Announcement

Collapse
No announcement yet.

Alaväännöt hukassa ja kulutus tapissa! RATKAISTU!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hammerhood
    Bimmer Rookie
    • Nov 2013
    • 102
    • Suomi

    #16
    No niin, EI vikakoodeja Huhhuh mistä sitä nyt rupeis vikaa etsimään kun omasta mielestä ei enää imuvuotojakaan pitäs olla. Tuntu vaan että kun huohottimen,isot haitariputket ja venakopan tiivisteen kun sai vaihettua niin ongelma on vaan pahentunut entisestään...

    Kuuntelin vanoksen kohdilta korva kannessa kiini ja tästä kysymys että kun kuulin pakopuolen vanoksen kohdilta pientä siritystä(vaimeasti kuulu) verrattuna imupuolen vanokseen jossa ääni oli vaimea mutta siritystä ei kuulunut että onko tämä normaalia vai voiko tuosta päätellä jotain?

    Toiseksi tyhjäkäynnillä risteykseen tultaessa kun seurasin kulutuslukemia salavalikosta, hetken mittari oli reilu 1l/100km kulutus mutta sitten melkein välittömästi pomppasi hetkeksi melkein 70l/100km :thinkjonka jälkeen tasoittui taas. Tämän jälkeen pintakaasulla kulutus kokoajan 30-40l/100km liikkeelle lähdöstä jonka jälkeen asettui kun vauhtia oli sen 50km/h ja kulutus noin 12l luokkaa.

    ... Livedataa ei keretty ottamaan vielä.

    Kulutus melkein suht normaali matka ajossa,mutta tosiaan tuo jumalaton bensa piikki ja tehojen puute alle 3000 kierroksilla, Tarttis lisää vinkkejä mistä tuo vois johtua vaikka ei nyt oo livedataa mistä näyttääkään

    kaikki apu tervetullutta jolla ollu vastaavia oireita, kiitos

    Ainiin ja moottori lämmöt pyörineet tänään mitä seurasin tuossa 80asteessa, onko normaalia?

    Comment

    • Hammerhood
      Bimmer Rookie
      • Nov 2013
      • 102
      • Suomi

      #17
      Tänään taas ajelin maffin piuha irti, vääntö pintakaasulla hivenen parempi ja kulutus ei ollut lähellekkään niin suri kuin eilen sekä tyhjäkäynti lämpösenä myös parempi.

      Taidanpa laittaa tuon maffin tiluuseen, katotaan sitten.

      PS. Ei olis kellään ylimääräistä Inpaa mistä myyä?
      Last edited by Hammerhood; 26-11-2013, 12:45.

      Comment

      • Alfonzo
        Bimmer Rookie
        • Sep 2012
        • 55
        • Kanta-Häme

        #18
        Originally posted by Hammerhood View Post
        PS. Ei olis kellään ylimääräistä Inpaa mistä myyä?
        Itse tilasin tuolta: KLIK
        E39 530dA Touring M-Sport Individual -04
        SAAB 9-3 2.0t BioPower -02

        Comment

        • Hemi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 18880
          • Pirkanmaa

          #19
          Onko ne imusarjan takaa löytyvät kumikorkit tsekattu? Entä imusarjan peitelevyn alta löytyvä letku ja nimenomaan sen alapuoli?

          Comment

          • Hammerhood
            Bimmer Rookie
            • Nov 2013
            • 102
            • Suomi

            #20
            Originally posted by Alfonzo View Post
            Itse tilasin tuolta: KLIK

            Jep, kiitos täytyy laittaa privaa tässä

            Comment

            • Hammerhood
              Bimmer Rookie
              • Nov 2013
              • 102
              • Suomi

              #21
              Originally posted by Hemi View Post
              Onko ne imusarjan takaa löytyvät kumikorkit tsekattu? Entä imusarjan peitelevyn alta löytyvä letku ja nimenomaan sen alapuoli?

              On katottu, tulppia oli 3 kappaletta 1 iso jonka vaihdoin joskus tässä alku syksystä kun oli halki 2 pientä olivat vielä hyviä. Ja se imusarjan kova eristetty muoviputki on myös ok. Huohotin letkuineen vaihdettu muutama viikko takaperin kun oli kalvossa reikä(se pieni alipaineletku huohottimelta oli kokonaan myös poikki) ja samalla tarkastettu tehostimen letkut yms... venakopan tiiviste, kun oli vuotanu ihan lahjakkaasti se entinen joka oli ihan korppuuntunut.
              Kone hiljeni kyllä kummasti mutta olisin jo kuvitellut että tuolla määrällä imuvuotoja paikaten olisi parempaa ollut tiedossa mutta ei, enempi vain hevosia lähti laitumelle

              Niin ja tulpat vaihdoin paripäivää sitten myös kun entiset olivat jo 80tkm ajetut, sillä sain sentään tyhjäkäynnillä röpötyksen loppumaan että jos edes jotain positiivista on ollut

              Tänään juuri äsken laitoin alkuperäis maffin tiluuseen jonka sain 60eurolla purkuautosta ja viim. ensiviikon alusta ollaan taas vähän viisaampia toivotaan

              Comment

              • Hemi
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 18880
                • Pirkanmaa

                #22
                Originally posted by Hammerhood View Post
                On katottu, tulppia oli 3 kappaletta 1 iso jonka vaihdoin joskus tässä alku syksystä kun oli halki 2 pientä olivat vielä hyviä. Ja se imusarjan kova eristetty muoviputki on myös ok. Huohotin letkuineen vaihdettu muutama viikko takaperin kun oli kalvossa reikä(se pieni alipaineletku huohottimelta oli kokonaan myös poikki) ja samalla tarkastettu tehostimen letkut yms... venakopan tiiviste, kun oli vuotanu ihan lahjakkaasti se entinen joka oli ihan korppuuntunut.
                Kone hiljeni kyllä kummasti mutta olisin jo kuvitellut että tuolla määrällä imuvuotoja paikaten olisi parempaa ollut tiedossa mutta ei, enempi vain hevosia lähti laitumelle

                Niin ja tulpat vaihdoin paripäivää sitten myös kun entiset olivat jo 80tkm ajetut, sillä sain sentään tyhjäkäynnillä röpötyksen loppumaan että jos edes jotain positiivista on ollut

                Tänään juuri äsken laitoin alkuperäis maffin tiluuseen jonka sain 60eurolla purkuautosta ja viim. ensiviikon alusta ollaan taas vähän viisaampia toivotaan

                Onko sinulla sen imusarjan päällä olevan suojamuovin alla bensanpainekellolle menevä letku? Onko se vaihdettu?

                Comment

                • Hammerhood
                  Bimmer Rookie
                  • Nov 2013
                  • 102
                  • Suomi

                  #23
                  Tarkotatko tuota kuvassa nr.11 olevaa letkua mikä menee tuosta tuonne huohottimelle? Vaiko jotain muuta? Tuo nr 11 juuri oli se letku minkä vaihdoin kun oli pykinyt poikki huohottimen juuresta.


                  Mielenkiinnosta kysyn, mikä on se autonventtiilin näköinen ilmaruuvi siinä vieressä? en nyt ole ihan varma oliko se nyt tuo nr 2 vai tuo 18?

                  Tuli vielä mieleen asia että bensanpaineensäädinhän vaikuttaa esim. tuohon seilaavaan tyhjäkäyntiin ja bensansyöntiin, eli onko keinoa testata/huoltaa kotikonstein tuo säädin?
                  Last edited by Hammerhood; 26-11-2013, 21:54.

                  Comment

                  • janke
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2010
                    • 3665
                    • seinäjoki

                    #24
                    Originally posted by Hammerhood View Post
                    Tarkotatko tuota kuvassa nr.11 olevaa letkua mikä menee tuosta tuonne huohottimelle? Vaiko jotain muuta? Tuo nr 11 juuri oli se letku minkä vaihdoin kun oli pykinyt poikki huohottimen juuresta.


                    Mielenkiinnosta kysyn, mikä on se autonventtiilin näköinen ilmaruuvi siinä vieressä? en nyt ole ihan varma oliko se nyt tuo nr 2 vai tuo 18?

                    Tuli vielä mieleen asia että bensanpaineensäädinhän vaikuttaa esim. tuohon seilaavaan tyhjäkäyntiin ja bensansyöntiin, eli onko keinoa testata/huoltaa kotikonstein tuo säädin?
                    Se venttiilin näköinen siinä tukissa on sitä varten, että siitä saa mitata bensanpaineet tai tyhjätä paineet. Käy mittauttamassa bensanpaineet, niin näkee sen säätimen kunnon.
                    Bmw 316 E30 -88

                    Comment

                    • Hammerhood
                      Bimmer Rookie
                      • Nov 2013
                      • 102
                      • Suomi

                      #25
                      Uusi maf vaihettu ja tyhjäkäynti nousi takaisin 750rpm ja siellä pysyy eikä seilaa sekä kaasuun reagointi parani . Pienen testilenkin jälkeen ei bensan kulutuksesta voi vielä sanoa mitään. MUTTA.. Nyt alkoi sitten vanos ääntelemään kylmänä heti mittarin vaihdon jälkeen tuolla 1200-2000 kierroksen paikkeilla. Semmonen rallatus niinkuin olisi diisseli konepellin alla.
                      Onko vanos remppa edessä vai onko kone mukautumassa uuteen maffiin? Itse kun näistä ei osaa sanoa paljoa..
                      Todennäköisesti jos vanos rempaan vielä joutui niin kannattaako tilata noitten tiivisteitten lisäksi vielä ne metalli rinkulat?

                      Tuolta ajattelin tilata: http://www.beisansystems.com

                      Ääni kuulostaa juurikin tältä: http://www.youtube.com/watch?v=iYh3VZ2ysgQ
                      Last edited by Hammerhood; 30-11-2013, 10:09.

                      Comment

                      • Hammerhood
                        Bimmer Rookie
                        • Nov 2013
                        • 102
                        • Suomi

                        #26
                        Nyt 3 päivää ajeltu ja näyttäsi siltä että bensan kulutus on tippunut parin litran verran ja käynti on suht tasaista, eli maffin vaihdolla oli paljon positiivista vaikutusta käyntiin ja ajoon. Alavääntö on edelleen kadoksissa ja toivottavasti korjaantuu noilla vanoksen tiivisteillä.

                        Nyt sitten tilasin vanoksen o-renkaat suht halvalla ebaystä ja tuossa linkki jos joku pohtii vanoksen tiivisteiden vaihtoa budjetti hintaan. Beisanilta kuluineen hintaa olis ollu 84€ ja ebaystä 28€ kuluineen. Tiedä sitten mikä on laatu, mutta sehän selviää ajanmyötä.




                        Päivitetään kuulumiset kunhan tiivisteet vaihdettu ja sisäänajettu

                        Comment

                        • Hammerhood
                          Bimmer Rookie
                          • Nov 2013
                          • 102
                          • Suomi

                          #27
                          Pikaista apua kaivataan!

                          Noniin taisi jäädä auto nyt seisomaan kun olin tekemässä vanos remonttia
                          Eli vanos yksikön ne imu sekä pako sylinterin keski ruuvit katkesi sisään(ohessa kuva) Nyt kaipaan neuvoja miten tästä eteenpäin? Vanoksen sain jokatapauksessa irti ja tiivisteet on vaihdettu mutta nyt homma kusi tähän.
                          Lukitseeko nuo ruuvit sylinterit tuohon akselin päihin vai mikä merkitys tuolla on
                          Attached Files

                          Comment

                          • Bullitt
                            BTCF Member
                            • Jul 2002
                            • 2786
                            • Turku

                            #28
                            Niissähän on vääränkätinen kierre.


                            Comment

                            • Hammerhood
                              Bimmer Rookie
                              • Nov 2013
                              • 102
                              • Suomi

                              #29
                              Joo sen tiesinkin vaan oli niin tajuttoman tiukassa ja näinhän siinä kävi että katkesivat molemmat.

                              ...Sain ujuteltua molemmat pultin rojut nyt pois ja huomenna wetteriltä hakemaan uudet pultit

                              Ps Vanhat o- renkaat olivat aivan korput ja sylinterit aivan totaalisen väljät joten luulisi uusilla tiivisteillä homma taas pelittävän.

                              Comment

                              • janke
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2010
                                • 3665
                                • seinäjoki

                                #30
                                Originally posted by Hammerhood View Post
                                Joo sen tiesinkin vaan oli niin tajuttoman tiukassa ja näinhän siinä kävi että katkesivat molemmat.

                                ...Sain ujuteltua molemmat pultin rojut nyt pois ja huomenna wetteriltä hakemaan uudet pultit

                                Ps Vanhat o- renkaat olivat aivan korput ja sylinterit aivan totaalisen väljät joten luulisi uusilla tiivisteillä homma taas pelittävän.
                                Onkos tässä M52/TU automaatissa enää sitä vääntöongelmaa ~1500-2000.rpm kieppeillä kun ajaa vitosella pieneen loivaan ylämäkeen? itsellähän edelleen vaivaa se, kun ajaa 90kmh, niin vähänkin alkaa nousua olemaan tiessä, niin heti vaihtaa pienenmpää ja vauhtikin tottakai tippuu:think
                                Bmw 316 E30 -88

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎