Jäähdytin pihisee nestettä pihalle vasemmasta päädystä letkun juuresta, ei siis letku vaan valitettavasti muovinen pääty missä lukee behr on halki.
Lämmöt kuitenkin pysy normaalina ja oikeastaan en huomannut auton toiminnassa mitään eroa normaaliin kun ajoin parikyt kilsaa himaan.
Onks se nyt uutta jäähdytintä vaan sitten? Onko kukaan ostanut motonetistä? Onko kaikki paskoja paitsi alkuperänen?
Entä mites se korkki sitten, kannattaako laittaa pienempipaineinen kun alkuperäinen niinkun jossain sanottiin?
E39 Kysymyksiä ja vastauksia V
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by arpuC View PostOnko jossain ääninäytettä miltä m62b35 kuulostaa ilman takimmaista äänenvaimenninta resonaattori paikoillaan?
edit. Löytyi ja saha laulaa suorien putkien kunniaksi.
Ainakin E38:ssa saa paremmat noin.
Leave a comment:
-
Originally posted by Gedd View PostJos autossa ei alunperin ole keskuslukituksen kaukosäätöä (eli repsikankin ovessa on lukkopesä) riittääkö kun tilaa uuden avaimen kaukosäätimellä ja ohjelmoi sen autoon vai puuttuuko autosta joku vastaanotin tuolle...?
Leave a comment:
-
Jos autossa ei alunperin ole keskuslukituksen kaukosäätöä (eli repsikankin ovessa on lukkopesä) riittääkö kun tilaa uuden avaimen kaukosäätimellä ja ohjelmoi sen autoon vai puuttuuko autosta joku vastaanotin tuolle...?
Leave a comment:
-
Originally posted by kaol View PostJos hihna on kitissyt edeltävänä päivänä, niin väittäisin, että termostaattikotelosta on päässyt nestettä hihnalle. Suurimmalla todennäköisyydellä se vian aiheuttaja on siis juurikin tuo termostaattikotelo. Vesipumppu ei sylje nesteitä ulos tuosta vain ja termostaatti on vain termostaatti.
Jos oot lähellä Ilmajokea ja varaosaliike tarjoaa "eioota", niin mulla on käytetty ehjä termostaattikotelo. Yleensä noita kyllä löytyy hyllystä merkkiliikkeissä.
Tilasin varaosakaupasta uudet ilmastoinnin- ja laturinhihnan, laturinhihnan rullan, laturinhihnankiristimen, vesipumpun ja termostaatin, termostaasin tiivisteen sekä paisarin korkin 2 bar. Täytyy tilata vielä ilmastointilaitteen hihnan kiristin ja rulla. Siinähän pitäisi olla täyshuolto?
Ensi viikonloppuna pääsee vasta vaihtohommiin, kun auto toisella paikkakunnalla ja valosan aikaan en ehdi, kuin viikonloppuna. Toivottavasti kansipahvi on ehjä. Ja ilmeisesti myös paisuntasäiliö kaipaa uusimista. Ehkä syylärikin, jos se on haljennut jostain ruuvin ympäriltä. Vaikea veikkailla ilman auton näkemistä.
Leave a comment:
-
Originally posted by rikul View PostTähänkin asilliseen kysymykseen 100 näppynaamaa vastaa:Mitään en asiasta tiedä ,viisaammat korjakkoon.Eikö modet voi mitään??
PS Juurikin näin.
Leave a comment:
-
Voi vittu
Originally posted by Ramzez View PostKuinka saan kiristettyä repsikan pyyhkijän vartta? Huomasin autoa pestessäni, että toinen pyyhkijänvarsi on irtoamassa ja muttereita pitäisi kiristää. Ongelma on kuitenkin se, etten saa mutteria kiristettyä, kun koko akseli pyörii mukana. Kuinka tuo ylipäätänsä purkaantuu?
PS Juurikin näin.Last edited by rikul; 02-11-2013, 05:54.
Leave a comment:
-
Originally posted by heikoin View PostAutolla ajettu 253tkm ja todennäköisesti kaikki osat ovat 17v vanhoja eli vaihtamattomia. Kannattaako vaihtaa jotain kiristimiä tai muita osia liittyen jäähdytysjärjestelmään? Onko niiden vaihto helppo homma? Vaihdan hihnan, vesipumpun ja termostaatin jokatapauksessa. Termostaatin koteloa johtavasta varaosakaupasta tuskin löytyy suoraan hyllystä, joten se jää vaihtamatta, koska auto on saatava lauantaina takaisin iskuunsa.
Jos oot lähellä Ilmajokea ja varaosaliike tarjoaa "eioota", niin mulla on käytetty ehjä termostaattikotelo. Yleensä noita kyllä löytyy hyllystä merkkiliikkeissä.
Leave a comment:
-
Kuinka saan kiristettyä repsikan pyyhkijän vartta? Huomasin autoa pestessäni, että toinen pyyhkijänvarsi on irtoamassa ja muttereita pitäisi kiristää. Ongelma on kuitenkin se, etten saa mutteria kiristettyä, kun koko akseli pyörii mukana. Kuinka tuo ylipäätänsä purkaantuu?
Leave a comment:
-
Originally posted by Damppeeh View PostMikä voi olla vikana kun 540i välillä puhaltaa lämmintä ja välillä ei. Esim kun juuri kaupassa käydessä menomatkalla puhalsi lämmintä ja tulomatkalla ei tullut muuta kuin kylmää. Ihan vaihtelevasti puhaltaa tuota lämmintä.
Leave a comment:
-
Morjes.
Tänään keitti -96 528i sedan. Jäähdytysjärjestelmä suihkinut nesteet konehuoneeseen.
Kuulemma piti vinkunaa jo eilenkin, mutta silti autolla ajettiin vielä 300km reissu tänään. 30km jäi matka vajaaksi.
Ilmeisesti vesipumppu lauennut tai termostaatti. Termostaatin vaihdoin 20tkm/1,5v sitten.
Vaihtoon laitan molemmat jokatapauksessa.
Muutama kysymys. Löysin haulla kyseisestä aiheesta hyvin tietoa, mutta kysyn silti tässä.
Autolla ajettu 253tkm ja todennäköisesti kaikki osat ovat 17v vanhoja eli vaihtamattomia. Kannattaako vaihtaa jotain kiristimiä tai muita osia liittyen jäähdytysjärjestelmään? Onko niiden vaihto helppo homma? Vaihdan hihnan, vesipumpun ja termostaatin jokatapauksessa. Termostaatin koteloa johtavasta varaosakaupasta tuskin löytyy suoraan hyllystä, joten se jää vaihtamatta, koska auto on saatava lauantaina takaisin iskuunsa.
Leave a comment:
-
Mikä voi olla vikana kun 540i välillä puhaltaa lämmintä ja välillä ei. Esim kun juuri kaupassa käydessä menomatkalla puhalsi lämmintä ja tulomatkalla ei tullut muuta kuin kylmää. Ihan vaihtelevasti puhaltaa tuota lämmintä.
Leave a comment:
-
Originally posted by Tyramies View PostOkei, mikäs voisi sitten olla kun auton jättää ajamisen jälkeen parkkiin pitkäksi aikaa käyntiin (joku 30min?) niin lämmöt rupeaa vähän nousemaan, ja sittenkun lähtee ajamaan niin taas normaaliksi palaavat ja seuraavan stopin aikana eivät nouse ellei seiso taas pitkän aikaa... ?
Leave a comment:
Leave a comment: