Moro
Eli hyviä neuvoja kaivattas imm jännitteen mittaukseen liittyen. Auto on e39 528ia -99 M52/TU mallia.
Imm on siemensin logolla varustettu eli alkuperäinen mittari ilmeisesti.Elikkä kokeilin mitata jännitettä johdosta ja lukemaksi sain 1-5v ja eikö tuo 5v ole se maximi? mikä on todennäköisesti merkki siitä että mittari lukee ilmavirtaa oikein ilman tarpeen mukaan? ja toinen piuha antoi kiinteän 14v jännitteen. Mutta sitten se kolmas piuha mistä pitäisi saada se 5v kiinteä jännite niin näyttää 0. Onko mittari rikki koska en saa ulos sitä 5v jännitettä vai miten tuo jännite pitäis mitata?? Nuo 2 muuta johtoa sain mitattua miinus napa maihin ja plussa johtoon kiinni.
Autoa vaivaa tehottomuus ja liiallinen bensankulutus noin 10l matka 16l kaupunki joka on mielestäni aivan liian suuri vaikka kuin ajaa pintakaasulla.
Niin ja melkein unohdin mainita että kun imm piuhan nykäsee irti niin autossa on paremmin alavääntöä ja kulutuskin hieman pienempi eli toimii niinsanotusti vikaohjelmalla eikö?
...Katselin mittarin myös päällisinpuolin ja silmiin pisti mittarin sisällä oleva noin 2cm leveä alumiinikehä jossa oli kärynneeltä näyttävä pieni reikä, tiedä sitten mikä tuon on aiheuttanut ja onko vaikutusta mittarin toimivuuteen
Eli hyviä neuvoja kaivattas imm jännitteen mittaukseen liittyen. Auto on e39 528ia -99 M52/TU mallia.
Imm on siemensin logolla varustettu eli alkuperäinen mittari ilmeisesti.Elikkä kokeilin mitata jännitettä johdosta ja lukemaksi sain 1-5v ja eikö tuo 5v ole se maximi? mikä on todennäköisesti merkki siitä että mittari lukee ilmavirtaa oikein ilman tarpeen mukaan? ja toinen piuha antoi kiinteän 14v jännitteen. Mutta sitten se kolmas piuha mistä pitäisi saada se 5v kiinteä jännite niin näyttää 0. Onko mittari rikki koska en saa ulos sitä 5v jännitettä vai miten tuo jännite pitäis mitata?? Nuo 2 muuta johtoa sain mitattua miinus napa maihin ja plussa johtoon kiinni.
Autoa vaivaa tehottomuus ja liiallinen bensankulutus noin 10l matka 16l kaupunki joka on mielestäni aivan liian suuri vaikka kuin ajaa pintakaasulla.
Niin ja melkein unohdin mainita että kun imm piuhan nykäsee irti niin autossa on paremmin alavääntöä ja kulutuskin hieman pienempi eli toimii niinsanotusti vikaohjelmalla eikö?
...Katselin mittarin myös päällisinpuolin ja silmiin pisti mittarin sisällä oleva noin 2cm leveä alumiinikehä jossa oli kärynneeltä näyttävä pieni reikä, tiedä sitten mikä tuon on aiheuttanut ja onko vaikutusta mittarin toimivuuteen
Comment