Announcement

Collapse
No announcement yet.

Alaväännöt hukassa ja kulutus tapissa! RATKAISTU!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

    #46
    Originally posted by janke View Post
    Joo, siis vanoksen tiivisteiden yhteydessä uusittiin kaikki mahdolliset tiivisteet venakopan kanteen. Öljyä tiputtaa tuosta öljynsuodattimen jalasta, mutta kuiteskaan vuoto ei näy öljytikusta, eli ei syö ainakaan öljyä.
    Tuosta jarrutehostimesta en osaa sanoa:think Miten kokeilen/testaan toimivuuden?

    Oletko Hemi ajellut tuollasella sigun automaatti bimmerillä joka jaksaa mennä ~80kmh, 1500 kierroksilla ilman huomattavaa väännönpuutetta pienet loivat nousut? Minullahan vielä, kun saavutan tuon pienen nousun jossa nopeus on tippunut 80--> 65 kmh ja sitten kun vastaava alamäki alkaa, niin eipäs jaksa enää kiihtyä tuohon 80kmh vauhtiin, vaan jää johkin 70kmh vauhtiin ja sitten lisätään taas kaasua ja nopeus nouseekin jo 100kmh.
    Öljynsuodatinjalan vuoto tarkoittaa myös pientä imuvuotoa.
    Vaihdoitko ne venttiilikopan kumiset prikat, joiden vaihto on itse asiassa tärkeämpää kuin itse tiivisteen?

    Comment

    • janke
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2010
      • 3665
      • seinäjoki

      #47
      Originally posted by Hemi View Post
      Öljynsuodatinjalan vuoto tarkoittaa myös pientä imuvuotoa.
      Vaihdoitko ne venttiilikopan kumiset prikat, joiden vaihto on itse asiassa tärkeämpää kuin itse tiivisteen?
      Kyllä yksi foorumilainen vaihtoi ne prikat tehdessään sen vanos remontin!:think

      Muistaakseni manuaali vaihteistolla olevassa m52b25 ei ole tuota väännön puutosta alakierroksilla joten kuinka paljon kulunut automaatti vie tehoja alakierroksilla?
      Last edited by janke; 14-12-2013, 22:16.
      Bmw 316 E30 -88

      Comment

      • Hammerhood
        Bimmer Rookie
        • Nov 2013
        • 102
        • Suomi

        #48
        Originally posted by Hemi View Post
        Ei, vaan ehjä tehostin ja ehjä takaisku pitää tehostimessa alipaineet 2-4 jarrutuskertaa(eli jarru pitää olla normaali vielä pitkään auton saammutuksen jälkeen).
        Mikäli poljin siis tulee kovaksi heti kun sammuttaa auton, on joko tehostinkalvo tai tehostimen takaisku hajalla.
        Mikäli se tehostin on hajalla, tarkoittaa se myös imuvuotoa ja tätä kautta tehonpuutetta ja kulutuksen nousua..
        Hmm eli tarkoitatko tuolla 2-4 jarrutuskerralla sitä ennekuin se jäykistyy? Minulla tuo poljin on täysin jäykkä kun esim yön on tallissa auto maannu ja aamulla lähen töihin.
        En ole ikinä ajatellut tarkemmin tuota toimintaa vaan olen luullut että jäykkä poljin levossa kun auto on seissyt jonkin aikaa on ihan normaalia ja kun jarrut on ihan priimat eikä ole ollut moitittavaa tähän mennessä vielä? Eli olisiko minun tapauksessa tässä nyt jotain ongelmaa tehostajan paineissa??



        Nojoo, ja pitihän minulla vielä tietenkin nyt käydä testaamassa kun asia jäi vaivaamaan se että kun auto on käynnissä ja sammutan että poljin ei ole jäykkä ja normaaliltahan tuo tuntui auton sammutuksen jälkeen. Eli vain pitemmissä seisokeissa tuo jäykistyy.
        Last edited by Hammerhood; 15-12-2013, 07:06.

        Comment

        • Bomb5
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2011
          • 726
          • Kivijärvi

          #49
          Mullakin menee jarrupoljin jäykäksi joskus, jos esim. viikonlopun yli on ollut käyttämättä, mutta ei aina. Riippuu tosin säästäkin, talvella ehkä herkemmin kuin kesällä. Tuota en ollutkaan ajatellut, että suodatinjalan tiivisteen kautta voi muodostua imuvuoto. Ens kesänä voisi sen vaihtaa.
          E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia

          Comment

          • janke
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2010
            • 3665
            • seinäjoki

            #50
            Originally posted by Hemi View Post
            Ei, vaan ehjä tehostin ja ehjä takaisku pitää tehostimessa alipaineet 2-4 jarrutuskertaa(eli jarru pitää olla normaali vielä pitkään auton saammutuksen jälkeen).
            Mikäli poljin siis tulee kovaksi heti kun sammuttaa auton, on joko tehostinkalvo tai tehostimen takaisku hajalla.
            Mikäli se tehostin on hajalla, tarkoittaa se myös imuvuotoa ja tätä kautta tehonpuutetta ja kulutuksen nousua..
            Eli, jos nyt käyn kokeilemassa jarrupoljinta, niin sen ei saisi olla "kivikova":think Autolla on ajettu viimeksi eilen klo22.00.
            Bmw 316 E30 -88

            Comment

            • janke
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2010
              • 3665
              • seinäjoki

              #51
              Originally posted by Bomb5 View Post
              Mullakin menee jarrupoljin jäykäksi joskus, jos esim. viikonlopun yli on ollut käyttämättä, mutta ei aina. Riippuu tosin säästäkin, talvella ehkä herkemmin kuin kesällä. Tuota en ollutkaan ajatellut, että suodatinjalan tiivisteen kautta voi muodostua imuvuoto. Ens kesänä voisi sen vaihtaa.
              Ajattelin käydä ensiviikolla tilaamassa uuden tiivisteen tuohon jalkaan ja vaihtaa samalla, kun pitäisi öljyjä vaihdella. Vai, onnistuikos tuon tiivisteen vaihto ilman öljyjen pudotusta:think
              Bmw 316 E30 -88

              Comment

              • Hammerhood
                Bimmer Rookie
                • Nov 2013
                • 102
                • Suomi

                #52
                Originally posted by janke View Post
                Eli, jos nyt käyn kokeilemassa jarrupoljinta, niin sen ei saisi olla "kivikova":think Autolla on ajettu viimeksi eilen klo22.00.
                No voi hitto Hyvä että selvisi tämäkin, pitää laittaa tarkempaan syyniin itellä tuo tehostin nyt Eli pumpussa jotain häikkää jos kivikovana poljin pötköttää??
                Last edited by Hammerhood; 15-12-2013, 21:09.

                Comment

                • Bomb5
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2011
                  • 726
                  • Kivijärvi

                  #53
                  Originally posted by janke View Post
                  Ajattelin käydä ensiviikolla tilaamassa uuden tiivisteen tuohon jalkaan ja vaihtaa samalla, kun pitäisi öljyjä vaihdella. Vai, onnistuikos tuon tiivisteen vaihto ilman öljyjen pudotusta:think
                  Kysyin tuota joskus ja joo onnistuu ilman öljynvaihtoakin. Avaa öljynsuodatinkotelon kannen ensin ja antaa öljyn valua alakertaan. Sitten pitäis olla aika tyhjä tuo suodatinjalka. Voihan sieltä vähän lurahtaa, mutta niinhän aina, kun jotain availee.
                  E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia

                  Comment

                  • janke
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2010
                    • 3665
                    • seinäjoki

                    #54
                    Originally posted by Bomb5 View Post
                    Kysyin tuota joskus ja joo onnistuu ilman öljynvaihtoakin. Avaa öljynsuodatinkotelon kannen ensin ja antaa öljyn valua alakertaan. Sitten pitäis olla aika tyhjä tuo suodatinjalka. Voihan sieltä vähän lurahtaa, mutta niinhän aina, kun jotain availee.
                    Ok.Kiitos tiedosta. Täytyy kokeilla vaihtaa tuo tiiviste. Tarviiko sinne laittaa väliin jotain tiivisteliimaa?

                    No mites tuon tehostajan kanssa lähdetään etenemään? Pitääkö se vaihtaa uuteen, vai onko jotain hätäapu konstia esim. puhdistusta tms.?
                    Räjäytys kuvan kun löytäisi ja ne paikat mihkä Hemi viittasi mitkä siellä on vaurioituneet/tukossa?

                    Näkyykö tuossa:http://www.realoem.com/bmw/showparts...47&hg=34&fg=27
                    Last edited by janke; 15-12-2013, 14:58.
                    Bmw 316 E30 -88

                    Comment

                    • Hammerhood
                      Bimmer Rookie
                      • Nov 2013
                      • 102
                      • Suomi

                      #55
                      Tuossa hyvät ohjeet tuohon tiivisteen vaihtoon http://www.youtube.com/watch?v=Jy0EKjuxlpY

                      Comment

                      • janke
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2010
                        • 3665
                        • seinäjoki

                        #56
                        Originally posted by Hammerhood View Post
                        Tuossa hyvät ohjeet tuohon tiivisteen vaihtoon http://www.youtube.com/watch?v=Jy0EKjuxlpY
                        Tattis.! Joo kyl tuo jarrupoljin on ihan kivikova auton sammutuksen jälkeen?
                        Bmw 316 E30 -88

                        Comment

                        • Hammerhood
                          Bimmer Rookie
                          • Nov 2013
                          • 102
                          • Suomi

                          #57
                          Voisko joku kertoa missä sijaitsee tuo takaiskuventtiili? ...Koitin realoem:ista katella mutta en kyllä äkänny.

                          Ja Janke mulla tuo jarrupoljin oli vielä normaali ainakin 5 tunnin seisonnan jälkeen kun tänään testasin ja juurikin kuten Hemi sanoi 2-4 painallusta ja sitten jäykistyy. Mutta kun nyt auto yön yli seisoo tallissa niin sata varma olen että on taas ihan jäykkä

                          Sillä tuota venttiiliä nyt haluaisin tutkailla josko se vika olisi siinä

                          Comment

                          • Havis
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2004
                            • 1838
                            • Kotona/Poissa

                            #58
                            Originally posted by Hammerhood View Post
                            No voi hitto Hyvä että selvisi tämäkin, pitää laittaa tarkempaan syyniin itellä tuo tehostin nyt Eli pumpussa jotain häikkää jos kivikovana poljin pötköttää?? Tehostajan letkut kyllä on muuten ehjät paitsi että lauhduttimen o-rengas ilmeisesti vuotaa jonkun verran, voiko vaikuttaa?
                            Pari asiaa jotka tarttee tarkennusta

                            "pumpussa häikkää jos jarrupoljin kivikova"

                            Siis onko sulla diesel? Ymmärsin ettei ole? Mikä pumppu vaikuttaa bensalaitteissa jarrutehostimen alipaineeseen? Ei mikään, vaan alipainepumppu löytyy vain dieseleistä. Bensavehkeissä alipaine otetaan imusarjasta. Vai onko sulla koneessa jälkiasennusturbo?

                            "tehostajan letkut muuten ehjät mutta lauhduttimen O-rengas...".

                            Ei kai jarrutehostaja ole missään yhteydessä ilmastoinnin lauhduttimeen. Muita lauhduttimiahan autoissa ei ole, ainoastaan jäähdyttimiä, eikä tehostimesta pitäis olla mitään yhteyttä niihinkään.

                            Vai olenko missanut jotenkin tarinan ytimen?
                            Last edited by Havis; 15-12-2013, 19:20.
                            "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

                            E60 523iA -08

                            Comment

                            • Hammerhood
                              Bimmer Rookie
                              • Nov 2013
                              • 102
                              • Suomi

                              #59
                              Originally posted by Havis View Post
                              Pari asiaa jotka tarttee tarkennusta

                              "pumpussa häikkää jos jarrupoljin kivikova"

                              Siis onko sulla diesel? Ymmärsin ettei ole? Mikä pumppu vaikuttaa bensalaitteissa jarrutehostimen alipaineeseen? Ei mikään, vaan alipainepumppu löytyy vain dieseleistä. Bensavehkeissä alipaine otetaan imusarjasta. Vai onko sulla koneessa jälkiasennusturbo?

                              "tehostajan letkut muuten ehjät mutta lauhduttimen O-rengas...".

                              Ei kai jarrutehostaja ole missään yhteydessä ilmastoinnin lauhduttimeen. Muita lauhduttimiahan autoissa ei ole, ainoastaan jäähdyttimiä, eikä tehostimesta pitäis olla mitään yhteyttä niihinkään.

                              Vai olenko missanut jotenkin tarinan ytimen?
                              ÄÄH sori sekoitin asian tuohon ohjaustehostimeen eli ei kuulu mitenkään aiheeseen

                              Comment

                              • Havis
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2004
                                • 1838
                                • Kotona/Poissa

                                #60
                                Originally posted by Hammerhood View Post
                                ÄÄH sori sekoitin asian tuohon ohjaustehostimeen eli ei kuulu mitenkään aiheeseen
                                Vähän jo ihmettelin
                                "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

                                E60 523iA -08

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎