memebuy23buy

E39 Kysymyksiä ja vastauksia V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kari1304
    replied
    Mites sitten tuo abs anturin mittaus? Millaista arvoa toimivasta pitäs tulla? Heitti nimittäin nopeusmittarin pois pelistä sekä absi ja luistonestovalot päälle. Inpa ilmotti juurikin tuota vasenta taka-anturia.

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by Kari1304 View Post
    Ottaako nopeusmittari nopeuden vasemman takapyörän abs anturilta?
    Kyllä.

    Leave a comment:


  • Kari1304
    replied
    Ottaako nopeusmittari nopeuden vasemman takapyörän abs anturilta?

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by ARDler View Post
    saako 530d suuttimen paluuletkun muoviliittimiä erikseen?
    Merkkiorganisaatiosta tarjolla ainoastaan koko paluulinja. Tosin ei tuo nyt mahdottoman hintainen ole (ja voi olla muutenkin järkevä uusia), kun diesel-huolloissa perivät helposti yhdestä muoviliittimestä 5€.

    Leave a comment:


  • ARDler
    replied
    saako 530d suuttimen paluuletkun muoviliittimiä erikseen?

    Leave a comment:


  • mika_z
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Tai suoraan nopeussignaalin liitosrimalta X1101, johtoväri ruskea/punainen.
    No niin siitähän se johtui. Kiitokset neuvoista! Saman värinen johto meni viereiseen pinniin(24), mutta se oli joku muu.

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    Lisäsitkö myös nopeussignaalin johdon abs-purkilta korimoduulille?
    Tai suoraan nopeussignaalin liitosrimalta X1101, johtoväri ruskea/punainen.

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by mika_z View Post
    Servotronic temppuilee. Eli asensin retrofittinä hammastangon ja vaihdoin korimoduulin high tyyppiseen (61356901229). Lisäsin ZCS listalle servotronicin ja koodasin moduulit: ASC,EWS, KMB ja tuon uuden GM3:n. Ei kuitenkaan toimi. Vikakoodeja ei tule, mutta DIS:n testien mukaan tuo korimoduuli olisi viallinen, Virta ei nouse testin aikana yli 14mA vaan pyörii siinä 10-14mA välillä. Onko muilla ollut viallisia korimoduuleita vai voiko johtua jostain muusta? Tarkistin johdotukset kahteen kertaan ja mittasin vastuksen solenoidilta (8,1 ohm) sekä johtojen resistanssin eikä niissä pitäisi olla ongelmaa.
    Lisäsitkö myös nopeussignaalin johdon abs-purkilta korimoduulille?

    Leave a comment:


  • mika_z
    replied
    Servotronic temppuilee. Eli asensin retrofittinä hammastangon ja vaihdoin korimoduulin high tyyppiseen (61356901229). Lisäsin ZCS listalle servotronicin ja koodasin moduulit: ASC,EWS, KMB ja tuon uuden GM3:n. Ei kuitenkaan toimi. Vikakoodeja ei tule, mutta DIS:n testien mukaan tuo korimoduuli olisi viallinen, Virta ei nouse testin aikana yli 14mA vaan pyörii siinä 10-14mA välillä. Onko muilla ollut viallisia korimoduuleita vai voiko johtua jostain muusta? Tarkistin johdotukset kahteen kertaan ja mittasin vastuksen solenoidilta (8,1 ohm) sekä johtojen resistanssin eikä niissä pitäisi olla ongelmaa.

    Leave a comment:


  • terooo
    replied
    Nyt alkaa tosiaan pännimään auton keskuslukko ym viat, eli keskuslukko ei toimi kuskin eikä apparin ovessa ja kuski ei pysty avaamaan minkään muun oven ikkunaa kuin omaansa ja sitten apparin peilin säätö ei toimi. Sen verran tutkittu että oli yhteys poikki kuskin ovimodulista korimoduliin mutta ei silti toimi, eli jossain vieläkin vikaa. Ja vänkärin ovimodulilla ja kuskinmodulilla on yhteys ja taas vankärin ja korimodulin välilläkin on yhteys. Voisko se olla tosiaan purkki vikaa jo? Ja auto tosiaa 2002 530i

    Leave a comment:


  • Tome
    replied
    Originally posted by jusni View Post
    -97 523, puskee öljyä ohjaustehostimen säiliön korkin välistä? Eli pönttö on öljystä märkä, siivosin sen niin n. parin viikon ajojen jälkeen taas öljyssä. Myöskin alhaalta lähtevän letkun alkupää on öljyssä, muodostuuko sinne siis painetta jostain syystä?
    siinä korkissa on o-rengas joka vuotaa. Samoin letkulähtöjen klemsut löystyy ja alkaa vuotamaan. Siinä säiliössä on suodatin jota ei pysty erikseen vaihtamaan joten jos ei tietoa aikaisemmista huolloista niin suosittelen vaihtamaan nesteet ja uuden säiliön letkuineen, ei oo hirveän kalliit osat kyseessä. Sen o-renkaan voi toki pelkästään uusia ja katkaista vanhoista letkuista pätkä pois ja laittaa uudet klemmarit.

    Leave a comment:


  • jusni
    replied
    -97 523, puskee öljyä ohjaustehostimen säiliön korkin välistä? Eli pönttö on öljystä märkä, siivosin sen niin n. parin viikon ajojen jälkeen taas öljyssä. Myöskin alhaalta lähtevän letkun alkupää on öljyssä, muodostuuko sinne siis painetta jostain syystä?

    Leave a comment:


  • rikul
    replied
    Originally posted by sfifg View Post
    "E39:n jälkeen" topic oli suljettu

    Pitkästä aikaa pääsi e39:n rattiin ja ajelemaan muutaman sata kilsaa. Veljelläni on useita vuosia ollut '02 530da. Täytyy kyllä sanoa että on ollut kirkkaasti paras auto joka lähipiirissä/perheessä on ikinä ollut.
    Nyt takana 320000 ongelmatonta kilometriä. Laturi vissiin uusittiin aikoinaan 200tkm kohdalla. Alusta on tiukan tuntuinen. Ei kolise tai vetele. Muutoin normaalit huollot tietysti kuten pitääkin.

    Itsellä e60 ja tullu ajeltua sillä n. 40tkm. (ajomäärä 179tkm) Siihen verrattuna e39 tuntuu tottakai vanhemmalta, mutta se paketti on vaan yksinkertaisesti erittäin toimiva kokonaisuus. Vähintään yhtä hiljainen, "käteen sopiva", selvästi sporttisempi (ei valtamerialus kuten e60), Ei halpaa muovia eikä nitinää tai natinaa sisustassa...

    Paljon parjattu automaattilaatikko ainakin pelaa täydellisesti. Öljyjä ei oo ikinä vaihdettu. Eikä todellakaan revitelty. Miten se mukamas on huono laatikko? Tuon aikakauden Bmw automaatit on aivan mahtavia. Todella ennalta-arvattava ja miellyttävä ajella. Aikoinaan oman bensa e38:n laatikko oli vielä parempi. Tuon e60:n 6 vaihteinen steppi on kyllä tosi hyvä, mutta kaupunkiajossa raivostuttava. Vanhemmista steptroniceista tuttu ennalta-arvattavuus on muisto vain..

    Tässä vähän hehkutusta e39 miehille. Jos sulla on huollettu ja hyväkuntoinen e39 niin turhaa sitä ainakaan e60 vaihdat. En sano että E60 huono on, todellakaan. Hinta/laatusuhde vaan on hyväkuntoisessa e39:ssä dramaattisesti parempi.
    Hyvin puhuttu.

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by opTA View Post
    Kohdeauto: 2000, 530d, manuaali, 250tkm...
    Vika: 3000rpm yli ei nosta kierroksia
    Syy: kuka osaisi kertoa..?
    Kristallipallo näyttäisi siirtopumppua...

    Leave a comment:


  • opTA
    replied
    Kohdeauto: 2000, 530d, manuaali, 250tkm...
    Vika: 3000rpm yli ei nosta kierroksia
    Syy: kuka osaisi kertoa..?

    Kyseessä ystävän kulkine, perus huollot ok.

    Leave a comment:

Working...
X