memebuy23buy

E39 Kysymyksiä ja vastauksia V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Risto113
    replied
    Originally posted by ARDler View Post
    Okei. Mista noita kalvaimia saa halvalla? Miten porukka on estany ettei alumiiniputu mee koneeseen? Youtubes oli joku video missa hehkun kautta laitettiin paineilmaa, onko muita keinoja?
    Itse laittanut vaseliinia kalvaimen päähän, suurin osa jäysteistä jää siihen.
    Eikä sitä paljon tarvitse edes kalvaa, ellei ole todella pitkään vuotanut...

    Leave a comment:


  • ARDler
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Korkeapainelinjoissa ei ole tiivistettä, tiivistyvät kartiolla. Niitä voi ensin löysätä ja sitten kirrata uudelleen.

    Periaatteessa kannen tiivistyspinta pitäisi aina riimata, kun suuttimen käyttää irti. Käytännössä tuo ei ole välttämätöntä, jos tiivistyspinta on silmämääräisesti siisti. Jos tiiviste on vuotanut, niin toki silloin tiivistyspinta pitää saada siistittyä. Muuten on kohta sama ongelma edessä.
    Okei. Mista noita kalvaimia saa halvalla? Miten porukka on estany ettei alumiiniputu mee koneeseen? Youtubes oli joku video missa hehkun kautta laitettiin paineilmaa, onko muita keinoja?

    Leave a comment:


  • Juu50
    replied
    Kiitoksia, muistelinkin että tästä olisin joskus lukenut mutta en tuota tahtonut löytää. Voisiko tuohonkin mahdollisesti kosteus vaikuttaa? Auto oli kumminkin tallilla muutaman tunnin ja sen jälkeen kosteana takaisin pakkaseen. :think

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by ARDler View Post
    asia pihvi täytyy nua korkeapaine linjat kattoo sielläkin varmaanki jonku sortin tiiviste on? täytyykö se suuttimen pohjatiivisteen kannen pinta jyrsiä jos sen vaihtaa?
    Korkeapainelinjoissa ei ole tiivistettä, tiivistyvät kartiolla. Niitä voi ensin löysätä ja sitten kirrata uudelleen.

    Periaatteessa kannen tiivistyspinta pitäisi aina riimata, kun suuttimen käyttää irti. Käytännössä tuo ei ole välttämätöntä, jos tiivistyspinta on silmämääräisesti siisti. Jos tiiviste on vuotanut, niin toki silloin tiivistyspinta pitää saada siistittyä. Muuten on kohta sama ongelma edessä.

    Leave a comment:


  • ARDler
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Kyllä se diesel vuotaa kyseiseen poteroon 99% tapauksista paluulinjoista tai korkeapainelinjoista. Jos pohjatiiviste pettää, niin sieltä tulee nokista tavaraa, kuten miccoukin kuvaili.
    asia pihvi täytyy nua korkeapaine linjat kattoo sielläkin varmaanki jonku sortin tiiviste on? täytyykö se suuttimen pohjatiivisteen kannen pinta jyrsiä jos sen vaihtaa?
    Last edited by ARDler; 24-11-2013, 21:00.

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by Juu50 View Post
    Äsken syttyi ajossa tuo vaihteiston vikavalo mittaristoon, ajoin auton kummikin kotiin (n.1,5km) ja pihassa sammutin auton. Käynnistin auton ja valo ei enää syttynyt, kannattaako tuosta huolestua? Vaihdoin nastat alle ja ajoin noin kilometrin verran niin tuo valo syttyi. Kesärenkaat kokoa 205/60-16 ja talvi 225/55-16 mikäli tällä on merkitystä.

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Rengaskoko on oikea.Jos kaikki kumit on samaa kokoa ja ilmat sisällä,niin renkaista se ei johdu.

    Leave a comment:


  • Juu50
    replied
    Äsken syttyi ajossa tuo vaihteiston vikavalo mittaristoon, ajoin auton kummikin kotiin (n.1,5km) ja pihassa sammutin auton. Käynnistin auton ja valo ei enää syttynyt, kannattaako tuosta huolestua? Vaihdoin nastat alle ja ajoin noin kilometrin verran niin tuo valo syttyi. Kesärenkaat kokoa 205/60-16 ja talvi 225/55-16 mikäli tällä on merkitystä.

    Leave a comment:


  • Madduli
    replied
    Mistä kannattaa alkaa ettimeen vikaa kun täristää 80kmh-> ja jarruttaessa tuntuu myös tärinää :think Tukivarret?

    Edit: Niin tuntuu siis 80kmh-> tärinä ei tunnu pahasti ratissa vaan enemmänki yleisesti autossa, jarruttaessa tuntuu ratissa. Rattia edestakas veivatessa 80kmh tuntuu pientä nykimistä ohjauksessa. Jarruttaessa ei tunnu pienissä nopeuksissa.
    Last edited by Madduli; 24-11-2013, 18:37.

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Kyllä se diesel vuotaa kyseiseen poteroon 99% tapauksista paluulinjoista tai korkeapainelinjoista. Jos pohjatiiviste pettää, niin sieltä tulee nokista tavaraa, kuten miccoukin kuvaili.

    Leave a comment:


  • ARDler
    replied
    Originally posted by miccou View Post
    Suuttimen pohjatiiviste vuotaa? Minulla tuli semmosta mustaa mönjää tuohon suuttimen ympärille pari vuotta sitten, kun tuo tiiviste pääsi vuotamaan.
    okei, itellä ei oo mönjää vaan ihan naftaa vai muuttuuko se mönjäksi kun se siinä seisoo jonkun aikaa?

    Leave a comment:


  • Night-Wind
    replied
    Originally posted by Madduli View Post
    kyllä mun mielestä, laita vaikka googleen toi ja kato.


    Varmaan tämä. :think

    Leave a comment:


  • igoritigeri
    replied
    Originally posted by Madduli View Post
    googletappa inspection 1 ja inspection 2. Noita tehdään vuorotellen.
    Jep, mut mistä tiedät et onks esim turbo vaihdettu...

    Leave a comment:


  • miccou
    replied
    Originally posted by ARDler View Post
    voiko tiiviste nro. 23 vuotaa naftaa tohon "kaukaloon" mis on suuttimet? kaukalo nimittäin aivan naftassa, paluulinjoista tuskin vuotaa kun solenoidit on ihan kuivat.
    Suuttimen pohjatiiviste vuotaa? Minulla tuli semmosta mustaa mönjää tuohon suuttimen ympärille pari vuotta sitten, kun tuo tiiviste pääsi vuotamaan.

    Leave a comment:


  • Madduli
    replied
    Originally posted by Night-Wind View Post
    Siis 61368384505 ?

    Ton kanssa pitäsi siis saada tilattua vaikka paikallisesta autohuoltamolta?
    kyllä mun mielestä, laita vaikka googleen toi ja kato.

    Leave a comment:

Working...
X