E39 kysymyksiä ja vastauksia IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10946
    • Joensuu

    #766
    Originally posted by peto2 View Post
    erikoista, sillä vetari painui sisään ihan sormin painamalla :think
    Puhutaanko me nyt ihan samasta asiasta? :think Siis kun se 36mm mutteri on irti niin pitää painaa vetaria sisäänpäin, että saa ne laakerin neljä torx pulttia avattua? Ruosteen määrästä ja tiukkuudesta päätellen epäilisin, että mulla oli vielä ihan tehtaan jäljiltä, joten vetari oli ruostunut kiinni napaan todella tiukkaan. Ennen kasausta kun puhdistin & laitoin CRC:n metal free pastea vetarin ja navan booreihin niin kasaus oli helppo. Jenkki foorumeilla osa ehdotti tuohon 5 tn hydraulista ulosvetäjää
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • janke
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2010
      • 3665
      • seinäjoki

      #767
      Originally posted by HTK12 View Post
      Puhutaanko me nyt ihan samasta asiasta? :think Siis kun se 36mm mutteri on irti niin pitää painaa vetaria sisäänpäin, että saa ne laakerin neljä torx pulttia avattua? Ruosteen määrästä ja tiukkuudesta päätellen epäilisin, että mulla oli vielä ihan tehtaan jäljiltä, joten vetari oli ruostunut kiinni napaan todella tiukkaan. Ennen kasausta kun puhdistin & laitoin CRC:n metal free pastea vetarin ja navan booreihin niin kasaus oli helppo. Jenkki foorumeilla osa ehdotti tuohon 5 tn hydraulista ulosvetäjää
      Mä jouduin joskus käyttämään 10t hydraulista ulosvetäjää kun laakeria vaihdoin. Saatanan hyvä värkki!!
      Bmw 316 E30 -88

      Comment

      • jonsered92
        BTCF Member
        • Jun 2012
        • 470
        • JKL

        #768
        Miten on

        Kannattaako laittaa vakio iskareille eibachin pro kittiä? Tuleeko parempi kun vakio jousilla vai miten? Ku saisi hyvvää hintaa nuo..
        Nyt:e60 530xda herkuilla
        ex e61 530d e46 328i -99 e39 523i -96, e34 520i 24v

        Comment

        • Fastpiksu
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2010
          • 1571
          • Kajaani-Paltamo

          #769
          13 vuotta ja 300tkm eivät olleet minun autosta vetarin tumppia napaan ruostuttaneet. Se ite napa-osa on ikävä irroittaa vanhasta ja asentaa uuteen, jos ei ole prässiä tai oikeesti hyvää ruuvipenkkiä tarjolla. Lekalla menee äkkiä rikki jotain.
          Chevrolet Express van
          Ford Escort -76 powered by Holset-Megasquirt-Cosworth. Vappuna -16 ajossa??
          E36 325i group F

          Ex:
          e34 525i
          e34 525tds "superturbo"
          e39 530d M-Sport

          Comment

          • landw
            Bimmer Rookie
            • Oct 2009
            • 37
            • hanko

            #770
            e39 528i. mitkä pitäis olla normaali tyhjäkäynti kierrokset ? kylmällä koneella on sen 600 kierrosta mut kun kone lämpenee niin on 1200. onko normaalia ? pitäis käydä leimaamassa ja luulen että on tuo tyhjäkäynti liian korkealla.

            Comment

            • peto2
              BTCF Member
              • Jan 2007
              • 8284
              • Järvikylä (Nakkila)

              #771
              Originally posted by landw View Post
              e39 528i. mitkä pitäis olla normaali tyhjäkäynti kierrokset ? kylmällä koneella on sen 600 kierrosta mut kun kone lämpenee niin on 1200. onko normaalia ? pitäis käydä leimaamassa ja luulen että on tuo tyhjäkäynti liian korkealla.
              kylmänä kun starttaa niin hetken pysyy öbaut 1000rpm ja siitä laskee pikkuhiljaa kunnes lämpösenä öbaut 650rpm :think
              F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
              ex:
              E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
              Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
              Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
              Nakkaa privaa jos tarvetta.

              Comment

              • landw
                Bimmer Rookie
                • Oct 2009
                • 37
                • hanko

                #772
                eli ei sit ole ihan kohdallaan

                Comment

                • HTK12
                  BTCF Member
                  • Jul 2011
                  • 10946
                  • Joensuu

                  #773
                  Originally posted by Fastpiksu View Post
                  13 vuotta ja 300tkm eivät olleet minun autosta vetarin tumppia napaan ruostuttaneet. Se ite napa-osa on ikävä irroittaa vanhasta ja asentaa uuteen, jos ei ole prässiä tai oikeesti hyvää ruuvipenkkiä tarjolla. Lekalla menee äkkiä rikki jotain.
                  Siis meinasit laakeria navasta vai? Samalla ulosvetäjällä, jolla navankin irroittaa vetarista saa laakerin näppärästi irti. Sisäkooli jää kiinni napaan, mutta sen saa laakerin ulosvetäjällä irti. Sitten sitä vanhaa sisäkooli käyttäen ulosvetäjällä painaa uuden laakerin paikalleen. Todella helposti onnistui tuo vaihe ilman prässiä tai ruuvipenkkiä. Hankalimmat vaiheet itsellä oli kyllä tuo vetarin sisään painaminen ja niiden neljän torx-pultin irroitus ja kiristys. Kasissa on paksumpi vetari kuin bensa kutosessa, joten ahtaampi irroittaa nuo torxit.
                  e39 540iA E85

                  Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                  Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                  Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                  Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                  INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                  Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                  Comment

                  • vilikeri
                    BTCF Member
                    • May 2011
                    • 38
                    • Oulu

                    #774
                    Missähän nyt ois vika, paineventtiilipaketti vaihettu, kun oli vähän hengettömän olonen kampe, ja nyt pukkaa seuraavaa vikakoodia:

                    565 boost pressure sensor

                    ja lisätietona:

                    signal open circuit or short circuit to B-

                    :think

                    Edit:Vika löytyi, oli piuha irti!
                    Last edited by vilikeri; 05-07-2013, 18:54.
                    Lähtihän se s..tana, lapasesta

                    Comment

                    • BMWE39
                      Bimmer Rookie
                      • Jul 2004
                      • 134

                      #775
                      Originally posted by vilikeri View Post
                      Missähän nyt ois vika, paineventtiilipaketti vaihettu, kun oli vähän hengettömän olonen kampe, ja nyt pukkaa seuraavaa vikakoodia:

                      565 boost pressure sensor

                      ja lisätietona:

                      signal open circuit or short circuit to B-(oost pressure sensor?)
                      Paineanturin piuhassa/kytkennässä häikkää?

                      Comment

                      • ARDler
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2012
                        • 146
                        • Pori

                        #776
                        onko kellään tietoa että minkä kokoista letkua on naftasuodattimen ja korkeapainepumpun välissä.

                        http://realoem.com/bmw/showparts.do?...01&hg=13&fg=10

                        osa nro.3

                        ajattelin motonetistä käydä hakemassa ja kyhätä itte uudet kun on sen verran jo hapertuneet ja kovettuneet että olis vaihdon tarpeessa.
                        E38 730i -95

                        Comment

                        • kmn
                          Moderator
                          • May 2009
                          • 6023
                          • Sipoo

                          #777
                          Perkule! E39 528i ja automaagi-ilmastointi vuotaa.. Vuoto oli helppo paikantaa, koska tuli ilmi täytön yhteydessä. Eli ilmastoinnin kompuran kyljestä sojottava täyttöputki. Nyt.. Eli en löydä MISTÄÄN tuota fakin osaa? Oon tukinut RealOEMia ja BMWFansia tuntitolkulla kohta jajaja voi perse, kun ei osu silmään!!

                          Apuja arvostaisin!

                          Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
                          Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
                          --
                          Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

                          Comment

                          • TJJ
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2003
                            • 7591
                            • Jyväskylä

                            #778
                            Originally posted by kmn View Post
                            Perkule! E39 528i ja automaagi-ilmastointi vuotaa.. Vuoto oli helppo paikantaa, koska tuli ilmi täytön yhteydessä. Eli ilmastoinnin kompuran kyljestä sojottava täyttöputki. Nyt.. Eli en löydä MISTÄÄN tuota fakin osaa? Oon tukinut RealOEMia ja BMWFansia tuntitolkulla kohta jajaja voi perse, kun ei osu silmään!!

                            Apuja arvostaisin!
                            Tuoko, osa nro 64538384859 :
                            http://www.ecstuning.com/BMW-E39-530...ning/ES180096/

                            ETK:ssa on noista putkista sellainen taiteilijan "näkemys"...
                            E39 528iA

                            Comment

                            • Garash
                              BTCF Member
                              • Nov 2009
                              • 526
                              • Joensuu

                              #779
                              Kukas se osaa kylmiltään sanoa mistä ja minne tämä katkottu johto kuuluu?



                              Eli siis apparin puolella laatikon vieressä ja sisälle päin näyttäs menevän.:think
                              E30 325iA
                              E30 325i m-tech 2
                              E91 320d

                              Comment

                              • Rockwell
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2003
                                • 1713
                                • Helsinki

                                #780
                                Mikäköhän on mittaristosta tai jostain menossa rikki kun tripin ja ulkolämmön taustavalot ovat todella kirkkaalla? Säätörulla vaikuttaa kaikkiin muihin paitsi niihin eikä muita saa edes niin kirkkaaksi. Mitään muutoksia ei ole tehty.
                                BMW F31 330d M-Sport -13
                                ex. BMW F21 116i -13
                                ex. BMW 540i(g) Touring -01
                                ex. ALPINA B10 Bi-Turbo -92 #430
                                ex. BMW 316g -99
                                ex. BMW M5 Touring -92
                                ex. BMW 535i -91
                                ex. BMW M5 -91
                                ex. BMW 325i Touring -90

                                Comment

                                Working...
                                X