E39 kysymyksiä ja vastauksia IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bmw Dreamer
    replied
    Originally posted by jmp2002 View Post
    Mistä kieroksista 530d (135kw) pitäisi lähteä vetämään? jotenki tuntuu et 3500 on vähän liikaa..
    121Kw, Mun yksilö alkaa jostain 1500 paikkeilta näin ulkomuistista, ei o hetkeen kunnol päässy ajaa ku muija vei auton... Ei luulis "uudemman" moottorin yhtään myöhemmin heräävän, mutta selvä vikahan sulla on.

    edit: mitähän paskaa, meikäläin latelee jotain entisen Volvon Kilowatteja tänne vissiin (En tiiä miks ne on niin pirusti kummitellukkin viimeaikoina päässä!), siis 135 ja 142kw:han noi tehot on 530d:ssä.

    Ja mulla siis tietenkin sama 135kw
    Last edited by Bmw Dreamer; 30-07-2013, 16:24.

    Leave a comment:


  • jmp2002
    replied
    Mistä kieroksista 530d (135kw) pitäisi lähteä vetämään? jotenki tuntuu et 3500 on vähän liikaa..

    Leave a comment:


  • BreeZi
    replied
    Originally posted by mika83 View Post
    kiitosta vinkistä, kyllähän siellä "chewie" ääntelehti, tosin noissa tuubi pätkissä se ääni tuli myös öljykorkin takaa, omassani alkoi kuulumaan vasta kun nostin öljynmittatikun, kuullosti myös siltä aivan kun järjestelmässä olisi ilmaa, johtuuko tämä ääni tuosta öljyn separaattorista? kysymykset voivat vaikuttaa nuijilta:p mutta mielellään tekisin homman itse kunhan vain pääsen konehuoneessa oikeaan osoitteseen vian mahdollisesta lähteestä.

    Mutta kiitosta vielä kerran, tästä on hyvä jatkaa
    Tuolta separaattorilta menee letku öljytikulle.
    Samalla vaivalla vaihtaa nuo kaikki imupuolen kumiputket. Eipähän tarvitse sitten enää noiden kanssa kikkailla.

    Tästä M54 imuvuototopic:


    Tästä M52 imuvuototopic:


    Tästä kaikkien bemaristien kallisarvoisimmat sivut: Osaluettelot ja räjäytyskuvat:

    http://www.realoem.com/bmw/

    Leave a comment:


  • zeneg
    replied
    Originally posted by zeneg View Post
    E39 523i Touring, valmistettu 12/97.

    Kasettisoittimen näyttö ei pidä kellon aikaa. Kun laitat kellonajan oikein ja tallennat sen, niin seuraavalla käynnistyksellä näyttää pelkkää viivaa ja taas joutuu laittamaan kellon ajan. Mikä mättää?
    Kukaan? :think Ärsyttävä vika.

    Leave a comment:


  • mika83
    replied
    Originally posted by BreeZi View Post
    Katoppas huohottimen separaattoria. Kokeileppas myös juutuubista hakusanalla bmw chewbacca ja kuuntele onko ääni vastaava.
    kiitosta vinkistä, kyllähän siellä "chewie" ääntelehti, tosin noissa tuubi pätkissä se ääni tuli myös öljykorkin takaa, omassani alkoi kuulumaan vasta kun nostin öljynmittatikun, kuullosti myös siltä aivan kun järjestelmässä olisi ilmaa, johtuuko tämä ääni tuosta öljyn separaattorista? kysymykset voivat vaikuttaa nuijilta:p mutta mielellään tekisin homman itse kunhan vain pääsen konehuoneessa oikeaan osoitteseen vian mahdollisesta lähteestä.

    Mutta kiitosta vielä kerran, tästä on hyvä jatkaa

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Nik-las View Post
    Auto nykii satasen vauhdissa tasakaasulla pientä nypytystä. Ei vaihda vaihdetta vaan nypyttää hieman, jonka kuulee lähinnä äänestä ja kulutusmittarin toiminnasta.

    Vikakoodin luku nro 1 : (inpa + autocom. luettu obd JA diagnostiikkapistokkeista)
    lambdat bank 1 ja bank 2
    katalysaattorien toiminta virheellinen

    Autoa tutkittiin moottoritilasta ja huomasin kampiakselin asentotunnistimen päässä olevan jonkinlaisen virityksen. Liittimet yhdessä, mutta johdot vain asentotunnitimelta imusarjan kohdalle. Liittimet auki ja hyppylanka vedetty naarasliittimen pinneistä ristiin. "hyppylangat" pois ja alkuperäiseen johtosarjaan kiinni.

    Vikakoodin luku nro 2 : (inpalla obd:sta)
    Thermostat map cooling tms.

    Käynnissä / käynnistyksessä ei eroa vaikka asentotunnistin irti / kiinni. Ajattelin tuon nyt sitten vaihtaa ensimmäisenä. Vai onko muita ideoita?

    e39 540ia -00 (valmistunut lokakuu -99) M62 4.4 v8

    vaihtoehtoina olisi ;

    Puls generator crankshaft, original Hella - 13627839138, 13 62 7 839 138, 7839138, 13627839138 - Sopii malleihin: E39




    Nokka-akselin asentotunnistin - 12147539166, 12 14 7 539 166, 7539166, 12147539166 - Sopii malleihin: E39 E38 X5 (E53) Z8


    Mitä laitetaan? Ylimmän ajattelin sinne työntää, mutta auto kun ei ole lähimailla niin en pääse kuvista vertaamaan.
    Onko tietoa?
    No riippuu minne olet anturia työntämässä, nokka vai kampiakselille? Kun käynnistyy ilman niin veikkaisin nokka? Eka on kampiakselille, eli ei ainakaan sitä. Tarvikkeita en laittaisi, ellei sitten ole kunnon valmistajan tekele.

    Leave a comment:


  • Nik-las
    replied
    Auto nykii satasen vauhdissa tasakaasulla pientä nypytystä. Ei vaihda vaihdetta vaan nypyttää hieman, jonka kuulee lähinnä äänestä ja kulutusmittarin toiminnasta.

    Vikakoodin luku nro 1 : (inpa + autocom. luettu obd JA diagnostiikkapistokkeista)
    lambdat bank 1 ja bank 2
    katalysaattorien toiminta virheellinen

    Autoa tutkittiin moottoritilasta ja huomasin kampiakselin asentotunnistimen päässä olevan jonkinlaisen virityksen. Liittimet yhdessä, mutta johdot vain asentotunnitimelta imusarjan kohdalle. Liittimet auki ja hyppylanka vedetty naarasliittimen pinneistä ristiin. "hyppylangat" pois ja alkuperäiseen johtosarjaan kiinni.

    Vikakoodin luku nro 2 : (inpalla obd:sta)
    Thermostat map cooling tms.

    Käynnissä / käynnistyksessä ei eroa vaikka asentotunnistin irti / kiinni. Ajattelin tuon nyt sitten vaihtaa ensimmäisenä. Vai onko muita ideoita?

    e39 540ia -00 (valmistunut lokakuu -99) M62 4.4 v8

    vaihtoehtoina olisi ;

    Puls generator crankshaft, original Hella - 13627839138, 13 62 7 839 138, 7839138, 13627839138 - Sopii malleihin: E39




    Nokka-akselin asentotunnistin - 12147539166, 12 14 7 539 166, 7539166, 12147539166 - Sopii malleihin: E39 E38 X5 (E53) Z8


    Mitä laitetaan? Ylimmän ajattelin sinne työntää, mutta auto kun ei ole lähimailla niin en pääse kuvista vertaamaan.
    Onko tietoa?

    Leave a comment:


  • spock
    replied
    Originally posted by Heguli 31 View Post
    Silloin sen korkin tiiviste vuotaa enemmin tai vähemmin.Tsekkaa ne letkut siitä säiliön alta.Ei siihen mitään räjäytyskuvaa tarvi.
    Joo tarkistin, ei letkuissa näyttänyt olevan öljyä, pölyiset vain. Näyttää olevan enemmän öljyinen kuskin puolelta ainoastaan

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Onko Boschin ja Bremin sytytyspuolilla mitään eroa? Yksi puola rikki omasta 540 (M62TU) ja motonet näköjään myy Bosch/Bremi puolaa. Autossa on paikallaan nyt Bremin sytytyspuolat.

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Originally posted by spock View Post
    Tuota en ole tarkistanutkaan, olisiko räjäytykuvaa tms tuosta jossain?

    Edit: Joo nyt kun tarkemmin muistelen, se tehostimensäiliö onkin ihan öljyssä päältäpäin
    Silloin sen korkin tiiviste vuotaa enemmin tai vähemmin.Tsekkaa ne letkut siitä säiliön alta.Ei siihen mitään räjäytyskuvaa tarvi.

    Leave a comment:


  • spock
    replied
    Originally posted by Tome View Post
    Olethan kattonu ohjaustehostimen säiliön letkulähdöt. Neste valuu letkun alapintaa pitkin päätyen pohjamuovin päälle ja leviää sieltä joka paikkaan. Tyyppivika.
    Tuota en ole tarkistanutkaan, olisiko räjäytykuvaa tms tuosta jossain?

    Edit: Joo nyt kun tarkemmin muistelen, se tehostimensäiliö onkin ihan öljyssä päältäpäin

    Leave a comment:


  • sonikk
    replied
    Originally posted by Mad_Mike View Post
    Moro, saako nuo sisemmät takavalot hiomalla ja kiillottamalla pysymään kirkkaana? Ulommat ihan kirkkaat ja sisemmät todella haalistuneet.

    -M
    Tuosta mallia mitä tein omille, pysyneet kohta vuoden hyvinä.

    Leave a comment:


  • 205/65-15H
    replied
    Tuulilasin pyyhkimien varren päissä on vähän ruostetta. Miten olette fixanneet niitä? Nähtävästi varren sisällä oleva metallinen peltilevy ruostuttaa vartta. Nyt kun mennään Good Rain-sulilla niin ne on sieltä poistettu ja varmaankin rungottomilla mennään myös tulevaisuudessa.

    Leave a comment:


  • ARDler
    replied
    juu taidan hakea maanantaina etrasta

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Originally posted by ARDler View Post
    auto 530d -01 onko tolla kirkkaalla naftaletkulla joku muukin tarkoitus kuin että näkee ilmakuplat nafta linjassa? vuotaa sieltä täältä niin ajattelin hake 8mm halkasilla olevaa polttoaine letkua motonetistä ja tekasta uusiks
    Älä osta/käytä niitä Motonetin polttoaine letkuja.Ei maksa paljoa tuollainen pätkä,vaikka ostaisit ihan kestävääkin letkua jostain muualta.

    Leave a comment:

Working...
X