E39 M5 ostamassa II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hastra
    replied
    Määräytyykö eri ikäisissä M5:ssa ajoneuvovero eri kaavalla? Painon mukaan/CO2 mukaan. Onko noissa iso ero?

    Leave a comment:


  • lj123
    replied
    Käytän auton huomenna takarenkaiden vaihdossa ja katsotaan samalla, ettei nyt mitään vuotoja ole iskareissa tai muuta näkyvää vikaa. Kun ehtii, niin päätin, että nostetaan tuota korkeutta myös ja kokeillaan mitä se vaikuttaa. Asennusohjeissa on myös tuo kireyden säätö niin se varmaan kannattaa silloin tutkia myös että mihin asentoon on väännetty.

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Originally posted by Paabo View Post
    Täällä omassa ämmässä on alla Konin alusta ja olen kyllä tosi tyytyväinen siihen. Itse kun en välitä mistään kivireestä niin on arkiajossa oikein mainio alusta. Mielestäni todella herrasmiesmäinen alusta.
    Mielestäni ko.autoon paras "perusalusta" on H&R loiva (30/15) madallusjousi setti ja niille pariksi juuri nuo Konin Sportit.

    Leave a comment:


  • Paabo
    replied
    Täällä omassa ämmässä on alla Konin alusta ja olen kyllä tosi tyytyväinen siihen. Itse kun en välitä mistään kivireestä niin on arkiajossa oikein mainio alusta. Mielestäni todella herrasmiesmäinen alusta.

    Leave a comment:


  • lj123
    replied
    Originally posted by BMW_Harrastaja View Post
    Olen vähän kuullut, että noissa alustoissa jouset vaan on niin veltot, että pohjaavat melko helposti ruuvasipa ne miten tahansa. Vakioalustalla ei pohjaa "ikinä", ja on mukavaa menoa, mutta tontissahan se ei ole sitten.
    Ihan tonttiin ei tarvitse saadakaan. Muutaman kerran hämärässä kun pohja ottanut kiinni, kun oli pahemmat urat jossain sivukadulla. Eli korkeampi saa olla kuin nyt, tuolla showroomin puolella on kuva, mistä näkee vähän millainen on nyt. http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...3&postcount=27[

    Tuon takia mietinkin, että olisiko laadukkaammat madallusjouset hyvillä iskareilla parempi vaihtoehto.
    Last edited by lj123; 10-07-2016, 20:38.

    Leave a comment:


  • BMW_Harrastaja
    replied
    Olen vähän kuullut, että noissa alustoissa jouset vaan on niin veltot, että pohjaavat melko helposti ruuvasipa ne miten tahansa. Vakioalustalla ei pohjaa "ikinä", ja on mukavaa menoa, mutta tontissahan se ei ole sitten.

    Leave a comment:


  • cook
    replied
    Originally posted by lj123 View Post
    Kyllähän siinä kolahduskin välillä kuuluu, mutta tuntuu, että ääni tulee siitäkin kun iskarit lyö pohjaan. Parkkihallin hidasteet on pahimpia, koska tuntuu, että kun sen suht pienen nyppylän yli matelee niin keula "romahtaa" alas. Muussa ajossa taas ei omasta mielestä erikoista tunnu.

    Edit: Sen verran tuossa autossa on tullut vastaan kaikenlaista, että ne puslatkin voisi varmaan hyvä olla vaihtaa jossain vaiheessa joka tapauksessa.
    https://profiteile.de/ täällä tais olla etupään alustan osat n.400e lemföderiä.

    itse ehkä vaihtelisin ensin noita alatukivarsia, reaktiotankoja ennenkuin vaihtaisin iskarit/jouset. jos niiden vaihtoajankohdasta ei ole tietoa

    Leave a comment:


  • lj123
    replied
    Originally posted by cook View Post
    en sit tiedä, miten ne tarkastaa noi välykset. mulla oli tossa 530d:Ssä reaktiotangon sisempi pusla revenny melkein kokonaan irti molemmilta puolilta ja katsasuksessa sanottiin ettei ole väljyyksiä :O kuoppaan ajaessa kolahdus oli erittäin voimakas
    Kyllähän siinä kolahduskin välillä kuuluu, mutta tuntuu, että ääni tulee siitäkin kun iskarit lyö pohjaan. Parkkihallin hidasteet on pahimpia, koska tuntuu, että kun sen suht pienen nyppylän yli matelee niin keula "romahtaa" alas. Muussa ajossa taas ei omasta mielestä erikoista tunnu.

    Edit: Sen verran tuossa autossa on tullut vastaan kaikenlaista, että ne puslatkin voisi varmaan hyvä olla vaihtaa jossain vaiheessa joka tapauksessa.

    Leave a comment:


  • cook
    replied
    Originally posted by lj123 View Post
    Kiitti, pitää tutkia noitakin. Katsastuksessa ei ainakaan mitään välyksiä löytynyt, ja katsuri on BMW-harrastaja ja vaikutti tietävän kyllä mitä tekee ja katsoo.
    en sit tiedä, miten ne tarkastaa noi välykset. mulla oli tossa 530d:Ssä reaktiotangon sisempi pusla revenny melkein kokonaan irti molemmilta puolilta ja katsasuksessa sanottiin ettei ole väljyyksiä :O kuoppaan ajaessa kolahdus oli erittäin voimakas

    Leave a comment:


  • lj123
    replied
    Originally posted by cook View Post
    mulla on bc racing ja mitä olen sillä ajanut n.6500km niin tuntuu aika hyvälle.

    toinen olis d2, siitä tosin on kokemusta e39 530d alla n.50-60tkm ja sitä suosittelin jos on halua sijoittaa säädettävään alustaan.

    vai onko siellä alustassa sitten tukivarret yms puslat loppu?
    Kiitti, pitää tutkia noitakin. Katsastuksessa ei ainakaan mitään välyksiä löytynyt, ja katsuri on BMW-harrastaja ja vaikutti tietävän kyllä mitä tekee ja katsoo.

    Leave a comment:


  • lj123
    replied
    Originally posted by veku View Post
    vain 20000 ajettu ja alusta lopussa ?
    Näin minulle sanottiin. Tietojeni mukaan 4 vuotta vanha ja tup 20 000 ajettu. Kun ei vertailukohtaa ole kuin Octavia RS, niin paha sanoa itse, on tuo silti Skodaa parempi omasta mielestä.

    Ainoa minkä itse huomaa on pienissä töyssyissä se, kun etupää painuu helposti ja terävästi pohjaan. Johtunee siitä, että varmaan aika minimikorkeuteen säädetty. Lisäksi noissa on ohjeiden mukaan joku kireyden säätö, en tiedä mihin kireyteen on säädetty. Että voisiko olla myös säädetty löysäksi?

    Leave a comment:


  • cook
    replied
    Originally posted by lj123 View Post
    Mikä olisi hyvä alustaratkaisu, jos tuo oma 20 000 ajettu AP Sportfahwerken säädettävä sarja kerran on lopussa.

    Onko madallusjouset ja hyvät iskarit kestävämpi ratkaisu? Vai mikä noissa yleensä pettää? Mitään älytöntä madallusta en hae, mutta vakio M5 matalampi saisi olla.
    mulla on bc racing ja mitä olen sillä ajanut n.6500km niin tuntuu aika hyvälle.

    toinen olis d2, siitä tosin on kokemusta e39 530d alla n.50-60tkm ja sitä suosittelin jos on halua sijoittaa säädettävään alustaan.

    vai onko siellä alustassa sitten tukivarret yms puslat loppu?

    Leave a comment:


  • veku
    replied
    Originally posted by lj123 View Post
    Mikä olisi hyvä alustaratkaisu, jos tuo oma 20 000 ajettu AP Sportfahwerken säädettävä sarja kerran on lopussa.

    Onko madallusjouset ja hyvät iskarit kestävämpi ratkaisu? Vai mikä noissa yleensä pettää? Mitään älytöntä madallusta en hae, mutta vakio M5 matalampi saisi olla.
    vain 20000 ajettu ja alusta lopussa ?

    Leave a comment:


  • lj123
    replied
    Mikä olisi hyvä alustaratkaisu, jos tuo oma 20 000 ajettu AP Sportfahwerken säädettävä sarja kerran on lopussa.

    Onko madallusjouset ja hyvät iskarit kestävämpi ratkaisu? Vai mikä noissa yleensä pettää? Mitään älytöntä madallusta en hae, mutta vakio M5 matalampi saisi olla.

    Leave a comment:


  • peter
    replied
    Originally posted by GTI16V View Post
    http://www.nettiauto.com/bmw/m5/8079006

    Onko Oulun vaihtoplussassa myytävä m5 kellekään tuttu?
    Joku vanhempi mies tällä Oulussa ajeli vuosia. Ainakin ennen vaihtoplussaan menoa sinkki oli sieltä täältä antautunut aika rajusti. Tekniikasta ei tietoa. Suurempia tuskin on tehty.

    Leave a comment:

Working...
X