memebuy23buy

E39 Kysymyksiä ja vastauksia V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bmw Dreamer
    replied
    Originally posted by Kems View Post
    Tosiaan onhan siinä se rulla. Enpäs taas muistanutkaan. Muistelin vain, että siitä laitettiin suuttimet kiinni tai auki

    Joo toki vika pitää korjata ensin airbagista. Valo syttyi kun repsikan penkk painettiin polvella. Eli anturissa tai johdoissa vika. En tiedä oliko hetkellinen kosketushäiriö eli syttyisikö jos nyt nollaisi, mutta voihsn ne nyt tarkistaa. Todisan vikakoideja en tuosta tarvitse kun vika on hyvin todennäköisesti paikannettu. Paljonko nollauksesta pyydetään?
    Aijaijai, ei polvella penkkiin jossa on istuinlämmitys tai airbagin tunnistinmatto!

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Originally posted by timppa811 View Post
    Saako viskossa olla välystä? Ja nimenomaan viskossa, vesipumppu on kunnossa.

    EGR termari tuli eilen vaihdettua. Lämmöt nousi 74-->78 joten päätermari vielä vaihtoon. Paljonko -02 e39 530d:ssä lämmöt pitäisi olla? Yli 90?
    Jos viskossa on välystä,niin loppu lähestyy.Voi tulla äkkiäkin.Ja jos väljä visko alkaa resonoimaan,niin muovisiiven kappaleita voi ruveta lentelemään...

    Leave a comment:


  • timppa811
    replied
    Saako viskossa olla välystä? Ja nimenomaan viskossa, vesipumppu on kunnossa.

    EGR termari tuli eilen vaihdettua. Lämmöt nousi 74-->78 joten päätermari vielä vaihtoon. Paljonko -02 e39 530d:ssä lämmöt pitäisi olla? Yli 90?

    Leave a comment:


  • Kems
    replied
    Originally posted by aripaa View Post
    On siinä se rulla, keskisuuttimien välissä! minulla ainakin. Airbagin valo sammuu nollatessa mutta syttyy uudelleen jos vikaa ei korjata.
    Tosiaan onhan siinä se rulla. Enpäs taas muistanutkaan. Muistelin vain, että siitä laitettiin suuttimet kiinni tai auki

    Joo toki vika pitää korjata ensin airbagista. Valo syttyi kun repsikan penkk painettiin polvella. Eli anturissa tai johdoissa vika. En tiedä oliko hetkellinen kosketushäiriö eli syttyisikö jos nyt nollaisi, mutta voihsn ne nyt tarkistaa. Todisan vikakoideja en tuosta tarvitse kun vika on hyvin todennäköisesti paikannettu. Paljonko nollauksesta pyydetään?

    Leave a comment:


  • Bmw Dreamer
    replied
    Originally posted by Kems View Post
    Automaatti-ilmastointi, niin tuollaisia perinteisiä rullia ei ole. Hyvä, ettei ilmauksesta johdu. Ajattelin, että voisiko osalle suuttimista olla erillinen kenno tai jotain. Takapenkeillekin on aina puhaltanut kylmää, mutta yleensä muuteniin pidän puhalluksen vain jaloille ja tuulilasille, joten se ei minua ole vaivannut.

    Mitenkäs tuon airbagin valon kanssa?
    Kyllä mulla on rulla ja automaatti-ilmastointi... :think

    edit: nii, ois voinu lukea seuraavallekin sivulle...

    Leave a comment:


  • aripaa
    replied
    Originally posted by Kems View Post
    Automaatti-ilmastointi, niin tuollaisia perinteisiä rullia ei ole. Hyvä, ettei ilmauksesta johdu. Ajattelin, että voisiko osalle suuttimista olla erillinen kenno tai jotain. Takapenkeillekin on aina puhaltanut kylmää, mutta yleensä muuteniin pidän puhalluksen vain jaloille ja tuulilasille, joten se ei minua ole vaivannut.

    Mitenkäs tuon airbagin valon kanssa?
    On siinä se rulla, keskisuuttimien välissä! minulla ainakin. Airbagin valo sammuu nollatessa mutta syttyy uudelleen jos vikaa ei korjata.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Kems View Post
    Jäähdytusjärjestelmässä on ilmeisesti edelleen ilmaa, kun keskisuuttimista ei tule lainkaan lämmintä. Tuulilasille ja jaloille kyllä puhaltaa kuumaa. Auton keuls oli vähintään metrin ilmassa ja lisäksi käytössä oli limsapulloviritelmäkin. Tuntui, ettei sieltä enää ilmaa tulisi. Aiemmin kyllä onnistunut ilmaus pienemmälläkin nostamisella. Ehkä puoli tuntia puristelua ei ollut tarpeeksi. Vesipumpun ja muita kilkkeitä sain kyllä onnistuneesti vaihdettua.

    Mitenkäs airbagin valon saisi nollattua? Joutuuko viemään johonkin merkkihuoltoon nollattavaksi vai millaisella laitteella se näissä nollaantuu? Vian kirjaan kyllä itse koska vika on repsikan penkin johdoissa tai anturissa.
    Airbagin vika selviää kun sovit jonkun paikallisen harrastajan kanssa vikakoodienluvusta. Kun vika on selvillä niin korjaat sen, auto uudestaan piuhan päähän ja nollaus.

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by Kems View Post
    Automaatti-ilmastointi, niin tuollaisia perinteisiä rullia ei ole.
    On siinä silti keskirulla kojelaudassa, sininen ja punainen.

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by kalevik View Post
    Mikä mahtaa olla kuljettajan puoleisen raitisilmasuodattimen kotelossa olevan kytkimen funktio?
    Hälyttimen kytkin. Luultavasti on pätkinyt ja antanut vikahälytyksiä ja siksi johto on otettu irti.

    Leave a comment:


  • kalevik
    replied
    Mikä mahtaa olla kuljettajan puoleisen raitisilmasuodattimen kotelossa olevan kytkimen funktio?



    Kuvassa pannan vasemman saranan vieressä näkyy paikka.

    Johtoa kytkimeen ei mene, nyt tosin yksi johto menee hieman hassusti kotelon alle, olisko se sinne piilotettu. Tämä pitää tarkistaa.

    Ja auto on sigun 540iA.

    Leave a comment:


  • Kems
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Ilmauksella ei ole mitään tekemistä tuon kanssa, että joistakin suuttimista ei tule lämmintä. Jos keskisuulakkeista ei tule lämmintä, niin tarkista että säätörulla on punaisella. Jos on, tarkista, että rullalta lähtevä vaijeri on yhteydessä läpälle. Vaijerin kiinnityspiste läpälle löytyy, kun purkaa hanskalokeron kohdalta keskikonsolin pienen suojamuovin pois.
    Automaatti-ilmastointi, niin tuollaisia perinteisiä rullia ei ole. Hyvä, ettei ilmauksesta johdu. Ajattelin, että voisiko osalle suuttimista olla erillinen kenno tai jotain. Takapenkeillekin on aina puhaltanut kylmää, mutta yleensä muuteniin pidän puhalluksen vain jaloille ja tuulilasille, joten se ei minua ole vaivannut.

    Mitenkäs tuon airbagin valon kanssa?

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by Kems View Post
    Jäähdytusjärjestelmässä on ilmeisesti edelleen ilmaa, kun keskisuuttimista ei tule lainkaan lämmintä. Tuulilasille ja jaloille kyllä puhaltaa kuumaa. Auton keuls oli vähintään metrin ilmassa ja lisäksi käytössä oli limsapulloviritelmäkin. Tuntui, ettei sieltä enää ilmaa tulisi. Aiemmin kyllä onnistunut ilmaus pienemmälläkin nostamisella. Ehkä puoli tuntia puristelua ei ollut tarpeeksi. Vesipumpun ja muita kilkkeitä sain kyllä onnistuneesti vaihdettua.
    Ilmauksella ei ole mitään tekemistä tuon kanssa, että joistakin suuttimista ei tule lämmintä. Jos keskisuulakkeista ei tule lämmintä, niin tarkista että säätörulla on punaisella. Jos on, tarkista, että rullalta lähtevä vaijeri on yhteydessä läpälle. Vaijerin kiinnityspiste läpälle löytyy, kun purkaa hanskalokeron kohdalta keskikonsolin pienen suojamuovin pois.

    Leave a comment:


  • Kems
    replied
    Jäähdytusjärjestelmässä on ilmeisesti edelleen ilmaa, kun keskisuuttimista ei tule lainkaan lämmintä. Tuulilasille ja jaloille kyllä puhaltaa kuumaa. Auton keuls oli vähintään metrin ilmassa ja lisäksi käytössä oli limsapulloviritelmäkin. Tuntui, ettei sieltä enää ilmaa tulisi. Aiemmin kyllä onnistunut ilmaus pienemmälläkin nostamisella. Ehkä puoli tuntia puristelua ei ollut tarpeeksi. Vesipumpun ja muita kilkkeitä sain kyllä onnistuneesti vaihdettua.

    Mitenkäs airbagin valon saisi nollattua? Joutuuko viemään johonkin merkkihuoltoon nollattavaksi vai millaisella laitteella se näissä nollaantuu? Vian kirjaan kyllä itse koska vika on repsikan penkin johdoissa tai anturissa.

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Originally posted by ADiJA View Post
    Mites kun auto on nyt pari kertaa kylmänä käynnistäessä pitänyt semmoista hurinaa joka kuuluu kabiiniin? Ja kaasua kun painaa kevyesti niin hurina kasvaa. Sen kuulee ja tuntee siis paikalla seistessä ja hiljaa kiihdyttäessä. :think Tänäkin aamuna ajoin vain 1,5km matkan niin vielä työpaikan parkkiin ajaessakin huristi kun ei ollut kerennyt kunnolla lämmetä.
    Visko jumissa?

    Leave a comment:


  • ADiJA
    replied
    Mites kun auto on nyt pari kertaa kylmänä käynnistäessä pitänyt semmoista hurinaa joka kuuluu kabiiniin? Ja kaasua kun painaa kevyesti niin hurina kasvaa. Sen kuulee ja tuntee siis paikalla seistessä ja hiljaa kiihdyttäessä. :think Tänäkin aamuna ajoin vain 1,5km matkan niin vielä työpaikan parkkiin ajaessakin huristi kun ei ollut kerennyt kunnolla lämmetä.

    Leave a comment:

Working...
X