E39 kysymyksiä ja vastauksia IV
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
auto 530d -01 onko tolla kirkkaalla naftaletkulla joku muukin tarkoitus kuin että näkee ilmakuplat nafta linjassa? vuotaa sieltä täältä niin ajattelin hake 8mm halkasilla olevaa polttoaine letkua motonetistä ja tekasta uusiks
-
E39 523i Touring, valmistettu 12/97.
Kasettisoittimen näyttö ei pidä kellon aikaa. Kun laitat kellonajan oikein ja tallennat sen, niin seuraavalla käynnistyksellä näyttää pelkkää viivaa ja taas joutuu laittamaan kellon ajan. Mikä mättää?
Leave a comment:
-
Minä hieroin just äsken jotain kumin/muovin kirkastusainetta, saa nähdä kauan auttaa.Originally posted by Mad_Mike View PostMoro, saako nuo sisemmät takavalot hiomalla ja kiillottamalla pysymään kirkkaana? Ulommat ihan kirkkaat ja sisemmät todella haalistuneet.
-M
Leave a comment:
-
Minä vaihdoin uudet letkut ja laitoin alkuperäisenmalliset, ei vuoda. Jos normaaleilla klemmareilla laittaa, niin pitäisi etsiä sellaiset mitkä pysyy pyöreänä vaikka ne kiristää. Monissa ruuvikiristeisissä ruuvin kohdalle jää epätasainen kohta. Nuo olisi aika pyöreitä, tiedä sitten miten ne kestää:Originally posted by Bmw Master View PostMillaiset klemmarit pitäisi ohjaustehostajan letkuihin laittaa ettei vuoda?
Leave a comment:
-
Mulla on 730d valmistettu 10/2000 ja varustelistaus antaa 135kW. Onko näillä mitään ulkoisia eroja, kiinnostaisi myös?Originally posted by Harri G View PostHei. Olen Harri ja minulla on E39 BMW. 530d on valmistettu 3/2000. Nyt tuo BMW:n varustelistaus antaa 142kw tehoksi ja otteessa on 135kw. Kaiken järjen mukaan pitäisi olla 135kw. Autosta on paha mennä sanomaan onko facelift vai ei. Valot ja vilkut on vaihdeltu valmistumisen jälkeen. Onko noissa koneissa jotain ulkoista tuntomerkkiä tms niin sais varmuuden. Varmaanhan se on 135kw mutta kiinnostais varmistaa :think
Leave a comment:
-
Millaiset klemmarit pitäisi ohjaustehostajan letkuihin laittaa ettei vuoda?
Leave a comment:
-
Olethan kattonu ohjaustehostimen säiliön letkulähdöt. Neste valuu letkun alapintaa pitkin päätyen pohjamuovin päälle ja leviää sieltä joka paikkaan. Tyyppivika.Originally posted by spock View PostKysäsempä nyt vielä erikseen tästä omasta, eli tiputtelee öljyä, tippuu ainankin moottorin alasuojamuovin päälle ja sieltä oletettavasti lentää sitten ympäri pohjaa tavaraa ajonaikana viiman mukana.
Mistä tutkimaan seuraavaksi? Huohotin? Öljynsuodattimen jalka? Mistä vielä voisi tiputtaa? Vm 2001 520IA 2.2 koneella.
Leave a comment:
-
Kuinkas nopeasti tuon 540i:n (M62TU) pitäisi lämmetä? Vaihdon pari kuukautta sitten termarin (Behr) ja tuntuu silti lämpenevän aika hitaasti. Aamulla kun lähtee liikkeelle niin 9km ajon jälkeen lämmöt on vasta n.95C. Tuosta matkasta 90% on 80km/h ja 100km/h rajoituksilla. Valmiiksi viallinen termari?
Leave a comment:
-
OikolukuvirheOriginally posted by Harri G View PostNo kaippa tämän tiesinkin. Mietin vaan miksi se BMW:n "virallinen" saitti kertoo mitä sattuun valmistenumerolla :think
Liekkö laiskuuttaan ovat laittaneet tietoihin 142kW ku ovat tienneet että tulee myöhemmin sinä vuonna softapäivitys. Kattelin tossa äkkiseltään läpi 10kpl x/2000 valmistuneita, kaikki 142kW EPC:n mukaan ja kaikki x/1999 valmistuneet 135kW.
Leave a comment:
-
Niin kun minulla on tuossa 80-luvun värkissä tuommoinen moottori niin jossain netissä luki, että siinä jalassa on joku o-rengas mikä alkaa vuotamaan. Ei välttämäti huono tarkastuskohde ole.Originally posted by spock View PostKysäsempä nyt vielä erikseen tästä omasta, eli tiputtelee öljyä, tippuu ainankin moottorin alasuojamuovin päälle ja sieltä oletettavasti lentää sitten ympäri pohjaa tavaraa ajonaikana viiman mukana.
Mistä tutkimaan seuraavaksi? Huohotin? Öljynsuodattimen jalka? Mistä vielä voisi tiputtaa? Vm 2001 520IA 2.2 koneella.
No kaippa tämän tiesinkin. Mietin vaan miksi se BMW:n "virallinen" saitti kertoo mitä sattuun valmistenumerolla :thinkOriginally posted by korhone_ View Post8/2000 vaihtuu 135kW -> 142kW
Leave a comment:
-
8/2000 vaihtuu 135kW -> 142kWOriginally posted by Harri G View PostHei. Olen Harri ja minulla on E39 BMW. 530d on valmistettu 3/2000. Nyt tuo BMW:n varustelistaus antaa 142kw tehoksi ja otteessa on 135kw. Kaiken järjen mukaan pitäisi olla 135kw. Autosta on paha mennä sanomaan onko facelift vai ei. Valot ja vilkut on vaihdeltu valmistumisen jälkeen. Onko noissa koneissa jotain ulkoista tuntomerkkiä tms niin sais varmuuden. Varmaanhan se on 135kw mutta kiinnostais varmistaa :think
Leave a comment:
-
Kysäsempä nyt vielä erikseen tästä omasta, eli tiputtelee öljyä, tippuu ainankin moottorin alasuojamuovin päälle ja sieltä oletettavasti lentää sitten ympäri pohjaa tavaraa ajonaikana viiman mukana.
Leave a comment:
-
Hei. Olen Harri ja minulla on E39 BMW. 530d on valmistettu 3/2000. Nyt tuo BMW:n varustelistaus antaa 142kw tehoksi ja otteessa on 135kw. Kaiken järjen mukaan pitäisi olla 135kw. Autosta on paha mennä sanomaan onko facelift vai ei. Valot ja vilkut on vaihdeltu valmistumisen jälkeen. Onko noissa koneissa jotain ulkoista tuntomerkkiä tms niin sais varmuuden. Varmaanhan se on 135kw mutta kiinnostais varmistaa :think
Leave a comment:
-
Eiköhän idea ole sama kuin vaihteistoöljyissä, kestää mitä kestää eikä öljynvaihto vaikuta siihen. Kuinka monta e39 perää on kulunut loppuun kun öljyjä ei ole vaihdettu?Originally posted by Fastpiksu View PostTuo onkin vähän hassu ajatus, ettei tarvitse vaihtaa. Se öljy ei siellä tasauspyörästössä ainakaan parane, jos niillä on jo yli 10 vuotta ja ~300tkm päästelty..
Anyway, omiini olen vaihtanut kerran omistukseni aikana.
Leave a comment:
-
Katoppas huohottimen separaattoria. Kokeileppas myös juutuubista hakusanalla bmw chewbacca ja kuuntele onko ääni vastaava.Originally posted by mika83 View PostEkaa kertaa tänne kirjottelen, joten toivotaan että tämä nyt jonkun silmään pistää joka voisi nakata vinkkiä
Elikkäs auto on e39 528ia vm2000 ja ilmeisesti toi M52B28 moottori. Ongelmat alko siitä kun laitoin öljynvaihdossa koneeseen Mobilin 0w-40, alfamerin ja AD varaosan mukaan se käy kyseiseen autoon, mutta toisin kävi:/ Eli toi mobil aiheutti koneeseen melkoisen rohinan ja kun auton sammuttaa niin jostain kuuluu suhahdus. Nyt autossa Castrol 5w-40 ja rohina on kadonnut mutta moottori suhahtaa kun auton sammuttaa, sen verran olen laittanut merkille että vanoksen alueelta koneen edestä on alkunut moottori sotkeutumaan. Auto toimii muuten kuten ennen öljynvaihtoa, vaihteet pelaa ja mitään merkkivaloja ei pala ajettaessa, paitsi virtoja kytkettäessä ne perus vesi öljy jne. pikku valot:p Eli kysymys miten koneeseen kertyy painetta noinkin paljon että se auton sammuttua pääsee purkautumaan venttiilikopan tiivisteen välistä,ainakin olen tässä luulossa, Mistä alkaa kattomaan ensin vikaa?
Leave a comment:
Leave a comment: