Omassa E46:ssa ihmettelin, kun ajoin moottoritiellä jonkun Ford Ka/Fiestan ohi, niin sen valoista heijastui tien pintaan selvästi näkyvä kuvio ja valoakin näytti tulevan, kun omista xenoneista ei tullut juuri mitään valoa tien pintaan. Rupes oikeen vituttamaan. Ajoin välittömästi korjaamolle ja pistin uudet polttimot, niin kyllä ero oli huomattava. Sen jälkeen myöhemmin vaihdoin vielä lasit uusiin, niin kyllä silläkin oli selvä vaikutus. Ei nämä valot vieläkään ole mitkään parhaat, mutta en ihan autoa rupea vaihtamaan tämän takia.
Xenon valojen onneton valoteho.
Collapse
X
-
Ebaystahan noita saa tilattua mutta on arpapeliä minkälaiset sieltä tulee. Mä vaihdoin ex-E39:iin parikin kertaa nuo sisukset ja vasta toiset oli oikeasti uudenveroiset, heijastimetkin aivan peilipinnat vaikka luulin ettei ne edes kuulu olla semmoiset. Niillä, uusilla polttimoilla ja kirkkailla plekseillä valoteho oli hyvä, ei samaa tasoa kuin esim. AL:n parhaissa xenoneissa mutta ei valittamista.
Yksi vaihtoehto on nämä, pitäisi olla plug and pray.
Comment
-
-
Onko tuo 150 kappale vai parihinta?
Käytettyjä en laita kiinni, ainoastaan uudet osat kelpaa.
Uudet koko umpiothan saisi hiukan alle tonnilla suomesta....
Onkahan nuo e39:n valot oleet oikeasti hyvät edes uutena?
Meinaan ettei huvittaisi pulittaa tonnia ja todeta ettei juurikaan kummenneet... Vai olisiko viisasta ostaa halogeenivalollinen auto.
Comment
-
-
Originally posted by hallu View PostOnko tuo 150 kappale vai parihinta?
Käytettyjä en laita kiinni, ainoastaan uudet osat kelpaa.
Uudet koko umpiothan saisi hiukan alle tonnilla suomesta....
Onkahan nuo e39:n valot oleet oikeasti hyvät edes uutena?
Meinaan ettei huvittaisi pulittaa tonnia ja todeta ettei juurikaan kummenneet... Vai olisiko viisasta ostaa halogeenivalollinen auto.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Moro, laitampa nyt tähänkin topikkiin kyssärin.
E39 530iA, -03, 240tkm, xenonit.
Vaihdoin siis kyseiseen laitteeseen uudet d2s xenonit, Philipsin +50% XtremeVisionit tjs(paikallisesta Fixusesta). Valoteho ei mielestäni hirveästi parantunut, ainoastaan värisävy muuttui sinertävämmäksi.
Mielestäni tämän automallin ajovalot ei pitäisi ihan näin paskat olla (kokemusta vastaavasta autosta muutaman vuoden takaa, lähes saman verran ajettu)? Pitkät halogeenit näyttää mielestäni hyvin. Vaikuttaisiko orkkis ballastit asiaan? Tarttisko nekin uusia? Pystyykö tuon heijastinpinnan tarkistamaan jotenkin ilman umpion irroitusta?
Mielestäni itse umpion lasi ei ole niin huonokuntoinen, että se voisi olla tässä ongelmana...
-JarkkoE39 530iA -02
Comment
-
-
Originally posted by lepis View PostMoro, laitampa nyt tähänkin topikkiin kyssärin.
E39 530iA, -03, 240tkm, xenonit.
Vaihdoin siis kyseiseen laitteeseen uudet d2s xenonit, Philipsin +50% XtremeVisionit tjs(paikallisesta Fixusesta). Valoteho ei mielestäni hirveästi parantunut, ainoastaan värisävy muuttui sinertävämmäksi.
Mielestäni tämän automallin ajovalot ei pitäisi ihan näin paskat olla (kokemusta vastaavasta autosta muutaman vuoden takaa, lähes saman verran ajettu)? Pitkät halogeenit näyttää mielestäni hyvin. Vaikuttaisiko orkkis ballastit asiaan? Tarttisko nekin uusia? Pystyykö tuon heijastinpinnan tarkistamaan jotenkin ilman umpion irroitusta?
Mielestäni itse umpion lasi ei ole niin huonokuntoinen, että se voisi olla tässä ongelmana...
-Jarkko
Kyllä e39 valot omien kokemuksien mukaan ovat automaailman parhaasta päästä, niin lyhyet kun pitkätkin. Jos ovat kunnossa.
Eiköhän sullakin ne heijastinpinnat ole vaihdon tarpeessa. Pienellä peilillä voi tarkistaa polttimon aukosta. Ballasti ei merkittävästi valotehoon vaikuta, oireilee ennemmin siten että valo ei syty ollenkaaan.
Comment
-
-
Täällä samallaista ongelmaa. Vaihdoin alkuperäisten xenonien tilalle 55w cobrat, eikä valoteho parantunut entisestään. Hioin ja kiillotin ajovalojen umpion ulkopinnan,teho parani hieman. Liekkö menny sitten net heijastinpinnat umpion sisältä. Saako heijastinpintoja tilattua jostain uusia vai onko uusien umpioiden osto ainoa vaihtoehto pimeässä näkemiselle? Toinen ongelma, että ajovalot kytkettäessä päälle, ei aina toinen xenon syty. Joutuu välillä muutaman kerran käynnistämään valot uudellee,jolloin molemmat xenonit syttyvät,mistähä johtuu? 535 e39 -96
Comment
-
-
Mikähän kun minullakin aina välillä sammuu kuskinpuolen xenoni? Joskus ajaa töyssyyn, niin pimahtaa ja joskus ei.:think Auton kun sammuttaa ja käynnistää hetkenpäästä niin taas pelaa? Onko jollain ollut samanlaista onkelmaa?
Tosiaankin tehnyt tuota jo yli vuoden?Last edited by janke; 20-11-2015, 22:59.Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Originally posted by janke View PostMikähän kun minullakin aina välillä sammuu kuskinpuolen xenoni? Joskus ajaa töyssyyn, niin pimahtaa ja joskus ei.:think Auton kun sammuttaa ja käynnistää hetkenpäästä niin taas pelaa? Onko jollain ollut samanlaista onkelmaa?
Tosiaankin tehnyt tuota jo yli vuoden?Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Originally posted by janke View PostOlisko tähän jollain sanomista?
Polttimon liitin löysä, katkoo tärinästä... Sitten poltin tai ballasti... siinähän ne halpuusjärjestyksessä
Ja kaiken saapi tarvikkeenakin...Last edited by jakeluvesimies; 21-11-2015, 00:43.
Comment
-
-
Originally posted by jakeluvesimies View PostPolttimon liitin löysä, katkoo tärinästä... Sitten poltin tai ballasti... siinähän ne halpuusjärjestyksessä
Ja kaiken saapi tarvikkeenakin...Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Originally posted by janke View PostOk. Pitäisi koittaa vaihtaa polttimojen paikkaa jos vika siirtyisi toiselle puolelle.
Jos d2s polttimot, niin koitapa kiriä tuota polttimoon tulevan liittimen keskikontaktia. Onnistuu pienellä meisselillä. Jos ennemmin näyttää tuolta oikealta, niin ei tuo kontakti pyhällä hengellä pysy jos nuo kiinnikkeetkin rikki...Last edited by jakeluvesimies; 21-11-2015, 22:02.
Comment
-
Comment