memebuy23buy

E39 abs + asc yms.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10946
    • Joensuu

    #76
    Originally posted by heassi View Post
    Vasen etuanturi, josta herjas, vaihdettu purkuosaan. Valot sammuivat. Auto ulos hallista ja pihalle seisomaa kone käynnissä siks aikaa että suljin hallin ovet. Sillä aikaa oli valot taas syttyny.

    Wtf?
    Syttyykö vikavalot aina kun moottori lämpenee? Jos näin, niin voisi olla boksivika.
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • pasianssi71
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2014
      • 219
      • Uusikaupunki

      #77
      Originally posted by Kissvesala View Post
      Siinäpä pähkinä purtavaksi muillekkin. Autona e39 523ia -97 absit ja asc muka toimii, (ainaki valot syttyy ja sammuu niinku kuuluki) mieltä vaan askarruttaa tämä koodi... Kai siellä joku rele on jossa joku elinaika laskuri on, mutta missä... Ja ennen kaikkia miten se nollataan...

      Inpan koodi:

      71 motorrelais lebensdauerüberwachung
      Tuliko tähän jotain selvyyttä?
      Pojan e39 antaa saman koodin ja mittarissa palaa punaisena jarrujen varoitusvalo.
      Katsastusmies ei tuohon ollut kummemmin reagoinut kun oli katsastuksessa syttynyt, ilmeisesti vielä siinä tilanteessa kun oli kässäriä vähän rajummin temponut?

      Comment

      • heassi
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2004
        • 284
        • Stadi

        #78
        Originally posted by HTK12 View Post
        Syttyykö vikavalot aina kun moottori lämpenee? Jos näin, niin voisi olla boksivika.
        Nyt palaa jatkuvasti. On palanut jo jonkin aikaa.
        Heassi

        F11 530xdA
        G31 520dA

        ent:
        E39 530DAT individual, E38 740dA, E36 318iS coupé, E36 325i coupé, E30 325i cabrio, E34 520iA touring, E36 325iA sedan, E28 520iA

        Comment

        • KimmoKoo
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2012
          • 206
          • Oulu / Suomussalmi

          #79
          Originally posted by heassi View Post
          Nyt palaa jatkuvasti. On palanut jo jonkin aikaa.
          Boksi-vika. Laita huoltoon niin valot sammuu.

          Oireilu alkaa juurikin nuin, että auton lämmettyä syttyy ja kylmettyä sammuu.
          Jonkin ajan kuluttua palaa jatkuvasti.
          E39 530d M-sport Touring, IMOLAROT 2 -02 Showroom
          E39 523i -00 ANTHRAZIT METALLIC
          Ex:
          E39 523iA -00 Touring
          E39 520i
          E38 728i
          E39 523i

          Comment

          • Jii_Koo
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2013
            • 785
            • Jkl

            #80
            Nopeella searchillä en löytänyt...
            Huomenna ajattelin irroittaa boksin ja viedä korjattavaksi. Mitäs 30dA tykkää siitä, jos boksi irti ajelee? Absit ja kilkkeet luonnollisesti pois pelistä, meneekö nopeustieto myös? Ja mitäpä tästä tykkää laatikko?
            '00 Audi TT 1.8T Quattro//'92 Lexus LS400//'89 205 Green//'96 Ford Bronco Eddie Bauer//'99 Xsara VTS "Endurance Saloon" Project

            Comment

            • HTK12
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 10946
              • Joensuu

              #81
              Originally posted by jaykayarel View Post
              Nopeella searchillä en löytänyt...
              Huomenna ajattelin irroittaa boksin ja viedä korjattavaksi. Mitäs 30dA tykkää siitä, jos boksi irti ajelee? Absit ja kilkkeet luonnollisesti pois pelistä, meneekö nopeustieto myös? Ja mitäpä tästä tykkää laatikko?
              Menee nopeustieto. Laatikon vaihtologiikka luultavasti menee sekaisin.
              e39 540iA E85

              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

              Comment

              • Boiga
                BTCF Member
                • Jul 2007
                • 1773
                • Ylöjärvi

                #82
                Originally posted by HTK12 View Post
                Menee nopeustieto. Laatikon vaihtologiikka luultavasti menee sekaisin.
                Emännän 528 oli normaalisti ajossa ilman moduulia. DSC mallinen moduuli oli ruuveilla paikallaan suojana mutta liitin oli irti. Laatikko toimi normaalisti, nopeus ja muut tietenkin pois pelistä.

                Oli ABS ja luistonesto vikaa, vaihdoin eka anturit kuljettajan puolelle. Tämän jälkeen moduuli korjaukseen, vielä tämän päälle kuljettajan puolen etu pyöränlaakeri vaihtoon ja viat poistuivat. Anturit olivat luultavasti ehjiä mutta eivät lähteneet ehjinä irti mutta moduuli ja laakeri tekivät yhdessä kiusaa.
                Ajaisin jollain muulla merkillä jos löytyisi kokonaisuutena paremmin itselle sopiva jotain muulta merkiltä.. 😎

                Comment

                • HTK12
                  BTCF Member
                  • Jul 2011
                  • 10946
                  • Joensuu

                  #83
                  Originally posted by Boiga View Post
                  Emännän 528 oli normaalisti ajossa ilman moduulia. DSC mallinen moduuli oli ruuveilla paikallaan suojana mutta liitin oli irti. Laatikko toimi normaalisti, nopeus ja muut tietenkin pois pelistä.

                  Oli ABS ja luistonesto vikaa, vaihdoin eka anturit kuljettajan puolelle. Tämän jälkeen moduuli korjaukseen, vielä tämän päälle kuljettajan puolen etu pyöränlaakeri vaihtoon ja viat poistuivat. Anturit olivat luultavasti ehjiä mutta eivät lähteneet ehjinä irti mutta moduuli ja laakeri tekivät yhdessä kiusaa.
                  Riippuu varmaan laatikosta, että toimiiko normaalisti vai ei. Osassa kun tuntuu sekoavan vaihtologiikka jo väärästä rengaskoosta.
                  e39 540iA E85

                  Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                  Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                  Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                  Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                  INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                  Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                  Comment

                  • Jii_Koo
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2013
                    • 785
                    • Jkl

                    #84
                    Originally posted by HTK12 View Post
                    Riippuu varmaan laatikosta, että toimiiko normaalisti vai ei. Osassa kun tuntuu sekoavan vaihtologiikka jo väärästä rengaskoosta.
                    Lähinnä haen takaa sitä, että häviääkö laatikon tietämys nopeudesta, jos boksin ottaa irti. Vai kulkeeko info kojetauluun ja laatikon älyyn eri reittiä?
                    En haluaisi mitään hammasrattaan kuvia enää palamaan tuohon abs-valon viereen, pitäisikö vaan suosiolla seisottaa korjauksen ajan...:think
                    '00 Audi TT 1.8T Quattro//'92 Lexus LS400//'89 205 Green//'96 Ford Bronco Eddie Bauer//'99 Xsara VTS "Endurance Saloon" Project

                    Comment

                    • HTK12
                      BTCF Member
                      • Jul 2011
                      • 10946
                      • Joensuu

                      #85
                      Originally posted by jaykayarel View Post
                      Lähinnä haen takaa sitä, että häviääkö laatikon tietämys nopeudesta, jos boksin ottaa irti. Vai kulkeeko info kojetauluun ja laatikon älyyn eri reittiä?
                      En haluaisi mitään hammasrattaan kuvia enää palamaan tuohon abs-valon viereen, pitäisikö vaan suosiolla seisottaa korjauksen ajan...:think
                      Samaa reittiä se kulkee auton nopeustieto, esim. liukkaalla renkaan sutiessa laatikko saa tiedon ABS-antureilta ja ei vaihda isompaa. Laatikolla on kyllä input ja output nopeusanturit. Riippuen siis laatikon toteutuksesta voi laatikko vaihtaa vaihteet normaalisti niiden tiedon pohjalta. Helpoimmin selvität miten autossa oleva laatikko toimii kun nappaat vaan boxin sähköliittimen irti ja käyt ajamassa lenkin, jos vaihtaa normaalista niin sitten voi hyvällä mielellä ajella autolla, kunhan pitää vaikka kännykkää tms. josta näkee nopeuden.

                      Eihän se mitään haittaa vaikka sytyttäisi sen hammasrattaan kun nollaamalla se siitä katoaa.
                      e39 540iA E85

                      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                      Comment

                      • nnikoow
                        Bimmer Rookie
                        • Jul 2012
                        • 39
                        • Turku

                        #86
                        Nyt tarvittais apuja elikkäs vikakoodit luettiin aikoinaan autosta kun abs/asc valot ilmestyi aika ajoin tauluun ja valitti että oikeassa abs anturissa vikaa...noh sen menin vaihtamaan siinä toivossa että vika lähtisi, mutta ei. vikakoodeja koitettu nollailla (bmw scanneri löytyy) mutta aina tulee uudelleen ja valittaa samaa anturia ? Samaan aikaan tulee myös virheilmoitus (215 asc/msr/ eml interface not ok) n. 20-30km/h vauhdissa nämä.

                        Autona -96 528i

                        Comment

                        • Muurahainen
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2006
                          • 9194
                          • Nurmijärvi

                          #87
                          Originally posted by nnikoow View Post
                          Nyt tarvittais apuja elikkäs vikakoodit luettiin aikoinaan autosta kun abs/asc valot ilmestyi aika ajoin tauluun ja valitti että oikeassa abs anturissa vikaa...noh sen menin vaihtamaan siinä toivossa että vika lähtisi, mutta ei. vikakoodeja koitettu nollailla (bmw scanneri löytyy) mutta aina tulee uudelleen ja valittaa samaa anturia ? Samaan aikaan tulee myös virheilmoitus (215 asc/msr/ eml interface not ok) n. 20-30km/h vauhdissa nämä.

                          Autona -96 528i
                          Orkkis anturi vai tarvike?

                          Comment

                          • nnikoow
                            Bimmer Rookie
                            • Jul 2012
                            • 39
                            • Turku

                            #88
                            tarvikeanturi?(delphi merkkinen) kyseessä ja on koitettu saada mahdollisimman lähelle kehää kuin vain mahdollista, puhdistamalla kaikki ajansaatossa tullut hapettuma jne pois...

                            Comment

                            • HTK12
                              BTCF Member
                              • Jul 2011
                              • 10946
                              • Joensuu

                              #89
                              Originally posted by nnikoow View Post
                              tarvikeanturi?(delphi merkkinen) kyseessä ja on koitettu saada mahdollisimman lähelle kehää kuin vain mahdollista, puhdistamalla kaikki ajansaatossa tullut hapettuma jne pois...
                              Niin eli vika voi hyvinkin olla siinä tarvikeanturissa. Monilla on ollut ongelmia tarviantureiden kanssa. Eli live-dataa tutkimaan tai sitten vaihtamaan OEM anturia tilalle, ellet pääse live-datasta varmistamaan nykyisen toimintaa.
                              e39 540iA E85

                              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                              Comment

                              • WSE1
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2006
                                • 3242
                                • Suomusjärvi

                                #90
                                Originally posted by nnikoow View Post
                                tarvikeanturi?(delphi merkkinen) kyseessä ja on koitettu saada mahdollisimman lähelle kehää kuin vain mahdollista, puhdistamalla kaikki ajansaatossa tullut hapettuma jne pois...
                                Ilmeisesti siis etuanturista kysymys? vaihda keskenään, ja katso siirtyykö vikakoodi, Jos ei siirry niin anturin johto tutkintaan varsinkin läpiviennin kohdalta. Tai sitten pulssikehä, nämä erottaa kyllä koodista kummasta on kyse joten mikä koodi oli tarkalleen? -96 mallisessa kun ei ole boksivikoja käytännössä lainkaan.

                                Comment

                                Working...
                                X