Originally posted by Tappokinnas
View Post
E39 kysymyksiä ja vastauksia IV
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Kyl noi toimii ihan tarvikkeenakin. En tiedä paljonko orkkis maksaa, mutta veikkaan jotain 70-100€:think
-
Itse tarkasteleisin erittäin tarkasti löytyykö alustasta väljää. Auto tunkin nokkaan ja heiluttelemaan renkaita ylös-alas sekä oikealle-vasemmalle. Oven alareunat ja lokasuojat kannattaa tarkistaa. Sateen jälkeen vesi jää seisomaan polttoaineluukun sisälle, herkkä ruostumaan. Vesipumpun+muiden hilppeiden vaihdosta kannattaa kysyä. Omasta E39:stä meni vauhtipyörä vaihtoon 220 tkm kohdalla, täristi koko autoa kun "ryömitti" ilman kaasua. Nämähän ei jää pyörimään käsiin, varsinkin jos on hyväkuntoinen. Menee kaupaksi kun laittaa hinnan kohdalleen. Ei kait tuossa muuta, kun tinkaat vain hinnasta vielä ainakin 500€ pois.Originally posted by kalemaan View PostHei!
Olisin vklp menossa tuollaista http://www.nettiauto.com/bmw/528/5752430 katsomaan. Mitä näissä kannattaa erityisesti tarkastaa? Tyyppivikoja? Erityisen ruosteherkkiä paikkoja? Onko hinta ja kilometrilukema mielestänne suhteessa? Ja onko moista ylipäätään helppo myydä vai tuleeko jäämään käpälään...
Leave a comment:
-
Lähtisin etsimään vikaa ensin johtosarjasta ja jos siinä ei ole vikaa niin kannattaa vaihtaa peräluukun keskuslukon sähköservo. Helppo vaihtaa, purat vain kontin verhoilun pois.Originally posted by Gize View PostOnkos takakontin johtosarja syypää tuohon ettei avaimen tai kuskin jaloistakaan kontti aukea? Johtosarjasta oli 2 johtoa poikki, joista toinen oli tuolle kontin mikrokytkimelle jota en ole vielä kerennyt tinata (aukeaa/aukesi siis vain avaimen napista tai kuskin jaloista). Onko siellä siis oletettavasti lisää poikki vai johtuuko tuo jostain muusta?
Leave a comment:
-
Yleinen vaiva tuo ja sen usein aiheuttaa tuo johtojen katkeaminen. Kolvaaminen toimii aikansa, mutta katkeaa sitten luultavasti siitä juotoksen vierestä (näin kävi ainakin itselle). Itse aion uusia tuon kumihaitarin sisään jäävät johdot.Originally posted by Gize View PostNo johan selvisi syy ja pakasteetkin purettu, ongelma ei ollut tuo etteikö avaimella aukeaisi, mutta näköjään tuohon ei vara-avain toimi
Pääavaimesta kun on siru rikki (ei auto käynnisty vaan käytettävä vara-avainta) niin räknäsin tietysti vain tuolla "käynnistysavaimellani" sitä mutta eihän se piru mennyt edes kokonaan sinne sisään. Oli niin paskaisen näköinen että oletin vain olevan täynnä jotain mujua mutta hokasinpa sitten lopulta ottaa tuon pääavaimen jolla sitä ei käyntiin saa niin johan sulahti sisään ja luukku auken oikein mallikkaasti
Onkos takakontin johtosarja syypää tuohon ettei avaimen tai kuskin jaloistakaan kontti aukea? Johtosarjasta oli 2 johtoa poikki, joista toinen oli tuolle kontin mikrokytkimelle jota en ole vielä kerennyt tinata (aukeaa/aukesi siis vain avaimen napista tai kuskin jaloista). Onko siellä siis oletettavasti lisää poikki vai johtuuko tuo jostain muusta?
Leave a comment:
-
Hei!
Olisin vklp menossa tuollaista http://www.nettiauto.com/bmw/528/5752430 katsomaan. Mitä näissä kannattaa erityisesti tarkastaa? Tyyppivikoja? Erityisen ruosteherkkiä paikkoja? Onko hinta ja kilometrilukema mielestänne suhteessa? Ja onko moista ylipäätään helppo myydä vai tuleeko jäämään käpälään...
Leave a comment:
-
Täytyisi uusia kampikammion huohotusventtiili ( eli separaattori??)ja letkuja 1996 vuosimallin 528 sedaniin.. Onko esim. schmiedmannin tarvike-osat laadultaan käypiä vai tarviiko hakea marmorilta?
Kampikammion tuuletusventtiili - 11151703484, 11 15 1 703 484, 1703484, 11151703484 - Sopii malleihin: E39
Onko jollakulla tietoa mitä ko. osa merkkiliikkeessä mahtaa maksaa.
Leave a comment:
-
Anturi vaihdettu ilman tulosta. Flekti huutaa täysillä heti startista, välillä toimii kuten pitää, vaihtelee nopeutta, välilä ei sammu vaikka auton sammuttaa. Nyt johto irti, jotta ei itsekseen puhaltele parkkiksella.Originally posted by Pazi88 View PostSyyläriltä tulevassa letkussa oleva anturi taitaa vedellä viimeisiään. Se anturi on helppo vaihtaa ja ei maksa paljoa.
Antaako ilmastointi (flekti) vikakoodia, että sais selville, mikä sitä kiusaa?
T Jukka
Leave a comment:
-
Originally posted by Tome View Postavaimella aukeaa, pitää vaan kääntää enempi sitä avainta ku normaalisti
No johan selvisi syy ja pakasteetkin purettu, ongelma ei ollut tuo etteikö avaimella aukeaisi, mutta näköjään tuohon ei vara-avain toimi
Pääavaimesta kun on siru rikki (ei auto käynnisty vaan käytettävä vara-avainta) niin räknäsin tietysti vain tuolla "käynnistysavaimellani" sitä mutta eihän se piru mennyt edes kokonaan sinne sisään. Oli niin paskaisen näköinen että oletin vain olevan täynnä jotain mujua mutta hokasinpa sitten lopulta ottaa tuon pääavaimen jolla sitä ei käyntiin saa niin johan sulahti sisään ja luukku auken oikein mallikkaasti
Onkos takakontin johtosarja syypää tuohon ettei avaimen tai kuskin jaloistakaan kontti aukea? Johtosarjasta oli 2 johtoa poikki, joista toinen oli tuolle kontin mikrokytkimelle jota en ole vielä kerennyt tinata (aukeaa/aukesi siis vain avaimen napista tai kuskin jaloista). Onko siellä siis oletettavasti lisää poikki vai johtuuko tuo jostain muusta?
Leave a comment:
-
avaimella aukeaa, pitää vaan kääntää enempi sitä avainta ku normaalistiOriginally posted by Gize View PostNyt tietäjille _todella nopea_ kysymys!
Takakontti ei aukea napista sisältä, luukusta eikä avaimesta!
Sisältä kuuluu pieni napsaus vain jostain apparinpuolelta jalkatilasta/hanskalokeron lähistöltä. Sulakkeet sieltä kävinkit läpi tuloksetta.
Mistä lähdetään liikkeelle, kysymys olisi nopea koska kauppatavarat on kontissa
edit: kyseessä siis sigun sedan e39
Leave a comment:
-
Nyt tietäjille _todella nopea_ kysymys!
Takakontti ei aukea napista sisältä, luukusta eikä avaimesta!
Sisältä kuuluu pieni napsaus vain jostain apparinpuolelta jalkatilasta/hanskalokeron lähistöltä. Sulakkeet sieltä kävinkit läpi tuloksetta.
Mistä lähdetään liikkeelle, kysymys olisi nopea koska kauppatavarat on kontissa
edit: kyseessä siis sigun sedan e39
Leave a comment:
-
Amerikassa kaikki on paremmin.Originally posted by TJJ View PostMiksi tuollaiset pitäisi autoon saada, nehän taitaa olla laittomat Suomessa?
Leave a comment:
-
Miellyttää omaa silmää enemmän kun EU malli.Originally posted by TJJ View PostMiksi tuollaiset pitäisi autoon saada, nehän taitaa olla laittomat Suomessa?
Voi piru, ei kehtaisi Rovaniemelle tai Tornioon asti lähteä ajamaan koodailujen vuoksi..Originally posted by BMW323 View Postmulla oli ainakin katsastuksessa toiminnassa mut olin ottanu parkit pois ku silloinhan etuvilkut palaa puoliteholla tuli vaan huomautus parkeista
E: bmw scannerilla muistaakseen pysty koodaan
E: Miten olisi polttimon paikalle P21/5W polttimo ja kanta sille johon 5w langalle ryöstäisi suoran virran parkeilta ja 21w langalle vilkun virtapiuhalta?
Alkaakohan mennä taas räpeltämisen puolelle :/Last edited by MentalNight; 16-07-2013, 17:03.
Leave a comment:
-
mulla oli ainakin katsastuksessa toiminnassa mut olin ottanu parkit pois ku silloinhan etuvilkut palaa puoliteholla tuli vaan huomautus parkeistaOriginally posted by MentalNight View PostMillaset laitteet moiseen tarvitsi ja meneeköhän läpi katsastuksesta? Näillä lakeuksilla vikakoodimiehet vähissä, mutta onnistuisiko perus vikakoodilaitteilla?
E: bmw scannerilla muistaakseen pysty koodaan
Leave a comment:
Leave a comment: