Xenon polttimoiden valoteho uutena on paljon kiini miten paljon valmistaja on raaskinut käytää polttimoiden kallein komponenti, eli se xenon kaasua itse siinä pienessä "pillerissä". Jotkut valmistajat säästää siinä ja lisää ilmapainetta että pääsee halvemmalla. Ongelma on että se paine ( jopa 6-7 baria) vähenee pikkuhiljaa. Sen seurauksena syttyminen alkaa olla vaikeammin ja valo alkaa väreillemään. Sen näkee hyvin esim video kameralla.
Sen siaan paremassa polttimoissa on enemmän xenon kaasua joten ilmapaine ei tarvitse nostaa niin korkeaksi (3 bar riittää). Polttimo tarvisteee vähemmän "käynistys" virtaa syttyäkseen ja "palaa" puhtaammin sekä kestää pidempää eikä väreilee niin paljon.
Sen siaan paremassa polttimoissa on enemmän xenon kaasua joten ilmapaine ei tarvitse nostaa niin korkeaksi (3 bar riittää). Polttimo tarvisteee vähemmän "käynistys" virtaa syttyäkseen ja "palaa" puhtaammin sekä kestää pidempää eikä väreilee niin paljon.
Comment