erikoista, sillä vetari painui sisään ihan sormin painamalla :think
Puhutaanko me nyt ihan samasta asiasta? :think Siis kun se 36mm mutteri on irti niin pitää painaa vetaria sisäänpäin, että saa ne laakerin neljä torx pulttia avattua? Ruosteen määrästä ja tiukkuudesta päätellen epäilisin, että mulla oli vielä ihan tehtaan jäljiltä, joten vetari oli ruostunut kiinni napaan todella tiukkaan. Ennen kasausta kun puhdistin & laitoin CRC:n metal free pastea vetarin ja navan booreihin niin kasaus oli helppo. Jenkki foorumeilla osa ehdotti tuohon 5 tn hydraulista ulosvetäjää
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Puhutaanko me nyt ihan samasta asiasta? :think Siis kun se 36mm mutteri on irti niin pitää painaa vetaria sisäänpäin, että saa ne laakerin neljä torx pulttia avattua? Ruosteen määrästä ja tiukkuudesta päätellen epäilisin, että mulla oli vielä ihan tehtaan jäljiltä, joten vetari oli ruostunut kiinni napaan todella tiukkaan. Ennen kasausta kun puhdistin & laitoin CRC:n metal free pastea vetarin ja navan booreihin niin kasaus oli helppo. Jenkki foorumeilla osa ehdotti tuohon 5 tn hydraulista ulosvetäjää
Mä jouduin joskus käyttämään 10t hydraulista ulosvetäjää kun laakeria vaihdoin. Saatanan hyvä värkki!!
13 vuotta ja 300tkm eivät olleet minun autosta vetarin tumppia napaan ruostuttaneet. Se ite napa-osa on ikävä irroittaa vanhasta ja asentaa uuteen, jos ei ole prässiä tai oikeesti hyvää ruuvipenkkiä tarjolla. Lekalla menee äkkiä rikki jotain.
Chevrolet Express van
Ford Escort -76 powered by Holset-Megasquirt-Cosworth. Vappuna -16 ajossa??
E36 325i group F
e39 528i. mitkä pitäis olla normaali tyhjäkäynti kierrokset ? kylmällä koneella on sen 600 kierrosta mut kun kone lämpenee niin on 1200. onko normaalia ? pitäis käydä leimaamassa ja luulen että on tuo tyhjäkäynti liian korkealla.
e39 528i. mitkä pitäis olla normaali tyhjäkäynti kierrokset ? kylmällä koneella on sen 600 kierrosta mut kun kone lämpenee niin on 1200. onko normaalia ? pitäis käydä leimaamassa ja luulen että on tuo tyhjäkäynti liian korkealla.
kylmänä kun starttaa niin hetken pysyy öbaut 1000rpm ja siitä laskee pikkuhiljaa kunnes lämpösenä öbaut 650rpm :think
13 vuotta ja 300tkm eivät olleet minun autosta vetarin tumppia napaan ruostuttaneet. Se ite napa-osa on ikävä irroittaa vanhasta ja asentaa uuteen, jos ei ole prässiä tai oikeesti hyvää ruuvipenkkiä tarjolla. Lekalla menee äkkiä rikki jotain.
Siis meinasit laakeria navasta vai? Samalla ulosvetäjällä, jolla navankin irroittaa vetarista saa laakerin näppärästi irti. Sisäkooli jää kiinni napaan, mutta sen saa laakerin ulosvetäjällä irti. Sitten sitä vanhaa sisäkooli käyttäen ulosvetäjällä painaa uuden laakerin paikalleen. Todella helposti onnistui tuo vaihe ilman prässiä tai ruuvipenkkiä. Hankalimmat vaiheet itsellä oli kyllä tuo vetarin sisään painaminen ja niiden neljän torx-pultin irroitus ja kiristys. Kasissa on paksumpi vetari kuin bensa kutosessa, joten ahtaampi irroittaa nuo torxit.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Perkule! E39 528i ja automaagi-ilmastointi vuotaa.. Vuoto oli helppo paikantaa, koska tuli ilmi täytön yhteydessä. Eli ilmastoinnin kompuran kyljestä sojottava täyttöputki. Nyt.. Eli en löydä MISTÄÄN tuota fakin osaa? Oon tukinut RealOEMia ja BMWFansia tuntitolkulla kohta jajaja voi perse, kun ei osu silmään!!
Perkule! E39 528i ja automaagi-ilmastointi vuotaa.. Vuoto oli helppo paikantaa, koska tuli ilmi täytön yhteydessä. Eli ilmastoinnin kompuran kyljestä sojottava täyttöputki. Nyt.. Eli en löydä MISTÄÄN tuota fakin osaa? Oon tukinut RealOEMia ja BMWFansia tuntitolkulla kohta jajaja voi perse, kun ei osu silmään!!
Mikäköhän on mittaristosta tai jostain menossa rikki kun tripin ja ulkolämmön taustavalot ovat todella kirkkaalla? Säätörulla vaikuttaa kaikkiin muihin paitsi niihin eikä muita saa edes niin kirkkaaksi. Mitään muutoksia ei ole tehty.
BMW F31 330d M-Sport -13
ex. BMW F21 116i -13
ex. BMW 540i(g) Touring -01
ex. ALPINA B10 Bi-Turbo -92 #430
ex. BMW 316g -99
ex. BMW M5 Touring -92
ex. BMW 535i -91
ex. BMW M5 -91
ex. BMW 325i Touring -90
Comment