memebuy23buy

E39 Kysymyksiä ja vastauksia V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Haju69
    replied
    Tähän me lopetellaan tää threadi

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by KanaDimmy View Post
    m52 2,5l

    Nosteli lämpöjä noin 2-3kk sitten ja vaihdettiin termari+vesipumppu(metalli) Lämpöongelmat katosivat ja puhalsi lämmintä

    Nyt pääsi nostamaan lämmöt tappiin tyhjäkäynnillä, kuului kiehunta ääniän. Koitettiin vaihtaa vesipumppu valeoon. Tyhjäkäynnillä n.10min lämmöt puolessa välissä ja heti kun lähti ajamaan niin viisari liikkui kohti punaista. Paisuntasäliön välistä vuoti vähän vettä ja korkistakin oli tullut heti ku 50m ajomatkalta tultiin.

    Öljykorkista löytyi vaaleaan mönjää ja myös venttiilikopan kannen ylänurkasta(ketkujen kohdasta) löytyi mönjää aikamoinen kerros. Eli tästä voi varmaan olettaa jo kansipahvin palaneen?
    Eihän jäänyt ilmaa?
    Aika äkkiä nimittäin lämpiää.

    Leave a comment:


  • KanaDimmy
    replied
    m52 2,5l

    Nosteli lämpöjä noin 2-3kk sitten ja vaihdettiin termari+vesipumppu(metalli) Lämpöongelmat katosivat ja puhalsi lämmintä

    Nyt pääsi nostamaan lämmöt tappiin tyhjäkäynnillä, kuului kiehunta ääniän. Koitettiin vaihtaa vesipumppu valeoon. Tyhjäkäynnillä n.10min lämmöt puolessa välissä ja heti kun lähti ajamaan niin viisari liikkui kohti punaista. Paisuntasäliön välistä vuoti vähän vettä ja korkistakin oli tullut heti ku 50m ajomatkalta tultiin.

    Öljykorkista löytyi vaaleaan mönjää ja myös venttiilikopan kannen ylänurkasta(ketkujen kohdasta) löytyi mönjää aikamoinen kerros. Eli tästä voi varmaan olettaa jo kansipahvin palaneen?

    Leave a comment:


  • xpro
    replied
    mistä johtuu 96vm 528:ssa kun öljykorkin ottaa käynnissä ollessa irti niin käynti muuttuu todella huonoksi? separaattorin kalvo hajalla? muutenkin on ilmennyt viime päivinä todella lievää "käyntihäiriötä" ja aavistuksen ehkä vedottomuuden tunnetta..:think myös korkeilla kierroksilla moottori kuulostaa mielestäni hieman erilaiselta kuin ennen..

    Leave a comment:


  • comanche
    replied
    Onko kukaan purkanut ovipahveista käsinojat irti?

    Irtihän ne lähtee kun poraa sulatettujen muovitappien päädyt auki mutta mites uudelleen kiinnitys?

    Leave a comment:


  • Nodi
    replied
    Pakko kysyä viisaammilta neuvoa ennen kuin tilaan mitään osia.
    Tilanne on tämä: vm98 520i e39:in kytkinpoljin pomputtaa/nypyttää yläasennossa vetopäällä, kun painaa poljinta 1cm ilmiö häviää. Ei kuulu mitään naksahduksia, vinkumisia tms. missään vaiheessa, ei edes sammuttaessa. Voiko vika olla kytkimen lisäksi tuossa prkl vauhtipyörässä? Vai selviänkö pelkällä kytkinpaketin vaihdolla? :think

    Leave a comment:


  • Juize
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    EDIT: Pitääkö boksi koodata jos vaihtaa uuteen?
    Pitää koodata.

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Hyvä tietää, niin saapahan laatikon huoltoon ilman että tarvii putkia alkaa virittelemään.

    Leave a comment:


  • E.K.
    replied
    Originally posted by zener View Post
    Saakos tuon webaston ohjainkortin irti, ilman että tarvii koko webastoa tuolta paikaltaan irrottaa?
    Saa. En muista pitikö laitetta kallistella ,mut letkuissa se koko ajan oli kiinni.
    Ja ruuveista meni vaan 3 poikki.

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Saakos tuon webaston ohjainkortin irti, ilman että tarvii koko webastoa tuolta paikaltaan irrottaa?

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    Muistaakseni jotain anturin vikaa se ilmoitti.
    Originally posted by Heguli 31 View Post
    Sama täällä.Vaikka oli vaihdettu uusi OEM anturi,niin vian tullessa päälle herjasi anturia.
    No mulla se näyttää ettie anturi saa selvää lukemaa kehästä tjs. Boksi on kyllä helpompi vaihtaa ensin, jos sitten purkaisi laakerin...

    EDIT: Pitääkö boksi koodata jos vaihtaa uuteen?
    Last edited by Bmw Master; 08-12-2013, 19:46.

    Leave a comment:


  • Tome
    replied
    Originally posted by jonsered92 View Post
    Tuli tehtyy pientä remppaa ja vaihdettua termari plus kotelo. Vaikean ilmauksen jälkeen todettii kaveri kaa että nyt on hyvä ku lämpee hytti ja kone. Salavalikon mukaan ainakin. Äsken kun ajoin muutaman kilsan motaria niin lämmöt oli kuitenkin "vain" 89-90 vaikka 92 astettahan termo on. Pitäskö se olla kuinka nopeasti ja ilman revittelyjä tuo 92 vai onko iha normaalia että näillä keleillä lämpee noinki "hitaasti"?:think
    5 astetta pakkasta eikä pahveja syylärin edessä.
    vaatiihan se nyt vähän pidemmän siivun ajoa kuin pari kilsaa että se kierron lämpötila tasaantuu. 91-92 väliä pitäs sit lämmön seilata matka-ajossa.

    Leave a comment:


  • jonsered92
    replied
    Tuli tehtyy pientä remppaa ja vaihdettua termari plus kotelo. Vaikean ilmauksen jälkeen todettii kaveri kaa että nyt on hyvä ku lämpee hytti ja kone. Salavalikon mukaan ainakin. Äsken kun ajoin muutaman kilsan motaria niin lämmöt oli kuitenkin "vain" 89-90 vaikka 92 astettahan termo on. Pitäskö se olla kuinka nopeasti ja ilman revittelyjä tuo 92 vai onko iha normaalia että näillä keleillä lämpee noinki "hitaasti"?:think
    5 astetta pakkasta eikä pahveja syylärin edessä.

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    Muistaakseni jotain anturin vikaa se ilmoitti.
    Sama täällä.Vaikka oli vaihdettu uusi OEM anturi,niin vian tullessa päälle herjasi anturia.

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by kaol View Post
    Oot väärässä.
    Taas?

    Leave a comment:

Working...
X