memebuy23buy

E39 Kysymyksiä ja vastauksia V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tyramies
    replied
    Okei, mikäs voisi sitten olla kun auton jättää ajamisen jälkeen parkkiin pitkäksi aikaa käyntiin (joku 30min?) niin lämmöt rupeaa vähän nousemaan, ja sittenkun lähtee ajamaan niin taas normaaliksi palaavat ja seuraavan stopin aikana eivät nouse ellei seiso taas pitkän aikaa... ?

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    EPROM tyhjennetään noin, EEPROM tyhjennetään jännitteellä.
    Ahaa. Tulipa taas opittua jotain, pidin noita yhtenä ja samana muistityyppinä :think

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by peto2 View Post
    Eeprom tyhjennetään tietyn aallonpituuden UV valolla ja kirjoitetaan juuri kyseiseen hommaan tarkoitetulla laitteella.
    EPROM tyhjennetään noin, EEPROM tyhjennetään jännitteellä.

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    Originally posted by Tyramies View Post
    Sama kysymys lisättynä: Voiko tuon tunnistematon pelkääjän puolella oikosulkea silleen että se kuvittelisi kokoajan siinä istuvan jonkun että ei tarvitsisi vaihtaa tätä mattoa?
    Ei voi, systeemi on sen verran "fiksu" että tunnistaa tuon kytkennän oikosulkuna ja antaa vikakoodin -> valo palaa.


    Originally posted by Tyramies View Post
    Itse nollailen Helsingissä noita viikottain, ajele tänne niin nollataan. Itseäni kyllä vitutti kun eilen nollasin ja aamulla taas pamahti tauluun :(

    Mitenkäs muuten 525tds e39 nostetaan syöttöä, ei ahtoja, koska ne on jo nyt korkeat (1.4bar)???
    Pumpun kantta liikuttamalla, hakusana hammermod

    Originally posted by Tyramies View Post
    saako vanhat eeprommit ohjelmoitua obd pistokkeen kautta ? Mitenkäs muuten kun konepellin alla yksi obd ja siellä vasemman polven kohdalla toista ei olekkaan?
    Ei pysty. Eeprom tyhjennetään tietyn aallonpituuden UV valolla ja kirjoitetaan juuri kyseiseen hommaan tarkoitetulla laitteella.

    Leave a comment:


  • Tyramies
    replied
    Originally posted by Kems View Post
    Miten tuo penkissä oleva airbagin tunnistinmatto käytännössä toimii?
    Sulkeutuuko virtapiiri kun penkkiin istuu ja noustessa aukeaa? Tämä aiheuttaisi sen, että maton hajotessa tyynyt eivät laukeaisi koskaan. Sen vuoksi matossa voisi kulkea erillinen johdin, joka katketessaan sytyttäisi vikavalon. Miten tuo sitten oikeasri toimii?
    Sillä vain mietin, että jos matto onkin rikki, niin ei jaksaisi silloin vasta tilata uutta mattoa ja ajella ilman penkkiä tai aukoa uudestaan myöhemmin. Sen verran hintaakin, ettei viitsi varmuuden vuoksi tilata, koska vika voi olla johdoissakin. Jos maton voisi korjata jotenkin juottamalla, vaikka aika ohutta liuskaa se taitaa olla..

    Voi olla, että pelkällä nollauksella vikavalo sammuisi pysyvästi, jos olikin vain hetkellinen kosketushäiriö. Paljonko nollaaminen maksaa esim. merkkiliikkeessä? Vai nollaako joku harrastaja niitä halvalla Pirkanmaalla?

    Sama kysymys lisättynä: Voiko tuon tunnistematon pelkääjän puolella oikosulkea silleen että se kuvittelisi kokoajan siinä istuvan jonkun että ei tarvitsisi vaihtaa tätä mattoa?

    Itse nollailen Helsingissä noita viikottain, ajele tänne niin nollataan. Itseäni kyllä vitutti kun eilen nollasin ja aamulla taas pamahti tauluun :(

    Mitenkäs muuten 525tds e39 nostetaan syöttöä, ei ahtoja, koska ne on jo nyt korkeat (1.4bar)???

    saako vanhat eeprommit ohjelmoitua obd pistokkeen kautta ? Mitenkäs muuten kun konepellin alla yksi obd ja siellä vasemman polven kohdalla toista ei olekkaan?

    Leave a comment:


  • timppa811
    replied
    e39 lämpenemisestä ja EGR:stä pari kysymystä.

    Potilas -02 530da, ulkolämpötila 0astetta. Molemmat termostaatit juuri vaihdettu.

    Kylmästä käyntiin, webasto lähtee myös käyntiin
    - 2km matka 50km/h lämmöt 55astetta
    - tästä 6km matka 80km/h ja lämmöt 82astetta
    - Odottelua valoissa ja lämmöt LASKEE 81asteeseen
    - 2km matka 80km/h ja lämmöt 90astetta.

    Eli 10km matkalla 90astetta, mutta tuo valoissa lämpöjen laskeminen ihmetyttää.

    Autossa oli EGR alipaineletku tulpattuna ja laitoin sen takasin kiinni, mutta en tarkistanut onko itse egr tulpattu jotenkin.

    Onko tämä ihan normaalia? Vai mistä lähteä tutkimaan?

    Leave a comment:


  • bmwvm
    replied
    Miten 530D turbo irtoaa? Laipan mutterit auki, pakosarjan liitoksen 3 pulttia irti ja öljyletkut & alipaineletku irti. Silti ei irtoa v*tullakaan pakoputkesta. Pitääkö moottorin tukikumi irroittaa että mahtuu tulemaan (ei kyllä näytä että siihen vielä osuisi). Vai haraako nuo laipan pinnapultit siellä vastaan? :think

    Leave a comment:


  • samuxd
    replied


    Tiedä sitten onko mulla joku maanantaikappale kun istuu hyvin ja vänkäämättä.

    Leave a comment:


  • Kems
    replied
    Miten tuo penkissä oleva airbagin tunnistinmatto käytännössä toimii?
    Sulkeutuuko virtapiiri kun penkkiin istuu ja noustessa aukeaa? Tämä aiheuttaisi sen, että maton hajotessa tyynyt eivät laukeaisi koskaan. Sen vuoksi matossa voisi kulkea erillinen johdin, joka katketessaan sytyttäisi vikavalon. Miten tuo sitten oikeasri toimii?
    Sillä vain mietin, että jos matto onkin rikki, niin ei jaksaisi silloin vasta tilata uutta mattoa ja ajella ilman penkkiä tai aukoa uudestaan myöhemmin. Sen verran hintaakin, ettei viitsi varmuuden vuoksi tilata, koska vika voi olla johdoissakin. Jos maton voisi korjata jotenkin juottamalla, vaikka aika ohutta liuskaa se taitaa olla..

    Voi olla, että pelkällä nollauksella vikavalo sammuisi pysyvästi, jos olikin vain hetkellinen kosketushäiriö. Paljonko nollaaminen maksaa esim. merkkiliikkeessä? Vai nollaako joku harrastaja niitä halvalla Pirkanmaalla?

    Leave a comment:


  • terooo
    replied
    Originally posted by Heguli 31 View Post
    Ovien johtosarjat tsekkaisin läpivientien kohdista ensimmäisenä.
    Ne sinipunaset väyläpiuhat tsekattu mitkä menee korimoduliin ni ok. Mutta onko nyt jotain muita oleellisia piuhoja mitä kattoa?

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Originally posted by terooo View Post
    Ideoita? :/
    Ovien johtosarjat tsekkaisin läpivientien kohdista ensimmäisenä.

    Leave a comment:


  • terooo
    replied
    Originally posted by terooo View Post
    Nyt alkaa tosiaan pännimään auton keskuslukko ym viat, eli keskuslukko ei toimi kuskin eikä apparin ovessa ja kuski ei pysty avaamaan minkään muun oven ikkunaa kuin omaansa ja sitten apparin peilin säätö ei toimi. Sen verran tutkittu että oli yhteys poikki kuskin ovimodulista korimoduliin mutta ei silti toimi, eli jossain vieläkin vikaa. Ja vänkärin ovimodulilla ja kuskinmodulilla on yhteys ja taas vankärin ja korimodulin välilläkin on yhteys. Voisko se olla tosiaan purkki vikaa jo? Ja auto tosiaa 2002 530i
    Ideoita? :/

    Leave a comment:


  • Arnolds
    replied
    Originally posted by Tyramies View Post
    Anturi itse on uusittu, mitenkäs tuo tunnistematto vaihdetaan tjsp?
    Lyhyesti penkki irti ja purat päälliset pois vaihdat uuden maton sinne istuimeen ja kokoat.
    Haulla löytyy ohjeet ja selostukset.

    Leave a comment:


  • Tyramies
    replied
    Anturi itse on uusittu, mitenkäs tuo tunnistematto vaihdetaan tai kierretään tjsp?

    Leave a comment:


  • Arnolds
    replied
    Originally posted by Tyramies View Post
    pelkääjän puolen penkille kun joskus istuu niin airbag valo syttyy, joskus taas ei syty.

    saattaa olla että viikon on syttymättä, sitten syttyy ja nollataan, ja taas samantien syttyy... anturi vaihdettu penkin alle ?

    inpa kertoo että liian vähän virtaa tai liian pienen jännitteen saisi se anturi, josta syystä syttyy se airbag valo palamaan

    ideoita?
    Johtoliitos hapettunut tai tunnistinmatto viallinen :think

    Leave a comment:

Working...
X