E39 kysymyksiä ja vastauksia IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dede
    Bimmer Rookie
    • May 2011
    • 117
    • pirkanmaa

    #16
    Originally posted by HTK12 View Post
    Tuon lataamiseen menee sitten varmaan vuorokausi tai pari, jos saat sen vielä ottamaan virtaa vastaan. Lyijyakkuja ei saisi purkaa alle 10.5V. Ei sitä itsekkään pitkää mittaile, jos löytyy yleismittari.
    Juu katotaan mitä akku sanoo latauksesta. Eipä kiirettä vaikka veisikin sen 2päivää Töitä niin paljo että ei kerkee autonkaa touhuta.

    Comment

    • BreeZi
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2004
      • 2371
      • Jyväskylä

      #17
      Originally posted by Ramzez View Post
      Olen tässä keväthuoltoa tehnyt tuohon sigun E39:ään ja samalla tuli luettua vikakoodit ja livedataa. Laitoin auton käymään ja tsekkasin myös korjausarvot. Jos kyseessä olisi oma autosi, huolestuisitko näistä arvoista:



      Käy kyllä tasaisesti, ei savuta eikä anna mitään vikakoodeja. Lisäksi tuo adjustment 2 arvo vaihteli -1,6 ja -2,2 välillä kierroksista riippuen. Samoin adjustment 5 arvo kävi yhdessä kohtaa lähellä +2, mutta vakiintui sitten tuohon n. 1,5 arvoon.

      Voiko suuttimien elinikää lisätä millään fiksulla konstilla?
      Ilmeisesti korjausarvot on lueskeltu kylmältä koneelta. Aja kone lämpöiseksi ja tutkaise sitten uudestaan.

      Lisäys: Suuttimen eliniän lisäämisestä en tiedä, mutta itse käytän Redlinen RL-2:sta, ja suuttimien korjausarvot on puonneet noin 0.7:llä. Myös yhden suuttimen venttiilin napsutus on pienentynyt. Vaihtoonhan tuo suutin menee jokatapauksessa, mutta silti.

      Last edited by BreeZi; 14-04-2013, 15:00.
      - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
      - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
      - E- ja F- sarjan avaimet.
      - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
      - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
      .

      Finmodi oy
      050-3063926
      [email protected]

      Comment

      • BreeZi
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2004
        • 2371
        • Jyväskylä

        #18
        Originally posted by peto2 View Post
        ei tuu aivan kaikki ulos, lohkossa saattaa olla pakosarjan puolella proppu mistä saa loput pois. vihreetä sisään.

        ettei olisi joku noheva laittanut kanelia nesteisiin? miltä korkki haisee?

        nimim. kokemusta on
        Siellä on roppu. Harvinaisen v-mäisessä paikassa vielä.
        - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
        - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
        - E- ja F- sarjan avaimet.
        - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
        - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
        .

        Finmodi oy
        050-3063926
        [email protected]

        Comment

        • dede
          Bimmer Rookie
          • May 2011
          • 117
          • pirkanmaa

          #19
          Mitenkäs tuo virrankulutuksen mittaus niinku toimii? Eli avaan ovet mitä tarvitsee ja painan lukkoon ja venailen ton 16min että menee lepotilaan ja sitten rupeaa mittailemaan sulakkeita? Ja miten tuo käytännössä niinkuin tapahtuu, en ole ekspertti sähköhommissa Jos tuota nyt sitten kerkeäisi itse kokeilemaan.
          Last edited by dede; 14-04-2013, 15:26.

          Comment

          • Kems
            Bimmer Rookie
            • May 2012
            • 151
            • Pirkanmaa

            #20
            Olen tuota ajotietokoneen pikselien korjaamista tässä pohtinyt. Kannattaako suosiolla hommata jostain uusi lattakaapeli jo ennen operaatiota? Ebaysta näyttäisi saavan muutamilla euroilla niitä.
            Ei tuo mahdottomalta operaatiolta vaikuta.

            Comment

            • HTK12
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 10946
              • Joensuu

              #21
              Originally posted by dede View Post
              Mitenkäs tuo virrankulutuksen mittaus niinku toimii? Eli avaan ovet mitä tarvitsee ja painan lukkoon ja venailen ton 16min että menee lepotilaan ja sitten rupeaa mittailemaan sulakkeita? Ja miten tuo käytännössä niinkuin tapahtuu, en ole ekspertti sähköhommissa Jos tuota nyt sitten kerkeäisi itse kokeilemaan.
              No laitat yleismittarin akun ja akkukaapelin väliin ja valitse 10A mittauksen. Odotat, että auto nukahtaa ja rupeat ottamaan sulakkeita yksi kerrallaan pois. Aina kun olet ottanut sulakkeen pois niin katso, että muuttuuko kulutus. Hyvä ohje mittaamiseen: http://www.m5board.com/vbulletin/e39...heck-here.html
              e39 540iA E85

              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

              Comment

              • ADiJA
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2012
                • 245
                • Varkaus

                #22
                Aloitin kesärenkaidern vaihdon ja huomasin eturenkaita vaihtessa etten saa niitä millään lukittua? :think Automaattivaihteisto on P asennolla ja käsijarru päällä mutta silti etupyörät pyörivät?
                Ex:
                Maxda 626 -99
                Opel Astra GTC -05

                NYT:
                BMW e39 520i -01

                Comment

                • peto2
                  BTCF Member
                  • Jan 2007
                  • 8284
                  • Järvikylä (Nakkila)

                  #23
                  Originally posted by ADiJA View Post
                  Aloitin kesärenkaidern vaihdon ja huomasin eturenkaita vaihtessa etten saa niitä millään lukittua? :think Automaattivaihteisto on P asennolla ja käsijarru päällä mutta silti etupyörät pyörivät?
                  joo ei nää oo mitään saappeja missä käsijarru ottais edestä vai mitä oikeen kuvittelit?
                  F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                  ex:
                  E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                  Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                  Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                  Nakkaa privaa jos tarvetta.

                  Comment

                  • Oxtar_
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2011
                    • 313
                    • Hämeenlinna

                    #24
                    Juu eikä ole mitään vikavetojakaan
                    E39 540iA Oxfordgrün

                    ex:
                    E39 528iA
                    E53 3.0dA
                    E34 530iA
                    E34 525i

                    Comment

                    • HTK12
                      BTCF Member
                      • Jul 2011
                      • 10946
                      • Joensuu

                      #25
                      Originally posted by ADiJA View Post
                      Aloitin kesärenkaidern vaihdon ja huomasin eturenkaita vaihtessa etten saa niitä millään lukittua? :think Automaattivaihteisto on P asennolla ja käsijarru päällä mutta silti etupyörät pyörivät?
                      Ja ongelma oli mikä? Noinhan se menee takavetoisissa autoissa.
                      e39 540iA E85

                      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                      Comment

                      • dumppi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 4351
                        • sotkamo

                        #26
                        Ex BMW:t: e30 318i 4d "tuninki"
                        e36 325i coupé R.I.P
                        e30 316 2d
                        e36 318is coupé
                        e36 323i 4d ac schnitzer replica


                        Käyttis: e39 523i 4d
                        Originally posted by rizzo
                        Paras oli kyllä eräs viikonloppu club 96:ssa 5 tähden bensalenkkari jolla roikku nahkainen BMW-lippis vyöstä Ei ollu Fallu...
                        |Sotkamo Connection|

                        Comment

                        • ADiJA
                          Bimmer Fanatic
                          • Sep 2012
                          • 245
                          • Varkaus

                          #27
                          Enpäs taas miettiny asiaa loppuun asti..
                          Ex:
                          Maxda 626 -99
                          Opel Astra GTC -05

                          NYT:
                          BMW e39 520i -01

                          Comment

                          • dede
                            Bimmer Rookie
                            • May 2011
                            • 117
                            • pirkanmaa

                            #28
                            Originally posted by HTK12 View Post
                            Tuon lataamiseen menee sitten varmaan vuorokausi tai pari, jos saat sen vielä ottamaan virtaa vastaan. Lyijyakkuja ei saisi purkaa alle 10.5V. Ei sitä itsekkään pitkää mittaile, jos löytyy yleismittari.
                            No nyt tuli reilu 2h ladattua ja laturista hävisi tuo latausvalo :( Otin hetkeks irti ja taas alko lataamaan mutta sammui n.5min jälkeen. 12,1 näytti tuossa vaiheessa mittari. Helvetin kuumana käy tuo laturi joku ikivanha hallin nurkasta löytynyt Saas nähä inahtiko tuo uusikin akku nyt paskaksi kun noin alhaseks pääs menemään.....Kiva lähteä taas motonettiin selittämään

                            Comment

                            • Heguli 31
                              BTCF Member
                              • Oct 2004
                              • 10121
                              • KVLA

                              #29
                              Originally posted by ADiJA View Post
                              Aloitin kesärenkaidern vaihdon ja huomasin eturenkaita vaihtessa etten saa niitä millään lukittua? :think Automaattivaihteisto on P asennolla ja käsijarru päällä mutta silti etupyörät pyörivät?
                              Miksi ne pitäisi saada edes lukittua?Pulttien alkuirroitus ja loppukiritys maassa...

                              Comment

                              • Petri
                                BTCF Member
                                • Jun 2004
                                • 3156
                                • Nummela

                                #30
                                Originally posted by Heguli 31 View Post
                                Miksi ne pitäisi saada edes lukittua?Pulttien alkuirroitus ja loppukiritys maassa...
                                Haki ilmeisesti sitä että se vanteen keskitys on hankalaa kun napa pyörii kokoajan...
                                E36 323Ti Compact Sport Limited Edition -00
                                E36 320i Cabriolet "M-Sport" -96


                                Ex: E90 320dA LCI M-Sport -10 | E46 330xdA M-Sport II -03 | E46 320Ci M-Sport II -01 | E46 316i "Sport 2000" -00 | E39 523i Sedan M-Sport -99 | E36 320i Coupe M-Sport -95

                                Comment

                                Working...
                                X