Paljonko TJJ kulutus sulla omassa kiesissä matka/kaupunki pyörityksessä? Kun näyttäs olevan samalla koneella ja laatikolla kuin minullakin, ihan vaan vertailun vuoksi.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Alaväännöt hukassa ja kulutus tapissa! RATKAISTU!
Collapse
X
-
Originally posted by Hammerhood View PostPaljonko TJJ kulutus sulla omassa kiesissä matka/kaupunki pyörityksessä? Kun näyttäs olevan samalla koneella ja laatikolla kuin minullakin, ihan vaan vertailun vuoksi.
Nyt "talvella" näyttää mittari 14 litran kulutusta (pelkkää pätkä/taajama-ajoa bensaa säästämättä), kesällä 12,8, maantiellä menee 8-8,2, köröttelemällä 7,5-7,8. Nuo ovat kulutusmittarin lukemia, en ole sitä kalibroinut. Automaattivaihteet, mutta nykyään ajan enimmäkseen manuaalipuolella ja vaihdan ratin läpsyttimillä.Last edited by TJJ; 10-01-2014, 07:27.
Comment
-
-
Originally posted by Hammerhood View PostPaljonko TJJ kulutus sulla omassa kiesissä matka/kaupunki pyörityksessä? Kun näyttäs olevan samalla koneella ja laatikolla kuin minullakin, ihan vaan vertailun vuoksi.Last edited by Bmw Master; 10-01-2014, 07:11.
Comment
-
-
Onkohan sinulla mitään vikaa? Vai onko tämä taas se sama tuttu juttu jota on pohdittu esim. tuolla: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=251815
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostOnkohan sinulla mitään vikaa? Vai onko tämä taas se sama tuttu juttu jota on pohdittu esim. tuolla: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=251815
Kuten jos esim verrataan reilu viiko sitten kulutus 16.5/100km ja täysin samaa ajoa jolloin auto oli nuhaisempi kylmänä sekä vielä puolilämpöisenäkin ja vasta lämpimänä pelasi ilman mitään ongelmia niin kyllä vain tuossa jokin mättää!
Ei näitä oo varmaan kellään pakko lukea mutta kyllä tuon ongelman haluaisin saada ratkotuksi että miksi auton käytös vaihtelee ajoittain.
Tai kaipa tuo on sitten universumin kuiden ja planeettojen asennoista kiinni että millä tuulella auto suostuu pelaamaan ja tyydyttävä siihen.
Comment
-
-
Originally posted by Hammerhood View PostSiis vika päällä ajoittain ei aina. Kuten juuri nyt tällä hetkellä kulutuskin olis melkein normilukemissa noin 15l/100km täysin pelkkää taajama/kaupunki pyöristystä vaikkakin niin pihistelemällä polkemalla saatu tuokin lukema aikaseksi.Vedot ovat tallella ja loota pelaa lämpöisenä täydellisesti.
Kuten jos esim verrataan reilu viiko sitten kulutus 16.5/100km ja täysin samaa ajoa jolloin auto oli nuhaisempi kylmänä sekä vielä puolilämpöisenäkin ja vasta lämpimänä pelasi ilman mitään ongelmia niin kyllä vain tuossa jokin mättää!
Comment
-
-
Originally posted by Hammerhood View PostKuten jos esim verrataan reilu viiko sitten kulutus 16.5/100km ja täysin samaa ajoa jolloin auto oli nuhaisempi kylmänä sekä vielä puolilämpöisenäkin ja vasta lämpimänä pelasi ilman mitään ongelmia niin kyllä vain tuossa jokin mättää!
Kai tuossa sitten joku on pielessä, jos moottorin lämpötila vaikuttaa noin selvästi. Minä en siinä eroja ole huomannut.
Mutta planeetat tosiaan vaikuttavat myös tuon moottorin käytökseen, mitään järkeävää/loogista syytä siihen ei vaan löydy. Jostain syystä sumuisella kelillä tuo on kulkenut melkoisen hienosti, ehkä pitäisikin sumuttaa vettä imusarjaan...
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostMiten mittaat tuon kulutuksen? Se mittarihan on hämättävissä kun sen nollaa sopivasti (esim. moottorijarrutuksella ja hetkellinen kulutus nollassa vs. jonkin verran kaasua ja hetk. kulutus 20) ja sitten pitää ajaa aika pitkään, jotta se taas näyttää suurinpiirtein oikein.
Kai tuossa sitten joku on pielessä, jos moottorin lämpötila vaikuttaa noin selvästi. Minä en siinä eroja ole huomannut.
Mutta planeetat tosiaan vaikuttavat myös tuon moottorin käytökseen, mitään järkeävää/loogista syytä siihen ei vaan löydy. Jostain syystä sumuisella kelillä tuo on kulkenut melkoisen hienosti, ehkä pitäisikin sumuttaa vettä imusarjaan...
Heittoa auton näyttämässä kulutuksessa on noin puoli litraa alakanttiin.
Vois toki kokeilla korkeampi oktaavisempaa naftaakin ja seurata vaikuttaako bensanlaatu millään tavalla... 98:lla on ajeltu alusta asti tähän mennessä.
Taidan kumminkin ennen sitä vielä lyödä fortet tankkiin ja kokeilla sillä vaikuttaako kulutukseen millääntavalla jos suuttimissa sattuu olemaan jotain paskantynkää
Comment
-
-
Originally posted by Hammerhood View PostNollaan aina mittarin tankkauksen yhteydessä ,samalla myös trippi mittarin ja joka kerta ennen tankkausta oon laskenut todellisen kulutuksen ja verrannut sitä auton näyttämään lukemaan.
Heittoa auton näyttämässä kulutuksessa on noin puoli litraa alakanttiin.
Vois toki kokeilla korkeampi oktaavisempaa naftaakin ja seurata vaikuttaako bensanlaatu millään tavalla... 98:lla on ajeltu alusta asti tähän mennessä.
Taidan kumminkin ennen sitä vielä lyödä fortet tankkiin ja kokeilla sillä vaikuttaako kulutukseen millääntavalla jos suuttimissa sattuu olemaan jotain paskantynkää
- Ölyjyt 0w40 aikaisenmin 5w40
- moottorin "huuhtelu" Stp:n Engine flush 2-purkia ja 40min tyhjäkäyntiä.
- Öljyjalan tiiviste.
- Laatikon öljyt.
- Tulppien vaihto Bosch merkkisiin.
- Separaattorin puhdistus vaikka oli valmiiksi puhdas.
- Imm puhdistus.
Kaikkihan noi huollot vaikutti tietenkin tuohon kulutukseen enempi tai vähempi
ja mullahan on tuo ajo 80% maantietä ja 20% taajamaa, mitä nyt viime ajat olen työmatkaa ajellut. Eikös M52b25tu pitäisi viedä vieläkin vähempi?Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Originally posted by Hammerhood View PostNo tätä minäkin ihmettelin kun olen kuullut että paineet vaihtelisivat kierrosten mukaan ja minun tapauksessa tyhjäkäynti paineet ovat 3.6bar eikä siitä liiku suuntaan tai toiseen vaikka rajoittimelle asti annat hanaa. Mutta kun en vielä ole saanut sitä 100% varmaa tietoa tämän mallin paineista että kuuluuko ne olla kierroksista riippumatta tuossa 3.5 +-0.2bar??
En itsekkään löytänyt mitään tietoa paineista kierroksilla:thinkBmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Originally posted by janke View PostOlen kans tuossa seurannut kulutusta ja litran vie nyt vähempi keskikulutuksen mukaan. Tuossa aikaisemmin keskikulutus oli 9.2l ja nyt mennään 8.2l. Jokin vaikutti tuohon kulutukseen seuraavista toimenpiteistä:
- Ölyjyt 0w40 aikaisenmin 5w40
- moottorin "huuhtelu" Stp:n Engine flush 2-purkia ja 40min tyhjäkäyntiä.
- Öljyjalan tiiviste.
- Laatikon öljyt.
- Tulppien vaihto Bosch merkkisiin.
- Separaattorin puhdistus vaikka oli valmiiksi puhdas.
- Imm puhdistus.
Kaikkihan noi huollot vaikutti tietenkin tuohon kulutukseen enempi tai vähempi
ja mullahan on tuo ajo 80% maantietä ja 20% taajamaa, mitä nyt viime ajat olen työmatkaa ajellut. Eikös M52b25tu pitäisi viedä vieläkin vähempi?
Jo tuo litra keskikulutuksesta pois on jo paljon omasta mielestäni!
Mullakin tuo jalantiivisteen vaihto edessä tässä keväämmällä ennen öljynvaihtoa ja voisippa kyllä nuo moottorinpuhdistus litkutkin sinne samalla laittaa.
Vanos remontin yhteydessä vanos yksikkö oli päältä täysin karstassa niin pahasti että meni tovi aika ennekuin sain putsattua mäntie ruuvit näkyviin ja varmaan siinäkin syy miksi olivat niin tiukassakin kun katkesivat irroittaessajoten voi vain kuvitella että sitä karstaa on myös muuallakin. Tuskin tuo ainakaan huonoa tykkää.
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostTai sitten tykkää, karstan palaset lähtee liikkeelle ja tukkii öljykanavat...
Vaaranahan tässä on tosiaankin tuo paskan liikkeelle lähtö motissa ja se on sitten kallista puhdistamista sen jälkeen. Kukin omalla vastuullaBmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Polttoaineen painetta säädetään suhteessa imusarjan alipaineeseen, kierroksilla ei ole mitään tekemistä sen polttoaineen paineen kanssa.
Sammutetulla moottorilla paine on jotain 3,5
Tyhjäkäynnillä imusarjassa on pieni alipaine jolloin polttoaineen paine laskee saman verran.
Nopeasti kaasun pohjaan polkaistessa imusarjan alipaine menee liki nollaan ja silloin polttoaineen paine nousee sinne 3,5:n tuntumaan.
Hitaasti kierroksia nostettaessa imusarjan alipaine ei muutu juurikaan jolloin polttoaineen painekaan ei muutu.
Nopeasti kaasupoljinta nostettaessa tai moottorijarrutuksessa ilmusarjan alipaine nousee ja polttoaineen paine laskee yhtä voimakkaasti.
Polttoainemäärän lisäämisestä korkeilla kierroksilla tai kovassa kuormituksessa huolehtii ECU lisäämällä suuttimien aukioloaikaa.Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...
Comment
-
Comment