quaifea en kyllä itse laittaisi, viime kesän perusteella se vastaa lähinnä sikakallista avointa tasauspyörästöä.
                  Ollaan taas pahasti offotopic...

                  Onkohan vetarien laippojen hammastuksissa eroja? Eli sopiiko kaikki vetarin tumpit kaikkiin periin?

                  Quaife mainostaa esijännitystä joka eliminoi nollakitka tilanteen. Käyttäjä kokemukset tosin kertoo muuta. Toisaalta, kai sinne voisi askarrella viskon tai kitkalukon.

                  Comment

                  • zener
                    Moderator
                    • Oct 2004
                    • 14409
                    • Oulu

                    Originally posted by janke View Post
                    Vaihdoitko vanoksen solenoidin uuteen? Mulla oli jumissa ja sain sitä elvytetyä liottamalla ja puhdistamalla, niin vedosta tuli tuon jälkeen tasaisempi, mutta nyt parinviikon ajon jälkeen taas ilmeisesti jumittaa, kun veto hiukan aaltoilee. Täytyy kans noi vanoksen tiivisteet vaihtaa piahkoin.
                    Nyt kun kilometrejä on vähän tullut uusilla tiivisteillä ja kokeilin 0-100 kiihdytystä niin pieni aaltoleiva kiihtyvyys tuntuu olevan tipotiessään ja ehkä hieman pirteämmän oloinen. Tiedä sitten... :think
                    E65 730dA '04 klick
                    F10 520dA '11 klick
                    E34 520iA '91 klick

                    Instagram


                    "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                    Comment

                    • Cell
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2004
                      • 7037
                      • Uusikaupunki

                      Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                      Kerrotko lisää? Miten toiminta talvella?

                      Itellä ei mitään kokemusta lukoista, mutta aina kun yhdellä pyörällä sudittelen niin haaveissa pyörii tuollainen Quaife. Täältä saanut aiemmin sellaisen käsityksen että useimmat kai ovat olleet tyytyväisiä tai erittäin tyytyväisiä.
                      Talvitoiminnasta ei ole vielä tietoa, ei ole lunta näkynyt.

                      Yhdellä pyörällä sudittelua se on tuollakin, ei passaa kuivalla kesäkelilläkään lähteä reippaammin liikkelle kuin suoraan eteenpäin, pienillä vaihteilla ei kurvissa kiihdytellä jne. Jos ei luistonestoa ole muistanut ottaa pois, niin nenä on ratissa heti. Sitten jos muistaa niin sisäkurvin puoleinen pyörä sulaa vaan alle. Tuntuu niinkuin pidon irtoamisen raja siirtyisi kauemmas, mutta sitten kun se irtoaa niin ihan kuin lukottomalla ajaisi. Ero on vielä niin pieni, että hyöty on aikalailla 0 ellei tahko rataa jolla saisi ehkä avattua 5% enemmän kaasua siellä kurvissa Kylmällä ja märällä asfaltilla perstuntumalta on kuin lukoton, voisin kuvitella että meininki vaan korostuu talvella ja jumissa ollaan.

                      Se nollakitkan eliminoiva esijännityshän on nimenomaan keinotekoisesti luotua kitkaa sinne rattaisiin, sitten etsitään niitä sahanpuruöljyjä joilla kitkaa olisi riittävästi. Luonnollisesti tuollainen keinotekoisesti luotu kitka kuluttaa paikkoja ja tuppaa häviämään aika äkkiä.
                      325i -08
                      i3 REx -17
                      M5 -98 Imolarot
                      535i -90 N/A project (maatumassa)

                      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                      Comment

                      • Bmw Master
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2004
                        • 13155
                        • Kokomo

                        Originally posted by Cell View Post
                        Talvitoiminnasta ei ole vielä tietoa, ei ole lunta näkynyt.

                        Yhdellä pyörällä sudittelua se on tuollakin, ei passaa kuivalla kesäkelilläkään lähteä reippaammin liikkelle kuin suoraan eteenpäin, pienillä vaihteilla ei kurvissa kiihdytellä jne. Jos ei luistonestoa ole muistanut ottaa pois, niin nenä on ratissa heti. Sitten jos muistaa niin sisäkurvin puoleinen pyörä sulaa vaan alle. Tuntuu niinkuin pidon irtoamisen raja siirtyisi kauemmas, mutta sitten kun se irtoaa niin ihan kuin lukottomalla ajaisi. Ero on vielä niin pieni, että hyöty on aikalailla 0 ellei tahko rataa jolla saisi ehkä avattua 5% enemmän kaasua siellä kurvissa Kylmällä ja märällä asfaltilla perstuntumalta on kuin lukoton, voisin kuvitella että meininki vaan korostuu talvella ja jumissa ollaan.

                        Se nollakitkan eliminoiva esijännityshän on nimenomaan keinotekoisesti luotua kitkaa sinne rattaisiin, sitten etsitään niitä sahanpuruöljyjä joilla kitkaa olisi riittävästi. Luonnollisesti tuollainen keinotekoisesti luotu kitka kuluttaa paikkoja ja tuppaa häviämään aika äkkiä.
                        Ettei sulla vaan olis väärät öljyt siellä? Foorumilla raportoitu, että lukkoperäöljyllä ei toimikkaan kunnolla. Moni kehuu tuota huomattavasti kitkalukkoa paremmaksi.

                        Comment

                        • Cell
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2004
                          • 7037
                          • Uusikaupunki

                          Pitäis siellä oikeat olla, lukkoperäöljyt tosiaan heikentää toimintaa.

                          Itse en ainakaan lämmennyt tuolla rahalla saataviin ominaisuuksiin, hyvä jos tyytyväisiä ostajia on kuitenkin. Ennemmin wavetrac sitten, kun sillä on mahdollisuudet suoriutua ongelmatilanteistakin.

                          Eipä ole M-sarjalaisten leirissäkään suurta vipinää ollut orkkislukkojen vaihtamisesta torseneihin, joten tuskinpa noiden eri lukkotyyppien välillä yhtä ylivoimaista sen enempää on.
                          325i -08
                          i3 REx -17
                          M5 -98 Imolarot
                          535i -90 N/A project (maatumassa)

                          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                          Comment

                          • TJJ
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2003
                            • 7591
                            • Jyväskylä

                            Originally posted by Bmw Master View Post
                            Ollaan taas pahasti offotopic...
                            Muutin otsikkoa, niin ollaan taas aiheessa.
                            E39 528iA

                            Comment

                            • Bmw Master
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2004
                              • 13155
                              • Kokomo

                              Originally posted by Cell View Post
                              Ennemmin wavetrac sitten, kun sillä on mahdollisuudet suoriutua ongelmatilanteistakin.
                              Eipä taida saada 528:sin perään, hinnastossa vain D ja 540.

                              Comment

                              • tecro
                                BTCF Member
                                • Dec 2009
                                • 185
                                • Suomi

                                Originally posted by jannmann View Post
                                Tuolla on hyvä selitys miksi Quaife on paska.

                                http://www.vagarena.fi/index.php?topic=7381.0;wap2
                                Itse olisin kyllä sitä mieltä, että kyllä tuo jarru avustus mikä e39 on riittää takaamaan torsenin tarvitseman "pidon".. En toki voi varmuudella sanoa.. ainakin audissa se riittää..
                                Last edited by tecro; 02-12-2012, 17:49.
                                Gelbe Blinker, H7-Licht und 17" Reifen YEAH!

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎