Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 M5 ostamassa II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BMW_Harrastaja
    BTCF Member
    • Dec 2012
    • 819
    • Oulu area

    Originally posted by lj123 View Post
    Mitä tuossa autossa, jonka viime vuosien huoltohistoria öljynvaihtoa lukuun ottamatta ei ole tiedossa, kannattaisi vaihtaa?

    Tulpat? Mitkä suodattimet? Mitä muuta?

    Edit: Polttoainesuodattamien ajattelin vaihdattaa joka tapauksessa. Vaikka "ikuinen" onkin.
    Tulpat, ilmansuotimet, raitisilmasuotimet, bensansuodatin, laatikkoöljyt(BMW MTF-LT2 todennäköisesti varmin), peräöljyt(vai oliko jo vaihdettukin?), jarrunesteet, ohjaustehostinöljyt.

    Listasta tulee paljon pidempi, jos samalla haluaa tehdä jotain oikeaa korjaustakin, esim bensapumppu voi olla jo jatkoajalla, jos ei ole vaihdettu. Ohjaustehostimen letkut voivat vuotaa, joten niistäkin nyt vähintään klemmarit voisi vaihtaa samalla.
    BMW driver and owner since 2000.

    Comment

    • lj123
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2015
      • 1215
      • Lohja

      Originally posted by BMW_Harrastaja View Post
      Tulpat, ilmansuotimet, raitisilmasuotimet, bensansuodatin, laatikkoöljyt(BMW MTF-LT2 todennäköisesti varmin), peräöljyt(vai oliko jo vaihdettukin?), jarrunesteet, ohjaustehostinöljyt.

      Listasta tulee paljon pidempi, jos samalla haluaa tehdä jotain oikeaa korjaustakin, esim bensapumppu voi olla jo jatkoajalla, jos ei ole vaihdettu. Ohjaustehostimen letkut voivat vuotaa, joten niistäkin nyt vähintään klemmarit voisi vaihtaa samalla.
      Peräöljyt vaihdettiin, kun stefat uusittiin. Niin, vaihteistossa taitas olla myös lifetime öljyt, mutta taitaa olla tuolla jo insinöörin miettimä lifetime mennyt. Onko tuo vain niin, että vanhat ulos ja uudet sisään, vai vaatiiko jotain huuhtelua?

      Jarruja tarkoitus opetella remontoimaan, jos nesteet menisi siinä samalla. Ja tehostimen letku tosiaan vuotaa, mutta se ei taida olla yllätys.
      E39 M5 -99
      F11 530d Xdrive -14

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10949
        • Joensuu

        Originally posted by lj123 View Post
        Peräöljyt vaihdettiin, kun stefat uusittiin. Niin, vaihteistossa taitas olla myös lifetime öljyt, mutta taitaa olla tuolla jo insinöörin miettimä lifetime mennyt. Onko tuo vain niin, että vanhat ulos ja uudet sisään, vai vaatiiko jotain huuhtelua?

        Jarruja tarkoitus opetella remontoimaan, jos nesteet menisi siinä samalla. Ja tehostimen letku tosiaan vuotaa, mutta se ei taida olla yllätys.
        Vanhat ulos vaihteistosta ja uudet tilalle, ei tarvitse mitään huuhteluita, kun kyseessä on manuaali. Jarrujen remointointiin löytyy hyviä ohjeita tältä foorumilta ja jenkkifoorumeilta löytyy todella yksityiskohtaisia ohjeita kuvineen. Ohjaustehostimen letkuista kannattaa katkaista vähän pois, niin saa klemmarit "tuoreen" letkun päälle, pitävät paremmin (olettaen, että vuotaa klemmarien vierestä).
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • Paabo
          BTCF Member
          • Jul 2007
          • 4322
          • Lapinlahti City



          Tämä tuttu kellekkään? Ilmoituksen perusteella ei ainakaan ole taidettu "pakollisia" huoltoja vielä tehdä...:think
          E39 M5

          Comment

          • lj123
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2015
            • 1215
            • Lohja

            Originally posted by Paabo View Post
            http://www.nettiauto.com/bmw/m5/7960666

            Tämä tuttu kellekkään? Ilmoituksen perusteella ei ainakaan ole taidettu "pakollisia" huoltoja vielä tehdä...:think
            Ei ole tuttu, mutta eipä yhtään tuon hintaista ole itselle vastaan tullut, johon olisi tehty. Eikä oikein vielä 5000 kalliimmissakaan.

            Mitä enemmän tuolle omalle myös huoltamattomalle on kilsoja kertynyt, niin sitä vähemmän on tullut mietittyä tekemättömiä "pakollisia" huoltoja. Noita autoja on tehty kuitenkin aika monta tuhatta, tai kymmentätuhatta aikanaan, ja pääosin lienevät kuitenkin kuin mikä tahansa 17 vuotta vanha ja yli 200 000 rullattu auto. Käyttö ei tietysti välttämättä kaikilla ole ollut yhtä hellää kuin, jollain Primeralla, mutta sitä vartenhan nuo on suunniteltu ja rakennettukin.

            Ja perusasioiden osalta varmasti lähtökohtaisesti pidetty paremmin ja enemmän huollettu kuin ne "primerat". Ja esim. kk-laakerit on vielä suht halpa rasti, ja niissä ymmärtääkseni on paljon enemmän kulumaa kuin vaikka jakopäissä.

            Jos rahaa on enemmän laittaa autoon, mutta tuo vaikuttaa kiinnostavalta ja on muuten ehjä niin itse voisin ostaa tuolla hinnalla. Oletuksena on, että jää ainakin vähän rahaa taskunpohjalle. Näin sanoisin siis vastaavanlaisen hankkineena. Aina hymyilyttää kun auton käynnistää, ja joka kerta on sitä kiva tuossa pihassakin vain katsoa, kun ohi kävelee.

            Epäilen, että kovin moni muu aikanaan 150 000 € maksanut auto on samanlaisen panikoinnin kohteena kuin nämä M:t. En tarkoita mitenkään pahalla, että ei silti kannattaisi mahdollisimman hyvin selvittää historiaa.

            Jos tuota vielä vaikka 5 vuotta pitää niin E34:t varmaan antaa jotain osviittaa mikä hinta voi olla silloin. Jos ei ole rahaa tai halua laittaa sitä mint-kuntoiseen niin nuo on mielestäni ihan järkeviä ostokohteita, toki kannattaa selvittää, ettei osta tietoista pommia tai lunnaiksi joskus ajettua.
            E39 M5 -99
            F11 530d Xdrive -14

            Comment

            • jakeluvesimies
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2010
              • 2726
              • On the road @ Laplandia

              Originally posted by Paabo View Post
              http://www.nettiauto.com/bmw/m5/7960666

              Tämä tuttu kellekkään? Ilmoituksen perusteella ei ainakaan ole taidettu "pakollisia" huoltoja vielä tehdä...:think
              10000e käteisellä lähtisin liikkeelle

              Comment

              • Julle
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2002
                • 659
                • Oulu

                Originally posted by lj123 View Post
                Epäilen, että kovin moni muu aikanaan 150 000 € maksanut auto on samanlaisen panikoinnin kohteena kuin nämä M:t. En tarkoita mitenkään pahalla, että ei silti kannattaisi mahdollisimman hyvin selvittää historiaa.
                Näin on tullut huomattua tästä viestiketjusta. Kun päätin hankkia itselleni e39 M5:n niin jätin tietoisesti lukematta foorumeiden kauhutarinat räjähtävistä s62 moottoreista, toki tyyppiviat olivat silti tiedossa. Sitten etsittiin auto missä oli 100% dokumentoitu historia ja kohtuu kilometrit. Koeajon jälkeen nimet papereihin eikä ole kaduttanut.

                Ei näitä kannata pelätä.

                Comment

                • ritariässä
                  BTCF Member
                  • Jan 2006
                  • 3517
                  • Raisio

                  Se on jännä, joissain kone kestää about 300tkm ilman aukaisua ja joistain kilahtaa alle 100tkm.

                  Tuurista ja käyttöhistoriasta kiinni ja varmaankin se hyvä dokumentointi halpottaa ostopäätöksiä.
                  G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

                  Comment

                  • Stone
                    BTCF Member
                    • Jan 2005
                    • 4074
                    • Helsinki

                    Originally posted by ritariässä View Post
                    Se on jännä, joissain kone kestää about 300tkm ilman aukaisua ja joistain kilahtaa alle 100tkm.

                    Tuurista ja käyttöhistoriasta kiinni ja varmaankin se hyvä dokumentointi halpottaa ostopäätöksiä.
                    Ja varmaan se ajotapakin vaikuttaa.. Baanalla +200kmh +5000rpm tai suomessa 100kmh 2000rpm. Siinä tulee helposti tupla "kilsat" ketjuille, laahaimille, laakereille ym kun tahti on tuo
                    E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
                    VW Pornstarter (työjuhta)
                    Dodge RAM Cummins (venejuhta)
                    Finnmaster T8







                    Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

                    Comment

                    • Julle
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2002
                      • 659
                      • Oulu

                      Originally posted by ritariässä View Post
                      Se on jännä, joissain kone kestää about 300tkm ilman aukaisua ja joistain kilahtaa alle 100tkm.

                      Tuurista ja käyttöhistoriasta kiinni ja varmaankin se hyvä dokumentointi halpottaa ostopäätöksiä.
                      Totta. Autosta joka on nyt minulla hajosi moottori 60tkm kohdalla. Yhdestä pytystä oli särkynyt männänrenkaat jonka seurauksena oli vaihdettu kokonaan uusi moottori takuuseen.

                      Comment

                      • nappe74
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2005
                        • 2845
                        • South Carelia

                        Originally posted by Julle View Post
                        Näin on tullut huomattua tästä viestiketjusta. Kun päätin hankkia itselleni e39 M5:n niin jätin tietoisesti lukematta foorumeiden kauhutarinat räjähtävistä s62 moottoreista, toki tyyppiviat olivat silti tiedossa. Sitten etsittiin auto missä oli 100% dokumentoitu historia ja kohtuu kilometrit. Koeajon jälkeen nimet papereihin eikä ole kaduttanut.

                        Ei näitä kannata pelätä.
                        Tähän pitäisi juu pyrkiä !!
                        G30 530e xDrive A M-Sport -20

                        ex-Bimmerit:
                        F10 525dA xDrive M-Sport -13
                        E21 316 -80
                        E91 330xdA M-Sport -06
                        E53 X5 3.0iA Sport -04
                        E91 335xiA M-Sport -08
                        E60 530iA M-Sport -06
                        E36 320i Cabriolet M-Sport -96
                        E91 320d -06
                        E39 530iAT M-Sport -01
                        E36 328iA -96
                        E39 528iA -96
                        E36 325i -92

                        Comment

                        • tmth
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2004
                          • 2194
                          • Kangasala

                          Originally posted by nappe74 View Post
                          Tähän pitäisi juu pyrkiä !!
                          Noin uskalsin tehdä minäkin Vaikkei niin kohtuu kilometrejä olekkaan, eikä noita täällä peloteltuja remppojakaan ole tehtynä, niin silti uskalsin.

                          Toki täytyy tiedostaa, että ne remontit on edessä ennemmin tai myöhemmin.

                          Kun auto muuten miellytti ja vaikutti erittäin hyväkuntoiselta, niin en nähnyt syytä jättää ostamatta.

                          F10 & R55
                          ex:
                          E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316

                          Comment

                          • lj123
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2015
                            • 1215
                            • Lohja

                            Mulla ei ollut ihan kaikkea dokumentoitukaan, eli on muutaman vuoden tyhjää öljynvaihtoja lukuunottamatta. Ja uskalsin lopulta silti, ja ihan hyvä tuli. Autoja nuokin lopulta ovat.

                            Toki hinnan pitää olla järkevä, suhteessa kilometreihin ja muuhun kuntoon. Jos jaksaa ja pystyy kyttäämään tarpeeksi pitkään niin voi löytyä järkihintaan helmikin, paitsi Kotkan autohallista.

                            Synteesinä varmaan niin, että 20 000 maksavat on rempattu aika hyvin, 10-15 000 maksavat ei, ja noiden välissä on sekalaista tavaraa.
                            E39 M5 -99
                            F11 530d Xdrive -14

                            Comment

                            • irppa85
                              Bimmer Fanatic
                              • May 2011
                              • 224
                              • Jyväskylä, Finland

                              Originally posted by tmth View Post
                              Noin uskalsin tehdä minäkin Vaikkei niin kohtuu kilometrejä olekkaan, eikä noita täällä peloteltuja remppojakaan ole tehtynä, niin silti uskalsin.

                              Toki täytyy tiedostaa, että ne remontit on edessä ennemmin tai myöhemmin.

                              Kun auto muuten miellytti ja vaikutti erittäin hyväkuntoiselta, niin en nähnyt syytä jättää ostamatta.
                              +1
                              Päivittäisessä ajossa: E93 335i DCT -09
                              Kesäkäytössä: E39 M5 -02

                              Aiemmin:
                              @TZ
                              Nismo-Mule; Nissan March (Micra) 1.0l K11C "Highrise"
                              Toyota IST 1.5l 1NZ-FE "Tuned by H&R"
                              @FIN
                              E39 530dA M-Sport -02
                              Fiat Croma 2.0ie 8v -92

                              Comment

                              • cook
                                Bimmer Fanatic
                                • Jul 2006
                                • 373
                                • Piilossa

                                Originally posted by tmth View Post
                                Noin uskalsin tehdä minäkin Vaikkei niin kohtuu kilometrejä olekkaan, eikä noita täällä peloteltuja remppojakaan ole tehtynä, niin silti uskalsin.

                                Toki täytyy tiedostaa, että ne remontit on edessä ennemmin tai myöhemmin.

                                Kun auto muuten miellytti ja vaikutti erittäin hyväkuntoiselta, niin en nähnyt syytä jättää ostamatta.
                                itsekin toteutin tänä keväänä monen vuoden haaveen, vaikka kyllä sitä mietti noita remontteja ja mitä jos...

                                mutta en kyllä ole katunut mitä olen 3vko auton omistanut, joka kerta hymyilyttää kun käynnistää auton kulutuskin ollut yllätävän pieni siihen nähden mitä luulin sen olevan, laskettuna n. 13l/100km

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎