memebuy23buy

E39 Kysymyksiä ja vastauksia V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • kaol
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Jos boksi olisi kaput niin silloinhan se ei saisi yhteyttä anturiin ollenkaan?
    Oot väärässä.

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Vian ollessa päällä mitä vikakoodin luku sanoi?
    Muistaakseni jotain anturin vikaa se ilmoitti.

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    Minulla ainakin boksi toimi välillä täysin normaalisti ja seuraavalla startilla ei taas toiminut. Kylmäspraylla sen sai myös hetkeksi toimimaan. Jonkin ajan kuluttua (pari viikkoa) vika meni pysyvästi päälle. Joten tutkisin kyllä boksin ensin...
    Vian ollessa päällä mitä vikakoodin luku sanoi?

    Leave a comment:


  • schwarze
    replied
    Originally posted by zener View Post
    Ymmärsin tuon niin, että jos "standheizung" on valittu lisävarusteeksi, niin letkutus on noin mutta jos ei ole ja on pelkästään ajon aikanen webasto, niin letkutus on silloin oikein ja lämmittää sekä moottoria että sisätiloja.
    Näin se juuri on.

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Jos boksi olisi kaput niin silloinhan se ei saisi yhteyttä anturiin ollenkaan? Kai se täytyy laakeri ja anturi ottaa irti, taas...
    Minulla ainakin boksi toimi välillä täysin normaalisti ja seuraavalla startilla ei taas toiminut. Kylmäspraylla sen sai myös hetkeksi toimimaan. Jonkin ajan kuluttua (pari viikkoa) vika meni pysyvästi päälle. Joten tutkisin kyllä boksin ensin...

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by Heguli 31 View Post
    Minulla kesti korjattu boksi edellisessä E39:ssä n.2kk.Joten ei se ole mahdotonta,vaikka napsahtaisi uudelleen.Huolella korjattu boksi kestää varmaan pidepään,jos kaikki "paukkulangat" vaihdetaan kerralla.Eikä pelkästään sitä viallista.
    Jos boksi olisi kaput niin silloinhan se ei saisi yhteyttä anturiin ollenkaan? Kai se täytyy laakeri ja anturi ottaa irti, taas...

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Originally posted by Jube View Post
    Muistathan tarkastaa myös letkutuksen, alkup. Webastohan on osassa autoista pelkkä mukavuuslämmitin joka lämmittää ainoastaan sisätilat :think
    http://www.btcf.fi/forum/attachment....5&d=1191318689
    Ymmärsin tuon niin, että jos "standheizung" on valittu lisävarusteeksi, niin letkutus on noin mutta jos ei ole ja on pelkästään ajon aikanen webasto, niin letkutus on silloin oikein ja lämmittää sekä moottoria että sisätiloja.

    Leave a comment:


  • Jube
    replied
    Originally posted by zener View Post
    Joo, pitääpä tutkailla vielä lisää tuolta inpasta sitten, tietäs että toimiiko tuo.

    Taidan ottaa yhteyttä osaavaan, ei oikein pysty sokkona rueta tuota koodaamaan.
    Muistathan tarkastaa myös letkutuksen, alkup. Webastohan on osassa autoista pelkkä mukavuuslämmitin joka lämmittää ainoastaan sisätilat :think
    Last edited by Jube; 07-12-2013, 18:24.

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Sadetunnistimella koodi "1 internal hardware failure"... Mitähän hardwarea tällä tarkoitetaan?

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Abs boksi kerran jo korjattu. Välillä sieltä ei tule yhtään mitään nopeustietoa. Välillä toimii täysin.
    Minulla kesti korjattu boksi edellisessä E39:ssä n.2kk.Joten ei se ole mahdotonta,vaikka napsahtaisi uudelleen.Huolella korjattu boksi kestää varmaan pidepään,jos kaikki "paukkulangat" vaihdetaan kerralla.Eikä pelkästään sitä viallista.

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by peto2 View Post
    Jos uudempi kuin 9/98 niin abs boksi on melko tyypillinen vikapaikka

    Tietysti kannattaa katsoa livedataa kun pyörittää sitä takavasenta 2-3km/h, onko katkos signaalissa aina samalla kohdalla kierrosta (anturi liian kaukana kehästä) :think
    Abs boksi kerran jo korjattu. Välillä sieltä ei tule yhtään mitään nopeustietoa. Välillä toimii täysin.

    Leave a comment:


  • tmth
    replied
    Tämän PDF:n alussa, sivulta 4 alkaen, kerrotaan öljynvaihdosta. Muukin tarpeellinen tieto varmaan löytyy.

    Leave a comment:


  • Jube
    replied
    Laitan tämän nyt useampaan paikkaan kun pitäisi saada vastaus mahdollisimman pian :think

    Elikkä mikä näistä propuista on oljymäärän tarkastusta/täyttöä varten?

    Auto on e39 540i -99 ja laatikko ZF5HP24

    Ja ylipäätään miten tuo öljymäärä tarkastetaan, senverran olen löytänyt tietoa että lämpötila tulee olla 30-50 astetta mutta tarkastetaanko auto käynnissä vai sammuksissa?
    Last edited by Jube; 07-12-2013, 13:15.

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Abs ja dsc valot palaa eikä nopeusmittari toimi. Joskus näyttää jotain, joskus ei mitään ja välillä kaikki toimii täydellisesti. Laakeri ja anturi vaihdettu jokin aika sitten koyo/bosch. Vikakoodin luku sanoo vasen taka nopeustieto ei järkevä. Johtoa kaivoin esiin enkä siitä löytänyt katkosta, kirkas kutistesukka siinä oli yhdessä kohtaa.

    Ideoita tai mieluiten varma tieto viasta?
    Jos uudempi kuin 9/98 niin abs boksi on melko tyypillinen vikapaikka

    Tietysti kannattaa katsoa livedataa kun pyörittää sitä takavasenta 2-3km/h, onko katkos signaalissa aina samalla kohdalla kierrosta (anturi liian kaukana kehästä) :think

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Abs ja dsc valot palaa eikä nopeusmittari toimi. Joskus näyttää jotain, joskus ei mitään ja välillä kaikki toimii täydellisesti. Laakeri ja anturi vaihdettu jokin aika sitten koyo/bosch. Vikakoodin luku sanoo vasen taka nopeustieto ei järkevä. Johtoa kaivoin esiin enkä siitä löytänyt katkosta, kirkas kutistesukka siinä oli yhdessä kohtaa.

    Ideoita tai mieluiten varma tieto viasta?

    Leave a comment:

Working...
X