E39 kysymyksiä ja vastauksia IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Jri
    replied
    Originally posted by Bmw Dreamer View Post
    Ööö, jumalauta, toi ei voi olla enää turvallinen keksintö?

    Ootko ottanu ratin pois, että klappaako akseli, vai tuleeko välys ratissa? :think
    ratti ollut pois, akseli näytti mun mielestä pysyvän paikallaan mut ratti heiluu ympärillä, miten sanois fiksusti: näyttää että booreissa väljää.. Rattikin tuntuu ehjältä.. Pitää ottaa joku päivä uudestaan irti ja kuvailla paremmin..

    Leave a comment:


  • Bmw Dreamer
    replied
    Ööö, jumalauta, toi ei voi olla enää turvallinen keksintö?

    Ootko ottanu ratin pois, että klappaako akseli, vai tuleeko välys ratissa? :think

    Leave a comment:


  • Jri
    replied
    Originally posted by Bmw Dreamer View Post
    Mihkäs suuntaan se klappaa? Akselin suuntaisesti vai käännön?

    Mullakin saa "klappia" siihen kun nykäsee kovasti itteensä päin, siellä joku jousi tuntuis olevan, mutta on sen verran tömäkkä, ettei normaalisti siis mitään klappia ole.
    Meinasinkin että jotain unohtu, eli tosiaan akselin suuntaan klappaa.



    Tossa pientä osviittaa miten. Pultti on tosiaan kiinni varmasti, mutta kuuluuko ratin ja pultin väliin joku prikka? näin ei ainakaan ollut..

    Leave a comment:


  • Mik@
    replied
    Saako autopuhelimen sammumaan samalla kun virrat sammuttaa? Käyntiin kyllä lähtee mutta ei sammu vaikka auto menee nukkumaan. Ohjekirja saksaksi niin eipä ole siitäkään hyötyä.

    Leave a comment:


  • Bmw Dreamer
    replied
    Originally posted by Jri View Post
    Kolmeysin ratti klappaa (-96), normi bägillinen ratti kyseessä.
    Ratti käytetty irti ja klappaa yhä, pultti varmana tarpeeksi kovin kiinni. Mistä metsästämään vikaa? Kuuluuko ratin ja kiristyspultin väliin joku prikka? Sellaista ei ollut.

    + vilkku ei palauta kuin välillä? Jotain yhtäläisyyttä?
    Mihkäs suuntaan se klappaa? Akselin suuntaisesti vai käännön?

    Mullakin saa "klappia" siihen kun nykäsee kovasti itteensä päin, siellä joku jousi tuntuis olevan, mutta on sen verran tömäkkä, ettei normaalisti siis mitään klappia ole.

    Leave a comment:


  • Mad_Mike
    replied
    E39 facelift touring sisemmät takavalot himmentyneet

    Moro, saako nuo sisemmät takavalot hiomalla ja kiillottamalla pysymään kirkkaana? Ulommat ihan kirkkaat ja sisemmät todella haalistuneet.

    -M

    Leave a comment:


  • KimmoKoo
    replied
    Originally posted by kalemaan View Post
    Oliskohan tuolle sopiva hinta 5000e jos laittaisin itse myyntiin, ja olisko realistisia mahdollisuuksia mennä (noilla kilometreilla) mikäli kaikki on kunnossa ? Tulisi omaan vaihdossa, jos saadaan välirahahommat kohdilleen.
    Kylläpä se realistinen hinta taitaa olla aikalailla tuo tasan 5000 €.

    Leave a comment:


  • Fastpiksu
    replied
    Joka jätkällä ei vaan taida endoskooppia olla. Minäkin oon niin perseaukinen, että on joutunu käsin imusarjan alta kopeloimaan. Ne tangot tuntee kyllä selvästi jos siellä semmoset on.

    Leave a comment:


  • BreeZi
    replied
    Originally posted by Jimbomonster View Post
    Jaa sekö olikin kyseessä, no muistelinki lukeneeni et läppien koneiston ohjaus olisi imusarjan takaosassa.. Kumma kyllä ei anna vikakoodia.

    Noh mutta koska ei käpälöimällä ainakaan näppeihin se tanko osunut ja egr:kin tulpattu, niin voinee turvallisin mielin olettaa että joku on jo läpät aiemmin poistanut..
    Tai sitten otat endoskoopin kauniiseen käteen ja tutkaiset ihan imusarjan päästä löytyykö monomia läppiä.

    Leave a comment:


  • kalemaan
    replied
    Originally posted by KimmoKoo View Post
    Itse tarkasteleisin erittäin tarkasti löytyykö alustasta väljää. Auto tunkin nokkaan ja heiluttelemaan renkaita ylös-alas sekä oikealle-vasemmalle. Oven alareunat ja lokasuojat kannattaa tarkistaa. Sateen jälkeen vesi jää seisomaan polttoaineluukun sisälle, herkkä ruostumaan. Vesipumpun+muiden hilppeiden vaihdosta kannattaa kysyä. Omasta E39:stä meni vauhtipyörä vaihtoon 220 tkm kohdalla, täristi koko autoa kun "ryömitti" ilman kaasua. Nämähän ei jää pyörimään käsiin, varsinkin jos on hyväkuntoinen. Menee kaupaksi kun laittaa hinnan kohdalleen. Ei kait tuossa muuta, kun tinkaat vain hinnasta vielä ainakin 500€ pois.
    Oliskohan tuolle sopiva hinta 5000e jos laittaisin itse myyntiin, ja olisko realistisia mahdollisuuksia mennä (noilla kilometreilla) mikäli kaikki on kunnossa ? Tulisi omaan vaihdossa, jos saadaan välirahahommat kohdilleen.

    Leave a comment:


  • Jimbomonster
    replied
    Originally posted by Fastpiksu View Post
    Tuo letku ohjaa kuvassa näkyvää EGR-venttiiliä, joka nyt on tulpattu. Antanee vikakoodin, muttei haittaa mitään.
    Jaa sekö olikin kyseessä, no muistelinki lukeneeni et läppien koneiston ohjaus olisi imusarjan takaosassa.. Kumma kyllä ei anna vikakoodia.

    Noh mutta koska ei käpälöimällä ainakaan näppeihin se tanko osunut ja egr:kin tulpattu, niin voinee turvallisin mielin olettaa että joku on jo läpät aiemmin poistanut..

    Leave a comment:


  • Fastpiksu
    replied
    Originally posted by Jimbomonster View Post
    Koitin tutkiskella omasta 530d:stä löytyykö imusarjan läppien liikuttelutankoa. Ei ainakaan sormituntumalla ja puuteripeilillä () löytynyt. Sen sijaan yksi katkaistu ja tulpattu johto löytyi, voisiko kyse olla alipaineletkusta joka tuota läppien koneistoa liikuttelee? Sinimusta johto, joka tulee johonkin alumiiniseen(?) rinkulaan tuossa imusarjan edessä? Koska selityksestä tuskin ymmärtää, niin tuossa yhtä selkeä kuva vielä.

    https://dl.dropboxusercontent.com/u/...atutletkut.jpg
    Tuo letku ohjaa kuvassa näkyvää EGR-venttiiliä, joka nyt on tulpattu. Antanee vikakoodin, muttei haittaa mitään.

    Leave a comment:


  • Jri
    replied
    Kolmeysin ratti klappaa (-96), normi bägillinen ratti kyseessä.
    Ratti käytetty irti ja klappaa yhä, pultti varmana tarpeeksi kovin kiinni. Mistä metsästämään vikaa? Kuuluuko ratin ja kiristyspultin väliin joku prikka? Sellaista ei ollut.

    + vilkku ei palauta kuin välillä? Jotain yhtäläisyyttä?

    Leave a comment:


  • Jimbomonster
    replied
    Tulpattu letku 530d koneessa

    Koitin tutkiskella omasta 530d:stä löytyykö imusarjan läppien liikuttelutankoa. Ei ainakaan sormituntumalla ja puuteripeilillä () löytynyt. Sen sijaan yksi katkaistu ja tulpattu johto löytyi, voisiko kyse olla alipaineletkusta joka tuota läppien koneistoa liikuttelee? Sinimusta johto, joka tulee johonkin alumiiniseen(?) rinkulaan tuossa imusarjan edessä? Koska selityksestä tuskin ymmärtää, niin tuossa yhtä selkeä kuva vielä.

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Originally posted by kalemaan View Post
    Hei!
    Olisin vklp menossa tuollaista http://www.nettiauto.com/bmw/528/5752430 katsomaan. Mitä näissä kannattaa erityisesti tarkastaa? Tyyppivikoja? Erityisen ruosteherkkiä paikkoja? Onko hinta ja kilometrilukema mielestänne suhteessa? Ja onko moista ylipäätään helppo myydä vai tuleeko jäämään käpälään...
    Kannattaa katsoa ainakin ovien alareunat,takaluukunsaumat, kaaret,nostopisteiden ympäristö. Koeajolla varmistaa, että auto ei kolise eikä vetele jos näin, niin kallista ja aikaa vievää huoltoa luvassa.:think Tärkeintä tuossa olisi, että huoltohistoria olisi tallella, kun noita kilometrejäkin on jo mittarissa, mutta tässäkin auton käytös ja yleiskunto ratkaisee. Itse ainakin uskaltaisin ostaa noillakin kilometreillä. Hintapyyntö... pyyntihinta on aina pyyntihinta Ihan hyvän näköinen e39 ainakin kuvissa.

    Leave a comment:

Working...
X