Announcement

Collapse
No announcement yet.

Alaväännöt hukassa ja kulutus tapissa! RATKAISTU!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hammerhood
    Bimmer Rookie
    • Nov 2013
    • 102
    • Suomi

    Pienen hiljaiselon jälkeen laitetaanpas taas kyssäri otsikon ongelmiin liittyen.
    Eli osaako kukaan arvailla mistä voisi johtua että kun lähden autolla liikkeelle niin hienon hienosti kun kaasua painan niin auto lähtee vetämään todella hyvin ja suurin piirtein 1000k kierrosten jälkeen veto loppuu kuin seinään kun lisään hiljaa kaasua ja kierrokset nousee mutta auto ei vain liiku ennekuin kierrokset ylittää 2k rajan jolloin vaihti kasvaa taas hitaasti.
    Tämä ongelma on enimmäkseen vain kylmällä koneella mutta esiintyy joskus myös kuumana... Bensan suodatin menossa?Edelleen imuvuoto??
    EI vikakoodin vikakoodia edelleenkään, ainut että 5 pytyn rough arvo heiluu juuri ja juuri rajojen sisällä eli tämäkin kertoo jotain jostain piilossa olevasta viasta :think

    Comment

    • Hammerhood
      Bimmer Rookie
      • Nov 2013
      • 102
      • Suomi

      Ostin Hellan imu ja pako nokan anturit mututuntumalta ja ainut parannus mitä tapahtui oli että suuttimien säksätys miltei hävisi kokonaan.
      Vääntöalueeseen ei tullut mitään parannusta
      No nyt sitten tuli kuunneltua konehuonetta paremmin kun käsin kaasuttelin ja kylmänä kaasuun reagointi oli nopeaa mutta auton lämmettyä kaasuun vastaavuus huononi huomattavasti ja imusarjan alta kuului kovaa suhinaa kuin olisi jostain ilmaa repinyt( osittain melkein vinkuvaa imuääntä)... Mistä se enää voi vuotaa kun melkein kaikki imuletkut on uusittu lukuunottamatta jarrun alipaine letkua mikä menee jonnekkin imusarjan alle joka sijaitsee likellä öljyn huohotinta. Voiko tämä letku olla jotenkin irti tai liitos vuotaa imusarjan juuresta josta vetää ilmaa sitten kaasuttaessa?Ja mainittakoon vielä että huohotin letkuineen on uusittu viimesyksyn lopulla

      Kyseessä siis tuo paksumpi letku imusarjan alla kuvassa
      Ja entäpä onko kuinka yleistä että tuo icv tiiviste menee ajan myötä myös huonoksi?

      Click image for larger version

Name:	imusarja m52tu.jpg
Views:	1
Size:	74.2 KB
ID:	4829201

      Raastavaa tämä ongelmien kanssa painiminen kun ei mitään selkeää vikaa löydy Ainut vaihtoehto on kohta ottaa koko imusarja irti ja vaihtaa kaikki mahdolliset orenkaat ja tiivisteet sinne...

      Comment

      • janke
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2010
        • 3665
        • seinäjoki

        Originally posted by Hammerhood View Post
        Ostin Hellan imu ja pako nokan anturit mututuntumalta ja ainut parannus mitä tapahtui oli että suuttimien säksätys miltei hävisi kokonaan.
        Vääntöalueeseen ei tullut mitään parannusta
        No nyt sitten tuli kuunneltua konehuonetta paremmin kun käsin kaasuttelin ja kylmänä kaasuun reagointi oli nopeaa mutta auton lämmettyä kaasuun vastaavuus huononi huomattavasti ja imusarjan alta kuului kovaa suhinaa kuin olisi jostain ilmaa repinyt( osittain melkein vinkuvaa imuääntä)... Mistä se enää voi vuotaa kun melkein kaikki imuletkut on uusittu lukuunottamatta jarrun alipaine letkua mikä menee jonnekkin imusarjan alle joka sijaitsee likellä öljyn huohotinta. Voiko tämä letku olla jotenkin irti tai liitos vuotaa imusarjan juuresta josta vetää ilmaa sitten kaasuttaessa?Ja mainittakoon vielä että huohotin letkuineen on uusittu viimesyksyn lopulla

        Kyseessä siis tuo paksumpi letku imusarjan alla kuvassa
        Ja entäpä onko kuinka yleistä että tuo icv tiiviste menee ajan myötä myös huonoksi?

        [ATTACH]119480[/ATTACH]

        Raastavaa tämä ongelmien kanssa painiminen kun ei mitään selkeää vikaa löydy Ainut vaihtoehto on kohta ottaa koko imusarja irti ja vaihtaa kaikki mahdolliset orenkaat ja tiivisteet sinne...
        Mä uusiin imusarjaan separaattorin ja icv:n tiivisteetkin taannoin kun oli imusarja irti ja vanhatkin olivat ihan kunnossa.
        Kyllä mullakin kuuluu konehuoneesta kun käsin kaasuttaa,niin semmosta suhinaa. Se kuuluu varmaan separaattorista kun se päästää siitä ilmaa läpi kun kalvo liikkuu. Kannattaa imusarja irottaa, niin näkee kaikki paikat kunnolla ja on vielä helppo hommakin näin kotimekaanikolle.
        Bmw 316 E30 -88

        Comment

        • kaol
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2003
          • 5007
          • Ilmajoki

          Originally posted by janke View Post
          Kyllä mullakin kuuluu konehuoneesta kun käsin kaasuttaa,niin semmosta suhinaa. Se kuuluu varmaan separaattorista
          Kuuluu lisäilmaluistista, koska ilma virtaa sen läpi suurella nopeudella pienehköstä aukosta, jossa on teräviä reunoja -> suhisee.
          Last edited by kaol; 06-04-2014, 15:06.
          Kokeilemalla se selviää...

          Comment

          • Hammerhood
            Bimmer Rookie
            • Nov 2013
            • 102
            • Suomi

            Hetki sitten törmäsin tämmöiseen topiciin!



            Minulla sattuu olemaan kyseiset boschin tulpat autossa ja juurikin tuo röpöttävä tyhjäkäynti... kunhan nyt ei vaan olisi väärät tulpat tuossa myllyssä mikä aiheuttaa vajaata kipinää pytyille ja sen seurauksena tuota väännöttömyyttä:think???
            Paikallinen huoltoliike kyllä mainitsi että kyseiset tulpat käy tähän auto malliin mutta nyt en olekkaan niin varma kun tuon topicin lukaisin läpi
            Aiemmat tulpat olivat nuo ngk bkr6equp:t ja topicin aloittajallahan oli hävinnyt ongelmat noihon ngk tulppiin siirtymisen myötä
            Last edited by Hammerhood; 05-04-2014, 17:49.

            Comment

            • kaol
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2003
              • 5007
              • Ilmajoki

              Originally posted by Hammerhood View Post
              Hetki sitten törmäsin tämmöiseen topiciin!



              Minulla sattuu olemaan kyseiset boschin tulpat autossa ja juurikin tuo röpöttävä tyhjäkäynti... kunhan nyt ei vaan olisi väärät tulpat tuossa myllyssä mikä aiheuttaa vajaata kipinää pytyille ja sen seurauksena tuota väännöttömyyttä:think???
              Paikallinen huoltoliike kyllä mainitsi että kyseiset tulpat käy tähän auto malliin mutta nyt en olekkaan niin varma kun tuon topicin lukaisin läpi
              Aiemmat tulpat olivat nuo ngk bkr6equp:t ja topicin aloittajallahan oli hävinnyt ongelmat noihon ngk tulppiin siirtymisen myötä
              Paikallisella huoltoliikkeellä ei taida olla Boschin luetteloa kummempaa "faktaa" sopivuudesta.
              Vain NGK:n BKR6EK tai BKR6EQUP näihin moottoreihin. Kaikki muu on rahan tuhlausta.
              Last edited by kaol; 06-04-2014, 15:14.
              Kokeilemalla se selviää...

              Comment

              • Hammerhood
                Bimmer Rookie
                • Nov 2013
                • 102
                • Suomi

                Originally posted by kaol View Post
                Paikallisella huoltoliikkeellä ei taida olla Boschin luetteloa kummempaa "faktaa" sopivuudesta.
                Vain NGK:n BKR6EK tai BKR6EQUP näihin moottoreihin. Kaikki muu on rahan tuhlausta.
                Käsittääkseni tuo BKR6EK on vain noille vanhemmille m52 moottoreille 95 ---->9/98 jos olen käsittänyt oikein, ei tuplavanos koneeseen?? Ainakin realoem näyttää että ei ole passeli tähän moottoriin. BKR6EQUP taas käy mutta maksaa maltaita

                Comment

                • Hammerhood
                  Bimmer Rookie
                  • Nov 2013
                  • 102
                  • Suomi

                  No, tulpat tilattu ja ensviikolla pitäis olla perillä
                  Eikä ollut pahanhintainen edes postikuluineen.

                  COMPLETE NGK PLATINUM SPARK PLUG SET. NGK Pride themselves on being the No1 OEM supplier. SET OF 6 PLUGS . We are always help you to have a 100% positive happy buying experience. Better cold weather starting.

                  Comment

                  • kaol
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2003
                    • 5007
                    • Ilmajoki

                    Originally posted by Hammerhood View Post
                    Käsittääkseni tuo BKR6EK on vain noille vanhemmille m52 moottoreille 95 ---->9/98 jos olen käsittänyt oikein, ei tuplavanos koneeseen?? Ainakin realoem näyttää että ei ole passeli tähän moottoriin. BKR6EQUP taas käy mutta maksaa maltaita
                    Kyllä. Siksi laitoinkin kummankin vaihtoehdon, kun et kertonut, että mikä moottori nimenomaan sun autossa on.
                    Kokeilemalla se selviää...

                    Comment

                    • Hammerhood
                      Bimmer Rookie
                      • Nov 2013
                      • 102
                      • Suomi

                      Laitanpa tähän väliaika tietoa tulppia odotellessa

                      Asiani liittyy moneen topicin kirjoittajaan jotka ovat minun lisäkseni imuvuoto ongelmien kanssa painineet ja varsinkin tähän niin sanottuun ''muutaman sekunnin suhinaan'' mikä lähtee jostain imusarja tietämiltä kun auton sammuttaa.

                      Monet ovat sanoneet että tämä kyseinen suhina olisi ominaisuus m52TU/m54 koneissa mitä minäkin olen tähän päivään asti luullut.

                      No, tänään sitten ajattelin vaihdella joitakin tiivisteitä mitä ei ollut tullut vielä vaihdettua, eli kaasuläpän, öljynmittatikun alimmainen o-rengas (josta oli jäljellä enään vaan puolet :P) ja disa venttiilin o-rengas.
                      Sitten auto käymään ja testi lenkille.
                      Kierrosherkkyyttä tuli lisää ja alavääntö tuntui olevan parempi mitä luulin alkuun vaan mututuntumaksi.
                      Sitten auto sammuksiin ja kuuntelemaan suhiseeko kone pellin alla.
                      Eipä suhissut Tänään monta eri lenkkiä tehty ja auto mielestäni käyttäytyy paljon paremmin kuin aikaisemmin ja ei mitään ylimääräisiä suhinoita edelleenkään.
                      Monet tuntuu puhuvan siitä kun auton sammuttaa että tämä kyseinen suhina kuuluisi joko huohottimesta tai disasta tai sitten lisäilmaluistista tai jostain ihan muusta, mutta kun ei.
                      Tämän päivän jälkeen sain itselleni todeta että tämä suhina ei todellakaan ole mikään ominaisuus vaan ongelma imuvuodosta eli siitä että paine pääsee purkautumaan pois imusarjasta.

                      Toivottavasti tästä on edes joillekkin hyötyä jotka pohtivat tätä kyseistä moottorin sammumisen jälkeistä suhina ongelmaa, eli korjatkaa ne imuvuodot

                      Ps. Auto starttaa käyntiin jokakerta jo pelkällä napulla kun aiemmin siinä meni noin sekuntti.
                      Last edited by Hammerhood; 12-04-2014, 10:19.

                      Comment

                      • Havis
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2004
                        • 1838
                        • Kotona/Poissa

                        Originally posted by Hammerhood View Post
                        ...ja disa venttiilin o-rengas.
                        Onko tuo kovin työläs toimenpide? Mitä purattaa alta pois?
                        "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

                        E60 523iA -08

                        Comment

                        • Hammerhood
                          Bimmer Rookie
                          • Nov 2013
                          • 102
                          • Suomi

                          Originally posted by Havis View Post
                          Onko tuo kovin työläs toimenpide? Mitä purattaa alta pois?
                          Helpoin ja nopein tiivisteenvaihto operaatio. max 5min
                          Sehän DISA venttiili on vain kahdella torxilla kiinni ylhäällä sivussa siinä imusarjankyljessä.
                          Sen o-renkaanhan näät heti kun sulla on osa kädessä.

                          Tässä osa nr. 18 http://www.realoem.com/bmw/showparts...95&hg=11&fg=40
                          Last edited by Hammerhood; 12-04-2014, 10:23.

                          Comment

                          • janke
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2010
                            • 3665
                            • seinäjoki

                            Originally posted by Hammerhood View Post
                            Helpoin ja nopein tiivisteenvaihto operaatio. max 5min
                            Sehän DISA venttiili on vain kahdella torxilla kiinni ylhäällä sivussa siinä imusarjankyljessä.
                            Sen o-renkaanhan näät heti kun sulla on osa kädessä.

                            Tässä osa nr. 18 http://www.realoem.com/bmw/showparts...95&hg=11&fg=40
                            Hyvä että tuli kuntoon. Mikäs sitten tuossa m52b25 vois suhista kun ei ole disaa olleskaan? Tai onhan tuo m52 single tietysti hiukan eri toiminnalta kun tuo TU-motti. Mites se öljytikku onkaan kiinni?
                            Bmw 316 E30 -88

                            Comment

                            • Hammerhood
                              Bimmer Rookie
                              • Nov 2013
                              • 102
                              • Suomi

                              Originally posted by janke View Post
                              Hyvä että tuli kuntoon. Mikäs sitten tuossa m52b25 vois suhista kun ei ole disaa olleskaan? Tai onhan tuo m52 single tietysti hiukan eri toiminnalta kun tuo TU-motti. Mites se öljytikku onkaan kiinni?
                              Oisko tämä m52:seen



                              Hieman on erillainen kuin m52tu mutta o-rengashan tuollakin näkyy olevan

                              Comment

                              • Hammerhood
                                Bimmer Rookie
                                • Nov 2013
                                • 102
                                • Suomi

                                loppu silaus

                                Tulpat vaihdettu ja röpötys tiessään sekä loputkin väännöt alarekisteristä palautuneet

                                Kiitos kaikille tämän pitkän prosessin aikana antamasta tuesta ja toivotaan että ei ihan heti olisi vastaavia ongelmia edessä päin

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎