E39 Vanne- ja rengasfit -topic II

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • N1ksu
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2012
    • 321
    • Nurmijärvi

En hirveästi ole tätä lukenu mutta mitenkäs porukalla on tollanen "20 mahtunu pyörimää tuola alla.. nykyset vanteet on 19tuumaa edessä "9,5 leveet 5mm spacerillä ja takan 11 leveet 15mm spacerillä.. Yhdet vanteet vaan sattu iskee silmää mitkä ois edessä 8 leveet ja takana 10 mutta 20" tuumasilla vanteilla.. perää joutu pikkasen nostaa noilla nykysillä kun raapi kaarii
    Last edited by N1ksu; 23-07-2013, 15:47.

Comment

• jukkae
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 3506
      • 70800

Mahtuuhan ne mutta sulla puuttuu tärkeimmät eli ET luvut.

Comment

• Heguli 31
        BTCF Member
        • Oct 2004
        • 10111
        • KVLA

Originally posted by jukkae View Post
        Mahtuuhan ne mutta sulla puuttuu tärkeimmät eli ET luvut.
        + suunniteltu rengaskoko.

Comment

• N1ksu
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2012
          • 321
          • Nurmijärvi

Aivan eli etuvanne et 18 taka 25 ja eteen jotain 235/35 kumia taakse 275 mitä nyttekin on

Comment

• Martti
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2005
            • 787
            • Suomi

Originally posted by samuxd View Post
            8,5x18 et -5, ja ens viikonloppuna 9,75x18 et 0, saas nähä miten istahtaa.
            Mulla 10x18" et -1 ja ulommaskin vois kyllä tulla...siis edessä tämä :think

Comment

• Martti
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2005
              • 787
              • Suomi

Originally posted by N1ksu View Post
              Aivan eli etuvanne et 18 taka 25 ja eteen jotain 235/35 kumia taakse 275 mitä nyttekin on
              Renkaiksi 235/30 eteen ja 265/25 tai 275/25 taakse niin ei noilla et:llä ole minkäännäköisiä ongelmia (jos ei ota coilitolppaan edessä). Tosin jos et speisereitä laita niin jää melko ujosti kaarien sisään..

Comment

• samuxd
                BTCF Member
                • Feb 2012
                • 318
                • Äänekoski

en mä kyllä ite tuosta ulommas tois, jos haluaa vielä auton pitää matalana.

9,75x18 et 0. tietenkin tuo mun et:n laskeminen on voinut mennä vituiks.
                E39 540iA -00 käyttis
                E34 525i -91 harraste
                E36 320i -94 jääratakampe

Comment

• Martti
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2005
                  • 787
                  • Suomi

Originally posted by samuxd View Post
                  en mä kyllä ite tuosta ulommas tois, jos haluaa vielä auton pitää matalana.

9,75x18 et 0. tietenkin tuo mun et:n laskeminen on voinut mennä vituiks.
                  Kyllä tuo minusta vähän näyttää, että ois pienempi tuo et.. :think Hyvältä näyttää joka tapauksessa!

Comment

• -kalevi-
                    BTCF Member
                    • Aug 2012
                    • 507
                    • Tuusula

Originally posted by Martti View Post
                    Kyllä tuo minusta vähän näyttää, että ois pienempi tuo et.. :think Hyvältä näyttää joka tapauksessa!
                    Kyllä ite uskon tuohon et :seen. Itellä 9,5x18 et0 ja vanteen reuna tulee kaaresta yli

Mulla 10x18" et -1 ja ulommaskin vois kyllä tulla...siis edessä tämä :think
                    Sinulla taitaa olla laskut pielessä jos tuota voi ulommas tuoda, muutakuin korotetuissa malleissa
                    E87 118d
                    E70 3.0d
                    Ex: E36 M3
                    Ex: E36 cabriolet m60b40
                    Ex: E34 535i turbo 550hp/700nm @1,3bar
                    Ex: E38 740i turbo 410hp/600nm @0,5bar

Comment

• Martti
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2005
                      • 787
                      • Suomi

Originally posted by -kalevi- View Post
                      Kyllä ite uskon tuohon et :seen. Itellä 9,5x18 et0 ja vanteen reuna tulee kaaresta yli

Sinulla taitaa olla laskut pielessä jos tuota voi ulommas tuoda, muutakuin korotetuissa malleissa
                      Noh vaikka nyt paljoa muuta en osaa, luulen kuitenkin sen verran yhteen- ja vähennyslaskua taitavani, että jos 10x18" et19 OZ:n ja navan väliin laittaa 20mm spacerin, niin lopputulema on kutakuinkin et-1.. :think

Kaaresta navan keskelle mulla on n. 295mm, joten aivan mikään hillamaasturi ei ole. Tosin camberia on n. -3 astetta, joten se voi hieman helpottaa tilannetta, kun mainitsin, että ulommaskin voisi tuoda. Tuo em. setuppi vain näyttää minusta, että tulisi ulommas, mitä speksit antavat olettaa.. ja miltä siis mulla näyttää.
                      Last edited by Martti; 01-08-2013, 11:12.

Comment

• bemu2000
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2003
                        • 17797
                        • Jämsä

Tosin camberia on n. -3 astetta, joten se voi hieman helpottaa tilannetta, kun mainitsin, että ulommaskin voisi tuoda.

Ai "hieman", toihan nyt on täysin eri tilanne kuin vakio cambereilla.
                        TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                        Vanteet edullisesti
                        Nostureita ja rengaskoneita

Comment

• Martti
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2005
                          • 787
                          • Suomi

Originally posted by bemu2000 View Post
                          Ai "hieman", toihan nyt on täysin eri tilanne kuin vakio cambereilla.
                          Ja "vakio" camberit tuolla madalluksella on..? Mun kokemuksen mukaan ei olla kovinkaan lähellä tehdasasetuksia, joten ei tuo nyt niin maata kaatava muutos ole, kuin miltä äkkiseltään vaikuttaa. Toki se näkyy, niinkuin tuossa kirjoitinkin.

Comment

• bemu2000
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2003
                            • 17797
                            • Jämsä

Ja "vakio" camberit tuolla madalluksella on..? Mun kokemuksen mukaan ei olla kovinkaan lähellä tehdasasetuksia, joten ei tuo nyt niin maata kaatava muutos ole, kuin miltä äkkiseltään vaikuttaa. Toki se näkyy, niinkuin tuossa kirjoitinkin.

Ei ne camberit etupäässä ihan kamalasti muutu madallettuna. Alle asteen on ilman että vedetään yläpäätä sisäänpäin. Normaalisti taitaa olla jossain 20-50` luokassa normi madalluksillakin. Kyllähän toi 3 asteen camber edessä normi katuautossa on jo ihan helvetisti.
                            TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                            Vanteet edullisesti
                            Nostureita ja rengaskoneita

Comment

• Bmw Master
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2004
                              • 13155
                              • Kokomo

Millainen ajaa tuolla camperilla, veteleekö urissa?

Comment

• Martti
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2005
                                • 787
                                • Suomi

Originally posted by bemu2000 View Post
                                Ei ne camberit etupäässä ihan kamalasti muutu madallettuna. Alle asteen on ilman että vedetään yläpäätä sisäänpäin. Normaalisti taitaa olla jossain 20-50` luokassa normi madalluksillakin. Kyllähän toi 3 asteen camber edessä normi katuautossa on jo ihan helvetisti.
                                No perhana mulla/meillä vissiin olleet jotain special edition -malleja, kun useammassa koslassa olleet siellä 1-1,5 astetta miinuksella vastaavilla tontituksilla...:think Eli tässäkin puhutaan madalluksista ja "madalluksista", minä pidän kaikkea yli 320mm navasta kaareen jälkimmäisenä.

Comment

Working...
                                X