E39 kysymyksiä ja vastauksia IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ramzez
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2009
    • 6104
    • Jyväskylä

    #46
    Originally posted by mijuko View Post
    Kuskinpuolen peilinlasi kilahti katuun
    Onko kellään näistä tietoa laadun suhteen kun tuo hinta ei ole parille paha:think
    http://viewitem.eim.ebay.fi/2x-Auens...624133234/item


    Itse ostin tuolta yllä olevasta paikasta ja ihan hyvin ovat asiansa ajaneet. Linkin peilit ovat E38:n ja E39:n laajakulmapeilit, mutta jos tarvitset autoosi ne normaalin kokoiset peilit, niin niitä saa myös tuolta paikasta, mutta huomaa, että E46 käyttää samoja peilejä. Hintaa alle 30€, lentorahtina 9€ kotiovelle.

    Comment

    • mijuko
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2010
      • 951
      • ۩□□۩

      #47
      Originally posted by Ramzez View Post
      http://www.ebay.de/itm/Spiegelglas-r...item35ba40e593

      Itse ostin tuolta yllä olevasta paikasta ja ihan hyvin ovat asiansa ajaneet. Linkin peilit ovat E38:n ja E39:n laajakulmapeilit, mutta jos tarvitset autoosi ne normaalin kokoiset peilit, niin niitä saa myös tuolta paikasta, mutta huomaa, että E46 käyttää samoja peilejä. Hintaa alle 30€, lentorahtina 9€ kotiovelle.
      Tattis. Joku täällä kirjoitteli hetki sitten että, peililasit putoilee ja sit samantien omasta tuli peili kypsäksi Paljon lie marmorilla maksais

      Comment

      • dede
        Bimmer Rookie
        • May 2011
        • 117
        • pirkanmaa

        #48
        Tuuri kävi ja akku otti virtaa vastaan. Nyt näytti latauksessa 12.8. Täytyy aamulla heittää paikoilleen ja nykästä tuo 9sulake irti ja kattoo purkaako vielä akkua. Sen verta kiire että ei tällä viikolla kerkee suorittaa tota mittausta jos vika nyt ei tossa siilessä ole. Ei muutaku yöks akun napa irti sitten ja katsellaan josko ensviikolla kerkiäis tutkimaan.

        Comment

        • kaol
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2003
          • 5007
          • Ilmajoki

          #49
          Originally posted by dede View Post
          No nyt laturi taas 1,5h tykittän virtaa. 12,3näytti ku mittas nyt. Saa ny yön yli puhista jos jaksaa täytyy aamusta tarkastella taas
          Yritä nyt muistaa, että 4A laturi lataa enimmilläänkin akkua tunnissa vain sen 4Ah. Tuolla periaatteella kun laskee, niin esim. 80Ah akkua pitäisi ladata tyhjentymisen jälkeen vähintään 20 tuntia (jännitteen ollessa alle 8V on akku käytännössä hyvin lähellä tyhjää). Tuollaiset "yön yli" lataukset ei riitä saamaan akkua täyteen.
          Sekin pitää ottaa huomioon, että jos akun jännitteen mittaa heti latauksen loputtua, niin mittarin näyttämä jännite ei kerro akun varaustasosta mitään.
          Kokeilemalla se selviää...

          Comment

          • dede
            Bimmer Rookie
            • May 2011
            • 117
            • pirkanmaa

            #50
            Originally posted by kaol View Post
            Yritä nyt muistaa, että 4A laturi lataa enimmilläänkin akkua tunnissa vain sen 4Ah. Tuolla periaatteella kun laskee, niin esim. 80Ah akkua pitäisi ladata tyhjentymisen jälkeen vähintään 20 tuntia (jännitteen ollessa alle 8V on akku käytännössä hyvin lähellä tyhjää). Tuollaiset "yön yli" lataukset ei riitä saamaan akkua täyteen.
            Sekin pitää ottaa huomioon, että jos akun jännitteen mittaa heti latauksen loputtua, niin mittarin näyttämä jännite ei kerro akun varaustasosta mitään.
            No akku ollut nyt lähemmäs 24h latingissa. Aamulla lähtee autoon kiinni ja katsotaan auttaako tuo sulakkeen irtiotto mitään, jos ei niin sit nappaillaan aina yöksi sulake irti. Auto vaihtuu tässä parinviikon sisään että nyvitään kenkä aina yöksi irti siihen asti jos ei tuossa siilessä vika ole.

            Comment

            • Fastpiksu
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2010
              • 1571
              • Kajaani-Paltamo

              #51
              Empä haluaisi ostaa sinulta autoa..
              Jos et saa autoa kuntoon, niin olisi vähintäänkin kohtuullista kertoa viasta auton ostajalle jo ennenkuin hän tulee edes katsomaan.
              Chevrolet Express van
              Ford Escort -76 powered by Holset-Megasquirt-Cosworth. Vappuna -16 ajossa??
              E36 325i group F

              Ex:
              e34 525i
              e34 525tds "superturbo"
              e39 530d M-Sport

              Comment

              • dede
                Bimmer Rookie
                • May 2011
                • 117
                • pirkanmaa

                #52
                Originally posted by Fastpiksu View Post
                Empä haluaisi ostaa sinulta autoa..
                Jos et saa autoa kuntoon, niin olisi vähintäänkin kohtuullista kertoa viasta auton ostajalle jo ennenkuin hän tulee edes katsomaan.
                Heh Vien liikkeeseen ja tietävät jo viasta. Ei vaan nappaa mennä tekemään testiä ku eka oot 12-14h duunissa ja vettä sataa ni kiinnostaa ku kilo paskaa
                Katotaa jos keskiviikkona ehtis tai vkl viimestään.

                Comment

                • marcus_108
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2012
                  • 578
                  • Hyllykallio

                  #53
                  Yritin tänään vaihtaa apukuskin puolen pyyhkijänvarren mutta eipä onnistunu. Eli onko se pyyhkijänvarsi kiinni jollakin muullakin siinä akselistossa, kuin niillä kahdella 13mm mutterilla? Esim. joku sokka systeemi, mitä en huomannut...? Vai onko se vaan niin pirun lujas kiinni ja usko vaan loppuu kesken? Laitoin yöksi ny kumminkin vähä lubea sinne vaikuttaan ja huomenna uus yritys..
                  Last edited by marcus_108; 15-04-2013, 22:01.
                  Saab 9-5 2.3T Stw -05 RE85
                  Ford Mondeo 1.8 Stw -01

                  Ex:
                  E39 523i touring -99
                  Opel kadett E 1.6 -89
                  Seat Toledo 1.8 -92
                  Toyota corolla Lb 1.6 -87
                  Vw passat farkku 1.8 -99

                  Comment

                  • Terno

                    #54
                    kädessäni pitäisi nyt olla e39 530d faceliftin jarrusatulat, miten totean ettei mulle myyty prefaceliftin satulaa ilman että ne eivät ole vierekkäin? eli mitähän numeroita pitäisi olla fl satuloissa? Valmistaja ATE. Ei viitsisi levyjä ja paloja ostaa jos mua on höynäytetty....:think

                    niin ja käykö sama jarruletku?

                    Comment

                    • Clavurion
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2005
                      • 9159
                      • Oulu

                      #55
                      Originally posted by Terno View Post
                      kädessäni pitäisi nyt olla e39 530d faceliftin jarrusatulat, miten totean ettei mulle myyty prefaceliftin satulaa ilman että ne eivät ole vierekkäin? eli mitähän numeroita pitäisi olla fl satuloissa? Valmistaja ATE. Ei viitsisi levyjä ja paloja ostaa jos mua on höynäytetty....:think

                      niin ja käykö sama jarruletku?
                      Facelift etujarrusatulat ATE 60/30 (pre-facelift 60/22/298). Takasatulat sedan 40/20/298 (jarruletku lähtee suoraan taakse), touring 42/20/298 (jarruletku lähtee sivulle päin).
                      ATE:n numeroinnissa 1. numero = männän halkaisija, 2. numemero = levyn paksuus, valinnainen 3. numero = suurin levyn halkaisija.
                      E39 530dA -02 M-Sport
                      E53 X5 3.0dA -06 Sport
                      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                      Comment

                      • Bmw Dreamer
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2004
                        • 2762
                        • Kouvola

                        #56
                        Originally posted by vtunvttu View Post
                        Mitähän on mahtanut bemmissä tapahtua? :think
                        Ohjaus on ollut aina vähä semmonen jäykkä eikä käännön jälkeen ohjaus ole palautunut itsekseen suoraan vaan aina joutunut vähän itte auttaa.
                        Eilen tuossa ajelin niin yhtäkkiä ohjaus keveni, lopetti pahimman vetelyn ja ohjaus palauttaa ratin suoraan

                        Niin ja auto on aika roimasti madallettu jos se mihkään vaikuttaa.
                        Mulla teki jossain välissä ihan samaa... En keksiny ku et ois jäätä jossain ollu. Tai sitte vastaavasti likaa, tais kerran yhden painepesutuokion jälkeen herkistyä...

                        Saatto myös olla osittain tuosta ohjausakselin ristikosta, se oli melkoisen tahmea ja välystäkin jo.
                        Last edited by Bmw Dreamer; 16-04-2013, 00:36.
                        BMW 520d Touring '06 314tkm
                        BMW 530D Touring '99 552tkm
                        BMW 320da Touring '02 427tkm
                        Volvo V70 D5 '02
                        Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
                        Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
                        Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

                        Case IH 5140 Maxxum

                        Comment

                        • Terno

                          #57
                          Originally posted by Clavurion View Post
                          Facelift etujarrusatulat ATE 60/30 (pre-facelift 60/22/298). Takasatulat sedan 40/20/298 (jarruletku lähtee suoraan taakse), touring 42/20/298 (jarruletku lähtee sivulle päin).
                          ATE:n numeroinnissa 1. numero = männän halkaisija, 2. numemero = levyn paksuus, valinnainen 3. numero = suurin levyn halkaisija.
                          Kiitos.

                          Eli sain fl saatulat, nyt ostaman levyt ja palat + huolo rojut satuloihin.

                          Comment

                          • dede
                            Bimmer Rookie
                            • May 2011
                            • 117
                            • pirkanmaa

                            #58
                            No nyt on akku kiinni katsomaan mitä sanoo 10h pääsr
                            tä. Nyt sano 12,67 ja kaapelit nykäs kiinni ni 12,57. Toivotaan että olis tuo siili ni pääsis helpolla

                            edit: Tuli käytyy kiristääs viel akku ni rupes vilkut vilkuttelee Sulake 9 siis irti. Samnu vasta ku kengän otti irti ja laitto takas. Mistähä mahto vilkuttelu johtua? Oisko hälytin, mut ei aikasemmin oo vastaavaa tehny.
                            Last edited by dede; 16-04-2013, 07:29.

                            Comment

                            • ADiJA
                              Bimmer Fanatic
                              • Sep 2012
                              • 245
                              • Varkaus

                              #59
                              Xenon temppuilee.

                              Elikkäs autoon asentanut jälkiasennus xenon sarjan ja toinen poltin ei välillä pala. Jos ajelee hetken parkeilla ja siten sytyttää niin syttyy taas. Tosiaan ikinä ei kumminkaan ajaessa sammu, eli kerran kun on syttynyt niin se palaa kyllä. Tosiaan joka kerta ei syty. Mittaristoon vain syttyy merkki ettei ajovalo pala. Ongelmaa ollut jo muutaman kuukauden. Onko ballasti tai polttimo menossa vai missähän voi olla vika? :think
                              Ex:
                              Maxda 626 -99
                              Opel Astra GTC -05

                              NYT:
                              BMW e39 520i -01

                              Comment

                              • Night-Wind
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2006
                                • 1534
                                • 02

                                #60
                                Originally posted by ADiJA View Post
                                Elikkäs autoon asentanut jälkiasennus xenon sarjan ja toinen poltin ei välillä pala. Jos ajelee hetken parkeilla ja siten sytyttää niin syttyy taas. Tosiaan ikinä ei kumminkaan ajaessa sammu, eli kerran kun on syttynyt niin se palaa kyllä. Tosiaan joka kerta ei syty. Mittaristoon vain syttyy merkki ettei ajovalo pala. Ongelmaa ollut jo muutaman kuukauden. Onko ballasti tai polttimo menossa vai missähän voi olla vika? :think
                                Ballastille ääni. Itsellä oli joskus samaa vikaa ja lähti ton vaihdolla. Hellaa tilalle.
                                ex: BMW E38 735iA -97
                                ex: MB W211 E200CDI -03
                                ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
                                ex: BMW E39 528iA -96
                                ex: MB W126 300SE -89
                                ex: BMW E34 525iAT -95
                                ex: BMW E36 316iA -91

                                Comment

                                Working...
                                X