Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vanoksen, lambdan, MAFin ja perän vaikutus kiihtyvyyteen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Jax_KiBez
    replied
    Tarkoitin sitä kun katson arvoja graafissa, esim. kaasuläpänasentoa, niin helppo seurata jos kaasu lyödään pohjaan kerralla, niin tps voltit nousee luonnollisesti 0.66V -> ~3.6V vaikkapa kuvitteellisessa ajassa 1:30,30 niin esim. MAF-arvo nousee jo 1:29,90 ja Ign. Angle nousee jo 1:30,10 Eli se viittaisi siihen että graafit eivät mene sekunnin sadasosan tarkkuudella samassa ajassa. Sitä tässä hain että voiko noitta ajoittaa keskenään megalogviewerin avulla?

    Ja se että johtuuko ilmiö nimenomaan siitä 200ms viiveestä, eli tiedot eri arvoista tulee eri aikaan perille, esim. toista arvoa lähdetään noutamaan kun toinen tulee jo perille jolloin näyttää että ne tapahtuvat eri aikaan.?

    Ei muuten sinänsä väliä, häiritsi vaan hieman silmää.
    Last edited by Jax_KiBez; 23-06-2013, 09:57.

    Leave a comment:


  • pheno
    replied
    Originally posted by Jax_KiBez View Post
    Noniin kiitos phenon ohjeiden sain megalogviewerin toimimaan oikein.

    Täytyy tutkia vielä lisää kun hokasi tämän toiminnan niin ottaa ilmamäärien arvot ja nokka-akselin asento mukaan.

    Onkos jotain fiksua tapaa säätää eri arvojen ajastusta megalogviewerissä, kun näköjään pikkaisen heittää joidenkin arvojen ajastus.
    Johtuuko juuri tästä 200ms tallennustarkkuudesta?
    en oLe ihan varma mitä tarkotat tolla tarkkuudella. Parhaimman tuloksen saa kun loggaa vain muutamaa arvoa kerralla, jolloin arvot päivittyvät useasti.

    en ehkä osaa selittää tätä oikeilla termeillä , mutta nyt logissa haetaan yksi arvo kerrallaa eculta ja kunkin arvon hakemiseen menee n. 200ms. Mitä enemmän arvoja on kerralla valittu sitä hitaammaksi menee päivitysnopeus. Tässä 'paremmassa' loggauksessa yhdessä paketissa joka tulee eculta, löytyy sun eculta reilu kymmenen arvoa. Selvää on että täten tarkkuus on ihan eri luokkaa.

    Mulla menee tässä muutamia päiviä ennenkuin saan tulkittua tracet.
    Last edited by pheno; 23-06-2013, 09:28.

    Leave a comment:


  • Jax_KiBez
    replied
    Noniin kiitos phenon ohjeiden sain megalogviewerin toimimaan oikein.

    Täytyy tutkia vielä lisää kun hokasi tämän toiminnan niin ottaa ilmamäärien arvot ja nokka-akselin asento mukaan.

    Onkos jotain fiksua tapaa säätää eri arvojen ajastusta megalogviewerissä, kun näköjään pikkaisen heittää joidenkin arvojen ajastus.
    Johtuuko juuri tästä 200ms tallennustarkkuudesta?
    Last edited by Jax_KiBez; 22-06-2013, 08:40.

    Leave a comment:


  • pheno
    replied
    Jax_Kibez: katon noita kun pääsen kotiin koneelle. Pikaisesti vilkaistuna .csv:ssä on se ongelma että otsikot puuttuu muista paitsi 'time' kentästä. Sen pitäis aueta jos muokkaat sitä niin että joka puolipisteen jälkeen on kys, arvon nimi. esIm time;tps;ign angle ja niin edelleen. Sitten megalogviewristä sieltä vasemmasta reunasta pitää lisätä halutut arvot. Tuo on selkeä bugi tuossa loggerissa!

    Hyvää juhannusta kaikille !

    loggaus tulee olemaan jatkossa huomattavasti tarkempi kun saan traceiden perusteella väsättyä paremman loggauksen aikaan !nyt näyttäisi päivittyvän 1 arvo n. 200ms välein. Mutta kyllä tuostakin voi jotain saada selville.

    Toimiiko sulla muuten adapterissa myös obd mode?
    Last edited by pheno; 21-06-2013, 16:36.

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Originally posted by Jax_KiBez View Post
    Totanoin, siis tuntuisi periaatteessa aikalailla samoilla kierrosalueilla joka kerta, eli aikalailla tossa 3,5trpm kohdalla eka sysäys voimaa kohti, sitten ehkä hieman hiipuu juuri ennenkuin tossa 5trpm kieppeillä tulee uusi sysäys.
    Ja sitten kun auto tuntuu kunnolla tehottomalta, se tapahtuu 1-4trpm välissä, nyt mielestäni semmoista tunnetta ei täysin ollut, ehkä hieman tossa logi 2:n loppupuolella kun löin kaasun pohjaan tossa n. 100km/h, en vain kerennyt kauaa pitämää kaasua pohjassa kun edessä auto tuli peräeellä vastaan.



    Oikeastaan joka kerta juuri noilla 3,5trpm ja 5rpm kohdilla tuntui vaihtelua. Jos noilta kohdilta löytäisi jotain notkahtelua.
    Tosiaanki vain bemaristit haaveilee auton toimivuudesta jopa Jussina Hyvää Juhannusta vain kaikille!

    Toivottavasti tähän löytyisi selitys, niin auttaisi varmaan minuakin suuresti.:think

    Leave a comment:


  • Perlenbacher
    replied
    Hyvä

    odotellaan että pheno tulee auttamaan tuon login kanssa

    Naureskelin että ainoastaan bemarimiehet etsivät juhannusaattona haamutehoja

    Haamutehoista voi kuulemma tuntea häivähdyksen jos umpihumalassa pyörittää viskoa kolme kertaa vastapäivään, kusee sytytyspuolien päälle auto käynnissä ja pistää muijansa ajamaan mökkitietä edestakas samalla kun itse laskee auton painopistettä makaamalla takajalkatilassa:think

    Hyvää juhannusta M5x ihmisille

    Leave a comment:


  • Jax_KiBez
    replied
    Originally posted by Havis View Post
    Siis yhden kiihdytyksen aikana saattaa olla monentasoista tehontunnetta? Muuttuuko tämä 'tehonmäärän tunne' määrävälein vaiko satunnaisesti? Eli muuttuko tehot esim aina 2s välein tms? Vai ihan miten sattuu? Jos muutos olisi aina samanpituisin välein, voisi joku ehkä sen perusteella saada asiaa tarkennettua, kenties.
    Totanoin, siis tuntuisi periaatteessa aikalailla samoilla kierrosalueilla joka kerta, eli aikalailla tossa 3,5trpm kohdalla eka sysäys voimaa kohti, sitten ehkä hieman hiipuu juuri ennenkuin tossa 5trpm kieppeillä tulee uusi sysäys.
    Ja sitten kun auto tuntuu kunnolla tehottomalta, se tapahtuu 1-4trpm välissä, nyt mielestäni semmoista tunnetta ei täysin ollut, ehkä hieman tossa logi 2:n loppupuolella kun löin kaasun pohjaan tossa n. 100km/h, en vain kerennyt kauaa pitämää kaasua pohjassa kun edessä auto tuli peräeellä vastaan.

    Originally posted by Perlenbacher View Post
    Kyllä juu ja kierrosluvut voi kertoa milloin login aikana oli tehoaaltoja, jos jäi mieleen. Siitä on helppo verrata logiin
    Oikeastaan joka kerta juuri noilla 3,5trpm ja 5rpm kohdilla tuntui vaihtelua. Jos noilta kohdilta löytäisi jotain notkahtelua.

    Leave a comment:


  • Perlenbacher
    replied
    Kyllä juu ja kierrosluvut voi kertoa milloin login aikana oli tehoaaltoja, jos jäi mieleen. Siitä on helppo verrata logiin

    Leave a comment:


  • Havis
    replied
    Originally posted by Jax_KiBez View Post
    ...Eli auton tehot vaihtelee monessa kohtaa kesken kiihdytyksen, ei kuitenkaan nyi vaan vaihtelee kiihtyvyys vaan. Eikä tehoa tunnu olevan aivan kaikkea ollenkaan.
    Siis yhden kiihdytyksen aikana saattaa olla monentasoista tehontunnetta? Muuttuuko tämä 'tehonmäärän tunne' määrävälein vaiko satunnaisesti? Eli muuttuko tehot esim aina 2s välein tms? Vai ihan miten sattuu? Jos muutos olisi aina samanpituisin välein, voisi joku ehkä sen perusteella saada asiaa tarkennettua, kenties.

    Leave a comment:


  • Jax_KiBez
    replied
    Noniin pheno, nyt olis trace-filuja sulle 3kpl virrat päällä, 3kpl käynnissä ennen ajoa, 3kpl ajon jälkeen. Otin varmuudeksi noita käynnissä vähän useampia kun en tiedä mitä ne tracefilut sisältää.

    http://www.mediafire.com/?1f0s9n5z576hhj5 eli MS41DS3 oli kyseinen mottini ecu.

    Sitten otin ohjeillasi logia, mutta en tolla megalogviewerin ilmaisversiolla oikein mitään saanut aikaiseksi, onko jotain muita ohjelmia millä saa graafia piirrettyä?

    MediaFire is a simple to use free service that lets you put all your photos, documents, music, and video in a single place so you can access them anywhere and share them everywhere.

    Tässä logitiedostot jos joku haluaa/pystyy tutkimaan. Jos vaikka joku vois tänne lisätä graafeja tiedostoista.
    Eli auton tehot vaihtelee monessa kohtaa kesken kiihdytyksen, ei kuitenkaan nyi vaan vaihtelee kiihtyvyys vaan. Eikä tehoa tunnu olevan aivan kaikkea ollenkaan.

    EDIT: Ja jos tarvitsee tietää niin logissa 1 järjestyksessä: Time / RPM / TPS / Ign. Ang. / o2 Intgr 1 / o2 Intgr 2

    Ja toisessa logissa samat mutta km/h perässä
    Last edited by Jax_KiBez; 21-06-2013, 11:27.

    Leave a comment:


  • pheno
    replied
    Originally posted by Jax_KiBez View Post
    Mitkä laatikot pitää olla tsekattuna tuolta file logger-kohdasta? Kun en ymmärtänyt niitä alkuunkaan.

    Tässä tuosta RPM-tiedostosta parit ekat rivit, en kyllä tuosta selkoa saa
    Time;STATUS_MOTORDREHZAHL_WERT
    00:00:01,091;876
    00:00:02,884;794
    00:00:04,686;742
    00:00:06,489;771
    00:00:08,291;791
    00:00:10,084;789
    00:00:53,286;800

    EDIT: Katos perkele, kun pisti ne foorumille notepadin sijasta, näyttää paljon selkeämmältä
    Juu, sillä note-"bääd":illä voi heittää vaikka vesilintua. Tuo loggeri tekee unix-tyyliset rivinvaihdot ja eihän se raukka niitä ymmärrä. Esim. Notepad++ paljon parempi ja onhan niitä muitakin.

    File loggeriin tälläset asetukset:

    Last edited by pheno; 20-06-2013, 07:55.

    Leave a comment:


  • Jax_KiBez
    replied
    Mitkä laatikot pitää olla tsekattuna tuolta file logger-kohdasta? Kun en ymmärtänyt niitä alkuunkaan.

    Tässä tuosta RPM-tiedostosta parit ekat rivit, en kyllä tuosta selkoa saa
    Time;STATUS_MOTORDREHZAHL_WERT
    00:00:01,091;876
    00:00:02,884;794
    00:00:04,686;742
    00:00:06,489;771
    00:00:08,291;791
    00:00:10,084;789
    00:00:11,887;794
    00:00:13,689;787
    00:00:15,482;789
    00:00:17,284;797
    00:00:19,087;800
    00:00:20,880;799
    00:00:22,682;797
    00:00:24,485;794
    00:00:26,287;791
    00:00:28,080;765
    00:00:29,883;782
    00:00:31,685;756
    00:00:33,488;757
    00:00:35,280;1370
    00:00:37,083;1289
    00:00:38,885;1810
    00:00:40,678;1124
    00:00:42,481;2242
    00:00:44,283;3605
    00:00:46,086;2183
    00:00:47,878;1754
    00:00:49,681;1263
    00:00:51,484;1054
    00:00:53,286;800

    EDIT: Katos perkele, kun pisti ne foorumille notepadin sijasta, näyttää paljon selkeämmältä
    Last edited by Jax_KiBez; 19-06-2013, 21:18.

    Leave a comment:


  • pheno
    replied
    Originally posted by Jax_KiBez View Post
    Täytyypi yrittää, yritin tänään ottaa traceja, sain yhden sammutettuna ottaa ja sitten jos tultiin häiritsemään ja jäin loput ottamatta. Koitan ottaa juhannuksena.

    Sitten mites noi kun tallensin kaikki graphit sillä save all graphs-toiminnolla, ja jokaisesta tuli oma tiedosto, mutta miten noita pystyy tulkita, esim. rpm-filu ei näyttänyt mitenkään mitään kierroslukua, pystyykö noita suoraan tulkita jollain tavalla?
    Megalogvieweriä varten käytä sitä 'file loggeria'. Se tallentaa kaikki arvot mitkä on valittu (checkbox päällä) samaan tiedostoon. Save all graphs laittaa kaikki omiin tiedostoihin erikseen. Vähän hämäävä tuo on, myönnetään.

    kyllä niissä yksittäisissä tiedostoissa pitäisi olla ihan selkokielistä tavaraa. Pasteta tähän muutama rivi, niin näkee mikä on vialla.
    Last edited by pheno; 19-06-2013, 21:09.

    Leave a comment:


  • Jax_KiBez
    replied
    Originally posted by pheno View Post
    Muuta Notepad++:lla tai vastaavalla desimaalieroitin pilkusta pisteeksi. Olikos se sun ecu MS410DS3 ? Siinä ei sitten toimi tuo nopeampi loggaus, kun en ole siitä autosta niitä traceja saanut... taisin pyytää niitä kyllä joskus
    Täytyypi yrittää, yritin tänään ottaa traceja, sain yhden sammutettuna ottaa ja sitten jos tultiin häiritsemään ja jäin loput ottamatta. Koitan ottaa juhannuksena.

    Sitten mites noi kun tallensin kaikki graphit sillä save all graphs-toiminnolla, ja jokaisesta tuli oma tiedosto, mutta miten noita pystyy tulkita, esim. rpm-filu ei näyttänyt mitenkään mitään kierroslukua, pystyykö noita suoraan tulkita jollain tavalla?

    Leave a comment:


  • pheno
    replied
    Originally posted by Jax_KiBez View Post
    Itse tuli nyt logia otettua testolla, en vain saa mihinkään ohjelmaan ympättyä graafiseen muotoon noita, Megalogviewer näyttää vain sahalaitaa, ihan kuin päivitysnopeus olisi 3 sek välein.
    Muuta Notepad++:lla tai vastaavalla desimaalieroitin pilkusta pisteeksi. Olikos se sun ecu MS410DS3 ? Siinä ei sitten toimi tuo nopeampi loggaus, kun en ole siitä autosta niitä traceja saanut... taisin pyytää niitä kyllä joskus

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎