Originally posted by janke
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 Nelipyöräsuuntaus. II
Collapse
X
-
Pohdinnan jälkeen kokeilen aurausta laitattaa taakse tuon saman, mitä oli aikasemmin eli, 0.05´. Jos ei ajo noilla ole vakaata, niin täytyy sitten käydä uudestaan suuntaamassa. Taaksehan on vaihdettu ~80tkm aikana kaikki hilppeet ja justiin uusittu narinat. Se mikä tässä on haastavaa niin noi alatukivarsien uretaanipuslat ja mielestäni ne ei anna kovinkaan paljon periksi näissä normi nopeuksissa? Pitikin mennä vaihtamaanLast edited by janke; 13-03-2017, 19:38.Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Originally posted by janke View PostPohdinnan jälkeen kokeilen aurausta laitattaa taakse tuon saman, mitä oli aikasemmin eli, -0.05´. Jos ei ajo noilla ole vakaata, niin täytyy sitten käydä uudestaan suuntaamassa. Taaksehan on vaihdettu ~80tkm aikana kaikki hilppeet ja justiin uusittu narinat. Se mikä tässä on haastavaa niin noi alatukivarsien uretaanipuslat ja mielestäni ne ei anna kovinkaan paljon periksi näissä normi nopeuksissa? Pitikin mennä vaihtamaane39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostUretaanipuslat ei jousta kovinkaan paljoa, joten siksi en itse niitä suosi alustassa. Siksi autovalmistajat käyttää kumia, kun se joustaa enemmän.Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Originally posted by janke View PostOsaisko joku sanoa, että millainen aurauskulma pitäisi taakse säätää, kun nyt on alatukivarsissa uretaanipuslat ja en pysty oikein hahmottamaan että kuinka noilla jäykillä puslilla taka-tuennat pääsee elämään? Eikös vetävät pyörät pyri aina auraamaan, mutta miten kun vauhti kasvaa, niin kuinkas sitten renkaat alkaa käyttäytymään?
Viimeksi laitettiin taakse aurausta v/o -0.05´ mutta tuntui/tuntuu noilla arvoilla perä hakevan jatkuvasti ja ei ole väliä mitkä renkaat ovat alla?
Camberit on takana muistaakseni -1,25´ ja edessä -0,17´.
Pisti silmään tuo, että takapyörät harituksella. Muistelisin ohjearvoista, että kokonais auraus on jotain 0.20-0.35 välillä. Lähtisin hakeaan parempaa ajettavuutta, ihan aurauksen puolelta ja läheltä ohjearvoa tai ehkä jopa vähän reilumpaa auraustakin vois kokeilla.E30 316 Turbo
Comment
-
-
Originally posted by andhu View PostPisti silmään tuo, että takapyörät harituksella. Muistelisin ohjearvoista, että kokonais auraus on jotain 0.20-0.35 välillä. Lähtisin hakeaan parempaa ajettavuutta, ihan aurauksen puolelta ja läheltä ohjearvoa tai ehkä jopa vähän reilumpaa auraustakin vois kokeilla.Kyllä ne on aurauksen puolelle laitettu ja lähes tehtaan toleranssin minimistä.
Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Miltä näyttää? Renkaina edessä 225/40-19 ja takana 255/35-19
https://www.dropbox.com/s/ipgcpadcwj...14534.jpg?dl=0
Comment
-
-
Mitäs nyt tehää.... Väitti, etteivät saa säädettyä rajoihin taka oikeeta. Epäili tukivartta mikä vaihdettu taakse, että väärän pituinen jota vahvasti epäilen. On Lemförder tukivarsi ilman BMW leimoja. Autoon myös vaihdettu kaikki m-sport alusta eli iskarit ja jouset uudet.
Auto 520d Touring 2001
Ford Mondeo Mk3 STW
VW E-Golf 2015
BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus
Comment
-
-
Originally posted by -Markus- View Post
Mitäs nyt tehää.... Väitti, etteivät saa säädettyä rajoihin taka oikeeta. Epäili tukivartta mikä vaihdettu taakse, että väärän pituinen jota vahvasti epäilen. On Lemförder tukivarsi ilman BMW leimoja. Autoon myös vaihdettu kaikki m-sport alusta eli iskarit ja jouset uudet.
Auto 520d Touring 2001
Comment
-
-
Originally posted by vesa View Postjokuhan tuolla on rikki, jos taka-cambereita ja -aurauksia ei saa kohdalleen. Suuntaajan osaamistakin voi tieten epäillä. Minkälainen rengaskoko autossa on?
Ford Mondeo Mk3 STW
VW E-Golf 2015
BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus
Comment
-
-
528. Narinahelat vaihdettu ja alustana uusi bc racing br. Asentajan mukaan muita välyksiä ei löytynyt. Renkaat uudet linglong 18", kokoja en nyt muista mutta takana hieman leveämmät. Painetta 3 bar.
Auto kulkee suoraan, ei vetele. Vikana on se, että tuntuu kuin renkaat olisi aivan velliä ja auto menee kuin laiva kun tekee nopeita ohjausliikkeitä. Kuin jäällä ajaisi.
Voiko kulmien pielessä olo aiheuttaa tällaista löysyyttä?
Helat vaihdettu äskettäin (kulmat säädetty vanhoilla heloilla) ja tuntuu, että, meni huomattavasti huonompaan suuntaan. Ja kyllä, on menossa suuntaukseen uudestaan.
Comment
-
Comment