Originally posted by TJJ
View Post
Vanoksen, lambdan, MAFin ja perän vaikutus kiihtyvyyteen?
Collapse
X
-
Mikäs on tilanne tämän kanssa? Mulla edelleen tuntuu, että yli 4000rpm menee ihan pirteästi, sen alle aika vaisu. Tai sitten sen vaan kuuluu olla tuollainen.
-
Ei ole tullut testattua 0-100 aikoja, lambdojen vaihdon jälkeenhän tuo notkahdus kuitenkin katosi, tai ainakin siltä se silloin tuntui. Mutta on jäänyt/unohtunut tämän asian ihmettely, talvirenkailla ei huvita kokeilla kiihtyvyyttä kovinkaan tosissaan.Originally posted by Bmw Master View PostMikäs on tilanne tämän kanssa? Mulla edelleen tuntuu, että yli 4000rpm menee ihan pirteästi, sen alle aika vaisu. Tai sitten sen vaan kuuluu olla tuollainen.
Comment
-
Eli moottorin imuilmaan on päässyt silikonia ja se on pilannut lambdat. Tuolla on juttua/kuvia: http://www.walkerproducts.com/resour...or-conditions/Originally posted by Antsah View PostSiis mitä meinasit tuolla silikoonilla?
Mutta oikeastaan se näytti enemmänkin tuolta antifreeze contamination kuvalta. Tosin ei minulla jäähdytysnestettä katoa. Ota tuosta selvä...
Comment
-
Ei välttämättä, en aikojen alussa tiedostanut tuota silikonijuttua ja saatoin käyttää sitä jossain imusarjan kumiosassa tms... Vanos-remontissa jo kuitenkin tiesin asian eikä siinä käytetty tiivistemassa sisällä silikonia.Originally posted by Antsah View PostJaa mistäköhän sinne silikonia ois päässy. Tuntuu aika erikoiselta.
Comment
-
Vaikea sanoa kun ei ole tietoa miten pieni määrä tuon jo aiheuttaa. Kyllä noissa tiivisteliimoissa voi olla silikonia ja niissä lukee jos ei ole, siis oxygen sensor safe tai jotain sinnepäin.Originally posted by janke View PostMulla oli myös taannoin ihan valkoiset lambdat? Místäs tuonne olisi silikonia mennyt?:think Venttiilikopan tiivisteestäkö, kun siinä piti laittaa sitä tiiviste liimaa vai onko niissä liimoissa mitään silikonia?
Comment
-
Käsitinkö tuosta tekstistä oikein, että jossain bensan lisäaineissa on tuota silikonia? :http://www.aa-academy.com/Training/L...%20Sensors.aspOriginally posted by TJJ View PostVaikea sanoa kun ei ole tietoa miten pieni määrä tuon jo aiheuttaa. Kyllä noissa tiivisteliimoissa voi olla silikonia ja niissä lukee jos ei ole, siis oxygen sensor safe tai jotain sinnepäin.Bmw 316 E30 -88
Comment
-
Niinhän tuossa sanotaan ja jotain tuollaista muualtakin luin. Laitoin muuten muutama vuosi sitten Fortea tankkiin, ei kai se aiheuttanut tuota...:thinkOriginally posted by janke View PostKäsitinkö tuosta tekstistä oikein, että jossain bensan lisäaineissa on tuota silikonia? :http://www.aa-academy.com/Training/L...%20Sensors.asp
Comment
-
Pitäisikö tuolla vanoksen tiivisteen vaihdolla olla myös heti vaihdon jälkeen jotain vaikutusta vai vasta tosiaan ~200-250km "kaupunki"ajon jälkeen?
Omassa oli kyllä tiiveydessä selvä ero, mutta eipä ainakaan alaväännössä vielä ole huomannut minkäänlaista eroa. Tosin ajettu vasta n. 100km vaihdon jälkeen.
Comment
-
Tuo riippuu ihan kuskin mielikuvituksesta. Joillain on heti suuri ero, joillain vasta myöhemmin ja minulla ei koskaan... Jos on automaatti, voi eron huomaaminen olla vaikeaa. Ja siitäkin voi väitellä tuliko se ero tuosta Vanoksesta vai niistä muista remonteista joita monet tekee siinä samalla.Originally posted by zener View PostPitäisikö tuolla vanoksen tiivisteen vaihdolla olla myös heti vaihdon jälkeen jotain vaikutusta vai vasta tosiaan ~200-250km "kaupunki"ajon jälkeen?
Omassa oli kyllä tiiveydessä selvä ero, mutta eipä ainakaan alaväännössä vielä ole huomannut minkäänlaista eroa. Tosin ajettu vasta n. 100km vaihdon jälkeen.
Comment
Comment