Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 M5 ostamassa II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JP
    BTCF Hallitus
    • Oct 2004
    • 5170
    • On the Road

    Originally posted by Bemarituristi View Post
    Parilla tonnillako selviäisi jakopäästä, vanoksesta, ja kk laakereista?
    Jos omistaa osatehtaan niin ehkä sitten

    Osien hinnat jää jo 5-6kilon luokkaa, Jakopää, kk-laakerit, vanoksen huolto, vesipumppu/termari, hihnat, tiivisteet, remppakaljat, yms pakollinen.

    Robin autossa acs-miitissä istuneena, ei se huonoin vaihtoehto ollut hintaansa nähden, toki saa alustan ja jarrut uusia ihan ensin, ja itse ehkä vaihtaisin kk-laakerit kun siitä selviää kuitenkin tonnilla, niin huomattavasti halvempaa kuin kohta vaihtaa kampura ja koneistaa lohkoa.

    Samalla tarkistaa vaan moottorin peruskunnon.

    Paljonhan sillä on mittarissa, vaan eipä sillä ole väliä kun alustan ja tekniikan käy läpi, muuten kun tuntui olevan ihan ehjän oloinen e39 kohtuu hyvällä historialla.



    Itselle jäi hieman haikea olo kun tuli nyt omasta luovuttua, vaan jossain vaiheessa se olisi ollut kuitenkin edessä.

    Uusia haasteita kohti ja onnea uudelle omistajalle!
    E46 330Ci ///M-Sport Individual Cabriolet -02, F82 // /M4 -15, W447 MB-Vito 116 4x4 -18
    -BTCF Kotileipojat = Kovat Kokkaa- -Itä-Suomi Connection
    -BTCF-Sauna teamin virallinen jäsen-

    ///Pumppu Pojat Racing Team

    / //M5: Kilpahenkeä luksussedanissa

    Ex Motorsportin: E39 ///M5 -99, E34 ///M5 -91

    Remonttia Pohjois-savossa? Kysy. 0400 266652, Hitsaukset, alustaremontit, erikoisosat, vikadiagnostiikka, koodauksen,
    huollot. yms.

    Comment

    • manzak
      Bimmer Rookie
      • Nov 2005
      • 53
      • K-Suomi

      Originally posted by nappe74 View Post
      Rahallahan juu noistakin selviää, siks tällaisen köyhän onkin tarkkaan mietittävä pystyykö tuollaisen laittamaan... :think
      Rohkeasti vaan, kyl nää hymyn nostaa huulille aina kun käy ajamassa.

      Originally posted by JP View Post

      Uusia haasteita kohti ja onnea uudelle omistajalle!
      Kiitos.
      e39 M5
      e38 740

      Comment

      • nappe74
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2005
        • 2846
        • South Carelia

        Originally posted by manzak View Post
        Rohkeasti vaan, kyl nää hymyn nostaa huulille aina kun käy ajamassa.
        Sehän se juuri onkin kuulemma niin petollista...
        G30 530e xDrive A M-Sport -20

        ex-Bimmerit:
        F10 525dA xDrive M-Sport -13
        E21 316 -80
        E91 330xdA M-Sport -06
        E53 X5 3.0iA Sport -04
        E91 335xiA M-Sport -08
        E60 530iA M-Sport -06
        E36 320i Cabriolet M-Sport -96
        E91 320d -06
        E39 530iAT M-Sport -01
        E36 328iA -96
        E39 528iA -96
        E36 325i -92

        Comment

        • Robi
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2002
          • 7606
          • Vantaa

          Originally posted by nappe74 View Post
          Sehän se juuri onkin kuulemma niin petollista...
          Jep. Itsellä silloin kun edellisen kolmeysin hommasin 2002 oli kaukaisena haaveena m5. No, edellinen toimi niin hyvin harrastekäyttiksenä joten m5 hankinta ei ollut akuutti. Sitten 2010-11 exä hommasi m5:n ja sillä sai tyydytettyä m5 kaipuun. Tämähän sitten paloi tammikuussa 14. Ero tuli 15 kesällä ja heti perään lipsahti oma käyttiskolmeysi kaiteeseen. No se elvytettiin vielä samana päivänä ajokuntoiseksi mutta olisi vaatinut noin 3000€ rahaa jotta sen olisi saanut siedettävään kuntoon. Sitten joku ilta lueskelin foorumia ja nykyisestä ämmästä oli jotain juttua. Selvittelin hiukan historiaa ja ei muuta kuin katsomaan. Auto oli siinä kunnossa mitä myyjä kertoi joten mukaanhan se tarttui.
          Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
          Tiedustelut priva tai 0452210069

          Current
          E61 530d
          E39 530d
          E39 520iA
          E46 330xd
          E28 528i

          Comment

          • Bemarituristi
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2010
            • 238
            • Helsinki



            Mitäs mielipiteitä tosta? Onko foorumeilta tuttu? 40tonnia sitten tehty moottori... Mutta kuitenkin, nuo kilometrit..?

            Comment

            • cook
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2006
              • 377
              • Piilossa

              Originally posted by Bemarituristi View Post
              http://www.nettiauto.com/bmw/m5/7887282

              Mitäs mielipiteitä tosta? Onko foorumeilta tuttu? 40tonnia sitten tehty moottori... Mutta kuitenkin, nuo kilometrit..?

              nimimerkki tume kirjoitti tällästä pari sivua taaksepäin


              Mulla oli 2012-2015 , jonka aikana rempattu aika paljon. On kaksikilpinen, mutta ei minun korikorjaama, kolaroitu muistaakseni 2010.

              Listaan vähän remppoja mitä muistan:

              Kk-laakerit, kytkin, termari, alipaineletkuja ja muuta pienempää sälää laatikollinen, vanoksen o-renkaat, bensapumppu + tankin lappopumppu, kardaanin tukilaakeri, vaihteiston tukikumit ja limppu, perän puslat, laatikon ja perän öljyt, etujarrulevyt ja palat ympäriinsä, Evolven Alpha N softa (Viimenen jonka Raikku laittoi ennen muuttoaan).

              Mun aikana autosta maalattiin keula kiveniskujen takia, vasen kylki kun joku Mesekuski naarmutti sen, ja takaluukku ruosteiden takia. Ajovalojen kuoret ja umpioiden säätötangot vaihdoin myös.

              Tuossa nyt enimmät, editoin jos tulee jotain vielä mieleen. Ja joo vakio takapöntöillä resonaattori deletoituna lähti multa.

              Comment

              • Robi
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2002
                • 7606
                • Vantaa

                Originally posted by Bemarituristi View Post
                http://www.nettiauto.com/bmw/m5/7887282

                Mitäs mielipiteitä tosta? Onko foorumeilta tuttu? 40tonnia sitten tehty moottori... Mutta kuitenkin, nuo kilometrit..?
                Kerran lunastettu ja kerran muistaakseni varastettu koeajolla. Tume osannee kertoa enemmän kun hänellä se oli pidempään ennekuin lähti kiertoon. Mut en mä ainakaan kilsoja pelkäisi.
                Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
                Tiedustelut priva tai 0452210069

                Current
                E61 530d
                E39 530d
                E39 520iA
                E46 330xd
                E28 528i

                Comment

                • lj123
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2015
                  • 1215
                  • Lohja

                  Originally posted by nappe74 View Post
                  Välillä pistää mietityttämään että uskaltaako noihin ämmäläisiin edes koskea kun tuntuu että ovat niin hiton arkoja noiden kk-laakereiden, jakopään jne. suhteen... Toisaalta taas sanotaan että ne särkyy vain huonolla huollolla/pidolla eli ajetaan 25tkm samoilla öljyillä jne... Harmi kun ei ole sitä kristallipalloa minkä avulla tietäis mitä uskaltaa ostaa...
                  Aika pitkään vakavasti itse harkitsin ostoa ja täältä kaikkia pelottelulta luin. Mutta kun hyvään hintaan löytyi ainakin ulkoisesti ok-kuntoinen missä ainakin öljyt on hyvin välein vaihdettu, ja muuta uskottavaa huoltohistoriaa oli niin päätin ostaa. Ja hinta oli sellainen, että jää varaa tarvittaessa tehdä remontteja, ja kun kilsojakaan ei itsellä tule niin paljon.

                  Muuten ideana on öljynvaihdon yhteydessä katsoa löytyykö roskaa öljypohjasta ja tuo jakopää tutkia sen verran kuin ilman aukaisua näkee. Joko säästän rahat isompaan huoltoon tai sitten etenen kuten tässä aiemmin joku esitti, että vähän pienempääkin jakopäähuoltoa voi tehdä.
                  E39 M5 -99
                  F11 530d Xdrive -14

                  Comment

                  • Veeksi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2003
                    • 2177
                    • Kuopio

                    Originally posted by Robi View Post
                    Kerran lunastettu ja kerran muistaakseni varastettu koeajolla. Tume osannee kertoa enemmän kun hänellä se oli pidempään ennekuin lähti kiertoon. Mut en mä ainakaan kilsoja pelkäisi.
                    Kolariauto kolaroimattoman hinnalla... :think
                    BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                    BMW E63 630iA '05

                    Comment

                    • Robi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2002
                      • 7606
                      • Vantaa

                      Originally posted by Veeksi View Post
                      Kolariauto kolaroimattoman hinnalla... :think
                      Ok pari tonnia halvemmalla myynnissä Vantaalla ennen tota liikettä.
                      Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
                      Tiedustelut priva tai 0452210069

                      Current
                      E61 530d
                      E39 530d
                      E39 520iA
                      E46 330xd
                      E28 528i

                      Comment

                      • nappe74
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2005
                        • 2846
                        • South Carelia

                        Onko muistissa kellään, oliko forumilla esimerkkejä ämmän koneen porsimisesta kk-laakereiden tai jakopään takia...?? siis muita kuin tämä Dakarin Tipu... Vai onko ollut enempi vain "ennakoivaa pelottelua"...
                        G30 530e xDrive A M-Sport -20

                        ex-Bimmerit:
                        F10 525dA xDrive M-Sport -13
                        E21 316 -80
                        E91 330xdA M-Sport -06
                        E53 X5 3.0iA Sport -04
                        E91 335xiA M-Sport -08
                        E60 530iA M-Sport -06
                        E36 320i Cabriolet M-Sport -96
                        E91 320d -06
                        E39 530iAT M-Sport -01
                        E36 328iA -96
                        E39 528iA -96
                        E36 325i -92

                        Comment

                        • _nixu_
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2006
                          • 8972
                          • Kellokoski

                          Onhan noista kuluneista laakereista ainakin ollut kuvia, ei ole kenellekään turhaan tehty em remonttia..
                          E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                          Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                          Comment

                          • #BMW#
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2004
                            • 488
                            • Espoo

                            Originally posted by nappe74 View Post
                            Onko muistissa kellään, oliko forumilla esimerkkejä ämmän koneen porsimisesta kk-laakereiden tai jakopään takia...?? siis muita kuin tämä Dakarin Tipu... Vai onko ollut enempi vain "ennakoivaa pelottelua"...
                            Ottaen huomioon kuinka korkeesti S62 kiertää ja siihen nähden "viturallaan" kiertarin kulmat+jäykät öljyt pitkällä vaihto välillä. En näkisi että olisi kovin pelottelua tuo..
                            E38 pre 740i 4.4l Manual

                            Comment

                            • nappe74
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2005
                              • 2846
                              • South Carelia

                              Originally posted by #BMW# View Post
                              Ottaen huomioon kuinka korkeesti S62 kiertää ja siihen nähden "viturallaan" kiertarin kulmat+jäykät öljyt pitkällä vaihto välillä. En näkisi että olisi kovin pelottelua tuo..
                              Mutta onko nuo remontit täysin väistämättömiä...??
                              Entä jos autolla ajetaan "normi" 0W-40 öljyillä joita vaihdetaan esim. 5-7tkm välein eikä ruutata radalla harva se vkl niin kestääkö kone ilman remontteja samoin kuin mikä tahansa kone?? eli onko syy-yhteys ihan suoraan liian paksuissa öljyissä ja pitkissä vaihtoväleissä? :think
                              Mietin vaan kun itselle M5 tulisi ns. perheenisin käyttöön jota silloin tällöin saattaa lapsettaa ja tehdä mieli lyödä lusikkaa lattiaan... auto olisi myös ympärivuotisessa käytössä joten järkevintä olisi ilmeisesti käyttää vain "normaaleja" öljyjä kuten esim. aikaisemmin mainittua viskositeettia...
                              G30 530e xDrive A M-Sport -20

                              ex-Bimmerit:
                              F10 525dA xDrive M-Sport -13
                              E21 316 -80
                              E91 330xdA M-Sport -06
                              E53 X5 3.0iA Sport -04
                              E91 335xiA M-Sport -08
                              E60 530iA M-Sport -06
                              E36 320i Cabriolet M-Sport -96
                              E91 320d -06
                              E39 530iAT M-Sport -01
                              E36 328iA -96
                              E39 528iA -96
                              E36 325i -92

                              Comment

                              • lj123
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2015
                                • 1215
                                • Lohja

                                Originally posted by nappe74 View Post
                                Mutta onko nuo remontit täysin väistämättömiä...??
                                Entä jos autolla ajetaan "normi" 0W-40 öljyillä joita vaihdetaan esim. 5-7tkm välein eikä ruutata radalla harva se vkl niin kestääkö kone ilman remontteja samoin kuin mikä tahansa kone?? eli onko syy-yhteys ihan suoraan liian paksuissa öljyissä ja pitkissä vaihtoväleissä? :think
                                Mietin vaan kun itselle M5 tulisi ns. perheenisin käyttöön jota silloin tällöin saattaa lapsettaa ja tehdä mieli lyödä lusikkaa lattiaan... auto olisi myös ympärivuotisessa käytössä joten järkevintä olisi ilmeisesti käyttää vain "normaaleja" öljyjä kuten esim. aikaisemmin mainittua viskositeettia...
                                En ole mikään asiantuntija vaan tämä on vain tietämättömän pohdintaa. Mutta itse ainakin aion edetä niin, että vaihdan ainakin Mobil 1 5W50 öljyyn, ja yritän selvittää ilman isoja koneen avaamisia missä kunnossa jakopää on. Mitä tässä parin sivun tekstien perustella on selvinnyt uutta, niin jos jakopää vaikuttaa olevan kunnossa, niin vaihdan vain kiertokangen laakerit seuraavaksi, ja harkitsen osittaista jakopää remonttia.

                                Vallalla tuntuu olevat käsitys, että kaikki jakopään osat pitää vaihtaa, vaikka kuluneita ei olisikaan, mutta en tuota autoa pidä siksi, että joskus sen isolla voitolla myisin. Joku voi jättää sen ostamatta kun ei täydellistä remonttia ole tehty, mutta se on sen ajan murhe jos joskus aikanaan myy yli 20 vuotta vanhaa autoa. En minä itsekään täydellistä melkein 17 vuotta vanhaa autoa ostanut, ja se oli huomioitu myös hinnassa.

                                Ajattelin myös, että uusin myös pa-suodattimen, lambdat, tulpat, asentoantureita ym. Jos rahaa on aiemmin ylimääräistä niin teetän tod. näk. kuitenkin varmuuden vuoksi jakopää

                                Aiemmin luin useamman kymmensivuisen (omasta mielestäni) asiantuntevan tekstin öljyistä ja miten ne oikeasti eroavat toisistaan, ja se ainakin vakuutti minut, että 10W60 öljy ja kylmän koneen kenkiminen on melkein pahin mitä voi tehdä. Tuollainen öljy on niin siirappia lämpimilläkin kelillä ennen kuin kone lämpenee kunnolla, että rauhallisessakaan ajossa se ei voitele kunnolla noita kiertokangen laakereita alkuun.

                                Kovassa ajossahan, esim. radalla tuo 10W60 taas sitten on tietysti parempi, koska kestää todella korkeitakin lämpötiloja, missä "huonompi" öljy menettää ominaisuuksiaan.

                                Olisi kiva kyllä tietää vaikuttaako tuo öljy myös siihen, miten laahaimet kuluvat, vai onko se tyyppivika öljyistä ja käytöstä riippumatta. Eli jollekin vain osuu maanantaikappale.
                                E39 M5 -99
                                F11 530d Xdrive -14

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎