Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Nelipyöräsuuntaus. II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • janke
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2010
    • 3665
    • seinäjoki

    Originally posted by janke View Post
    Osaisko joku sanoa, että millainen aurauskulma pitäisi taakse säätää, kun nyt on alatukivarsissa uretaanipuslat ja en pysty oikein hahmottamaan että kuinka noilla jäykillä puslilla taka-tuennat pääsee elämään? Eikös vetävät pyörät pyri aina auraamaan, mutta miten kun vauhti kasvaa, niin kuinkas sitten renkaat alkaa käyttäytymään?
    Viimeksi laitettiin taakse aurausta v/o -0.05´ mutta tuntui/tuntuu noilla arvoilla perä hakevan jatkuvasti ja ei ole väliä mitkä renkaat ovat alla?
    Camberit on takana muistaakseni -1,25´ ja edessä -0,17´.
    Heräisköhän Hemi jo talviunilta??? Sulla olisi ainakin asiaan jotain sanottavaa?
    Bmw 316 E30 -88

    Comment

    • jannmann
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2003
      • 5856
      • Joccis City

      Originally posted by janke View Post
      Heräisköhän Hemi jo talviunilta??? Sulla olisi ainakin asiaan jotain sanottavaa?
      Eikös se oo vielä bannattuna.. ikävä kyllä.
      Aprilia RSV4

      Comment

      • Heguli 31
        BTCF Member
        • Oct 2004
        • 10081
        • KVLA

        Originally posted by jannmann View Post
        Eikös se oo vielä bannattuna.. ikävä kyllä.
        OT: Ei käsittääkseni enää bannattuna eikä talviunilla(kaan)...

        Comment

        • janke
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2010
          • 3665
          • seinäjoki

          Originally posted by jannmann View Post
          Eikös se oo vielä bannattuna.. ikävä kyllä.
          Originally posted by Heguli 31 View Post
          OT: Ei käsittääkseni enää bannattuna eikä talviunilla(kaan)...
          Ei ole bannattu enää, mutta ei varmaan ole vielä valmis tulemaan tähän leikkiin mukaan?
          Bmw 316 E30 -88

          Comment

          • janke
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2010
            • 3665
            • seinäjoki

            Pohdinnan jälkeen kokeilen aurausta laitattaa taakse tuon saman, mitä oli aikasemmin eli, 0.05´. Jos ei ajo noilla ole vakaata, niin täytyy sitten käydä uudestaan suuntaamassa. Taaksehan on vaihdettu ~80tkm aikana kaikki hilppeet ja justiin uusittu narinat. Se mikä tässä on haastavaa niin noi alatukivarsien uretaanipuslat ja mielestäni ne ei anna kovinkaan paljon periksi näissä normi nopeuksissa? Pitikin mennä vaihtamaan
            Last edited by janke; 13-03-2017, 19:38.
            Bmw 316 E30 -88

            Comment

            • HTK12
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 10941
              • Joensuu

              Originally posted by janke View Post
              Pohdinnan jälkeen kokeilen aurausta laitattaa taakse tuon saman, mitä oli aikasemmin eli, -0.05´. Jos ei ajo noilla ole vakaata, niin täytyy sitten käydä uudestaan suuntaamassa. Taaksehan on vaihdettu ~80tkm aikana kaikki hilppeet ja justiin uusittu narinat. Se mikä tässä on haastavaa niin noi alatukivarsien uretaanipuslat ja mielestäni ne ei anna kovinkaan paljon periksi näissä normi nopeuksissa? Pitikin mennä vaihtamaan
              Uretaanipuslat ei jousta kovinkaan paljoa, joten siksi en itse niitä suosi alustassa. Siksi autovalmistajat käyttää kumia, kun se joustaa enemmän.
              e39 540iA E85

              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

              Comment

              • janke
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2010
                • 3665
                • seinäjoki

                Originally posted by HTK12 View Post
                Uretaanipuslat ei jousta kovinkaan paljoa, joten siksi en itse niitä suosi alustassa. Siksi autovalmistajat käyttää kumia, kun se joustaa enemmän.
                Laitoin noi uretaanit siksi kun kaikki oli uusittu taakse ja suunnattu moneen kertaa ja kokeiltu eri renkaita, mutta silti auto kulki minne sattuu. Ajattelin että noi "taka-haarukoiden" puslat ovat sitten ainoat mitkä oli vaihtamatta ja että ne täytyy olla paskana, mutta ei. Uretaanit olivat heti saatavilla joten laitoin sellaset. Ja syy taisi lopuksi löytyä reaktiotankojen puslista, mutta jää nähtäväksi kun saan kesärenkaat alle ja suuntauksen kuntoon. Saa nähdä mitä tapahtuu vai tapahtuuko mitään? Joten älkää IKINÄ laittako Meyley-HD reaktiotankoja/puslia, nimittäin ne hajoaa kun istut autoon sisälle.
                Bmw 316 E30 -88

                Comment

                • andhu
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2012
                  • 535
                  • vihti

                  Originally posted by janke View Post
                  Osaisko joku sanoa, että millainen aurauskulma pitäisi taakse säätää, kun nyt on alatukivarsissa uretaanipuslat ja en pysty oikein hahmottamaan että kuinka noilla jäykillä puslilla taka-tuennat pääsee elämään? Eikös vetävät pyörät pyri aina auraamaan, mutta miten kun vauhti kasvaa, niin kuinkas sitten renkaat alkaa käyttäytymään?
                  Viimeksi laitettiin taakse aurausta v/o -0.05´ mutta tuntui/tuntuu noilla arvoilla perä hakevan jatkuvasti ja ei ole väliä mitkä renkaat ovat alla?
                  Camberit on takana muistaakseni -1,25´ ja edessä -0,17´.

                  Pisti silmään tuo, että takapyörät harituksella. Muistelisin ohjearvoista, että kokonais auraus on jotain 0.20-0.35 välillä. Lähtisin hakeaan parempaa ajettavuutta, ihan aurauksen puolelta ja läheltä ohjearvoa tai ehkä jopa vähän reilumpaa auraustakin vois kokeilla.
                  E30 316 Turbo

                  Comment

                  • janke
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2010
                    • 3665
                    • seinäjoki

                    Originally posted by andhu View Post
                    Pisti silmään tuo, että takapyörät harituksella. Muistelisin ohjearvoista, että kokonais auraus on jotain 0.20-0.35 välillä. Lähtisin hakeaan parempaa ajettavuutta, ihan aurauksen puolelta ja läheltä ohjearvoa tai ehkä jopa vähän reilumpaa auraustakin vois kokeilla.
                    Joo, Anteeksi. Tuli tuonne vahingossa miinukset eteen, joten korjataan Kyllä ne on aurauksen puolelle laitettu ja lähes tehtaan toleranssin minimistä.
                    Bmw 316 E30 -88

                    Comment

                    • lihakimpale
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2017
                      • 261
                      • Oulu

                      Miltä näyttää? Renkaina edessä 225/40-19 ja takana 255/35-19

                      https://www.dropbox.com/s/ipgcpadcwj...14534.jpg?dl=0

                      Comment

                      • -Markus-
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2005
                        • 1463
                        • Ihan Savossa


                        Mitäs nyt tehää.... Väitti, etteivät saa säädettyä rajoihin taka oikeeta. Epäili tukivartta mikä vaihdettu taakse, että väärän pituinen jota vahvasti epäilen. On Lemförder tukivarsi ilman BMW leimoja. Autoon myös vaihdettu kaikki m-sport alusta eli iskarit ja jouset uudet.

                        Auto 520d Touring 2001

                        Ford Mondeo Mk3 STW
                        VW E-Golf 2015
                        BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus

                        Comment

                        • Vesa
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2010
                          • 363
                          • Oulu

                          Originally posted by -Markus- View Post

                          Mitäs nyt tehää.... Väitti, etteivät saa säädettyä rajoihin taka oikeeta. Epäili tukivartta mikä vaihdettu taakse, että väärän pituinen jota vahvasti epäilen. On Lemförder tukivarsi ilman BMW leimoja. Autoon myös vaihdettu kaikki m-sport alusta eli iskarit ja jouset uudet.

                          Auto 520d Touring 2001
                          Jokuhan tuolla on rikki, jos taka-cambereita ja -aurauksia ei saa kohdalleen. Suuntaajan osaamistakin voi tieten epäillä. Minkälainen rengaskoko autossa on?
                          Nykyiset:
                          BMW F11 535DA xDrive -15
                          Toyota Yaris Hybrid -20

                          Exiä noin 60 kpl...

                          Comment

                          • Heguli 31
                            BTCF Member
                            • Oct 2004
                            • 10081
                            • KVLA

                            Minkähän takia nuo takapyörien camperitkin on käännetty suht hyvästä alkutilanteesta lisää erilleen.

                            Comment

                            • -Markus-
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2005
                              • 1463
                              • Ihan Savossa

                              Originally posted by vesa View Post
                              jokuhan tuolla on rikki, jos taka-cambereita ja -aurauksia ei saa kohdalleen. Suuntaajan osaamistakin voi tieten epäillä. Minkälainen rengaskoko autossa on?
                              225/50-17

                              Ford Mondeo Mk3 STW
                              VW E-Golf 2015
                              BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus

                              Comment

                              • jantsu78
                                Bimmer Rookie
                                • Jun 2004
                                • 54
                                • -

                                528. Narinahelat vaihdettu ja alustana uusi bc racing br. Asentajan mukaan muita välyksiä ei löytynyt. Renkaat uudet linglong 18", kokoja en nyt muista mutta takana hieman leveämmät. Painetta 3 bar.

                                Auto kulkee suoraan, ei vetele. Vikana on se, että tuntuu kuin renkaat olisi aivan velliä ja auto menee kuin laiva kun tekee nopeita ohjausliikkeitä. Kuin jäällä ajaisi.

                                Voiko kulmien pielessä olo aiheuttaa tällaista löysyyttä?

                                Helat vaihdettu äskettäin (kulmat säädetty vanhoilla heloilla) ja tuntuu, että, meni huomattavasti huonompaan suuntaan. Ja kyllä, on menossa suuntaukseen uudestaan.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎