Ai sinne taakse ei tuon leveämpi suosiolla uppoa. Tuli yllätyksenä tämä..
Kiitoksia!
12" vanteelle pitäisi olla jo vähintään 285-295 renkaat, niin eihän siellä mahdottomia tilaa ole. Juhiksella taisi olla takana 12" vanteet, mutta kaaret sai runnoa rajulla kädellä sirpiksi. Toi 11" 275 renkailla menee vielä järkevästi ja ET25 vanteilla ei tarvitse edes koskea kaariin. ET15-20 menee suht kevyellä mankeloinnilla.
Ai sinne taakse ei tuon leveämpi suosiolla uppoa. Tuli yllätyksenä tämä..
Kiitoksia!
No mikä on suosiolla ja mitä tarkoittaa uppoaminen?
Jos vakiokaarilla haluaa mennä, eikä överimadalluksella, niin silloin tuo bemu2000 ehdotus on vanteiden osalta varsin hyvä. Edessä menee pienemmälläkin eeteellä ihan hyvin, varsinkin jos kumi on 235.. Mulla oli toukassa aikanaan esim. 9,5x19" et15 edessä ja 11x19" et25 takana. Takana otti sisäpuolelta muoveihin hieman kiinni (vaati 3-5mm spacerin). Renkaina pyörähti alkuun 235/275 kombo, mutta myöhemmin vaihtui 225/35 ja 265/30.
Sedanissa oli sitten edessä PG1 10x18" et-1 225/40, joka mahtui ongelmitta vakiokaariin vähän isommallakin madalluksella. Takana 11,75x18" et6 (muistaakseni) ja 255/35. Kevyt mankelointi ja camberit ~tappiin, niin homma toimii, mutta vaatii todella jäykät jouset ja/tai sisäänjouston rajoittamista ettei vanne ota kiinni. Tämä voi tietysti olla haasteellista farkussa. Edessä oli hetken mulla jopa 225/35R18 tolla kympillä edessä, jolloin sai kolmiysin "kohtuullisen" matalaksi.. Kamala alikoko-jousetpoikki-itsemurhaluukki.
No mikä on suosiolla ja mitä tarkoittaa uppoaminen?
Jos vakiokaarilla haluaa mennä, eikä överimadalluksella, niin silloin tuo bemu2000 ehdotus on vanteiden osalta varsin hyvä. Edessä menee pienemmälläkin eeteellä ihan hyvin, varsinkin jos kumi on 235.. Mulla oli toukassa aikanaan esim. 9,5x19" et15 edessä ja 11x19" et25 takana. Takana otti sisäpuolelta muoveihin hieman kiinni (vaati 3-5mm spacerin). Renkaina pyörähti alkuun 235/275 kombo, mutta myöhemmin vaihtui 225/35 ja 265/30.
Sedanissa oli sitten edessä PG1 10x18" et-1 225/40, joka mahtui ongelmitta vakiokaariin vähän isommallakin madalluksella. Takana 11,75x18" et6 (muistaakseni) ja 255/35. Kevyt mankelointi ja camberit ~tappiin, niin homma toimii, mutta vaatii todella jäykät jouset ja/tai sisäänjouston rajoittamista ettei vanne ota kiinni. Tämä voi tietysti olla haasteellista farkussa. Edessä oli hetken mulla jopa 225/35R18 tolla kympillä edessä, jolloin sai kolmiysin "kohtuullisen" matalaksi.. Kamala alikoko-jousetpoikki-itsemurhaluukki.
Ok kiitos.
Mun E34 harrastuksesta tuo sovittelu on sikäli tuttua että tokihan pikku kaarien rullaaminen ja säätäminen kuuluu asiaa..
Touringi tosissaan kyseessä ja peräpäässä vakio ilmajousitus joten se sanelee reunaehdot madallukselle..
Talvirenkaitten osto edessä ja nyt kaipaisin jelppiä oikean kokoisiin renkaisiin. Nykyiset 225/45-17 ovat käsittääkseni hieman alikokoiset ja kysymys kuuluukin että onko ainut oikea koko 235/45 17 tuumaisena? 98 528i steppilaatikolla.
Mikä nastarengas ois hyvä ja kohtuu hintainen kolmiysiin?
Talvirenkaitten osto edessä ja nyt kaipaisin jelppiä oikean kokoisiin renkaisiin. Nykyiset 225/45-17 ovat käsittääkseni hieman alikokoiset ja kysymys kuuluukin että onko ainut oikea koko 235/45 17 tuumaisena? 98 528i steppilaatikolla.
Mikä nastarengas ois hyvä ja kohtuu hintainen kolmiysiin?
225/50 r17 käy myös, tohon alempaan kysymykseen kun on monta vastausta. Kaikilla eriävät mielipiteet, mutta talvirengas testeistä saa aika hyvin osviittaa. Ja nykyään kun voi netistä katella hintojakin.
Talvirenkaitten osto edessä ja nyt kaipaisin jelppiä oikean kokoisiin renkaisiin. Nykyiset 225/45-17 ovat käsittääkseni hieman alikokoiset ja kysymys kuuluukin että onko ainut oikea koko 235/45 17 tuumaisena? 98 528i steppilaatikolla.
Mikä nastarengas ois hyvä ja kohtuu hintainen kolmiysiin?
Onkos kellään alla 245 40 18? Millainen on ajaa? Nykyisiin talvirenkaisiin 225 55 16 verrattuna halkaisija muuttuu noilla 65.4cm -> 65.3cm ja vierintäkehä pienenee 3mm (199.4 -> 199.1) joten ainakaan steppiin se ei vaikuta.
Comment