Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TJJ
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2003
    • 7591
    • Jyväskylä

    Originally posted by dede View Post
    Kauanko menee autonlaturilla akun täyteen lataamisen kun akku on ihan kuiva? Eli miten pitkän lenkin joutuisi ajamaan jotta akku olisi täyteen pumpattu? 530d ja 100amh akku.
    Asiaan vaikuttaa myös akun lämpötila, joten ei tuohon voi suoraa vastata. Hatusta heitettynä: 20C lämmössä useampi tunti, 0C taitaa mennä muutama vuorokausi.
    E39 528iA

    Comment

    • dede
      Bimmer Rookie
      • May 2011
      • 117
      • pirkanmaa

      Originally posted by TJJ View Post
      Asiaan vaikuttaa myös akun lämpötila, joten ei tuohon voi suoraa vastata. Hatusta heitettynä: 20C lämmössä useampi tunti, 0C taitaa mennä muutama vuorokausi.
      Ok. Jännä että startatessa ei huomannut eroa tuon 12,77 ja 12,1välillä.
      Aamulla pyöri tuon vajaan mittauksen jälkeen yhtä hyvin kuin täyden akun kanssa. Epäilyttää että onkoha tuo mittarikaan ihan tikissä.

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10949
        • Joensuu

        Originally posted by dede View Post
        Ok. Jännä että startatessa ei huomannut eroa tuon 12,77 ja 12,1välillä.
        Aamulla pyöri tuon vajaan mittauksen jälkeen yhtä hyvin kuin täyden akun kanssa. Epäilyttää että onkoha tuo mittarikaan ihan tikissä.
        No eihän se nyt tyhjä voi olla, jos hyvin starttaa. Mittasitko akkujännitteen heti kun olit avannut ovet? Kun avaa ovet niin syttyy sisävalot, navigoinnin käynnistyy jne., jolloin se akkujännite näyttää matalammalta, koska akkua kuormitetaan. Eli auton pitäisi antaa nukahtaa niin, että kontti on auki tai sitten irroittaa akku kokonaan ja odottaa jonkun aikaa, että jännite vähän tasaantuu. Akkujännitte ei suoraan kerro miten tyhjä/täysi se on, jos jännite mitataan heti akun lataamisen/kuormittamisen jälkeen. Kun akku on seisonut käyttämättä 24h tuntia niin silloin jännitteestä voi hyvin päätellä varaustilan.
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • dede
          Bimmer Rookie
          • May 2011
          • 117
          • pirkanmaa

          Originally posted by HTK12 View Post
          No eihän se nyt tyhjä voi olla, jos hyvin starttaa. Mittasitko akkujännitteen heti kun olit avannut ovet? Kun avaa ovet niin syttyy sisävalot, navigoinnin käynnistyy jne., jolloin se akkujännite näyttää matalammalta, koska akkua kuormitetaan. Eli auton pitäisi antaa nukahtaa niin, että kontti on auki tai sitten irroittaa akku kokonaan ja odottaa jonkun aikaa, että jännite vähän tasaantuu. Akkujännitte ei suoraan kerro miten tyhjä/täysi se on, jos jännite mitataan heti akun lataamisen/kuormittamisen jälkeen. Kun akku on seisonut käyttämättä 24h tuntia niin silloin jännitteestä voi hyvin päätellä varaustilan.
          Tulisi siis ladattua akku täyteen ja tästä n.3h kävin kattomassa mitä näytti. Tuolloin oli tuon 12,77. Tästä n.14h eteenpäin avasin paksin ja mittasin akulta mitä näytti(12,1). Starttasin ja sen jälkeen näytti tuota samaa 12,1.

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10949
            • Joensuu

            Originally posted by dede View Post
            Tulisi siis ladattua akku täyteen ja tästä n.3h kävin kattomassa mitä näytti. Tuolloin oli tuon 12,77. Tästä n.14h eteenpäin avasin paksin ja mittasin akulta mitä näytti(12,1). Starttasin ja sen jälkeen näytti tuota samaa 12,1.
            Niin sä taisitkin aikaisemmin tuosta akun purkautumisesta kysellä. Kannattaa sitten muistaa, että starttiakut ei tykkää tuosta tyhjäksi purkamisesta. Eli kannattaa mahdollisimman äkkiä selvittää mikä sitä akkua purkaa.
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎