E39 kysymyksiä ja vastauksia IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by Ur-Quan View Post
    Pyörivä massa kasvaa vaatien enemmän jarrutehoa, mikä kuitataan siirtämällä satulaa kauemmas keskiöstä
    Satula tulee samaan kohtaa kiinni.

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by Heguli 31 View Post
    En kyllä lähtisi heti kaikkea uskomaan,mitä Ameriikan miehet kirjoittelee.Ei niitä jarruja ole huvikseen isonnettu ja saatu vain huonompitehoiset pysäyttimet.
    Tuskin se käytännössä mitään merkitsee, mutta teoriassa. Taisi siellä ola jotain mittauksia, 6ft eroa. Hyöty isommasta jarrusta tulee kun monta kertaa baanalla 250->0 jarrutuksia tekee, Suomessa tuskin kovin moni.

    EDIT: Tuolla http://forums.bimmerforums.com/forum...ke-swap-thread
    Last edited by Bmw Master; 14-07-2013, 08:39.

    Leave a comment:


  • Ur-Quan
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Eos, näin ne jenkit netissä kirjoittaa. Pyörivä massa isompi, vaikeampi hidastaa ja kiihdyttää? Painoero noilla jarruilla oli yllättävän iso, googlella lisää...
    Pyörivä massa kasvaa vaatien enemmän jarrutehoa, mikä kuitataan siirtämällä satulaa kauemmas keskiöstä

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Eos, näin ne jenkit netissä kirjoittaa. Pyörivä massa isompi, vaikeampi hidastaa ja kiihdyttää? Painoero noilla jarruilla oli yllättävän iso, googlella lisää...
    En kyllä lähtisi heti kaikkea uskomaan,mitä Ameriikan miehet kirjoittelee.Ei niitä jarruja ole huvikseen isonnettu ja saatu vain huonompitehoiset pysäyttimet.

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by Heguli 31 View Post
    Miten isommalla halkaisijalla varustetulla jarrulevyllä on huonompi hidastuvuus?Ei siinä painonlisäystä niin paljoa voi tulla,että se vaikuttaisi huonontavasti jarruvoimaan.
    Eos, näin ne jenkit netissä kirjoittaa. Pyörivä massa isompi, vaikeampi hidastaa ja kiihdyttää? Painoero noilla jarruilla oli yllättävän iso, googlella lisää...

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Käsittääkseni on bolt-on, uudemmassa 530d:ssä eikös nuo isommat ole. Mutta ainakin jenkkifoorumien mukaan niistä on vain haittaa. Lisäävät reilusti jousittamatonta massaa, huonontaa kiihtyvyyttä, hidastavuutta ja pilaa ajo-ominaisuudet. Ainut etu jos tekee paljon täysjarrutuksia peräkkäin niin ei häivy niin helposti.
    Miten isommalla halkaisijalla varustetulla jarrulevyllä on huonompi hidastuvuus?Ei siinä painonlisäystä niin paljoa voi tulla,että se vaikuttaisi huonontavasti jarruvoimaan.

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by BMW323 View Post
    ois tiedossa halvalla tuohon omaan 530d:hen 540:sen jarrut kaikkineen
    onko suoraan bolt-on ja 540 jarrut on kans e39:stä

    taka levythän on samat ainakin mut eessä oli 28mm isompi halkaisija ja 2mm paksumpi
    Käsittääkseni on bolt-on, uudemmassa 530d:ssä eikös nuo isommat ole. Mutta ainakin jenkkifoorumien mukaan niistä on vain haittaa. Lisäävät reilusti jousittamatonta massaa, huonontaa kiihtyvyyttä, hidastavuutta ja pilaa ajo-ominaisuudet. Ainut etu jos tekee paljon täysjarrutuksia peräkkäin niin ei häivy niin helposti.

    Leave a comment:


  • BMW323
    replied
    ois tiedossa halvalla tuohon omaan 530d:hen 540:sen jarrut kaikkineen
    onko suoraan bolt-on ja 540 jarrut on kans e39:stä

    taka levythän on samat ainakin mut eessä oli 28mm isompi halkaisija ja 2mm paksumpi

    Leave a comment:


  • Ivl
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Syyläriltä tulevassa letkussa oleva anturi taitaa vedellä viimeisiään. Se anturi on helppo vaihtaa ja ei maksa paljoa.
    Aamulla lähdin töihin, flekti hurisi parkkipaikalla ihan omiaan. Autolla ajettu viimeks perjantaina klo 20 aikaan.

    Täytyy tosiaan vaihtaa se vesiletkun anturi, jos se sillä rauhoittuis.....


    T Jukka

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    Originally posted by Paul 74 View Post
    Eipä oo koodien lukulaitetta
    kyllähän niitä täs muutamalla paikallisella on

    Leave a comment:


  • Paul 74
    replied
    Originally posted by janke View Post
    Vikakoodeista:think
    Eipä oo koodien lukulaitetta

    Leave a comment:


  • kärttysä
    replied
    Bemari pitää ajaessa hakkaavaa ääntä jostain päin autoa, ei ole väliä onko veto päällä vai vapaalla mutta jarrua painaessa ääni lakkaa ja pieni tärinä siirtyy täten rattiin. Jarrut laitettu eteen ja taakse 3kk sisään joten ei luulisi niistä johtuvan. Autohan on 523i vm. -99. löytyykö mitään tietoa? :think

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Originally posted by Paul 74 View Post
    Mistäs pitäs ettii vikaa ku airbagin valo alko palaa kokoajan :think
    Vikakoodeista:think

    Leave a comment:


  • Paul 74
    replied
    Mistäs pitäs ettii vikaa ku airbagin valo alko palaa kokoajan :think

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by Ivl View Post
    Mulla 530-02 bensa automaatti-ilmastoinnilla, jonka sähköflekti elää ihan omaa elämäänsä. Vaikka ilmastointi ei ole päällä, huutaa flekti käynnistäessä täysillä vähän aikaa, asettu normaaliin myöhemmin.

    Välillä jää huutamaan täysillä, kun sammuttaa auton, mikä tai mitkä tuota flektiä ohjaa?


    Terv Jukka
    Syyläriltä tulevassa letkussa oleva anturi taitaa vedellä viimeisiään. Se anturi on helppo vaihtaa ja ei maksa paljoa.

    Leave a comment:

Working...
X