Originally posted by TJJ
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Alaväännöt hukassa ja kulutus tapissa! RATKAISTU!
Collapse
X
-
Originally posted by Hammerhood View PostOk kiitti. Nyt voidaan tuokin ilmiö sulkea pois näistä käyntiongelmista"Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
E60 523iA -08
Comment
-
-
Mulla meni nuo Rough arvo juuri samalla tavalla pieleen, koneen käynti hieman "putputtava" ja vääntö huono. Lisäksi polttoaineen kulutus nousi huomattavasti ja tehot putosi. Syynä kannentiivisteen vuoto kahden sylinterin välissä. Konehan oli M52b25.
Tuolla INPAn kuvassa näkyisi juuri kaksi rinnakkaista sylinteriparia käyvän huonosti. Ohivuotomittaus paljastaisi välittömästi asian...Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...
Comment
-
-
Originally posted by Havis View PostAsian voi vielä varmistaa laittamalla ilmastointi hetkeksi pois päältä ja kuuntelemalla sen jälkeen ilmiötä uudestaan. Jos napsuu siitä huolimatta, aiheuttaja on jokin muu laite.
Mikä tuolla vanoksessa voi tämän tyyppistä ääntä päästää? Ja kun ääni toistuu noin 2min välein kun kellosta seurasin. Koitan saada ääninäytettä vielä linkitettyä kunhan saan tuon puhelimen tietsikkaan kytkettyä
Comment
-
-
Originally posted by Hammerhood View PostTestasin tyhjäkäyntiä ilmastointi poispäältä ja edelleen sama ääni kuuluu ja tälläkertaa voin satavarmasti sanoa että ääni kuuluu vanoskopasta imupuolelta.
Mikä tuolla vanoksessa voi tämän tyyppistä ääntä päästää? Ja kun ääni toistuu noin 2min välein kun kellosta seurasin. Koitan saada ääninäytettä vielä linkitettyä kunhan saan tuon puhelimen tietsikkaan kytkettyä
Comment
-
-
Originally posted by janke View PostBensanpaineet kannataa käydä mittaamassa jos on jotain häikkää sillä puolen:think Tarkistitkos sen alipaineletkun joka menee bensansäätimelle? Se yleensä hapertuu ja saattaa vuotaa!
Comment
-
-
Originally posted by janke View PostBensanpaineet kannataa käydä mittaamassa jos on jotain häikkää sillä puolen:think Tarkistitkos sen alipaineletkun joka menee bensansäätimelle? Se yleensä hapertuu ja saattaa vuotaa!
Comment
-
-
Originally posted by Jürgen_ View PostMulla meni nuo Rough arvo juuri samalla tavalla pieleen, koneen käynti hieman "putputtava" ja vääntö huono. Lisäksi polttoaineen kulutus nousi huomattavasti ja tehot putosi. Syynä kannentiivisteen vuoto kahden sylinterin välissä. Konehan oli M52b25.
Tuolla INPAn kuvassa näkyisi juuri kaksi rinnakkaista sylinteriparia käyvän huonosti. Ohivuotomittaus paljastaisi välittömästi asian...
Mutta eikö tällöin menisi öljyt ja nesteet sekaisin? Jäähdytinnesteet ainakin ovat kirkkaat ja öljykin ihan öljyä..
Pahalta kyllä kuulostaa jos nämä oireet viittaavat juuri tuohon kannen tiivisteeseen. Ihmettelen vain että mikä tuon kansivuodon olisi sitten aiheuttanut kun lämmöt ovat koko omistukseni aikan pysyneet hyvin normaaleissa rajoissa
Comment
-
-
Originally posted by Hammerhood View Postmikä on tankin huohotinkäryjen solenoidi?
Näkyykö realomista tämä?
Tuossa kuva:http://www.ebay.com.au/itm/BMW-e31-e...-/271155671266
Ja Realoem osa 1:http://www.realoem.com/bmw/showparts...98&hg=13&fg=15
Ja Tuola vielä jotain kuvia:http://blog.bavauto.com/5434/bmw-m54...30i-525i-530i/
Last edited by janke; 31-12-2013, 17:29.Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Originally posted by janke View PostPitäisi löytyä imusarjan alta heti ekana!
Tuossa kuva:http://www.ebay.com.au/itm/BMW-e31-e...-/271155671266
Ja Realoem osa 1:http://www.realoem.com/bmw/showparts...98&hg=13&fg=15
Ja Tuola vielä jotain kuvia:http://blog.bavauto.com/5434/bmw-m54...30i-525i-530i/
http://blog.bavauto.com/wp-content/u...8235508901.jpg
Voiko tuo venttiili esim olla yksi imuvuotosyyllinen tai sen toimimattomuudella juuri vaikutusta suuttimien toimintaan? Vai kuuluko sen naksahtaakin välillä tuolla kuvailemallani tavalla? Ja pystynkö inpalla tuon toiminnan testaamaan?
Kiitos jo paljon hyvistä vinkeistä!
Comment
-
-
Originally posted by Hammerhood View PostNoniin tuota mokkulaa joskus ihmettelinkin kun vaihoin huohotusventtiilin elikkä voiko tämä bensan paluu venttiili aiheuttaa tätä ongelmaa? Itsellänkun ei ole mitään hajua tuon kappaleen toiminnasta tai vaikutuksesta auton käyttäytymiseen sen verran noviisi kun olen
Voiko tuo venttiili esim olla yksi imuvuotosyyllinen tai sen toimimattomuudella juuri vaikutusta suuttimien toimintaan? Vai kuuluko sen naksahtaakin välillä tuolla kuvailemallani tavalla? Ja pystynkö inpalla tuon toiminnan testaamaan?
Kiitos jo paljon hyvistä vinkeistä!
Eli tuollanen:http://www.youtube.com/watch?v=cyee7PPTcokLast edited by janke; 31-12-2013, 19:44.Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Originally posted by Hammerhood View PostKone on juurikin putputtavan kuuloinen ja vääntö/bensan kulutus vaihtelevaa
Mutta eikö tällöin menisi öljyt ja nesteet sekaisin? Jäähdytinnesteet ainakin ovat kirkkaat ja öljykin ihan öljyä..
Pahalta kyllä kuulostaa jos nämä oireet viittaavat juuri tuohon kannen tiivisteeseen. Ihmettelen vain että mikä tuon kansivuodon olisi sitten aiheuttanut kun lämmöt ovat koko omistukseni aikan pysyneet hyvin normaaleissa rajoissaEi riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...
Comment
-
-
Originally posted by Jürgen_ View PostVuoto tapahtuu vain syliteristä toiseen, ei vesi tai öljytilaan. Omasta räppänästä tuo vuoto (kuumat kaasut) kulutti lohkoon uran jonka vuoksi ei kannattanut enää sitä kunnostaa. Kilometrejä mittarissa oli tuolloin 360tkm.
Ja en ole kuullut vielä kellään olleen tuossa uudemmassa TU koneisissa ja nuilla kilometreillä että olis kansi jo mennyt varsinkin jos auto ollu täysin ihan normiajossa ilman mitään revittelyjä tai isompia vikoja. Tai sitten tosiaan on maanantaipäivän moottori joka petti jo nyt..
...Mutta bensan paineet ensin sitten lisää ihmettelyä
Comment
-
Comment