Kellään muita hyviä ideoita, kuin INPA tai DIS? En jostakin syystä kummallakaan pääse e39 525tds auton DDE purkkiin jotta voisi vikakoodit ohjelmoida pois. Joskus aikanaan pääsi mutta nyt ei?
Niin teitkö nyt sen EVRY-modin E34 vai E39 ohjeilla?
Kellään muita hyviä ideoita, kuin INPA tai DIS? En jostakin syystä kummallakaan pääse e39 525tds auton DDE purkkiin jotta voisi vikakoodit ohjelmoida pois. Joskus aikanaan pääsi mutta nyt ei?
kyllä siellä kaikki kaapelit pitäs olla paikallaan ja moottorinohjauksen liitin oli siinä ite ecu laatikossa kiinni... ajattelinpa että kun pääsis tonne vitun dde sisään mutta kun tää inpa ei jostain syystä päästä juuri nyt vaikka kuukaus sitten päästi... Ei päästäny edes ennen tätä operaatiota, mutta kun ostin auton niin päästi.
Tässä juuri mietinkin oiskohan ketään lähellä Helsingissä joka vois tulla nollaa ton itse ecu:n vikakoodit, vai joutuuko ottamaan taas raitisilmasuodattimet yms pois ja kattomaan että oisko huonosti kiinni? Tosin kyl se ihan lukittui sinne yms, ei pitäs olla ongelmaa... auto kuitenkin käy normaalisti mutta just tuo että vaihde ei mene silmään sillonku on käynnissä on ongelmana.
:think olisko kuitenniin parempi ohjelmoida se oiken kun laitaa jokin every-bodi boksi? :think
kyllä siellä kaikki kaapelit pitäs olla paikallaan ja moottorinohjauksen liitin oli siinä ite ecu laatikossa kiinni... ajattelinpa että kun pääsis tonne vitun dde sisään mutta kun tää inpa ei jostain syystä päästä juuri nyt vaikka kuukaus sitten päästi... Ei päästäny edes ennen tätä operaatiota, mutta kun ostin auton niin päästi.
Tässä juuri mietinkin oiskohan ketään lähellä Helsingissä joka vois tulla nollaa ton itse ecu:n vikakoodit, vai joutuuko ottamaan taas raitisilmasuodattimet yms pois ja kattomaan että oisko huonosti kiinni? Tosin kyl se ihan lukittui sinne yms, ei pitäs olla ongelmaa... auto kuitenkin käy normaalisti mutta just tuo että vaihde ei mene silmään sillonku on käynnissä on ongelmana.
Nyt kun evry toimii niin vaihteet ei mene päälle auto käynnissä. Sammuksissa kyllä menee mutta muuten ei. Vaikka nollaan laatikon vikakoodit niin ae vika tulee aina takasin?
vikakoodit:
can bus to egs control unit
can bus to acs control unit
ja laatikon koodi:
CAN DDE messageerror,
ja tietenkin inpalla en pääse moottorinohjaukseen ... prkl
No noiden mukaan can väylä on solmussa.
Olihan sulla kaikki töpselit paikoillaan?
Nyt kun evry toimii niin vaihteet ei mene päälle auto käynnissä. Sammuksissa kyllä menee mutta muuten ei. Vaikka nollaan laatikon vikakoodit niin ae vika tulee aina takasin?
vikakoodit:
can bus to egs control unit
can bus to acs control unit
ja laatikon koodi:
CAN DDE messageerror,
ja tietenkin inpalla en pääse moottorinohjaukseen ... prkl
Omaan kysymykseen: onko takaovien "astinlaudoilta" suora yhteys takajalkatilaan? Autoa pestessä siihen kohtaan kertyy vettä niin että lorisee kun avaa oven, ja jalkatiloissa välillä vettä niissä pienien verhoilun reikien kohdilla lattialla. Ja onko niitten reikien kohdalla jtkut reiät korissa? Alapuolelta (pohjasta) kun tunnustelee niin ihan ku ois sellaiset metalliset pyöreät peitelevyt.
Missä vika kun ei toimi kunnolla takavilkut kun on valot päällä näyttää ettei vilkkuisi ollenkaan mutta kun katsoo oikein tarkkaa läheltä niin voi nähdä pienen vilkutuksen. Ja sitten vilkut toimivat oikein kunhan vain on valot pois päältä. Auto 530d farkku koukulla.
Maadoitusvika valoilla?
Omaan kysymykseen: onko takaovien "astinlaudoilta" suora yhteys takajalkatilaan? Autoa pestessä siihen kohtaan kertyy vettä niin että lorisee kun avaa oven, ja jalkatiloissa välillä vettä niissä pienien verhoilun reikien kohdilla lattialla. Ja onko niitten reikien kohdalla jtkut reiät korissa? Alapuolelta (pohjasta) kun tunnustelee niin ihan ku ois sellaiset metalliset pyöreät peitelevyt.
Missä vika kun ei toimi kunnolla takavilkut kun on valot päällä näyttää ettei vilkkuisi ollenkaan mutta kun katsoo oikein tarkkaa läheltä niin voi nähdä pienen vilkutuksen. Ja sitten vilkut toimivat oikein kunhan vain on valot pois päältä. Auto 530d farkku koukulla.
noniin evry mod kiinni autossa, violetissa pinnissä 39 ja mustassa 14, välissä 250ohmin vastus, potikka ja kytkin, eipä oikeen tunnu toimivan vaikka potikkaa käänteli ja väänteli, huonosti kolvattu jossain kohtaa tjsp?
Nyt alla E60 520D sedan ja ajattelin vaihtaa reilusti halvempaan ja farkkuun, kun olis talon rakentaminen edessä. Netissä on tullut surffailtua ja tuollainen osui nyt silmiin... mitäs ajatuksia herättää "E39 tuntijoilla"?? Onko jotain erityistä mikä pitäisi tarkastaa tai mihin pitäisi kiinnittää huomiota? Tyyppivikoja ainakin korjattu: imuläpät poistettu, narinahelat vaihdettu, valojen korkeussäätö korjattu ja siirtopumppu vaihdettu...
Jos halpaa ja huoletonta haluat, niin osta vw 3bg passatin farmari.. Itselläni oli sellainen työmatkapelinä, ja meni pienellä kulutuksella(4.9 talvirenkailla). Mikään nautintohan se ei autona ole, mutta tavaraa mahtuu sinne maan pirusti ja tekniikaltaan yksi vw parhaita(ja tällä tarkoitan AFN moottoria).
Itse ajoin autolla 10tkm muutamassa kuukaudessa, ja nyt porukat ovat käyttäneet autoa lähinnä asuntovaunun/peräkärryn vetoon ja myöskin työmatka ym. pelinä toiset 10tkm.
Hyvin on palvellut ja ilman huolia&murheita. Autokin maksoi hurjat 2000€ ja sillä oli ostohetkellä ajettu noin 400tkm. Tällä hetkellä mittarissa taitaa olla lähemmäksi 430tkm.
Muutta offtopici sikseen.
Osta manuaalivaihteinen E39 yksilö, mikäli haluat sen puolesta ongelmatonta ajoa. Muutenhan näihin taitaa tuolla 200-300tkm välillä porsia melkein kaikki itse moottorin ympäriltä.
Omasta autosta on 200-285tkm välillä nyt vaihdettu(minun sekä edellisen omistajan toimesta):
Termostaatti aukeaa 80c. Jossain on tullut vastaan myös 82c termareita.
Jos termostaatti ja vesipumppu on kunnossa, niin näillä keleillä ei viskoa tarvita.
525tds autossa rupiaa pitkän (joku 30min) jälkeen lämmöt nousemaan about 115 asteeseen... voiskohan olla vesipumppu vai ilmaa järjestelmässä...
edelleen mietin että missä se 10napanen liitin on mihin tuo evry modi kytketään.
Leave a comment: