Originally posted by hawe
View Post
E39 M5 ostamassa II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
http://www.nettiauto.com/bmw/m5/7911946
liekkö tuohon muuta remonttia välttämäti lähi aikoina kuin kk laakerit?
Mikä on "nyrkkisääntö"
Vanoksen kilometreille
Jakopään kilometreille
KK laakereiden kilometreille
Comment
-
Mulla on yli 230 000 ajettu ja siihen on "joskus" tehty joku vanos-remontti. Noita muita ei. Eli hyvällä pidolla varmaan kestää keskimäärin aika pitkään. Onhan noita yli 300 000 ajettujakin, joissa ei ole tehty.Originally posted by Bemarituristi View Posthttp://www.nettiauto.com/bmw/m5/7911946
liekkö tuohon muuta remonttia välttämäti lähi aikoina kuin kk laakerit?
Mikä on "nyrkkisääntö"
Vanoksen kilometreille
Jakopään kilometreille
KK laakereiden kilometreille
Mutta mitä olen ymmärtänyt, niin kk-laakereita ei kannata välttämättä tehdä ennen jakopäätä, koska jos siinä on vikaa, niin ne uudet laakerit in nopeasti taas vaihtokunnossa.E39 M5 -99
F11 530d Xdrive -14
Comment
-
Pielmaier on varmasti halvimpia kun tilaa kaikki yhdestä paikkaa.
Itse ainakin selvittäisin jakopään kuntoa viimeistään 200tkm kohdalla.
Jos ketju onjo syönyt muovipäälysteen ohjurista ja alumiini runko ohjurista on alkanut kulua alkaa silloin laakereiden vaihto olla erittäin ajankohtainen. Omassa tapauksessa laahaimet oli huonot ja alumiini hilettä oli jo kk-laakereilla. Kone tehtiin ml ollessa n 239tkm, muutama tonni tuli ajettua ennen remppaa.
Comment
-
Originally posted by #BMW# View Post140tkm ajettu ja jakkarasta nahka puhki? mulla 184tkm edelleen ehjä 😏Mulla 308 ja edelleen ehjä, istuinosan nahka hieman venynyt mutta muuta vikaa ei ole.Originally posted by jumbo View PostTuntuu olevan aika auto-/käyttökohtasta, miulla meni samasta kohtaa n.215tkm ajettuna.
Mulla 308 ajettu ja vielä avaamaton mylly. Vanoksista normaali ääni, ei vaadi toimenpiteitä. KK-laakerit teen uskoakseni kesällä joku viikonloppu ja jakopää saa odotella hamaan tulevaisuuteen kun ei vielä tarve tehdä.Originally posted by hawe View PostEi ole samantien, mut muutamaa tonnia kannattaa alkaa säästämää.
About 150-200tkm lukemilla noita monesti rempataan. Joko kaikki kerralla tai pikkuhiljaa.
Nick robi varmaan pystyisi tekemään pienen kuntoarvion jakopäästä nopeasti.
Öljyjä tohon mun mokomaan on vaihdeltu 7tkm välein vuodesta 2008 ja sitä aikaisempi historia huoltokirjan pohjalta. Simon kanssa juttelin ja hänkin totesi että ei tarvetta jakopäälle taikka vanoksille mutta laakerit hänkin vaihtaisi. Lakrut ilman alennuksia smiidulta katsottuna 380€ ja ö-pohjan tiivisteet vajaa 70€. Lisäksi toki öljyt yms pikkuhilppeet ja jokunen tölkki olutta.
Ja toi RHF kilpinen M5 niin kone kuulosti ihan normaalille miitissä, vanoksesta about sama ääni kuin multa, ehkä aavistus kovempi mutta ei varsinaisesti normaalista poikkeavaa. Jakopäästä ei kuulunut ylimääräisiä ääniä eikä toki noilla kilsoilla vielä saa kuuluakaan. Kyllä se jakopää kestää helposti sen 300k ja sittenkin sen kuulee jos pinta lähtee ohjurista irti joten kone sammuksiin ja jakopäätä tekemään.Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
Tiedustelut priva tai 0452210069
Current
E61 530d
E39 530d
E39 520iA
E46 330xd
E28 528i
Comment
-
Mä vaihtelin öljyt tohon omaani heti oston jälkeen, öljyn seassa ei pätkääkään alumiinihilettä ja muutenkin öljystä näki ns läpi eli melko puhdasta oli. Kilsoja öljyllä oli takana 6800km joten jatketaan samaa hyväksi todettua vaihtoväliä. 10w-60 siellä oli ja samaa tökkäsin takaisin. Yhtään toi ei kuluta öljyä eikä senpuoleen vuodakaan.Originally posted by hawe View PostPielmaier on varmasti halvimpia kun tilaa kaikki yhdestä paikkaa.
Itse ainakin selvittäisin jakopään kuntoa viimeistään 200tkm kohdalla.
Jos ketju onjo syönyt muovipäälysteen ohjurista ja alumiini runko ohjurista on alkanut kulua alkaa silloin laakereiden vaihto olla erittäin ajankohtainen. Omassa tapauksessa laahaimet oli huonot ja alumiini hilettä oli jo kk-laakereilla. Kone tehtiin ml ollessa n 239tkm, muutama tonni tuli ajettua ennen remppaa.
Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
Tiedustelut priva tai 0452210069
Current
E61 530d
E39 530d
E39 520iA
E46 330xd
E28 528i
Comment
-
-
Originally posted by Robi View PostMulla 308 ja edelleen ehjä, istuinosan nahka hieman venynyt mutta muuta vikaa ei ole.
Mulla 308 ajettu ja vielä avaamaton mylly. Vanoksista normaali ääni, ei vaadi toimenpiteitä. KK-laakerit teen uskoakseni kesällä joku viikonloppu ja jakopää saa odotella hamaan tulevaisuuteen kun ei vielä tarve tehdä.
Öljyjä tohon mun mokomaan on vaihdeltu 7tkm välein vuodesta 2008 ja sitä aikaisempi historia huoltokirjan pohjalta. Simon kanssa juttelin ja hänkin totesi että ei tarvetta jakopäälle taikka vanoksille mutta laakerit hänkin vaihtaisi. Lakrut ilman alennuksia smiidulta katsottuna 380€ ja ö-pohjan tiivisteet vajaa 70€. Lisäksi toki öljyt yms pikkuhilppeet ja jokunen tölkki olutta.
Ja toi RHF kilpinen M5 niin kone kuulosti ihan normaalille miitissä, vanoksesta about sama ääni kuin multa, ehkä aavistus kovempi mutta ei varsinaisesti normaalista poikkeavaa. Jakopäästä ei kuulunut ylimääräisiä ääniä eikä toki noilla kilsoilla vielä saa kuuluakaan. Kyllä se jakopää kestää helposti sen 300k ja sittenkin sen kuulee jos pinta lähtee ohjurista irti joten kone sammuksiin ja jakopäätä tekemään.
Huh, 308k ajettu avaamaton S62B50. Varmasti ajotyyli ja huollot tekee paljon.
Comment
-
Eihän noista mitään virallista tilastoa ole, mutta olisi mielenkiintoista tietää kuinka monesta S62-koneesta oikeasti on jakopää hajonnut.
Tietysti harrastajat huoltaa noita paljon enemmän varmuuden vuoksikin, niin ainakin täällä foorumilla tuo on aihe, joka tuntuu pelottavan monia aika paljonkin.E39 M5 -99
F11 530d Xdrive -14
Comment
-
Jos tulevan käytön suhteen puhutaan max 10tkm/vuosi kesäautosta niin 140tkm on vielä sellainen lukema että siinä hyvin todennäköisesti riittää kunnollinen Vanos-huolto kattaen diaphragm-renkaiden vaihdon. Tällöin ainoastaan ylemmät jakopään kannet irroitetaan. Samalla näkee kaikkien laahainten kunnon täydellisesti. Osat maksavat noin 200...300e ja työtä arvioisin 8h...12h sisältäen nokka-akselien ajoittamisen ja venttiilikansien tiivisteiden vaihdon. Itse vaihtaisin samalla hydraulisen ketjunkiristimen uuteen jolloin osat tekisi hieman yli 400e.
Voidaan kätevästi lennosta laajentaa täydelliseksi jakopääremontiksi jos laahaimet näyttävät huonoilta.
Tähän päälle vielä kk-laakerit.
Tuolla strategialla säästää about 2ke jonka voi sitten sijoittaa alustan, jarrujen ja moottorin sensorien vaihtoon. Nokka-akselien OEM asentotunnistimet ei oo nekään ilmaisia.Last edited by ea_M5; 29-03-2016, 01:22.2001 Le Mans Blue ///M5
Black/Blue sport interior
Titanium Trim
Supersprint X-pipe

Comment
-
Yhden tiedän jossa jakopää hajonnut. Eräs dakagelb josta täälläkin juttua. Tiedossa oli että jakoketju ääntää, silti piti vielä kaverille näyttää ja laahaimen osa ketjun väliin.Originally posted by lj123 View PostEihän noista mitään virallista tilastoa ole, mutta olisi mielenkiintoista tietää kuinka monesta S62-koneesta oikeasti on jakopää hajonnut.
Tietysti harrastajat huoltaa noita paljon enemmän varmuuden vuoksikin, niin ainakin täällä foorumilla tuo on aihe, joka tuntuu pelottavan monia aika paljonkin.
Juurkin näin. Toki ensimmäisenä kk-laakerit.Originally posted by ea_M5 View PostJos tulevan käytön suhteen puhutaan max 10tkm/vuosi kesäautosta niin 140tkm on vielä sellainen lukema että siinä hyvin todennäköisesti riittää kunnollinen Vanos-huolto kattaen diaphragm-renkaiden vaihdon. Tällöin ainoastaan ylemmät jakopään kannet irroitetaan. Samalla näkee kaikkien laahainten kunnon täydellisesti. Osat maksavat noin 200...300e ja työtä arvioisin 8h...12h sisältäen nokka-akselien ajoittamisen ja venttiilikannen tiivisteiden vaihdon. Itse vaihtaisin samalla hydraulisen ketjunkiristimen uuteen jolloin osat hieman tekisi hieman yli 400e.
Voidaan kätevästi lennosta laajentaa täydelliseksi jakopääremontiksi jos laahaimet näyttävät huonoilta.
Tähän päälle vielä kk-laakerit.
Tuolla strategialla säästää about 2ke jonka voi sitten sijoittaa alustan, jarrujen ja moottorin sensorien vaihtoon. Nokka-akselien OEM asentotunnistimet ei oo nekään ilmaisia.Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
Tiedustelut priva tai 0452210069
Current
E61 530d
E39 530d
E39 520iA
E46 330xd
E28 528i
Comment
-
Välillä pistää mietityttämään että uskaltaako noihin ämmäläisiin edes koskea kun tuntuu että ovat niin hiton arkoja noiden kk-laakereiden, jakopään jne. suhteen... Toisaalta taas sanotaan että ne särkyy vain huonolla huollolla/pidolla eli ajetaan 25tkm samoilla öljyillä jne... Harmi kun ei ole sitä kristallipalloa minkä avulla tietäis mitä uskaltaa ostaa...
G30 530e xDrive A M-Sport -20
ex-Bimmerit:
F10 525dA xDrive M-Sport -13
E21 316 -80
E91 330xdA M-Sport -06
E53 X5 3.0iA Sport -04
E91 335xiA M-Sport -08
E60 530iA M-Sport -06
E36 320i Cabriolet M-Sport -96
E91 320d -06
E39 530iAT M-Sport -01
E36 328iA -96
E39 528iA -96
E36 325i -92
Comment
-
No joo, tuota ihmettelinkin kuinka 300tkm ajettu kone voi olla avaamaton... kun yleinen mielipide ollut pyöreesti että 200tkm kohdalla pakko tehdä rempat... Mutta kaikkihan tietysti rikkoutuu jos käyttää/huoltaa huonosti !!Originally posted by hawe View PostRobi on malliesimerkki, osti todella hyvin huolletun ja pidetyn yksilön.
Eikä näyttäisi olevan mitään murheita edessä heti.
Eikai noita kannata jännittää jos kerran mieli tekee, rahalla yleensä selviää remonteista

Rahallahan juu noistakin selviää, siks tällaisen köyhän onkin tarkkaan mietittävä pystyykö tuollaisen laittamaan... :thinkG30 530e xDrive A M-Sport -20
ex-Bimmerit:
F10 525dA xDrive M-Sport -13
E21 316 -80
E91 330xdA M-Sport -06
E53 X5 3.0iA Sport -04
E91 335xiA M-Sport -08
E60 530iA M-Sport -06
E36 320i Cabriolet M-Sport -96
E91 320d -06
E39 530iAT M-Sport -01
E36 328iA -96
E39 528iA -96
E36 325i -92
Comment
Comment