memebuy23buy

E39 Kysymyksiä ja vastauksia V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • sfifg
    replied
    "E39:n jälkeen" topic oli suljettu

    Pitkästä aikaa pääsi e39:n rattiin ja ajelemaan muutaman sata kilsaa. Veljelläni on useita vuosia ollut '02 530da. Täytyy kyllä sanoa että on ollut kirkkaasti paras auto joka lähipiirissä/perheessä on ikinä ollut.
    Nyt takana 320000 ongelmatonta kilometriä. Laturi vissiin uusittiin aikoinaan 200tkm kohdalla. Alusta on tiukan tuntuinen. Ei kolise tai vetele. Muutoin normaalit huollot tietysti kuten pitääkin.

    Itsellä e60 ja tullu ajeltua sillä n. 40tkm. (ajomäärä 179tkm) Siihen verrattuna e39 tuntuu tottakai vanhemmalta, mutta se paketti on vaan yksinkertaisesti erittäin toimiva kokonaisuus. Vähintään yhtä hiljainen, "käteen sopiva", selvästi sporttisempi (ei valtamerialus kuten e60), Ei halpaa muovia eikä nitinää tai natinaa sisustassa...

    Paljon parjattu automaattilaatikko ainakin pelaa täydellisesti. Öljyjä ei oo ikinä vaihdettu. Eikä todellakaan revitelty. Miten se mukamas on huono laatikko? Tuon aikakauden Bmw automaatit on aivan mahtavia. Todella ennalta-arvattava ja miellyttävä ajella. Aikoinaan oman bensa e38:n laatikko oli vielä parempi. Tuon e60:n 6 vaihteinen steppi on kyllä tosi hyvä, mutta kaupunkiajossa raivostuttava. Vanhemmista steptroniceista tuttu ennalta-arvattavuus on muisto vain..

    Tässä vähän hehkutusta e39 miehille. Jos sulla on huollettu ja hyväkuntoinen e39 niin turhaa sitä ainakaan e60 vaihdat. En sano että E60 huono on, todellakaan. Hinta/laatusuhde vaan on hyväkuntoisessa e39:ssä dramaattisesti parempi.

    Leave a comment:


  • ruupanen
    replied
    Jos avaimella avaa farkun kontinluukun, niin ei poistu kuin lukitus? Tuota ei ole suunniteltu siten, että aukaisis koko luukun ylös asti?

    Edit: taitaa olla lisävaruste tuokin...
    Last edited by ruupanen; 25-10-2013, 10:33.

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Originally posted by asis View Post
    Ei kai coileilla nuita kaikkia tarvitse?
    Yläpään laakerit vaihdat, eikä muuta.

    Leave a comment:


  • opTA
    replied
    Originally posted by asis View Post
    Ei kai coileilla nuita kaikkia tarvitse?
    Coileista ei hajuu, mut eikös yleensä kannata/täytyne vaihtaa ainakin nuo kupit/lautaset/laakerit mikäli vakiosta madaltaa mihintahansa..? Näin itse ymmärtänyt asian.
    Tosin itse vaihdoin lähes kaikki palikat, kun edelliset(..alkuperäiset?) olivat järjestäen huonokuntoiset.

    Leave a comment:


  • asis
    replied
    Originally posted by opTA View Post
    Sigun toukkaan kun vaihdoin vakioiskareiden tilalle eteen Lowtek ja taakse FK + Eibach jouset vain eteen.
    Samalla vaihdoin kuvat osat: 1,3,4,6,7,8,9,10,11,12,13 kun etupääoli auki niin samalla nuokin meni, mutta nuo lautaset/kupit ehdottomasti uusiin mikäli vakiosta---->madalluksees. Saksasta tilattuna, (Lemflöder tottakai)
    Takapäähän vaihdettu vain iskarit, koska muut osat ok/ei tarvetta + ilmajousitus on.
    Ei kai coileilla nuita kaikkia tarvitse?

    Leave a comment:


  • BreeZi
    replied
    Originally posted by timppa811 View Post
    Saako viskossa olla välystä? Ja nimenomaan viskossa, vesipumppu on kunnossa.

    EGR termari tuli eilen vaihdettua. Lämmöt nousi 74-->78 joten päätermari vielä vaihtoon. Paljonko -02 e39 530d:ssä lämmöt pitäisi olla? Yli 90?
    ~90c(eli +-3c) kuuluu olla lämmöt.

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Originally posted by samuxd View Post
    taas alkaa olee se aika vuodesta että kaipaisin toimivaa penkinlämmitintä kuskille. mistä lähtisin ehtimään vikaa, lämppärin valo syttyy noin noin 2 sek ajaksi ja sammuu sitten. näkeekös inpalla mikä olisi ongelmakohta?
    Mulla sama juttu. Selkänojan alareunasta johto poikki ja kun sormin painelee sieltä, niin yhdistää. En ole vielä jaksanut repiä penkkiä irti ja ruveta katsomaan, että saisiko tinattua kasaan. Mutta ne johdothan sieltä vastuksilta yleensä menee poikki. Pitäisi penkillä istua aina niin kun, kirkossa.

    Leave a comment:


  • opTA
    replied
    Originally posted by samuxd View Post
    taas alkaa olee se aika vuodesta että kaipaisin toimivaa penkinlämmitintä kuskille. mistä lähtisin ehtimään vikaa, lämppärin valo syttyy noin noin 2 sek ajaksi ja sammuu sitten. näkeekös inpalla mikä olisi ongelmakohta?
    Haa... Itsellä myös sama vika omassa toukassa (kuskin penkki valo palaa 1-3sek, pelkääjän penkki toimii kuten pitäänkin) ja jossain määrin tullut siihen tulokseen, että johto olisi poikki/menossa poikki jossain kohtaa tms. vikaa... sulakkeet ok ja kaikki muukin on kuten pitää, inpa/muu vastaava ei löydä mitään oireita mistään tähän liittyen.

    Leave a comment:


  • samuxd
    replied
    taas alkaa olee se aika vuodesta että kaipaisin toimivaa penkinlämmitintä kuskille. mistä lähtisin ehtimään vikaa, lämppärin valo syttyy noin noin 2 sek ajaksi ja sammuu sitten. näkeekös inpalla mikä olisi ongelmakohta?

    Leave a comment:


  • KimmoKoo
    replied
    Tänään ajelin tuossa vesisateessa ja yhtä-äkkiä ihmettelin, kun ei tuulilasinpyyhkimet enää pyyhkinyt ollenkaan. Kurvasin tien sivuun ja käytyin virtoja kiinni ja tämän jälkeen pienen räpläämisen jälkeen alkoi taas pyyhkiä. Jatkoin onnellisena matkaa ja taas kohta loppuu pyyhkiminen. Sama homma, käytin virtoja kiinni ja räpläsin vipua edestakaisin niin alkoi taas toimimaan. Onneksi kuitenkin lopetti oikuttelun tuohon, ettei tarvinnut pää ulkona kurvailla tuolla Muilla ilmennyt samanlaista ongelmaa?

    Leave a comment:


  • opTA
    replied
    Originally posted by asis View Post
    E39:iin vaihtuu vakion alustan tilalle korkeussäädettävä. Alkuperäisestä iskari/jousipaketista ei hyödynnetä vanhoja osia.

    Joten mitkä kaikki yläpäiden osat täytyy tilata uudet? Alustaksi tulee FK Highsport, jos sillä nyt on jotain merkitystä.

    Etu: http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...taching_parts/...
    Sigun toukkaan kun vaihdoin vakioiskareiden tilalle eteen Lowtek ja taakse FK + Eibach jouset vain eteen.
    Samalla vaihdoin kuvat osat: 1,3,4,6,7,8,9,10,11,12,13 kun etupääoli auki niin samalla nuokin meni, mutta nuo lautaset/kupit ehdottomasti uusiin mikäli vakiosta---->madalluksees. Saksasta tilattuna, (Lemflöder tottakai)
    Takapäähän vaihdettu vain iskarit, koska muut osat ok/ei tarvetta + ilmajousitus on.

    Leave a comment:


  • Terno
    Guest replied
    Originally posted by Kems View Post
    Joo tuli hieman huomautettua häntä asiasta, joka penkkiä painoi. Lämmitys ja nahka onneksi toimii edelleen. Onkohan anturi mennyt? Kuinka paha jomma sellainen on vaihtaa?
    ei ole paha. Itse vaihdoin e39 sportti penkkiin. Penkki poies autosta, verhoilut irti, osa vaihtoon ja verhoilut omalla tavalla kasaan. Itse käytin alkuperäisten verhous kiinnikeiden tilalla metallisia nippareita. ihan tuli tarpeeksi siisti +400tkm ajetuksi penkiksi.

    Leave a comment:


  • Kems
    replied
    Originally posted by asis View Post
    Ei tykkää nahkapenkkien tikkauksetkaan, saattaa ratketa.
    Joo tuli hieman huomautettua häntä asiasta, joka penkkiä painoi. Lämmitys ja nahka onneksi toimii edelleen. Onkohan anturi mennyt? Kuinka paha jomma sellainen on vaihtaa?

    Leave a comment:


  • asis
    replied
    E39:iin vaihtuu vakion alustan tilalle korkeussäädettävä. Alkuperäisestä iskari/jousipaketista ei hyödynnetä vanhoja osia.

    Joten mitkä kaikki yläpäiden osat täytyy tilata uudet? Alustaksi tulee FK Highsport, jos sillä nyt on jotain merkitystä.

    Etu: http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...taching_parts/

    Taka: http://bmwfans.info/parts/catalog/E3..._spring_strut/

    Kiitoksia vastauksista.
    Last edited by asis; 24-10-2013, 12:35.

    Leave a comment:


  • asis
    replied
    Originally posted by Bmw Dreamer View Post
    Aijaijai, ei polvella penkkiin jossa on istuinlämmitys tai airbagin tunnistinmatto!
    Ei tykkää nahkapenkkien tikkauksetkaan, saattaa ratketa.

    Leave a comment:

Working...
X