memebuy23buy

E39 Kysymyksiä ja vastauksia V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • bamba12
    replied
    BMW e39 vilkun viiksen irrotus

    Eli pitääkö ottaa ratti irti ? joku puhu että ei tarvi ja viiksi lähtee joistain klipseistä irti mut ei siltä vaikuta. vuosimalli on siis 2000.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Bmw Dreamer View Post
    Niin sitä mä hain takaa, että ehkä tässä e39 ei oo abs vikaa, vaan ollu jo edellisessä e38 missä mittaristo ollut, että näinköhän tuossa muuta vikaa abs:eissa, kuin että jostain syystä valo ei pala, jonka vika kaiketi vois olla mittaristossakin? (ja tietty vähä oletin että ois ollu se teippi siellä edessä) Toki se on kyllä harvinaista että ledi palaisi, varsinkaan tuollainen mikä ei yleensä pala kokoaikaa, vaan lähinnä merkkivalona...

    Miksei muuten abs valo syty mittaristotestissä?
    Toki voi olla mittaristossa vika, mutta aika harvinainen on kyllä käsittääkseni.
    Eihän mittaristotestissä syty airbagin valokaan. Ainakin airbagin ledin ohjaus taisi olla toteutettu ihan airbag boxilla.

    Leave a comment:


  • Bmw Dreamer
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    No aika harvinaisia on nuo ledi viat e38/e39 mittaristossa. Usein nuo toimimattomat merkkivalot vaan kertoo siitä, että valo on peitetty ennen myyntiä. Ei tuossa ollut mitään mainintaa kuinka kauan on auton omistanut. Jos vähän aikaa niin ei välttämättä ole vaan tullut tilannetta, jossa olisi vian huomannut.
    Niin sitä mä hain takaa, että ehkä tässä e39 ei oo abs vikaa, vaan ollu jo edellisessä e38 missä mittaristo ollut, että näinköhän tuossa muuta vikaa abs:eissa, kuin että jostain syystä valo ei pala, jonka vika kaiketi vois olla mittaristossakin? (ja tietty vähä oletin että ois ollu se teippi siellä edessä) Toki se on kyllä harvinaista että ledi palaisi, varsinkaan tuollainen mikä ei yleensä pala kokoaikaa, vaan lähinnä merkkivalona...

    Miksei muuten abs valo syty mittaristotestissä?

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Bmw Dreamer View Post
    Niinno liekö autossa välttämättä mitään vikaa, jos ollu edellisessä autossa mistä mittaristo vaihdettu?

    Luulis että ABS vian omistaja jo huomaisi ja olisi siitä ehkä maininnut tässä...
    No aika harvinaisia on nuo ledi viat e38/e39 mittaristossa. Usein nuo toimimattomat merkkivalot vaan kertoo siitä, että valo on peitetty ennen myyntiä. Ei tuossa ollut mitään mainintaa kuinka kauan on auton omistanut. Jos vähän aikaa niin ei välttämättä ole vaan tullut tilannetta, jossa olisi vian huomannut.

    Leave a comment:


  • huotski
    replied
    Mittaristo on purettu ja ei siellä ollut mitään edessä, siellä on kaksi lediä abs kohdassa mutta kumpikaan ei syty. Katsuri kävi toteamassa että jarrut toimii normaalisti. Olisiko mittaristo vaihdettu pikselien takia.

    Leave a comment:


  • Bmw Dreamer
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Ei kuulu mittaristotestissä syttyäkkään ABS valon. Nuo merkkivalot on toteutettu ledilla. Eli luultavasti se ABS valo on peitetty jollain. Melko varmasti löytyy joku vika, jonka takia on peitetty. Mittaristo auki ja poistaaman ledin edestä teippi tai mitä ikinä onkaan. Sitten lisäksi vikakoodienlukuun, että saat tietää mikä vikasiellä on. Vika kuntoon ja uudestaan konttorille.
    Niinno liekö autossa välttämättä mitään vikaa, jos ollu edellisessä autossa mistä mittaristo vaihdettu?

    Luulis että ABS vian omistaja jo huomaisi ja olisi siitä ehkä maininnut tässä...

    Leave a comment:


  • opTA
    replied
    Originally posted by Kems View Post
    Taisin vahingossa rikkoa kierteet ilmausruuvista/reiästä. Mikähän nyt neuvoksi? Täytyy vielä tarkistaa, että vuotaako se liitos. Mitähän tuohon keksisi, jos se sittenkinvuotaa? Jokin tiivistys tai umpeen muuraaminen?
    Oikeastaan siihen ei auta mikään muu kuin uusia ilmausruuvi ja/tai putkiteippiä lisäksi, mikäli ei pahasti mennyt kierteet ruuvin reijästä. muita keinoja ei pahemmin ole kuin uuden jäähdytin järjestelmän hommaaminen hajonneiden osien osanta. Siis nämä tiedot noin ens alkuun.

    Leave a comment:


  • Kems
    replied
    Taisin vahingossa rikkoa kierteet ilmausruuvista/reiästä. Mikähän nyt neuvoksi? Täytyy vielä tarkistaa, että vuotaako se liitos. Mitähän tuohon keksisi, jos se sittenkinvuotaa? Jokin tiivistys tai umpeen muuraaminen?

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by huotski View Post
    Katsastuksessa tuli hylky kun abs valo ei syty mittaristoon, kun otin mittariston irti niin se on vaihdettu e38 740ia:sta. Voiko tämän saada koodaamalla kuntoo? Ja löytyykö koodajaa tästä keravan lähettyviltä kiire olisi. Kun ajaa tämän mittaristo testin niin ei silloinkaan syty valoja abs kohtaan.
    Ei kuulu mittaristotestissä syttyäkkään ABS valon. Nuo merkkivalot on toteutettu ledilla. Eli luultavasti se ABS valo on peitetty jollain. Melko varmasti löytyy joku vika, jonka takia on peitetty. Mittaristo auki ja poistaaman ledin edestä teippi tai mitä ikinä onkaan. Sitten lisäksi vikakoodienlukuun, että saat tietää mikä vikasiellä on. Vika kuntoon ja uudestaan konttorille.

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by huotski View Post
    Katsastuksessa tuli hylky kun abs valo ei syty mittaristoon, kun otin mittariston irti niin se on vaihdettu e38 740ia:sta. Voiko tämän saada koodaamalla kuntoo? Ja löytyykö koodajaa tästä keravan lähettyviltä kiire olisi. Kun ajaa tämän mittaristo testin niin ei silloinkaan syty valoja abs kohtaan.
    Tarkista nyt että siellä on lamppu paikoillaan.

    Leave a comment:


  • huotski
    replied
    Katsastuksessa tuli hylky kun abs valo ei syty mittaristoon, kun otin mittariston irti niin se on vaihdettu e38 740ia:sta. Voiko tämän saada koodaamalla kuntoo? Ja löytyykö koodajaa tästä keravan lähettyviltä kiire olisi. Kun ajaa tämän mittaristo testin niin ei silloinkaan syty valoja abs kohtaan.

    Leave a comment:


  • tmth
    replied
    Originally posted by rizzo View Post
    E39 528i vm 2000 prefacelift - salmiakkiavain.

    Pitäiskö tuon avaimen koodaus onnistua tällä foorumilta löydetyllä ohjeella?

    1. Ovet kiinni
    2. Käyttää virtoja ja avain pois
    3. Ovenavausnappi (ylin) pohjaan ja painetaan 3x keskeltä?

    Minulla ei sano mitään. Asennettu uusi akku avaimeen.
    Ei alkanut mullakaan toimimaan, vaikka akun avaimeen vaihdoinkin.

    Kun avain oli purettuna ja akku asennettuna, mittasin yleismittarilla muuttuuko akun jännite yhtään, kun painelee nappeja. Ei muuttunut. Avain on luultavasti rikki.

    Leave a comment:


  • rizzo
    replied
    E39 528i vm 2000 prefacelift - salmiakkiavain.

    Pitäiskö tuon avaimen koodaus onnistua tällä foorumilta löydetyllä ohjeella?

    1. Ovet kiinni
    2. Käyttää virtoja ja avain pois
    3. Ovenavausnappi (ylin) pohjaan ja painetaan 3x keskeltä?

    Minulla ei sano mitään. Asennettu uusi akku avaimeen.

    Leave a comment:


  • Bmw Dreamer
    replied
    Meinasin laittaakin Lamin-X:ää noitten päälle, kunhan ehtii vaan...

    30cm kalvoa tarvii 65cm..

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Night-Wind View Post
    Kyllä noista voi saada hinkkaamalla vaikka kuinka hienot - se vaan, että tuleeko ne kestämään sellaisina on asia erikseen. peto2, mistä noin halvalla?
    Saahan noita uusia pleksejä vielä halvemmallakin Ebay:stä 36,90€ + 14,90€ toimitus: http://www.ebay.de/sch/i.html?_odkw=...rglas&_sacat=0 .

    Leave a comment:

Working...
X