Oliko näissä E39 M5:ssa yhtenä tyyppivikana bensapumput? Onko noiden korjaus kuinka paha rasti?
Kiertokangen laakerit, jakopää, vanokset, oliko jotain muuta isoo tyyppivikaa?
Oliko vielä tästä yksilöstä tarkempaa tietoa, http://www.nettiauto.com/bmw/m5/8079564?
E39 M5 ostamassa II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
Originally posted by jumbo View PostSentäs löyty uudet oem etujarrulevyt nettivaraosasta huokeaan 150e hintaan, näille tosin ei ole käyttöä vielä
Taisin ostaa samalta kaverilta uusi style 65 vanne tänään satasella..
ja taas...
http://www.nettiauto.com/bmw/m5/8115513
Omistaja numero 39 myymässä. Takadiffuusori ei ole vieläkään löytynyt..Last edited by EPDM; 23-06-2016, 10:56.
Leave a comment:
-
Monta kesää mennytkin ämmän kanssa lähes "nollakuluilla", nyt onkin saanut viikossa laittaa toista tonnia jo eikä mitään oikeaa huoltoa oo edes tehty
Sentäs löyty uudet oem etujarrulevyt nettivaraosasta huokeaan 150e hintaan, näille tosin ei ole käyttöä vielä
Leave a comment:
-
Mitä kannattaisi tehdä haalistuneelle alcantaralle? Hattuhyllyssä se on saanut aurinkoa sen verran, ettei ole enää oikean värinen. Uskaltaako tuohon suihkia jotain?
Lisäksi osanottoni näistä autoista luopuneille.
Leave a comment:
-
Onko olemassa support groupia e39 M5:stä luopuneille vai käytetäänkö tätä topikkia?Myin justiin omani. Kirvelee mutta välillä menee näin.
Leave a comment:
-
Moi
Kukas omistaa nykyään sipi:n vanhan E39 M5:sen??
Ihan mielenkiinnosta vaan. Muistan bonganneeni auton syksyllä 2014 Turussa.
Leave a comment:
-
Solenoidit saattavat olla tiukassa autosta riippuen, joten ohessa Raikun tekemä video solenoidien irroittamisesta:
Vain muutaman millimetrin veto kerrallaan per solenoidi ja varo samalla kuormittamasta solenoideissa kiinni olevia juotoksia. Yksittäisten solenoidin mahdollinen kierto aina ensin johtoja löysäävään suuntaan.
Leave a comment:
-
Originally posted by ea_M5 View PostKoodi viittaisi siihen että kuskinpuolen vanos ei säädä DME:n käskemiä nokka-akseleiden säätöarvoja.
Solenoidien toiminnan tarkistamista puhdistuksineen 9 voltin ulkoisella lähteellä ja o-renkaiden uusintaa yrittäisin ensimmäiseksi. Muutamia tapauksia on M5Boardilla ollut vastaavilla vikakoodeilla ja niissä jokin solenoideista ollut tukossa tai muuten epäkunnossa. Solenoideista kannattaa poistaa ne rengasfiltterit kokonaan juuri tukkeutumisvaaran takia.
8 x 11367830828
8 x 11367830829
2 x 11361406838
Simon pajakin Tuusulassa on sulla melko lähellä jos DIY-tyylin kokee liian riskialttiiksi.
*****************
Leave a comment:
-
Koodi viittaisi siihen että kuskinpuolen vanos ei säädä DME:n käskemiä nokka-akseleiden säätöarvoja.
Solenoidien toiminnan tarkistamista puhdistuksineen 9 voltin ulkoisella lähteellä ja o-renkaiden uusintaa yrittäisin ensimmäiseksi. Muutamia tapauksia on M5Boardilla ollut vastaavilla vikakoodeilla ja niissä jokin solenoideista ollut tukossa tai muuten epäkunnossa. Solenoideista kannattaa poistaa ne rengasfiltterit kokonaan juuri tukkeutumisvaaran takia.
8 x 11367830828
8 x 11367830829
2 x 11361406838
Simon pajakin Tuusulassa on sulla melko lähellä jos DIY-tyylin kokee liian riskialttiiksi.
*****************
Originally posted by hasba View PostEn muista oliko jotain fiksumpaa paikkaa ongelmille mutta: Käynnistäessä vanoksen ääni on selkeästi pahempi kuin ennen ja alavääntö tuntuu olevan kokonaan poissa joten luin äsken vikakoodit ja tällästä löyty:
74 EVANOS2-early valve
Error occured 1. times at:
Engine speed 760.00 rpm
Oil temperature TOG 37.00 degrees C
Cooling water temp. 58.00 degrees C
Supplier voltage HR 13.80 V
aufgetreten vor (rel. BZ) 2030.00 km
0100 - Broken wire / Value missing
OBD exhaust relevant error
Error present
Sporadic error-------------------------
75 EVANOS2-late valve
Error frequency : 73
Logistic counter: 40
Error occured 1. times at:
Engine speed 920.00 rpm
Oil temperature TOG 40.00 degrees C
Cooling water temp. 48.00 degrees C
Supplier voltage HR 10.60 V
aufgetreten vor (rel. BZ) 1880.00 km
0100 - Broken wire / Value missing
OBD exhaust relevant error
Error present
Sporadic error
113 EVANOS2-regulation
Error frequency : 255
Logistic counter: 40
Error occured 1. times at:
Engine speed 1040.00 rpm
Oil temperature TOG 41.00 degrees C
Cooling water temp. 50.00 degrees C
Supplier voltage HR 13.40 V
aufgetreten vor (rel. BZ) 1840.00 km
Actual value too high
OBD exhaust relevant error
Error not present
Sporadic error
Originally posted by hasba View PostEn muista oliko jotain fiksumpaa paikkaa ongelmille mutta: Käynnistäessä vanoksen ääni on selkeästi pahempi kuin ennen ja alavääntö tuntuu olevan kokonaan poissa joten luin äsken vikakoodit ja tällästä löyty:
74 EVANOS2-early valve
Error occured 1. times at:
Engine speed 760.00 rpm
Oil temperature TOG 37.00 degrees C
Cooling water temp. 58.00 degrees C
Supplier voltage HR 13.80 V
aufgetreten vor (rel. BZ) 2030.00 km
0100 - Broken wire / Value missing
OBD exhaust relevant error
Error present
Sporadic error-------------------------
75 EVANOS2-late valve
Error frequency : 73
Logistic counter: 40
Error occured 1. times at:
Engine speed 920.00 rpm
Oil temperature TOG 40.00 degrees C
Cooling water temp. 48.00 degrees C
Supplier voltage HR 10.60 V
aufgetreten vor (rel. BZ) 1880.00 km
0100 - Broken wire / Value missing
OBD exhaust relevant error
Error present
Sporadic error
113 EVANOS2-regulation
Error frequency : 255
Logistic counter: 40
Error occured 1. times at:
Engine speed 1040.00 rpm
Oil temperature TOG 41.00 degrees C
Cooling water temp. 50.00 degrees C
Supplier voltage HR 13.40 V
aufgetreten vor (rel. BZ) 1840.00 km
Actual value too high
OBD exhaust relevant error
Error not present
Sporadic error
Leave a comment:
-
Vanos vikaa?!
En muista oliko jotain fiksumpaa paikkaa ongelmille mutta: Käynnistäessä vanoksen ääni on selkeästi pahempi kuin ennen ja alavääntö tuntuu olevan kokonaan poissa joten luin äsken vikakoodit ja tällästä löyty:
74 EVANOS2-early valve
Error occured 1. times at:
Engine speed 760.00 rpm
Oil temperature TOG 37.00 degrees C
Cooling water temp. 58.00 degrees C
Supplier voltage HR 13.80 V
aufgetreten vor (rel. BZ) 2030.00 km
0100 - Broken wire / Value missing
OBD exhaust relevant error
Error present
Sporadic error-------------------------
75 EVANOS2-late valve
Error frequency : 73
Logistic counter: 40
Error occured 1. times at:
Engine speed 920.00 rpm
Oil temperature TOG 40.00 degrees C
Cooling water temp. 48.00 degrees C
Supplier voltage HR 10.60 V
aufgetreten vor (rel. BZ) 1880.00 km
0100 - Broken wire / Value missing
OBD exhaust relevant error
Error present
Sporadic error
113 EVANOS2-regulation
Error frequency : 255
Logistic counter: 40
Error occured 1. times at:
Engine speed 1040.00 rpm
Oil temperature TOG 41.00 degrees C
Cooling water temp. 50.00 degrees C
Supplier voltage HR 13.40 V
aufgetreten vor (rel. BZ) 1840.00 km
Actual value too high
OBD exhaust relevant error
Error not present
Sporadic error
Leave a comment:
-
Originally posted by ea_M5 View PostNe o-renkaat tekevät vajaa euron per kappale ja vanhat rikkoutuvat helposti irroitettaessa. Syylärin vieressä tiukalla 13mm pultilla kiinni oleva hakanen puristaa kahta metallista putkea ja ne molemmat irtoavat hakasen irrottua. Kummatkin o-renkaat kannattaa vaihtaa samalla ja TIS myös sitä suosittelee. Kuskinpuoleinen filtteriboxi pitää kokonaan irroittaa kokonaan työn ajaksi.
Järjestelmän huuhtelu ATF:llä on tietysti suositeltavaa jos neste muistuttaa tällä hetkellä tumman kahvin väriä.
Leave a comment:
-
Ne o-renkaat tekevät vajaa euron per kappale ja vanhat rikkoutuvat helposti irroitettaessa. Syylärin vieressä tiukalla 13mm pultilla kiinni oleva hakanen puristaa kahta metallista putkea ja ne molemmat irtoavat hakasen irrottua. Kummatkin o-renkaat kannattaa vaihtaa samalla ja TIS myös sitä suosittelee. Kuskinpuoleinen filtteriboxi pitää kokonaan irroittaa kokonaan työn ajaksi.
Järjestelmän huuhtelu ATF:llä on tietysti suositeltavaa jos neste muistuttaa tällä hetkellä tumman kahvin väriä.
Leave a comment:
Leave a comment: