E39 M5 ostamassa II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hastra
    replied
    Oliko näissä E39 M5:ssa yhtenä tyyppivikana bensapumput? Onko noiden korjaus kuinka paha rasti?
    Kiertokangen laakerit, jakopää, vanokset, oliko jotain muuta isoo tyyppivikaa?
    Oliko vielä tästä yksilöstä tarkempaa tietoa, http://www.nettiauto.com/bmw/m5/8079564?

    Leave a comment:


  • veku
    replied
    Tuossa voisi olla helmi peli :think

    http://www.nettiauto.com/bmw/m5/8105912

    Leave a comment:


  • EPDM
    replied
    Originally posted by jumbo View Post
    Sentäs löyty uudet oem etujarrulevyt nettivaraosasta huokeaan 150e hintaan, näille tosin ei ole käyttöä vielä

    Taisin ostaa samalta kaverilta uusi style 65 vanne tänään satasella..

    ja taas...

    http://www.nettiauto.com/bmw/m5/8115513

    Omistaja numero 39 myymässä. Takadiffuusori ei ole vieläkään löytynyt..
    Last edited by EPDM; 23-06-2016, 10:56.

    Leave a comment:


  • jumbo
    replied
    Monta kesää mennytkin ämmän kanssa lähes "nollakuluilla", nyt onkin saanut viikossa laittaa toista tonnia jo eikä mitään oikeaa huoltoa oo edes tehty
    Sentäs löyty uudet oem etujarrulevyt nettivaraosasta huokeaan 150e hintaan, näille tosin ei ole käyttöä vielä

    Leave a comment:


  • BMW_Harrastaja
    replied
    Mitä kannattaisi tehdä haalistuneelle alcantaralle? Hattuhyllyssä se on saanut aurinkoa sen verran, ettei ole enää oikean värinen. Uskaltaako tuohon suihkia jotain?

    Lisäksi osanottoni näistä autoista luopuneille.

    Leave a comment:


  • Ju11i
    replied
    Originally posted by Julle View Post
    Onko olemassa support groupia e39 M5:stä luopuneille vai käytetäänkö tätä topikkia? Myin justiin omani. Kirvelee mutta välillä menee näin.
    Siitä joku sai hienon vitosen. Jaksamista...

    Leave a comment:


  • Julle
    replied
    Onko olemassa support groupia e39 M5:stä luopuneille vai käytetäänkö tätä topikkia? Myin justiin omani. Kirvelee mutta välillä menee näin.

    Leave a comment:


  • Kal.ju
    replied
    Moi

    Kukas omistaa nykyään sipi:n vanhan E39 M5:sen??



    Ihan mielenkiinnosta vaan. Muistan bonganneeni auton syksyllä 2014 Turussa.

    Leave a comment:


  • ea_M5
    replied
    Solenoidit saattavat olla tiukassa autosta riippuen, joten ohessa Raikun tekemä video solenoidien irroittamisesta:



    Vain muutaman millimetrin veto kerrallaan per solenoidi ja varo samalla kuormittamasta solenoideissa kiinni olevia juotoksia. Yksittäisten solenoidin mahdollinen kierto aina ensin johtoja löysäävään suuntaan.

    Leave a comment:


  • hasba
    replied
    Originally posted by ea_M5 View Post
    Koodi viittaisi siihen että kuskinpuolen vanos ei säädä DME:n käskemiä nokka-akseleiden säätöarvoja.

    Solenoidien toiminnan tarkistamista puhdistuksineen 9 voltin ulkoisella lähteellä ja o-renkaiden uusintaa yrittäisin ensimmäiseksi. Muutamia tapauksia on M5Boardilla ollut vastaavilla vikakoodeilla ja niissä jokin solenoideista ollut tukossa tai muuten epäkunnossa. Solenoideista kannattaa poistaa ne rengasfiltterit kokonaan juuri tukkeutumisvaaran takia.

    8 x 11367830828
    8 x 11367830829
    2 x 11361406838

    Simon pajakin Tuusulassa on sulla melko lähellä jos DIY-tyylin kokee liian riskialttiiksi.

    *****************
    Kiitos tiedosta! Edelliseen M3:seen vaihdoin itse solenoideihin ne o-renkaat joten eiköhän tämäkin homma hoidu. Muistelisin että edellinen omistaja on säätänyt jommankumman puolen vanoksia jo kertaalleen..

    Leave a comment:


  • ea_M5
    replied
    Koodi viittaisi siihen että kuskinpuolen vanos ei säädä DME:n käskemiä nokka-akseleiden säätöarvoja.

    Solenoidien toiminnan tarkistamista puhdistuksineen 9 voltin ulkoisella lähteellä ja o-renkaiden uusintaa yrittäisin ensimmäiseksi. Muutamia tapauksia on M5Boardilla ollut vastaavilla vikakoodeilla ja niissä jokin solenoideista ollut tukossa tai muuten epäkunnossa. Solenoideista kannattaa poistaa ne rengasfiltterit kokonaan juuri tukkeutumisvaaran takia.

    8 x 11367830828
    8 x 11367830829
    2 x 11361406838

    Simon pajakin Tuusulassa on sulla melko lähellä jos DIY-tyylin kokee liian riskialttiiksi.

    *****************

    Originally posted by hasba View Post
    En muista oliko jotain fiksumpaa paikkaa ongelmille mutta: Käynnistäessä vanoksen ääni on selkeästi pahempi kuin ennen ja alavääntö tuntuu olevan kokonaan poissa joten luin äsken vikakoodit ja tällästä löyty:

    74 EVANOS2-early valve

    Error occured 1. times at:
    Engine speed 760.00 rpm
    Oil temperature TOG 37.00 degrees C
    Cooling water temp. 58.00 degrees C
    Supplier voltage HR 13.80 V
    aufgetreten vor (rel. BZ) 2030.00 km

    0100 - Broken wire / Value missing
    OBD exhaust relevant error
    Error present
    Sporadic error-------------------------

    75 EVANOS2-late valve

    Error frequency : 73
    Logistic counter: 40

    Error occured 1. times at:

    Engine speed 920.00 rpm
    Oil temperature TOG 40.00 degrees C
    Cooling water temp. 48.00 degrees C
    Supplier voltage HR 10.60 V
    aufgetreten vor (rel. BZ) 1880.00 km

    0100 - Broken wire / Value missing
    OBD exhaust relevant error
    Error present
    Sporadic error

    113 EVANOS2-regulation

    Error frequency : 255
    Logistic counter: 40

    Error occured 1. times at:
    Engine speed 1040.00 rpm
    Oil temperature TOG 41.00 degrees C
    Cooling water temp. 50.00 degrees C
    Supplier voltage HR 13.40 V
    aufgetreten vor (rel. BZ) 1840.00 km

    Actual value too high
    OBD exhaust relevant error
    Error not present
    Sporadic error

    Originally posted by hasba View Post
    En muista oliko jotain fiksumpaa paikkaa ongelmille mutta: Käynnistäessä vanoksen ääni on selkeästi pahempi kuin ennen ja alavääntö tuntuu olevan kokonaan poissa joten luin äsken vikakoodit ja tällästä löyty:

    74 EVANOS2-early valve

    Error occured 1. times at:
    Engine speed 760.00 rpm
    Oil temperature TOG 37.00 degrees C
    Cooling water temp. 58.00 degrees C
    Supplier voltage HR 13.80 V
    aufgetreten vor (rel. BZ) 2030.00 km

    0100 - Broken wire / Value missing
    OBD exhaust relevant error
    Error present
    Sporadic error-------------------------

    75 EVANOS2-late valve

    Error frequency : 73
    Logistic counter: 40

    Error occured 1. times at:

    Engine speed 920.00 rpm
    Oil temperature TOG 40.00 degrees C
    Cooling water temp. 48.00 degrees C
    Supplier voltage HR 10.60 V
    aufgetreten vor (rel. BZ) 1880.00 km

    0100 - Broken wire / Value missing
    OBD exhaust relevant error
    Error present
    Sporadic error

    113 EVANOS2-regulation

    Error frequency : 255
    Logistic counter: 40

    Error occured 1. times at:
    Engine speed 1040.00 rpm
    Oil temperature TOG 41.00 degrees C
    Cooling water temp. 50.00 degrees C
    Supplier voltage HR 13.40 V
    aufgetreten vor (rel. BZ) 1840.00 km

    Actual value too high
    OBD exhaust relevant error
    Error not present
    Sporadic error

    Leave a comment:


  • jumbo
    replied
    Kellään ylimääräistä e39 m5 kardaania ehjällä ristinivelellä?

    Leave a comment:


  • hasba
    replied
    Vanos vikaa?!

    En muista oliko jotain fiksumpaa paikkaa ongelmille mutta: Käynnistäessä vanoksen ääni on selkeästi pahempi kuin ennen ja alavääntö tuntuu olevan kokonaan poissa joten luin äsken vikakoodit ja tällästä löyty:

    74 EVANOS2-early valve

    Error occured 1. times at:
    Engine speed 760.00 rpm
    Oil temperature TOG 37.00 degrees C
    Cooling water temp. 58.00 degrees C
    Supplier voltage HR 13.80 V
    aufgetreten vor (rel. BZ) 2030.00 km

    0100 - Broken wire / Value missing
    OBD exhaust relevant error
    Error present
    Sporadic error-------------------------

    75 EVANOS2-late valve

    Error frequency : 73
    Logistic counter: 40

    Error occured 1. times at:

    Engine speed 920.00 rpm
    Oil temperature TOG 40.00 degrees C
    Cooling water temp. 48.00 degrees C
    Supplier voltage HR 10.60 V
    aufgetreten vor (rel. BZ) 1880.00 km

    0100 - Broken wire / Value missing
    OBD exhaust relevant error
    Error present
    Sporadic error

    113 EVANOS2-regulation

    Error frequency : 255
    Logistic counter: 40

    Error occured 1. times at:
    Engine speed 1040.00 rpm
    Oil temperature TOG 41.00 degrees C
    Cooling water temp. 50.00 degrees C
    Supplier voltage HR 13.40 V
    aufgetreten vor (rel. BZ) 1840.00 km

    Actual value too high
    OBD exhaust relevant error
    Error not present
    Sporadic error

    Leave a comment:


  • lj123
    replied
    Originally posted by ea_M5 View Post
    Ne o-renkaat tekevät vajaa euron per kappale ja vanhat rikkoutuvat helposti irroitettaessa . Syylärin vieressä tiukalla 13mm pultilla kiinni oleva hakanen puristaa kahta metallista putkea ja ne molemmat irtoavat hakasen irrottua. Kummatkin o-renkaat kannattaa vaihtaa samalla ja TIS myös sitä suosittelee. Kuskinpuoleinen filtteriboxi pitää kokonaan irroittaa kokonaan työn ajaksi.

    Järjestelmän huuhtelu ATF:llä on tietysti suositeltavaa jos neste muistuttaa tällä hetkellä tumman kahvin väriä.
    Juu, kahvilta näyttää. Schimedmanniltakin löytyi letku asiakaspalvelun kautta. Yllättäen tämänkin osan hinnassa näyttää olevan 100% M-lisä

    Leave a comment:


  • ea_M5
    replied
    Ne o-renkaat tekevät vajaa euron per kappale ja vanhat rikkoutuvat helposti irroitettaessa . Syylärin vieressä tiukalla 13mm pultilla kiinni oleva hakanen puristaa kahta metallista putkea ja ne molemmat irtoavat hakasen irrottua. Kummatkin o-renkaat kannattaa vaihtaa samalla ja TIS myös sitä suosittelee. Kuskinpuoleinen filtteriboxi pitää kokonaan irroittaa kokonaan työn ajaksi.

    Järjestelmän huuhtelu ATF:llä on tietysti suositeltavaa jos neste muistuttaa tällä hetkellä tumman kahvin väriä.

    Leave a comment:

Working...
X