E39 Kysymyksiä ja vastauksia V
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Mites sitten tuo abs anturin mittaus? Millaista arvoa toimivasta pitäs tulla? Heitti nimittäin nopeusmittarin pois pelistä sekä absi ja luistonestovalot päälle. Inpa ilmotti juurikin tuota vasenta taka-anturia.
-
-
Originally posted by ARDler View Postsaako 530d suuttimen paluuletkun muoviliittimiä erikseen?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by mika_z View PostServotronic temppuilee. Eli asensin retrofittinä hammastangon ja vaihdoin korimoduulin high tyyppiseen (61356901229). Lisäsin ZCS listalle servotronicin ja koodasin moduulit: ASC,EWS, KMB ja tuon uuden GM3:n. Ei kuitenkaan toimi. Vikakoodeja ei tule, mutta DIS:n testien mukaan tuo korimoduuli olisi viallinen, Virta ei nouse testin aikana yli 14mA vaan pyörii siinä 10-14mA välillä. Onko muilla ollut viallisia korimoduuleita vai voiko johtua jostain muusta? Tarkistin johdotukset kahteen kertaan ja mittasin vastuksen solenoidilta (8,1 ohm) sekä johtojen resistanssin eikä niissä pitäisi olla ongelmaa.
Leave a comment:
-
-
Servotronic temppuilee. Eli asensin retrofittinä hammastangon ja vaihdoin korimoduulin high tyyppiseen (61356901229). Lisäsin ZCS listalle servotronicin ja koodasin moduulit: ASC,EWS, KMB ja tuon uuden GM3:n. Ei kuitenkaan toimi. Vikakoodeja ei tule, mutta DIS:n testien mukaan tuo korimoduuli olisi viallinen, Virta ei nouse testin aikana yli 14mA vaan pyörii siinä 10-14mA välillä. Onko muilla ollut viallisia korimoduuleita vai voiko johtua jostain muusta? Tarkistin johdotukset kahteen kertaan ja mittasin vastuksen solenoidilta (8,1 ohm) sekä johtojen resistanssin eikä niissä pitäisi olla ongelmaa.
Leave a comment:
-
-
Nyt alkaa tosiaan pännimään auton keskuslukko ym viat, eli keskuslukko ei toimi kuskin eikä apparin ovessa ja kuski ei pysty avaamaan minkään muun oven ikkunaa kuin omaansa ja sitten apparin peilin säätö ei toimi. Sen verran tutkittu että oli yhteys poikki kuskin ovimodulista korimoduliin mutta ei silti toimi, eli jossain vieläkin vikaa. Ja vänkärin ovimodulilla ja kuskinmodulilla on yhteys ja taas vankärin ja korimodulin välilläkin on yhteys. Voisko se olla tosiaan purkki vikaa jo? Ja auto tosiaa 2002 530i
Leave a comment:
-
-
Originally posted by jusni View Post-97 523, puskee öljyä ohjaustehostimen säiliön korkin välistä? Eli pönttö on öljystä märkä, siivosin sen niin n. parin viikon ajojen jälkeen taas öljyssä. Myöskin alhaalta lähtevän letkun alkupää on öljyssä, muodostuuko sinne siis painetta jostain syystä?
Leave a comment:
-
-
-97 523, puskee öljyä ohjaustehostimen säiliön korkin välistä? Eli pönttö on öljystä märkä, siivosin sen niin n. parin viikon ajojen jälkeen taas öljyssä. Myöskin alhaalta lähtevän letkun alkupää on öljyssä, muodostuuko sinne siis painetta jostain syystä?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by sfifg View Post"E39:n jälkeen" topic oli suljettu
Pitkästä aikaa pääsi e39:n rattiin ja ajelemaan muutaman sata kilsaa. Veljelläni on useita vuosia ollut '02 530da. Täytyy kyllä sanoa että on ollut kirkkaasti paras auto joka lähipiirissä/perheessä on ikinä ollut.
Nyt takana 320000 ongelmatonta kilometriä. Laturi vissiin uusittiin aikoinaan 200tkm kohdalla. Alusta on tiukan tuntuinen. Ei kolise tai vetele. Muutoin normaalit huollot tietysti kuten pitääkin.
Itsellä e60 ja tullu ajeltua sillä n. 40tkm. (ajomäärä 179tkm) Siihen verrattuna e39 tuntuu tottakai vanhemmalta, mutta se paketti on vaan yksinkertaisesti erittäin toimiva kokonaisuus. Vähintään yhtä hiljainen, "käteen sopiva", selvästi sporttisempi (ei valtamerialus kuten e60), Ei halpaa muovia eikä nitinää tai natinaa sisustassa...
Paljon parjattu automaattilaatikko ainakin pelaa täydellisesti. Öljyjä ei oo ikinä vaihdettu. Eikä todellakaan revitelty. Miten se mukamas on huono laatikko? Tuon aikakauden Bmw automaatit on aivan mahtavia. Todella ennalta-arvattava ja miellyttävä ajella. Aikoinaan oman bensa e38:n laatikko oli vielä parempi. Tuon e60:n 6 vaihteinen steppi on kyllä tosi hyvä, mutta kaupunkiajossa raivostuttava. Vanhemmista steptroniceista tuttu ennalta-arvattavuus on muisto vain..
Tässä vähän hehkutusta e39 miehille.Jos sulla on huollettu ja hyväkuntoinen e39 niin turhaa sitä ainakaan e60 vaihdat. En sano että E60 huono on, todellakaan. Hinta/laatusuhde vaan on hyväkuntoisessa e39:ssä dramaattisesti parempi.
Leave a comment:
-
-
Kohdeauto: 2000, 530d, manuaali, 250tkm...
Vika: 3000rpm yli ei nosta kierroksia
Syy: kuka osaisi kertoa..?
Kyseessä ystävän kulkine, perus huollot ok.
Leave a comment:
-
Leave a comment: