E39 Kysymyksiä ja vastauksia V
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Okei, mikäs voisi sitten olla kun auton jättää ajamisen jälkeen parkkiin pitkäksi aikaa käyntiin (joku 30min?) niin lämmöt rupeaa vähän nousemaan, ja sittenkun lähtee ajamaan niin taas normaaliksi palaavat ja seuraavan stopin aikana eivät nouse ellei seiso taas pitkän aikaa... ?
-
-
Originally posted by Tyramies View PostSama kysymys lisättynä: Voiko tuon tunnistematon pelkääjän puolella oikosulkea silleen että se kuvittelisi kokoajan siinä istuvan jonkun että ei tarvitsisi vaihtaa tätä mattoa?
Originally posted by Tyramies View PostItse nollailen Helsingissä noita viikottain, ajele tänne niin nollataan. Itseäni kyllä vitutti kun eilen nollasin ja aamulla taas pamahti tauluun :(
Mitenkäs muuten 525tds e39 nostetaan syöttöä, ei ahtoja, koska ne on jo nyt korkeat (1.4bar)???
Originally posted by Tyramies View Postsaako vanhat eeprommit ohjelmoitua obd pistokkeen kautta ? Mitenkäs muuten kun konepellin alla yksi obd ja siellä vasemman polven kohdalla toista ei olekkaan?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Kems View PostMiten tuo penkissä oleva airbagin tunnistinmatto käytännössä toimii?
Sulkeutuuko virtapiiri kun penkkiin istuu ja noustessa aukeaa? Tämä aiheuttaisi sen, että maton hajotessa tyynyt eivät laukeaisi koskaan. Sen vuoksi matossa voisi kulkea erillinen johdin, joka katketessaan sytyttäisi vikavalon. Miten tuo sitten oikeasri toimii?
Sillä vain mietin, että jos matto onkin rikki, niin ei jaksaisi silloin vasta tilata uutta mattoa ja ajella ilman penkkiä tai aukoa uudestaan myöhemmin. Sen verran hintaakin, ettei viitsi varmuuden vuoksi tilata, koska vika voi olla johdoissakin. Jos maton voisi korjata jotenkin juottamalla, vaikka aika ohutta liuskaa se taitaa olla..
Voi olla, että pelkällä nollauksella vikavalo sammuisi pysyvästi, jos olikin vain hetkellinen kosketushäiriö. Paljonko nollaaminen maksaa esim. merkkiliikkeessä? Vai nollaako joku harrastaja niitä halvalla Pirkanmaalla?
Sama kysymys lisättynä: Voiko tuon tunnistematon pelkääjän puolella oikosulkea silleen että se kuvittelisi kokoajan siinä istuvan jonkun että ei tarvitsisi vaihtaa tätä mattoa?
Itse nollailen Helsingissä noita viikottain, ajele tänne niin nollataan. Itseäni kyllä vitutti kun eilen nollasin ja aamulla taas pamahti tauluun :(
Mitenkäs muuten 525tds e39 nostetaan syöttöä, ei ahtoja, koska ne on jo nyt korkeat (1.4bar)???
saako vanhat eeprommit ohjelmoitua obd pistokkeen kautta ? Mitenkäs muuten kun konepellin alla yksi obd ja siellä vasemman polven kohdalla toista ei olekkaan?
Leave a comment:
-
-
e39 lämpenemisestä ja EGR:stä pari kysymystä.
Potilas -02 530da, ulkolämpötila 0astetta. Molemmat termostaatit juuri vaihdettu.
Kylmästä käyntiin, webasto lähtee myös käyntiin
- 2km matka 50km/h lämmöt 55astetta
- tästä 6km matka 80km/h ja lämmöt 82astetta
- Odottelua valoissa ja lämmöt LASKEE 81asteeseen
- 2km matka 80km/h ja lämmöt 90astetta.
Eli 10km matkalla 90astetta, mutta tuo valoissa lämpöjen laskeminen ihmetyttää.
Autossa oli EGR alipaineletku tulpattuna ja laitoin sen takasin kiinni, mutta en tarkistanut onko itse egr tulpattu jotenkin.
Onko tämä ihan normaalia? Vai mistä lähteä tutkimaan?
Leave a comment:
-
-
Miten 530D turbo irtoaa? Laipan mutterit auki, pakosarjan liitoksen 3 pulttia irti ja öljyletkut & alipaineletku irti. Silti ei irtoa v*tullakaan pakoputkesta. Pitääkö moottorin tukikumi irroittaa että mahtuu tulemaan (ei kyllä näytä että siihen vielä osuisi). Vai haraako nuo laipan pinnapultit siellä vastaan? :think
Leave a comment:
-
-
Miten tuo penkissä oleva airbagin tunnistinmatto käytännössä toimii?
Sulkeutuuko virtapiiri kun penkkiin istuu ja noustessa aukeaa? Tämä aiheuttaisi sen, että maton hajotessa tyynyt eivät laukeaisi koskaan. Sen vuoksi matossa voisi kulkea erillinen johdin, joka katketessaan sytyttäisi vikavalon. Miten tuo sitten oikeasri toimii?
Sillä vain mietin, että jos matto onkin rikki, niin ei jaksaisi silloin vasta tilata uutta mattoa ja ajella ilman penkkiä tai aukoa uudestaan myöhemmin. Sen verran hintaakin, ettei viitsi varmuuden vuoksi tilata, koska vika voi olla johdoissakin. Jos maton voisi korjata jotenkin juottamalla, vaikka aika ohutta liuskaa se taitaa olla..
Voi olla, että pelkällä nollauksella vikavalo sammuisi pysyvästi, jos olikin vain hetkellinen kosketushäiriö. Paljonko nollaaminen maksaa esim. merkkiliikkeessä? Vai nollaako joku harrastaja niitä halvalla Pirkanmaalla?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by terooo View PostNyt alkaa tosiaan pännimään auton keskuslukko ym viat, eli keskuslukko ei toimi kuskin eikä apparin ovessa ja kuski ei pysty avaamaan minkään muun oven ikkunaa kuin omaansa ja sitten apparin peilin säätö ei toimi. Sen verran tutkittu että oli yhteys poikki kuskin ovimodulista korimoduliin mutta ei silti toimi, eli jossain vieläkin vikaa. Ja vänkärin ovimodulilla ja kuskinmodulilla on yhteys ja taas vankärin ja korimodulin välilläkin on yhteys. Voisko se olla tosiaan purkki vikaa jo? Ja auto tosiaa 2002 530i
Leave a comment:
-
-
Anturi itse on uusittu, mitenkäs tuo tunnistematto vaihdetaan tai kierretään tjsp?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Tyramies View Postpelkääjän puolen penkille kun joskus istuu niin airbag valo syttyy, joskus taas ei syty.
saattaa olla että viikon on syttymättä, sitten syttyy ja nollataan, ja taas samantien syttyy... anturi vaihdettu penkin alle ?
inpa kertoo että liian vähän virtaa tai liian pienen jännitteen saisi se anturi, josta syystä syttyy se airbag valo palamaan
ideoita?
Leave a comment:
-
Leave a comment: